|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zamykanie szyb pilotem |
Autor |
Wiadomość |
ManiekPIM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2006, 09:46 Zamykanie szyb pilotem
|
|
|
Witajcie, chciałbym mieć szybki zamykane pilotem od alarmu, podlączał już to ktoś z Was?? jak to zrobić?? pozdrawiam |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-06-2006, 21:04
|
|
|
dać się da na pewno...
nie interesowałem się modułem obsługi szyb, ale jak masz takowy to powinien mieć auto-domykanie, gdy wyłączasz zapłon i resztę czy jakoś takoś...
taki moduł ma pewno jakieś wejśice/linię z której jak zniknie zasilanie (albo odwrotnie, się pojawi na jakiś czas) to zamyka wszelkie szybki otwarte;
czy też jak masz po prostu szyby elektryczne to można coś takiego zrobić...
wystarczy zrobić układzik, który po podaniu zasilania/impulsu przez jakiś czas (określony np potencjometrem i pojemnościami jakichś kondziorów) potem będzie podawał na wszystkie szyby sygnał zamknięcie; sygnał (zasilanie) zamknięcia układ poda dokładnie tylko przez czas jaki jest potrzebny do zamknięcia dla w pełni otwartej szyby, no może z zapasem jeszcze jakimś.
Jak masz czujniki w siłownikach szyb normalne, to i tak zamkniętych nie pociśnie, a jak nie masz, to przez tą chwilę może ich nie przepali albo dorób sobie czujniki krańcowe zamknięcia szyb;
moduł taki co to będzie zamykanie robił (moduł czasowy) jak nie masz to można zbudować do szyb elektr myślę...
a by to sterować z alarmu - alarm ma pewno jakieś wyjście które się uaktywnia przy uzbrojeniu - można pod nie podczepić przekaźnik choćby, a ten domykanie wyzwalać będzie.
Tak w teorii... w praktyce to indywidualnie zależy - czy/jaki masz moduł już do szyb, jakie szyby, alarm czy C.Zamek z pilotem jaki...
ktoś już chyba robił takie coś... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tomasz@20@KSU
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lut 2006 Posty: 108 Skąd: Stryszawa/B-B
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-07-2006, 10:52
|
|
|
Witam!
Nie wiem co prawda czy nie jest już za późno na udzielenie odpowiedzi na to pytanie
Ja zakupiłem sobie alarm który miał możliwość podpięcia elektryki szyb pod 2/3 kanał(nie jestem pewien który). W ustawieniach alarmu można było ustawić opcję domykania: 1)albo przez 30 sekund po uzbrojeniu alarmu pojawiał się impuls; 2)albo po wciśnięciu odpowiedniego zestawu przycisków pilota dopóki trzymasz przycisk...
Podłączyłem przewodzik z alarmu od tego właśnie 2 kanału przez przekaźnik bezpośrednio do silników napędzających szyby(przekaźnik po to, aby wyeliminować możliwość zwarcia gdyby ktoś w chwili pojawienia się impulsu na wyjściu alarmu zaczął np otwierać szyby-czyli odwrotne bieguny na silniku). Jednak po ustawieniu w alarmie podawania 30 sekundowego impulsu ZAWSZE po uzbrojeniu alarmu doszedłem do wniosku że to trochę bez sensu żeby np.przy zamkniętych szybach silniki przez 30 sekund pobierały napięcie.
W związku z tym ustawiłem wyzwalanie z pilota i odchodząc od auta widząc że szybki nie są domknięte mogłem domykać je już z zewnątrz za pomocą pilota :dance:
Wszystko działało bez zarzutu aż do momentu gdy pewnego ranka okazało się że akumulator jest kompletnie rozładowany
Znalazłem usterkę i okazało się że przy wspomnianym wcześniej przekaźniku zrobiło się zwarcie i silniczki napędzające szyby pracowały sobie z małymi przerwami przez całą noc
W związku z tym stwierdzam iż są one dość trwałe i raczej nie można zbyt łatwo ich spalić poprzez podanie napięcia przez zbyt długą chwilę
Na razie w związku z powyższą usterką musiałem uciąć kabel od alarmu i tymczasowo zrezygnować z "opcji komfort", ale gdy tylko znajdę więcej czasu postaram się pomyśleć tak jak pisał UNKNOWN nad jakąś krańcówką i ustawienie alarmu na podawanie impulsu zawsze(czyli wychodzisz z auta-szybki zamknięte-nie domykają się; wychodzisz z auta-szybki otwarte/uchylone-domykają się same aż do momentu gdy będę domknięte wystarczająco-wtedy krańcówka odcina sygnał :dance:
Tylko trzeba znaleźć trochę czasu i wszystko dobrze poizolować żeby nie powtórzyła się historia ze zwarciem i rozładowanym akumulatorem
No cóż-trochę się rozpisałem i przepraszam za to mniej zainteresowanych a z bardziej zainteresowanymi mogę popisać coś bardziej konkretnie(np. typ alarmu, sposób podłączenia ustrojostwa etc.)
Pozdrawiam forumowiczów! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|