Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Omega B
Autor Wiadomość
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 16-12-2008, 18:04   Omega B

Czy miał ktoś styczność z takim autem? może ktoś ze znajomych ma? Jakie opinie możecie mi przekazać na temat tego samochodu? Jeździłem 2.5V6 i nawet nawet mam wrażenia
3.0 jeździłem jako pasażer ale w Omedze C a poza tym to tylko jakieś 2.016V. Dodam że tylko te dwa silniki mnie interesują jeśli chodzi o omegę. Który lepszy?
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-12-2008, 18:12   

akj3, stanowczo 2,5 mv6 170 KM 3,0 mv3 ciezko jest znalesc z manualem ale jak anajdziesz to ma 211 KM ale lepsze jest według mnie 2,5
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Sucre79 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 45
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 1051
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 16-12-2008, 18:13   

Ja osobiście polecam 2.5 MV6 i to dopiero ma kopa.

Omegi są bardzo wytrzymałe i mało awaryjne autka (z opini moich sąsiadów-dwóch) tylko spalanie mają duuuuuuże. Wygoda i komfort jazdy także na wysokim poziomie. Zanim kupiłem Kanapowca myślałem o Omedze B ale kaski brakowało bo za B przed liftem trzeba dać 10 tyś za dobry stan. Polift to już od 12 tyś się zaczynają.
_________________
Mój Chomik GSM

  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-12-2008, 18:16   

jak szukałem z bratem autka to kilkanaście obejrzeliśmy, niestety blacharkę mają bardzo słabą, ale jeździ siętym bardzo przyjemnie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 16-12-2008, 18:25   

no właśnie wiem że jeździ się przyjemnie, motory v6 nawet dobrze sie zbierają, komfort jest. Blacha to jak w większości sprzedawanych aut jest słaba bo wszystko bite ale to nie jest jakiś duży problem. Nie spieszy mi się z kupnem, narazie tylko rozważam opcje. Sprzedałem Audi i chce coś dużego, wygodnego i w miarę dobrze jeżdżącego.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-12-2008, 20:09   

Kumpel ma 2,5 V6 z gazem sekwencyjnym .Mówi , że pali m u jakies 14 litrów , nic wiecej nie powiem bo kupił go dopiero dwa tygodnie temu :)
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-12-2008, 20:18   

akj3, moj szef sprzedał omege 2,5 v6 z sekfencjia, na alusach 16 ,sprzedał ze 11 tys. zł . W b.dobrym stanie z przebiegiem 180tys km nowa sekfencja tam była bo sami ja zakładalismy na warszatcie. Omcia była w zarabistym stanie brakowało jej tylko skóry i xenonów do pełnej opcji rok 1998 sprzedał ja dlatego ze ma jeszcze 2 omcie C diesla i benzynke Omegi maja swietny komfort jazdy według mnie


akj3 moze byc :)
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
  
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 16-12-2008, 20:30   

albert19912 nie chcę Cię martwić ale nic nie zrozumiałem z Twojego posta. Przeedytuj z przecinkami. Poza tym to chcę duże, komfortowe,szybkie auto - bez gazu. Jak bedę uważał że chcę szambo to założę.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-12-2008, 22:12   

akj3, mam kumpla, zakreconego na punkcie omegi, miał w sumie 3 sztuki, 2.0 16V x20xev muł i pił jak smok, 2,5V6 twierdził ze takie sobie bez rewelacji i sporo piło, w tej chwili ma 3.0MV6 i ze spalaniem wyrabia sie litr wiecej niz przy 2,5 ale osiagi i kultura pracy silnika duzo wieksza.

Osobiście jezdzilem i 2,5 i 3,0 oplowskim i ociężałe silniki jak dla mnie do włoskiego V6 nie ma nawet co porownywac ...

Na twoim miejscu szukalbym 3.0 z manualem, ciezko ale sa ;]

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
RaQ 



Wiek: 65
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 91
Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-12-2008, 23:34   

albert19912 napisał/a:
...stanowczo 2,5 mv6 170 KM 3,0 mv3 ciezko jest znalesc z manualem ale jak anajdziesz to ma 211 KM ale lepsze jest według mnie 2,5


...to jest tzw. kobieca logika, czyli nie mająca nic wspólnego z LOGIKĄ :evil:
no bo jak zrozumieć, że 170 KM, jest lepsze od 211 KM??? :sciana:

Sucre79 napisał/a:
Ja osobiście polecam 2.5 MV6 i to dopiero ma kopa.


w zasadzie komentarz jak wyżej :doubt: , jeśli 2,5 ma kopa, to co z 3.0??? :roll:

...poza tym MV6 = 3.0 !!!!!!!! :lalala:

ten mniejszy, to po prostu 2.5 V6

A tak w ogóle, to w szwabii to dobre auto dla majstra, czyli tanie, bez charakteru, dające poczucie bycia lepszym od "zwykłego" robotnika (cytuję opinię samych niemiaszków)...

...ale wiadomo, w Polsce ten amerykański chłam to już LIMUZYNA... :lalala:

GrzesiekK. napisał/a:
Osobiście jezdzilem i 2,5 i 3,0 oplowskim i ociężałe silniki jak dla mnie do włoskiego V6 nie ma nawet co porownywac ...


...bądź mi bratem!!!! :lol: ;)

pzdr ;D
RaQ
_________________
*Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm :D - mój dupowóz...
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2008, 00:46   

Witam Kolegów...Poniewaz 2 miesiace temu sprzedaleem Tempre i moj wybor padl wlasnie na OMEGE B to troszke sie wypowiem....a mianowicie:


Sucre79 napisał/a:
tylko spalanie mają duuuuuuże


Spalanie duze? Posiadam silnik 2,0 8V bez gazu i spala mi 7,5 litra w trasie, a niecale 10, albo do 10 litrow po miescie(jezdze po Warszawie)

GrzesiekK. napisał/a:
2.0 16V x20xev muł i pił jak smok


Muł, a może i nie muł, zobacz, jaka mase musi podźwignąć ten silnik....zwroc uwage, ze ten sam silnik jest w Calibrze, duzo lzejszej z reszta i zasuwa juz bardzo nienagannie....


GrzesiekK. napisał/a:
Na twoim miejscu szukalbym 3.0 z manualem, ciezko ale sa ;]


Zycze powodzenia, proponuje automat(jezeli preferujesz) bo jak juz trafisz manual to zycze tylko, zeby Ci sie ta skrzynia nie rozsypala, a ze majac 3,0 czlowiek chce posprawdzac autko nie trudno rozwalic taka skrzynie, a z czesciami jest po prostu zle....

RaQ napisał/a:
czyli tanie


Tu moge powiedziec, ze eksploatacyjne, najczesciej wymieniane czesci typu klocki, tarcze, sprzeglo, koncowki drazkow, elementy zawieszenia sa nawet porownywalne z cenami czesci do T/T

RaQ napisał/a:
dające poczucie bycia lepszym od "zwykłego" robotnika


I ten tekst mnie troszke irytuje....kazy jezdzi czym chce i moglbys sie powstrzymac od takich komentarzy....jeden lubi Fiaty(ja tez do nich naleze), drugi ople, trzeci BMW a jeszcze kto inny Hondy...po to jest tyle marek aut, zeby kazdy mogl dobrac cos dla siebie.....a Twoje zdanie swiadczy tylko o Tobie......

RaQ napisał/a:
...ale wiadomo, w Polsce ten amerykański chłam to już LIMUZYNA...


Nie amerykanski, tylko niemiecki jezeli juz, chlam czy nie chlam....to juz zostawie bez komentarza, bo szkoda mi troszke slow dla Ciebie.....czy limuzyna czy nie to odpowiedz sobie sam.....

podsumowujac chcialbym tylko powiedziec, ze moglbys kolego RaQ troszke pomyslec, zanim cos powiesz tudziez napiszesz......znam pare takich osob, ktorzy maja wyrobione zdanie na temat wielu marek aut, a sami mieli w zyciu moze ze 3 samochody i bazuja na czyis opiniach...nie tedy droga...jak bedziesz kierowca testowym, bedziesz testowal auta na torach pod wzgledem ich wytrzymalosci, awaryjnosci, zachowania na drodze, to wtedy kazdy bedzie sie mogl liczyc z Twoim zdaniem, natomiast poki co to nie wiele wniosles do dyskusji...

To tyle ode mnie, zazwyczaj nie przeszkadzaja mi takie posty, ale Twoj post delikatnie wyprowadzil mnie z rownowagi...prosilbym, abys ustosunkowal sie w kulturalny sposob do mojej wypowiedzi - pozdrawiam serdecznie
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-12-2008, 01:11   

RaQ, ale Ciezko 3,0 w manualu znalesc w przyzwoitym stanie wic lepiej sie wedlug mnie zbiera 2,5 w manualu jedziłem i taka i taka wiec nie wiem czym sie popierasz swoja wypowiedzia :roll:


maniutek, brawo juz nie pisze za co =D>
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
RaQ 



Wiek: 65
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 91
Skąd: \/\//\\/\//\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2008, 01:50   

maniutek napisał/a:
...prosilbym, abys ustosunkowal sie w kulturalny sposob do mojej wypowiedzi - pozdrawiam serdecznie


Najuprzejmiej i niezwykle kulturalnie służę swą odpowiedzią :)

napisałem powyżej:
"A tak w ogóle, to w szwabii to dobre auto dla majstra, czyli tanie, bez charakteru,
dające poczucie bycia lepszym od "zwykłego" robotnika (cytuję opinię samych niemiaszków)... "


...sądzę, że stąd się właśnie wzięło Twe zaburzenie równowagi, iż nie przeczytałeś do końca, lub nie zrozumiałeś. Powtórzę: "cytuję samych niemiaszków"...

maniutek napisał/a:
I ten tekst mnie troszke irytuje....kazy jezdzi czym chce i moglbys sie powstrzymac od takich komentarzy.... a Twoje zdanie swiadczy tylko o Tobie......


...nie czuję sie dotknięty Twym zjadliwym komentarzem, ponieważ uważam, że jednak nie zrozumiałeś mej intencji, no i oczywiście nie możesz wiedzieć jakie mam zdanie na powyższy temat, gdyż ani słowem zdania swego nie wyraziłem :) Nie mogę odpowiadać za opinie ludzi, w których kraju produkuje się ów, wspominany już w ich opinii, amerykański chłam...

maniutek napisał/a:
Nie amerykanski, tylko niemiecki jezeli juz, chlam czy nie chlam....to juz zostawie bez komentarza, bo szkoda mi troszke slow dla Ciebie.....czy limuzyna czy nie to odpowiedz sobie sam.....


...i znowu cierpliwie i grzecznie pragnę pomóc Ci w spostrzeżeniu, iż koncern General Motors produkujący swe auta w Niemczech, jest firmą amerykańską. "Chłam" oczywiście jest nawiązaniem do powyższych opinii, wynikających z miejsca jakie marka Opel zajmuje - miejsca popularnego, niedrogiego auta, niejako amerykańskiego "VolksWagena" dla Europy, czyli auta dla ludu... Jako kulturalni ludzie napewno rozumiemy, iż model Omega może być traktowany jako limuzyna ze względu na segment jaki zajmuje, choć TAM limuzyną nie jest (jak wspomniałem - traktowana jest jako auto dla majstra - jego podwładni jeżdżą raczej Astrami...) TUTAJ w firmach bywa autem dyrektora (mimo, iż zajmuje znacznie mniższą pozycję, niż BMW, Mercedes czy Volvo, które to zwyczajowo traktowane są jako auta reprezentacyjne).

...no i pora zmierzać ku końcowi.

maniutek napisał/a:
To tyle ode mnie, zazwyczaj nie przeszkadzaja mi takie posty, ale Twoj post delikatnie wyprowadzil mnie z rownowagi...


...muszę przyznać, iż Twój post mnie z równowagi nie wyprowadził, mało tego, wdzięczny jestem za możliwośc tej kulturalnej i grzecznej wymiany opinii, która z pewnością już wszystko wyjaśniła... Jeśli pozwolisz kolego Maniutek, to posunę się nawet dalej: zacytuje Twe słowa, z którymi i ja się w pełni zgadzam, możesz więc w tej chwili potraktować je jako moją opinię w powyższym temacie:

maniutek napisał/a:
....jeden lubi Fiaty(ja tez do nich naleze), drugi ople, trzeci BMW a jeszcze kto inny Hondy...po to jest tyle marek aut, zeby kazdy mogl dobrac cos dla siebie.....


...ta glęboka i syntetyczna refleksja na temat motoryzacji godzi i, z pewnością łączy, wszystkich kulturalnych ludzi, a szczególnie takich motomaniaków jak my...

Ufam, że wychodząc naprzeciw Twej prośbie, spełniłem także Twe oczekiwania. Wierzę także, iż zachowując zasady etykiety, o którą apelowałeś, rozpoczniemy nowy etap życia naszego Forum, czyli prawdziwie kulturalne dyskusje, na najwyższym poziomie, dalekie od WszechOgarniającegoOffTopiku oraz złośliwości...

Łączę wyrazy szacunku,
z koleżeńskim pozdrowieniem,
RaQ ;D


PS. Pozwolę sobie przytoczyć okoliczności, w jakich poznałem opinię "niemiaszków" o bohaterze powyższego wątku...

Otóż zapytany zostałem przez zaprzyjaźnionego mieszkańca Dojczlandu:
"A czym jździ Twój szef?" - mój szef, znakomicie wykształcony i kulturalny Pan, jeździł w owym czasie Oplem Omegą 2.5 V6 w sedanie, o czym grzecznie poinformowałem interlokutora, a on na to:
"No co ty? U nas, tym amerykańskim chłamem, to majstrowie jeżdżą..."

...to tak tylko, gwoli dopełnienia obrazu,
jeszcze raz pozdrawiam,
R.

** Dodano: 18-12-2008, 02:07 **
GrzesiekK. napisał/a:

Na twoim miejscu szukalbym 3.0 z manualem, ciezko ale sa ;]

pzdr. Grzesiek


Drogi Albercie19912, pragnę zwrócić Ci uwagę, na trafną radę kolegi GrześkaK.
Wierz mi, że jest on uznanym autorytetem motoryzacyjnym, o czym łatwo przekonać się prześledziwszy Jego posty (naprawdę warto), poza tym znany jest z wyważonych opinii, popartych przeogromnym doświadczeniem...

Nikt nie mówi, że będzie łatwo, ale... "Per aspera ad astra"... jak mawiają ludzie kulturalni...

powodzenia 8)

pzdr ;)
RaQ

** Dodano: 18-12-2008, 02:15 **
PS 2.

Acha!

albert19912 napisał/a:
maniutek, brawo juz nie pisze za co =D>


...tak, tak, ja także przyłączam się do tych braw. I wszyscy wiemy za co ;)
Już się cieszę, na ewentualny ciąg dalszy tej grzecznej i kulturalnej wymiany opinii. Wierzę, że wielu użytkownikom ten, wywołany przez kolegę Maniutka, wysoki poziom naszych relacji, pozwoli także pisać zrozumiale, zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii, o co już wielokrotnie apelowali Admin i ModTeam...

** Dodano: 18-12-2008, 02:52 **
albert19912 napisał/a:
Ciezko 3,0 w manualu znalesc w przyzwoitym stanie wic lepiej sie wedlug mnie zbiera 2,5 w manualu jedziłem i taka i taka wiec nie wiem czym sie popierasz swoja wypowiedzia :roll:


...uff, chyba już wiem o co Ci chodzi!

Noc zarywam, ale śpieszę z uzasadnieniem:


Typ silnika benzynowy - benzynowy - benzynowy - benzynowy - diesel
Pojemność skokowa (l) 2,0 - 2,0 16V - 2,5 V6 - 3,0 V6 - 2,5 TD

Moc (KM) 115 - 136 - 170 - 210 - 130
Maksymalny moment
obrotowy
(Nm przy obr/min) 178/2800 - 185/4000 - 227/3200 - 270/3600 - 250/2200

Czas rozpędzania
0-100 km/h (s) 13,0 - 11,0 - 9,5 - 8,8 - 12,0

Prędkość
maksymalna (km/h) 195 - 210 - 223 - 240 - 200



No cóż, to tylko teoria i dane techniczne. Oczywiście możliwe jest, iż w Twoim przypadku, model 2.5 zbierał się lepiej.
Piszesz, że:

albert19912 napisał/a:
Ciezko 3,0 w manualu znalesc w przyzwoitym stanie


...może właśnie do swych testów trafiłeś klekota?

pzdr :lol:
RaQ
_________________
*Tempra 1.6 - domowy dupowóz...
*TempRa 2.0 8v - reaktywacja...
*Tipo HFTurbo - by Raku...
*Saab 9-3 SC 1.9 TiD stg I -186KM/392Nm :D - mój dupowóz...
     Moneta
 
Woks 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 217
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2008, 08:18   

Kumpel mial omege kombi 2.0 16 V z fajnym wyposazeniem. Jak dla mnie fajny silniczek i w zopelnosci mi wystarczyl. 200 uciaglem. Spalal jakies 13-14 po miescie. Szkoda tylko ze nam babka zajechala droge
_________________
Fiat Tipo 1.4 i.e.
1994
  
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-12-2008, 11:23   

Wasza jakże kulturalna dyskusja poprawiła mi humor z rana :)
Pozdrowionka :)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2008, 16:28   

RaQ napisał/a:
Ufam, że wychodząc naprzeciw Twej prośbie, spełniłem także Twe oczekiwania. Wierzę także, iż zachowując zasady etykiety, o którą apelowałeś, rozpoczniemy nowy etap życia naszego Forum, czyli prawdziwie kulturalne dyskusje, na najwyższym poziomie, dalekie od WszechOgarniającegoOffTopiku oraz złośliwości...


Witam, jestem pod ogromnym wrażeniem tej dyskusji...Twojego podejscia Kolego RaQ. Wyszedles naprzeciw mej prosbie i serdecznie za to dziekuje...faktycznie popieram, gdyz zamiast sie klocic, wystarczy w dyplomatyczny sposob ustosunkowac sie do czyjejs wypowiedzi....to mi sie bardzo podobalo...

RaQ napisał/a:
...ta glęboka i syntetyczna refleksja na temat motoryzacji godzi i, z pewnością łączy, wszystkich kulturalnych ludzi, a szczególnie takich motomaniaków jak my...


Dokladnie, zawsze wychodzilem z takiego zalozenia, po to jest tyle marek, zeby nikt nie musial jezdzic tym czym nhp. nie chcialby jezdzic...kazdy ma cos dla siebie....

RaQ napisał/a:
...tak, tak, ja także przyłączam się do tych braw. I wszyscy wiemy za co
Już się cieszę, na ewentualny ciąg dalszy tej grzecznej i kulturalnej wymiany opinii. Wierzę, że wielu użytkownikom ten, wywołany przez kolegę Maniutka, wysoki poziom naszych relacji, pozwoli także pisać zrozumiale, zgodnie z zasadami gramatyki i ortografii, o co już wielokrotnie apelowali Admin i ModTeam...


Ja rowniez sie ciesze, gdyz jasno i dobitnie pokazales swoja strone w dyskusji, poznales moja, ustosunkowales sie do niej i za to nalezy Ci sie wielki szacunek.....tak trzymaj, nie zmieniaj tego nigdy...


Podsumowujac serdecznie Cie RaQ pozdrawiam, dziekuje za mila, elegancka wymiane pogladow i rozświetlenie tematu, ktory nie do konca byl wczesniej zrozumialy (chyba nie tylko dla mnie).
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-12-2008, 16:33   

RaQ, benzyne :) chodziło mi o 2,5 manual a 3,0 automat ze 2,5 sie lepiej zwija w manualu niz 3,0 automat :)
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2008, 16:34   

RaQ napisał/a:
ale Twoj post delikatnie wyprowadzil mnie z rownowagi...
To moje slowa, ale z duzym naciskiem na slowo DELIKATNIE....Nie bierz tego az tak bardzo do siebie....

RaQ napisał/a:
wdzięczny jestem za możliwośc tej kulturalnej i grzecznej wymiany opinii, która z pewnością już wszystko wyjaśniła...


Rowniez jestem wdzieczny....ciesze sie, ze dales taka mozliwosc....

RaQ napisał/a:
i znowu cierpliwie i grzecznie

To fakt...zaimponowales mi i napewno nie tylko mi swymi slowami...

Dobra, zmykam juz - pozdrawiam
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 18-12-2008, 16:43   

maniutek napisał/a:
To fakt...zaimponowales mi i napewno nie tylko mi swymi slowami...



nie tylko tobie maniutek, bo mi tez :)


PS: słowa GrzesiekK., zawsze miały i maja dla mnie duze znaczenie poniewaz zna sie na temacie i nieraz mnie zaskoczył swoimi odpowiedziami :P
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 18-12-2008, 17:48   

Panowie, Wasza elokwencja, wysublimowane zwroty tryskające wręcz wszechobecną miłością, przebijające nawet miłość naszego premiera i jego partii do narodu, nakazują mi zgłosić Wasze osoby do tytułu:
Najkulturalniejszy User Roku.

:lol: :lol: :lol:


P.S. Stworzyć ankietę :> :> :> :> :> :>

:lol:

** Dodano: 18-12-2008, 17:51 **
Zapomniałem dopisać, że laureat tej nagrody ma już drzwi otwarte do Pokojowej Nagrody Nobla
8)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 18-12-2008, 17:59   

leżę... :lol:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2008, 17:59   

maniutek, no dobra zaczynamy wykład, troche młodszy jestes wiec lekko Cię uświadomię, tylko prosze sie nie obrazac ;]

W omedze B 2.0 16V to nieszczesliwe x20xev, zgola inny silnik niz w wiekszosci calibr czy astr GSI ktore u nas mozna spotkac, x20xev jest mulowaty w swojej samej naturze, i o tym pisalem pod pojeciem "muła", dobrze wiem ile musi ciagnac ale uwierz mi, wsadz do budy omki B c20xe i calkiem inne auto. x20xev to bardzo nieudany silnik, zmulony ekologia i przez ksiegowych, materialo wzgledem c20xe to straszna oszczednosciowa, nikt kto na powaznie bawi sie w tuning silnikow za podstawe nie wezmie sobie x20xev. W czym x20xev by nie siadzialo nie jezdzi to dobrze.

Zgola inne zdanie mam o oplowskim c20xe, to swietny silnik, znoszacy bez zajakniecia katusze w sporcie, dlatego tak chetnie do tej pory w pucharze PZMOT ludzie smigaja astrami F GSI z nim na pokladzie, ma duzy potencjal, dobre materialy .... i pekajace głowice w pewnej serii ;]

Patrząc na twoj opis masz omke jak piszesz 115KM, wiec silnik pod maska powinien byc 20se, a to bardzo dobry silnik, potomek 20seh od ktorego rozni sie w skrócie "lagodniejszym" wałkiem rozrzadu i szczerze teraz pisze, wolalbym 100x bardziej miec go pod maska niz x20xev, lepiej jedzie z dolu, a to w duzym aucie nie maly plus, do tego prostszymi i tanszymi modami daje lepsze przyrosty mocy niz x20xev.

To co napisalem wczesniej i co cie tak urazilo na temat 2 litrowki w omedze nie wyssalem z palca, niejeden oplowki silnik sie upalalo w zyciu ;]

pzdr. Grzesiek


EDIT:

Wracając jeszcze do c20xe, wkleje link do filmiku na youtube auta mojego kolegi, pojedynek lanos z c20xe na pokladzie z Lancerem evo IX na jednej z edycji LAP RACE u nas na torze, kierowca evo ogarniety, zajac 2 miejsce na tej imprezie a nie byl prawie w stanie uciec na okrezniu, dolozyl Spawosowi tylko 3s a gapiom galy wylazily ;]


_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-12-2008, 01:01   

GrzesiekK. napisał/a:
wiec silnik pod maska powinien byc 20se


dokladnie ten silnik, zaciagnalem wiele opinii na temat 20 16V i za specjalnie nie chcialem go miec u siebie pod maska....padlo na 2,0 8V, silnik w porzadku, faktycznie dobrze zbiera sie od dolu....ciezko mu pokonac nieraz problem, jakim jest dla niego masa Omegi, ale podsumowujac, nie mam zastrzezen do pracy tej jednostki napedowej....
GrzesiekK. napisał/a:
troche młodszy jestes wiec lekko Cię uświadomię


cenie sobie kazde slowo, ktore tutaj czytam, wiele juz wynioslem z tego forum...a co sie nauczylem/przeczytalem, to moje, nikt mi tego nie zabierze....

GrzesiekK. napisał/a:
tylko prosze sie nie obrazac ;]


badz spokojny... :)

GrzesiekK. napisał/a:
To co napisalem wczesniej i co cie tak urazilo

tak, tylko ze Ty opisywales silnik 2,0 16V, a tu masz fragment mojego postu:
"Spalanie duze? Posiadam silnik 2,0 8V bez gazu i spala mi 7,5 litra w trasie, a niecale 10, albo do 10 litrow po miescie(jezdze po Warszawie)"

Mialem na mysli silnik 8V, z reszta juz nie istotne, nie poczulem sie urazony, chcialem tylko nawiazac do tematu....ciesze sie, ze dyskusja przebiegla w kulturalnej atmosferze :) To sie ceni....
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-12-2008, 13:41   

maniutek, zajrzyj i odkup za parę złociszy wałek rozrządu z tego silnika => http://moto.allegro.pl/it...opel_20seh.html
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-12-2008, 10:23   

Hmm. Wypowiem sie jako właściciel tzw " muła" Przesiadłem sie z sedici na omege b 2.0 16v i nie załuje! Obecny przegieg 250tys Zroiłem w rok 25tys bez problemu. Sedici w porównaniu z omega to studnia bez dna Niewiem czy nie którzy patrza tylko na dane czy jezdza takimi opelkami ale jesli chodzi o przyspieszenie to 10sek i bez problemu 220 osiaga. Co do spalania to jak słysze ze ktos takie kity pociska ze duzo pali to malo jezdzi a za duzo słucha plotek. Obecnie jezdze na zimowkach 15 i spalanie od 8-9l, latem 18 z szerokimi laciami 245 i spalanie 9,5-11 i jak to jest dla kogos duzo na takie "lekkie" auto to niech mi pokaze bardziej ciekawszy samochód. Nie jestem niedzielnym kierowca i bardzo czesto osiagam 6500 obr/min. Moj opel i jak kazdy samochód lubi olej ale jest to uzaleznione od stylu jazdy . Gdy go kupiłem jezdzilem ostroznie, delikatnie i oleju raczej nie ubywało a dopiero gdy zaczalem troszke naciskac na gaz automatycznie spalanie wzrastało.
Omege kupilem nie dlatego ze zawsze chcialem miec omege tylko dla wyposazenia. Jedyne tanie auto (wtedy 10tys) z fajnym i bogatym wyposazeniem.
Wady: Silnik krokowy. jedni wymieniaja na zamienniki jedni czyszcza orginały raz na pół roku.
Kupiłem z niesprawnym recznym i do tej pory nie posiadam jest mi zbedny
Dość ciezkie drzwi przednie które same sie zamykaja.
Głupiejący abs na dziurach aczkolwiek moze to we wszystkich samochodach tak wystepuje.
W zime abs jedna wielka porazka w porównaniu z tipo bez abs
Moj model z 95r z blachy nie ocynkowanej i mała korozja aczkolwiek da sie ja opanowac.
W modelu 2.0 16v pekaja kolektory wydechowe. ZAłatwilem go na a4 wrocek-katowice non stop 170-200km/h wg mnie przy normalnej jezdzie nic nie powinno sie z nim stac.
Fotele, wygodne ale brak trzymania bocznego ( w tipo sedici sa super)

Zalety: Ogrzewanie! Mamy zime i juz nie jednym autkiem smigalem i lepszego od mojego nie spotkałem. Po 2-3min mam juz ciepłe powietrze, a w dodatku podgrzewane fotele i jest luks.
Spalanie! auto ciezsze od tipo o 300kg a jest podobne.
Silnik kreci sie od samego dołu do samiutkiej góry bez problemu ( tipo mial słabego doła i mocnego kopa przy 3800obr)
Zawieszenie- Po zakupie auta wymieniłem koncówke kierowncza tulejke wspornika kier. i wiekszosc czasu przejezdzilem na alu 18 z profilem opony 40, przejechalem 25tys i do tej pory jest wszystko ok Na temat zawiechy tipo sie nie wypowiadam bo tam wiecznie cos stuka a plastiki w srodku tipo trzesa sie jak galareta
Na 18 alu komfort jest wysrodkowaby dla mnie idealny. auto stabilne i nie robi wielkiego nura przy hamowaniu.
hamulce bez zarzuto jeszcze nigdy nie pokrzywiłem tarcz co w tipo zdarzało sie bardzo czesto.
Cała elektyka 4x szyby lusterka siedzenie dziala bez zarzutu ( wszystko automat)
Oświetlenie wnetza, bomba!
Ksenony poezja.
Orgin. radio na cd z automatycznym zgłasnianiem i zciszaniem w zaleznosci od predkosci poprostu bajer w zastosowaniu z głosnikami herzt zamontowanych tylko we wszystkich drzwiach i dodatkowo wygłuszonymi . Nie potrzebna tuba a gra głosno i czysto i z bardzo przyjemnym basem.
Szyby. Dopiero niedawno zdałem sobie sprawe ze szyby sa jakies inne niby normalne ale nie jestem oslepiany tak jak w tipo którym niedawno jezdzilem kilka dni
I przede wszytkim posiada naped na kola tylnie!!!

Po kupnie tego samochodu nie spodziwałem sie takiego zadowolenia a słowa bylego własciciela o jego osiagach byly dla mnie smieszne jednak zmienilem zdanie.
Nikogo nie namawiam do tego modelu bo zawsze mozna trafic na model "zarzniety" moj jest prawie org prócz przedniej maski po kolizji ze zwierzyna i bardzo zadbany
Jesli nie chcesz miec problemów to nie montuj gazu a wszystko zostaw w orginale. Głaskaj go i bedzie wdziecznym autkiem :lol:
Słyszałem dobra opinie uzytkowników modelu 2,5 v6 spalanie podobne a osiagi wiadomo. Troszke zaluje ze takiego nie nabyłem ale z obecnego modelu i tak jestem zadowolony.
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load