Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kłopoty z lpg, wymiana filtra lpg
Autor Wiadomość
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2008, 15:59   kłopoty z lpg, wymiana filtra lpg

ehh i mnie dopadło :?
jeszcze niedawno chwaliłem na forum swoją instalację że chodzi super, nie strzela, nie zamula no i dziś się odwdzięczyła.
straciłem wolne obroty na lpg i w ogóle nie idzie ruszyć na gazie, jak ruszę na benzynie to mogę włączyć gaz i wszystko jest ok, obroty mogą spaść do ok 1000 i nic się nie dzieje, ale jak się zatrzymam na światłach i wyrzucę na luz to auto albo gaśnie, albo trzyma ok 20-30obr. a po dodaniu gazu się dławi i zaczyna strasznie śmierdzieć gazem.

ja na razie pozwiązuje to z tym, że wczoraj wyjeździłem butlę do zera, jak znajdę chwilkę to wydłubię filterek i chociaż przedmucham tak doraźnie

** Dodano: 09-08-2008, 20:10 **
veni, vidi i dupa :sciana:
postanowiłem tam zajrzeć ale nie bardzo wiem gdzie ręce włożyć :? zakręciłem gaz, wypaliłem resztki i wg mojej skromnej wiedzy filtr powinien być tam gdzie wchodzi do reduktora metalowy przewód, ale tam nic nie ma :(
skręciłem z powrotem, pomyślałem, że może attuator nawala, bo jak go odepnę podczas pracy na lpg to nie widzę zmian, ale okazuje się że nie jestem w stanie przełączyć z pb na lpg jeśli attuator jest odpięty (widocznie centralka wykrywa jego obecność lub coś w tym stylu)
ogólnie jeśli zapalę na pb, przełączę na lpg to zgaśnie (wcześniej mogłem przełączać bez dodawania gazu)
jeśli przełączę z pb na lpg na wyższych obrotach to chodzi, ale po zdjęciu nogi z gazu obroty spadają do granicy zgaśnięcia (zapala się ładowanie i ciśnienie), jak dodam troszkę gazu to pomalutku pomalutku obroty w końcu ustawią się na 600 i silnik pracuje ok, ale po przegazówce znów prawie gaśnie i trzeba mu pomóc złapać właściwe obroty :?


przy okazji zakręcania gazu zauważyłem, że wskaźnik pokazuje mi resztkę gazu, a powinno być 2/3 zbiornika, jak wyjadę jutro w trasę to się okaże czy wskaźnik też nawalił, czy może gdzieś mi gaz ucieka i może tu leż przyczyna braku wolnych obrotów

** Dodano: 09-08-2008, 20:20 **
znalazłem opis do mojego reduktora, dziś już szarówka się robi więc kolejne podejście do filterka jutro
dorzucam fotkę, może komuś się przyda


** Dodano: 10-08-2008, 19:55 **
nikt nie odpowiada, więc póki co zrobię sobie bloga :P jak naprawię to przerzucę to do usterek rozwiązanych :)
dziś przegoniłem autko w trasie (120km) nie oszczędzałem mu za bardzo i chyba coś się przedmuchało bo wszystko wróciło do normy, choć to chyba nie jest do końca to co było - jutro wybieram się po filterek i profilaktycznie go zmienię - w końcu zrobiłem na nim 15tys km, a ile poprzedni driver tego nie wiem

** Dodano: 11-08-2008, 16:55 **
kontynuując monolog :)
dziś zmieniłem filterek gazu, dla potomnych którzy mają taki reduktor jak ja małe know how:
DEMONTAŻ:
zakręcamy gaz na butli - takim małym kółeczkiem

zapalamy silnik, przełączamy na lpg i czekamy na wolnych aż silnik zgaśnie (u mnie to trwało chyba z minutę)

odkręcamy śrubkę na imbus na środku okrągłego dekielka (patrz rys. wyżej)
wyciągamy filtr + 3 uszczelki

przy odkręcaniu resztki gazu troszkę sykną

gniazdo po filterku dobrze jest przedmuchać gdyż zbierają się na nim brudy z gazu (głównie grafit), to ten pyłek widoczny na foto


na dole reduktora jest śrubka na ten sam imbus, po odkręceniu której prawdopodobnie wypłynie trochę śmierdzącego oleju, u mnie troszkę tego wyszło


z filterkiem w ręce jedziemy do sklepu (na benzynce :) ) i kupujemy filtr (5zł) i uszczelki (u mnie nie mieli)

MONTAŻ:

najmniejszą gumeczkę umieszczamy w takich ząbkach w filterku (u mnie była już w nowym filtrze)


większą z drugiej strony na takim rancie

a największa idzie pod dekielek,
zakręcamy wszystko porządnie, odkręcamy gaz na butli, włączmy zapłon i niuchamy czy coś nie śmierdzi, jak wszystko jest ok to zapalamy silnik i przerzucamy na gaz (może zgasnąć, gdyż przewody jeszcze się nie napełniły)
teraz pasowałoby sprawdzić szczelność, robi się to mieszaniną wody z mydłem, ja z lenistwa i braku laku, poprostu pośliniłem połączenia i szukałem bąbelków)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load