Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
bmw e46 czy audi a4 b6
Autor Wiadomość
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-02-2016, 02:52   bmw e46 czy audi a4 b6

Witam :) powoli przymierzam się do zmiany wozidla.
Wale prosto z mostu - czy ktos miał doświadczenie z bmw e46 lub audi a4 b6 i może podzielic się wrażeniami ? Silniki jakie mnie interesują to tylko benzyna dobra do zagazowania. Bmw na celu 2.8 lub 2.5 a audi 1.8t lub 2.4 v6 .

Pewnie zaraz posyia siengromy i sugestie wlochow ale chce zmienić właśnie na Niemca :P lancia nie ma nic do zaproponowania , fiat nie ma takich silników a alfa ... Juz nie chce :p bylem oglądać alfe gt i podziekowalem.

Pozdrawiam :)

** Dodano: 08-02-2016, 02:56 **
Co przemawia za bmw ?
Napęd na tyl 8) , dźwięk r6, dostępność rynkowa czesci i aut ( ale ciężko kupic bmw nie katowane)

Audi - teoretycznie mniej zniszczone przez młodocianych szpanerow, jak dla mnie ladniejsza deska, ale niestety napęd na przód i praktycznie brak v6
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2016, 08:56   

W audi unikaj multitronica, tylko uważaj, bo jest prawie identyczna jak tiptronic, laik moze nie odróżnić, a koszty naprawy 3x większe, multi na pewno nie występowało przy quattro 2.4 chyba najlepsza jednostka, 1.8t bardziej rozwojowa ale większość dojechane, mnie w "małyszu" osobiście bardzo brakuje miejsca, zresztą e46 sedan kombi ma jeszcze mniej z tyłu, najwięcej jest w coupe.

E46 oklepane teraz jak pare lat temu e36, pełno dojazdów, ciężko coś znaleźć, 2.8 na podwójnym vanosie, teoretycznie idiotoodporny silnik, ale nie ma reguły haha h, tak jak pisałem sedan czy kombi mają baardzo mało miejsca z tyłu, jak lubisz dalej odsunięty fotel to za tobą nikt już nie usiądzie, chyba ze na 3 minuty dłuższy czas grozi kalectwem, toporne w środku, automaty dobrze pracują, ale za to manual przy 2.8 aż sam sie prosi żeby bokiem latać, jak buda nie bita to tylko progi zgniją, przy oględzinach na pewno trzeba sie przyłożyć do sprawdzenia silnika, mostu zawieszenia, bo to chyba najdroższe elementy.

Ogólnie to jeszcze napisz jaki masz budzet, bo do 12-15 tyś to można znalezc ładne e46 przed liftem, a małysza to już wogóle byle jakiego "do jazdy" bedzie trudno w tej kasie znalezc.

Ja osobiście mimo że mam teraz 2x bmw to chyba wybrał bym z tej dwójki małysza, ale tyllko kombi, tylko quattro i duże v6
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-02-2016, 13:07   

Mam e46 w kombi ale diesla 136 km wiec nie bardzo pomoge.Rocznik 99 wiec przedlift ale korozji nie widac.Bagaznik maly(byc moze najmniejszy wsrod kombiakow)taki a"la kombi ale za to ma nieco lepsza sylwetke niz inne kombiaki.Nie ma napewno wygladu zwyklej,,trumny"
Bagaznik poprostu jest waski bo wystaja nadkola ale po zlozeniu siedzen udawalo sie przewiezcdluga szale z zamknietym bagaznikiem.Ciekawostka jest ze sedan ma wiekszy bagaznik niz kombi.Funkconalna jest otwierana szyba tylnej klapy.Wykonczenie wnetrza ok(mam wersje ze skora i drewnem)Skora i drewno prawdziwe a nie plastykowa imitacja jak np.w fordach.Silnik 2.0 D ma jedna zalete.Jest oszczedny.Na trasie Warszawa-Czestochowa jadac normalnie ok.120km h spalil mi 5l/100.Max w miescie jakie mialem 8.2 ale przewaznie bywa 7.5L. Zwykle na calym zbiorniku 60 L robie ok 1000km.Czasem nawet wiecej jak jest w trasie.Mocy zbyt wiele nie ma ale wystarcza.Problemow z naprawami tez nie bylo(mam go prawie od 10 lat)Naprawic musialem wtryskiwacz sterujacy i wymienic pompe wtryskowa.Innych awarii ukladu napedowego nie bylo.Rozrzad na dwurzedowym lancuchu wiec jest wieczny(dla przykladu w E90 potrafi sie rozciagac co 30 tyskm).Odchodzi koszt jego wymiany.Wahacze wymieniane w calosci jak w tipo ale cena duzo wyzsza bo aluminiowe ale tez czesto padaja.W tej chwili zalozylem oryginaly bmw.Cena za 2 szt powyzej 1000zl.Zobaczymi ile posluza.Zamienniki sa tansze ale na rok czy dwa.Generalnie musze powiedziec ze auto trwale,wygodne i ciche w srodku.Idealne na trasy ale troszke ciasne dla duzej rodziny.W zasadzie auto mialem chec sprzedac i kupic cos nowszego np.E90 lub E91 ale w zasadzie nie znalazlem powodu dlaczego mialbym sie pozbywac dobrego auta w ktorym wszystko cyka jak w zegareczku i z ktorego jestem naprawde zadowolony.Poki co jezdze
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-02-2016, 13:10   

Zapomniałem dodać że w grę wchodzi auto tak do 15 max 18 tys zl. Kupić z gazem lub kupić w dobrej cenie bez gazu i zagazować. Skrzynia biegów tylko manualna.
1.8T ma możliwość podkręcenia do 190 -200 koni co już nie jest małą wartością :) ale to tylko 4 cylindry z 1.8...

Co do miejsca w środku - zależy mi tylko i wyłącznie na wygodnej pozycji za kierownicą - ludzi nie transportuje rodziny też nie mam :lalala:

Niestety za dobrą e 46 coupe trzeba zapłacić minimum 18- 20 tys ( ogólnie chcę polifta ) więc w grę raczej wchodzi sedan ( kombi odpada )
Z tego co załyszałem audi ma aluminiowy wielowahacz :red_kartka: koszty niemałe w razie awarii.

podobają mi się a6 ale droższe w zakupie od a4. Podobno audi a4/a6 to taki passat w ładniejszym opakowaniu

** Dodano: 08-02-2016, 13:14 **
pod uwagę jeszcze brałem mondeo st 220 ale ... już odpada :p

** Dodano: 08-02-2016, 13:14 **
w bmw na plus na pewno rozrząd na łańcuchu

** Dodano: 08-02-2016, 13:51 **
ten filmik instruktażowy z rosji przemawia na korzyść quattro :badgrin:
https://www.youtube.com/watch?v=2e2SnzVNNtM
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load