Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z zimnym silnikiem
Autor Wiadomość
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2007, 11:17   problem z zimnym silnikiem

Witam
Mam problem Tempra 2.0 V8 na pełnym wtrysku. Przy odpaleniu na zimnym silniku są obroty wysokości 400, zaczyna się męczyć i gaśnie, przy dodaniu gazu i puszczeniu silnik schodzi dalej na 400 i gaśnie, po nagrzaniu silnika wchodzi na 800 obrotów i jest w miarę ok. czasami schodzi tylko na 600. Czy to może być silnik krokowy? Jak tak to gdzie on się znajduje i jak wygląda. Z góry dziękuję za wszystkie porady.
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-06-2007, 11:29   Re: problem z zimnym silnikiem

GrzesiekK napisał/a:
Witam
Mam problem Tempra 2.0 V8 na pełnym wtrysku. Przy odpaleniu na zimnym silniku są obroty wysokości 400, zaczyna się męczyć i gaśnie, przy dodaniu gazu i puszczeniu silnik schodzi dalej na 400 i gaśnie, po nagrzaniu silnika wchodzi na 800 obrotów i jest w miarę ok. czasami schodzi tylko na 600. Czy to może być silnik krokowy? Jak tak to gdzie on się znajduje i jak wygląda. Z góry dziękuję za wszystkie porady.



2.0 8V nie ma krokowca, masz zawór obejsciowy, znajdziesz po prawej stronie glowicy, latwo go odnalezc bo dochodzi do niego waz idacy od gumy laczacej filtr powietrza z przepustnica. Jesli jest nie sprawny to wlasnie moga byc takie problemy jak u ciebie, w momencie przekrecenia kluczyka w stacyjce jeszcze przed odpaleniem powinno byc slychac jak komp. od wtrusky parokrotnie pyknie tym zaworem, jesli jest cisza to nie dziala, wtedy na poczatek odepnij z niego kostke i jesli masz jakis multimetr zmiez czy na wolnych obrotach dochodzi do niego 12V, jesli tak a nie dziala rozbierz zawor jest prosty w budowie, wyczysc dokaldnie i poskladaj, mozesz na krotko podac na niego tez napiecie i sprawdzic czy sie zalancza.


Do regulacji wolnych obrotow masz tez taka srube od gory na przepustnicy, moze masz zle to wyregulowane... ale raczej jest cos nie tak z tym elektrozaworem.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-06-2007, 12:01   

Ten zawór obejściowy tak stuka kilka razy i po chwili cichnie?. Po odłączeniu od niego kabli nie ma żadnej różnicy w pracy silnika dalej to samo
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-06-2007, 14:01   

GrzesiekK napisał/a:
Ten zawór obejściowy tak stuka kilka razy i po chwili cichnie?. Po odłączeniu od niego kabli nie ma żadnej różnicy w pracy silnika dalej to samo


To zrob jeszcze tak, odpal auto na PB zdejmij ten waz co idzie na ten zawor od strony filtra powietrza i na wolnych obrotach sprawdz czy komp wtryskowy otwiera ten zawor, poznasz po tym ze powinno ssac powietrze wtedy przez zawor, jesli nie to podaj na zawor na krotko 12V i mase z akumulatora i zobacz wtedy, jesli dalej przez neigo nie bedzie ssalo to martwy, robiorka czysczenie i moze bedzie dzialac, a jesli na krotka zalaczony sie otworzy i zacznie przez niego ssac powietrze i obroty beda ok to szukaj dalej czy masz dobrze ustawiony czujnik polozenia przepustnicy, jesli jest z nim wszytko ok to jak zdejmiesz wtyczkez zaworu podlaczysz pod nia woltomierz to ma byc 12V , jesli tak jest a zawor sie nie otwiera no to wiadomo co ubite ale jesli jest 12V zawor sie otwiera a wolne obroty za niskie to trzeba wyregulowac sruba na obudowie przepusnicy taka po skosie od gory kontrowana 14tka badz 15tka kluczem.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-06-2007, 08:26   

Zawór jest dobry zasysa aż miło, tak jak pisałeś poregulowałem śrubą na przepustnicy i obroty ma teraz 800. Tylko na 800 słychać jak zasysa powietrze z filtra a jak przekręcę obroty na 600 to jest cisza i nie słychać zasysania tylko ze 600 to jeszcze za niskie obroty.
Dzięki za wcześniejsze porady
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-06-2007, 10:01   

GrzesiekK napisał/a:
Tylko na 800 słychać jak zasysa powietrze z filtra.


Normalne zjawisko, ta sruba zdławia kanał obejściowy przepustnicy, a że jest on raczej waski to słuchac ten charakterystyczny świst powietrza.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-06-2007, 10:54   

Czyli wszystko jest ok. Wielkie Dzięki za poradę
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 18-06-2007, 11:23   

Tak odbiegając od tematu, jak ktoś nie zwróci uwagi na małą kropkę na końcu nicku, to wyglada jakby jedna i ta sama osoba ze soba rozmawiala.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-06-2007, 11:44   

Mała kropka a taka różnica :lol:

** Dodano: 20-06-2007, 19:21 **
Dalej te obroty jak na zimnym ustawie 800 to na ciepłym 1200, jak skręce na ciepłym na 800 to na zimnym 400-600 juz mam dość.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load