|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanie odnośnie przekładki silnika |
Autor |
Wiadomość |
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 30-09-2007, 12:20 Pytanie odnośnie przekładki silnika
|
|
|
Witajcie..
Mam takie pytanie jeżdże Temperką z silnikiem 1.8 i.e. Chciałbym zamontować w nim silnik 1.6 i.e co musiałbym zmienić, dodam że mam deskę digital, czy mógłbym zostać przy skrzyni 1.8 ? Napewno bym musiał wymienić jednostkę sterującą, alternator. Czy opłaca się robić taką przekładkę. Czy szukać w miarę dobrego 1.8 (w obecnym stukają panewki choć co prawda poza stukami auto jeździ idealnie) |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 30-09-2007, 12:38
|
|
|
Skrzynia ma inne przełożenia i nie wiem czy też nie są inne mocowania skrzyni do silnika. Tarcza sprzęgła jest inna (w 1.8 większa).
Pracy z wymianą silnika by troche było. Osprzęt i komputer oczywiście od 1.6.
I raczej napewno musiałbyś też zmieniać półosie, gdyż różnią się z tego co pamiętam.
A nie lepiej remontować tej obecnej jednostki? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-09-2007, 20:28 Re: Pytanie odnośnie przekładki silnika
|
|
|
Wujek napisał/a: | Witajcie..
Mam takie pytanie jeżdże Temperką z silnikiem 1.8 i.e. Chciałbym zamontować w nim silnik 1.6 i.e co musiałbym zmienić, dodam że mam deskę digital, czy mógłbym zostać przy skrzyni 1.8 ? Napewno bym musiał wymienić jednostkę sterującą, alternator. Czy opłaca się robić taką przekładkę. Czy szukać w miarę dobrego 1.8 (w obecnym stukają panewki choć co prawda poza stukami auto jeździ idealnie) |
Poszukaj na Allegro silnika 1,8 od Lancii Delty / Dedry i święty spokój ! Silnik 1,6 od Tempry nie będzie pasował do niczego - na pewno nie do tej skrzyni . Musiałbyś wymienić razem ze skrzynią , półosiami , przegubami i zwrotnicami ...
Jeżeli upierasz się przy 1,6 - to tylko dwuwałkowiec od Tipo DOHC , ale uwaga : na ten silnik musiałbyś przełożyć cały osprzęt z 1,8 .
A tak na marginesie - mam na zbyciu taki silnik 1,6 DOHC !!! |
|
|
|
|
PIETREK
Wiek: 49 Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 14 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 01-10-2007, 09:46
|
|
|
Miałem ten sam problem,nieopłaca sie zamiana na 1.6 z 1.8,za dużo roboty no i koszty.Kupiłem dobry silnik od Lanci Dedry tylko inny typ ja miałem 835c2 a ten to 836a4 przełożyłem tylko swoją elektronike na nowy(tamten miał aparat zapłonowy,rzecz na którą mam alergie) 2 dni roboty i śmigam jak rączy jeleń.Zalałem dobry olej syntetyczny + militec (mądry polak po szkodzie) i jest super. |
_________________ TEMPERKA 1.8 SW ,KŁOPOT ALE ILE RADOŚCI |
|
|
|
|
Wujek
Wiek: 47 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 129 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 03-10-2007, 20:07
|
|
|
Dzięki koledzy i przepraszam za tak późną odpowiedź,ale mój net ma malutki przesył i strasznie sie wiesza. Pomyśle co zrobić dalej. Może Miszko ma racje zrobić remont i święty spokój, ale z kolei za mniejszą kasę można kupić używkę. |
_________________ ....Tempra 1.4 i.e...ma nowego właściciela |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 03-10-2007, 20:30
|
|
|
za mniejsza kasę ale nie wiadomo w jakim stanie
a jak generalkę zrobisz to masz pewność ze pochodzi |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-10-2007, 11:09
|
|
|
ja planowałem przesiadkę z 1.4 na 1.6, bo moje 1.4 powoli dogorywa (na 1 garze ma małą kompresję..).. I chciałem kupić 1.6 i wsadzić (prosta robota, zero rzeźbienia w sumie).
Teraz wiem, że jedyny sensowny sposób, to remont tego co mam, bo jak obejrzałem kilka silników, to się załamałem.. Ludzie mówią o super kompresji, a w efekcie dostajemy coś, co klekocze jak diesel a głowica ledwo chce pracować jak należy...
Dla mnie wniosek prosty: zrobić remont i cieszyć się zdrowym silniczkiem.. Koszty co prawda w okolicach 1-1.5k zlotych, ale myślę, że warto.. Autko pojeździ na takim silniku wiele lat . |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|