Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
ECU 2.0 MPI
Autor Wiadomość
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2006, 21:04   ECU 2.0 MPI

Witam!
Mam dwa pytanka dotyczace ECU 2.0 MPI (tipo/tempra).

1. Czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu znjaduje sie na kole pasowym czy na kole zamachowym. Jesli ktos dyspionuje zdjeciem zamocowanego czujnika bylbym wdzieczny.

2. ECU w tym silniku steruje cewka zaplonowa, czy zaplon jest niezlezny ?
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 03-02-2006, 21:09   

Binio napisał/a:
1. Czujnik polozenia i predkosci obrotowej walu znjaduje sie na kole pasowym czy na kole zamachowym. Jesli ktos dyspionuje zdjeciem zamocowanego czujnika bylbym wdzieczny.


Nie mam foto, jutro moge zrobic, ale czujnik znajduje sie na kole zamachowym.....

Binio napisał/a:
2. ECU w tym silniku steruje cewka zaplonowa, czy zaplon jest niezlezny ?

Na to pytanie nie znam niestety odpowiedzi, ale jak ktoś ją zna niech napisze bo też jestem tego ciekaw...
_________________

     assistance
 
 skype
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2006, 21:52   

Czyli czujnik jest jeden w skrzyni biegow i dziala na wypustki znajdujace sie na kole zamachowym - wiesz moze ile jest tych wypustek ?

Z schamatu wyglada na to ze ECU dosteje sygnal z czujnika znajdujacego sie w aparacie zaplonowym - pytanie czy ten czujnik podaje jeszcze sygnal na modol cewki zaplonowej, czy jest on przesylany z ECU
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-02-2006, 22:05   

Binio, na zdrowy rozsądek, to będzie przez ECU szło do cewki.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-02-2006, 22:39   

Wlanie tego sie obawiam - dysponujesz moze zdjeciem gniazda ecu (ewentualnie wtyczki) bo zastanawim sie czy jest taki sam jak u mnie, czy trzeba zmienac wiaske.
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2006, 13:52   

uknij TUTAJ .Tam sa schematy
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
muflonek 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 84
Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-02-2006, 13:54   

bez jaj chlopaki! W 2.0 czujnik predkosci obrotowej walu jest przy kole pasowym a nie zamachowym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-02-2006, 13:59   

Ta Kamil musi zweryfikowac swoje wiadomosci :)
Ja nie wiem gdziwe sie ten czujnik znajduje bo nie mam tej wersji silnikowej.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-02-2006, 20:09   

Były montowane różnie zależy od numeru silnika ale nie mam bliższych danych. Jak nie ma przy kole pasowym to jest przy zamachowym.
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2006, 02:18   

Binio

1. Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego znajduje się na kole pasowym wału korbowego napędzającym rozrząd. Na kole są cztery zęby, które mijając czujnik zmniejszają w nim impedancję powodując nagły zwiększony przepływ prądu. Znajdziesz go od strony pompy wspomagania układu kierowniczego. Kostka do czujnika jest na górze w pobliżu plastykowej osłony rozrządu. Zmierz oporność i czy nie ma przebicia na masę samochodu.

2. ECU otrzymuje sygnał z czujnika pkt. 1 i natychmiast wysterowuje moduł "mocy" zapłonowy. Tak więc moduł zapłonowy steruje cewką zapłonową na sygnał z ECU. Moduł jest przykręcony do cewki od dołu.

W tym samochodzie Tipo / Tempra 2.0 i.e. jest tylko jedno urządzenie do sterowania pracą silniką.

Mam dla Ciebie zadanie polegające na pomiarze oporności świec przy pomocy omomierza z zakresem pomiarowym 100 kΩ. Pomiar należy wykonać na świecach wkręconych w silniku. Zdejmujesz przewód z świecy i z omomierza jeden przewód na świecę a drugi na masę.

Napisz jakie masz wyniki!

W moim samochodzie gdy nie chciał uruchomić się silnik i pracował jakby na jeden cylinder pomiary były następujące:
1 cylinder: nieskończoność!
2 cylinder: 50 kΩ.
3 cylinder: 30 kΩ.
4 cylinder: 50 kΩ.

Świece oczyściłem i silnik po dwóch tygodniach poszukiwań odżył.

Jest jeszcze jeden element elektryczny wbudowany w świecę. Jest to opornik, który w świecy NGK ma wartość 5kΩ. Wbudowany jest w tę elektrodę , która jest zamknięta "porcelaną". Zakładając nową świecę zmierz oporność tej elektrody przykładając przewody omomierza do główki i stopki tej elektrody.

Sprawdź także oporność między elektrodami powinna być większa niż 1 MΩ (nieskończonkość dla zakresu 100kΩ omomierza).

To jest test dla Twego samochodu , jeżeli świece są dobre pod względem elektrycznym j.w. to możesz rozpocząć poszukiwania w pozostałej instalacji!

Czekam na rzetelne pomiary!
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Binio 



Wiek: 42
Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 28
Skąd: Częstochowa, PL
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-02-2006, 18:12   

Jadodada dzieki za info - niestety nie bede mogl podac interesujacych ciebie danych, poniewaz ja u siebie mam zupelnie inny silnik i zupelnie ine ecu
_________________
Pozdrawima - Binio
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load