|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak zasilania gniazda zapalniczki |
Autor |
Wiadomość |
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2005, 00:23 Brak zasilania gniazda zapalniczki
|
|
|
Moze ktos z Was koledzy wie gdzie szukac przyczyny braku zasilania do gniazda zapalniczki i wraz z tym oswietlenia jej w Tipo 1.6 ie 1992 r
Z tego co wyczytalem zapalniczka ma bezpiecznik wraz ze swiatlami stopu i czyms tam jeszcze Bezpiecznik jest wiec dobry a do zapalniczki w moim Tipo wogole nie dochodzi prad
Moze poprzedni wlasciciel gdzies wczesniej ja odlaczyl na jakims wtyku ale gdzie to szukac??
Pozdrawiam
Marek |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2005, 01:15
|
|
|
Oswietlenia niemam przy zaplniczce a naprawde fjanie to wyglada:( prad do zapalniczki mam ciagniety z kabelka tego co do radia idize niewiem czemu ale tak mam.
Poszukaj dzie ida kable od zapalniczki i czy dostaja napiecie a jak nie to wepnij sie tak jak ja mam powinno pomoc :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-11-2005, 08:44
|
|
|
MupiK napisał/a: | Oswietlenia niemam przy zaplniczce a naprawde fjanie to wyglada:( prad do zapalniczki mam ciagniety z kabelka tego co do radia idize niewiem czemu ale tak mam.
Poszukaj dzie ida kable od zapalniczki i czy dostaja napiecie a jak nie to wepnij sie tak jak ja mam powinno pomoc :-) |
U mnie osobne zasilanie jest do podlaczonego radia oraz osobne do gniazda zapalniczki wraz z oswietleniem jego (takze popielniczki)
Poprzedni wlasciciel instalowal radio z MP3 ale do zapalniczki z tego co pamietam dochodzi chyba 5 lub 6 przewodow dodatkowo Niema jednak napiecia na zapalniczke i jej oswietlenie.Sprawdze jak dam rade i ustale gdzie i do czego ida te przewody
Moze mi sie to uda
Pozdrawiam
Marek |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-11-2005, 10:53
|
|
|
U mnie też nie działało nie wiedzieć zupełnie dlaczego.
Poprowadziłem nowy przewód z właśiwego bezpiecznika i już działa. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-11-2005, 18:17
|
|
|
u mnie z kolei do zapalniczki była 'odnoga' / dopięcie;
chyba to ktoś przerabiał przy montażu radia bądź autoalarmu albo i tak miało być;
tzn - porządne kable zasilające szły do kostek ISO (podobnych,nie było wtedy ISO) do których wpina się radio, a do tych kabli na takich 'zapinkach' jakby (takie co przykładasz 2 kable koło siebie i zakładasz zapinkę - ta się w oba wrzyna i je łączy , szybki montaż) ; te zapniki gdy nie kontaktują czy rozepniesz bo coś szarpniesz itp - wyskoczą i z radia nie idzie już odnoga na zapalniczkę; najlepszy sposób - iść jednak po kablu od zapalniczki i szukać przerwy (nie jest trudno poodkręcać np 1 bok obok pasażera by coś widzieć, wyjąć popielniczkę całą też można); a jak przerwy nie znajdziesz, to masz chociaż krótszą potem drogę - odkąd sztukować jak sprawdzisz kabel do jakiegoś momentu; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Kamitchi
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 317 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2005, 23:34
|
|
|
A moze ktos wie, jak mozna naprawic taka ciekawa usterke, mianowicie zapalniczka nie zatrzaskuje sie?
Zeby rozgrzac zapalniczke, trzeba paluchem ciagle ja trzymac, bo inaczej od razu odskakuje.
Podobnie jest jak podlaczam ladowakre. Trzeba kombinowac z jej polozeniem, by zadzialala. Ale wystarczy lekko ja tracic by znow przestala dzialac...
Znajac zycie najprosciej byloby kupic nowe gniazdo. Jezeli tak, to kolejne pytanko- jak sie demontuje toto? U mnie kabel jest tak naprezony, ze... Roger chcial sie dostac do tego i rowniez dał sobie spokoj.
ps- moze wystrczy cos odgiac, podgiac?
pzdr. |
_________________ cuoresportivo 2.0 16v |
|
|
|
|
atb666
Dołączył: 12 Lis 2006 Posty: 17 Skąd: Gorzow Wlkp.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 04:20
|
|
|
wystarczy juz nie pamietam ale albo odgiac albo podgiac w gniezdzie tylko pamietaj zeby wczesnie ja rozlaczyc np przez wyciagniecie bezpiecznika bo tak pojdzie zwara i po bezpieczniku.U mnie tez nie dziala zapalniczka ale to wina samej zapalniczki tak mi sie wydaje bo napiecie na kablu jest zwlaszcza ze do niego jest podlaczone radio ktore dziala.Tak podlaczone bylo od kiedy go kupilem.
POZDRO |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-11-2006, 17:41
|
|
|
mam to samo znaczy po części to była wina zapalniczki (wkładu) a po części jakiegoś syfu na bolcu plusowym, środkowym, że wystawało chyba ciut za wysoko przez syf; teraz jest w miarę OK; po bokach masz też takie hmmm nie sprężyny ale elastyczne wycięcia, co są do wewnątrz gniazda trochę odchylone; może je podegnij trochę by mocniej trzymały; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2007, 19:10
|
|
|
Panowie, a umnie kombinowałem ze starym radiem z VW i zetknąłem chyba jakieś kabelki których nie powienien stykać no i padło radio i zapalniczka. Jak mam sprawdzić który to bezpiecznik ? |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-05-2007, 19:29
|
|
|
Adonay napisał/a: | Jak mam sprawdzić który to bezpiecznik ? |
Otwórz skrzynkę i zobacz, w którym bezpieczniku nie widać drucika(znaczy jest przepalony).
Jest to bezpiecznik 20A czyli żółty, bodajże 3 lub 4 od góry w lewej kolumnie, ale głowy nie daję. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Adonay
Wiek: 43 Dołączył: 11 Kwi 2007 Posty: 377 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-05-2007, 19:41
|
|
|
Właśnie naprawiłem usterkę. polansky, co do kolorów, to ja tam widzę niezłą tęczę, a więc ktoś już się nimi bawił Miałem farta, bo wymieniłem pierwszy lepszy z oznaczeniem "10" na nowy i od razu poszło :d To była prawa kolumna i chyba 4 od góry. Dodam, że to moja pierwsza wymiana bezpiecznika Dzięki za szybką odpowiedź i poradę opti też |
|
|
|
|
maro
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 63 Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-05-2007, 15:05
|
|
|
Witam!
A ja tak dodam na margiesie że u mnie w temprze 1,6 (pełna elektryka i digital) to samo zasilanie ma zapalniczka, klakson, stop, radio i podtrzymanie pamięci AHS.
Nie wiem czy tak ma być ale zorientowałem się jak wyciągnąłem bezpiecznik klaksona ze skrzynki (mniejsza o powód).
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-05-2007, 15:11
|
|
|
maro, u mnie jest tak samo.. wiec fabrycznie makarony tak robili.. klakson, radio, itp jest na tym samym bezpieczniku |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-05-2007, 16:54
|
|
|
tak, u mnie też.. fabrycznie tak właśnie robili, klakson, radio i zapalniczka są na jednym obwodzie... to na pewno... ale światła stop na osobnym o ile pamiętam (zresztą inaczej byłoby to niebezpieczne momentami)...
poza tym lepiej czasem w miejsce kabelka 'średniego', nie jest zły alew mógłby być np grubszy, podciągnąć sobie swój grubszy do zasilania zapalniczki, wprost ze skrzynki lub przyłącza plusowego spod maski (łatwiej ze skrzynki kawałek w aucie) i da osobny bezpiecznik tylko na zapalniczkę... coś nam się pospawa to radia nie stracimy ani nic... a i można lepszym kablem i zabezpieczeniem zapewnić w razie czego sobie lepszą obciążalność..... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|