Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak zasilania gniazda zapalniczki
Autor Wiadomość
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2005, 00:23   Brak zasilania gniazda zapalniczki

Moze ktos z Was koledzy wie gdzie szukac przyczyny braku zasilania do gniazda zapalniczki i wraz z tym oswietlenia jej w Tipo 1.6 ie 1992 r
Z tego co wyczytalem zapalniczka ma bezpiecznik wraz ze swiatlami stopu i czyms tam jeszcze Bezpiecznik jest wiec dobry a do zapalniczki w moim Tipo wogole nie dochodzi prad
Moze poprzedni wlasciciel gdzies wczesniej ja odlaczyl na jakims wtyku ale gdzie to szukac??
Pozdrawiam
Marek
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-11-2005, 01:15   

Oswietlenia niemam przy zaplniczce a naprawde fjanie to wyglada:( prad do zapalniczki mam ciagniety z kabelka tego co do radia idize niewiem czemu ale tak mam.
Poszukaj dzie ida kable od zapalniczki i czy dostaja napiecie a jak nie to wepnij sie tak jak ja mam powinno pomoc :-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
netsat 



Wiek: 62
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 143
Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-11-2005, 08:44   

MupiK napisał/a:
Oswietlenia niemam przy zaplniczce a naprawde fjanie to wyglada:( prad do zapalniczki mam ciagniety z kabelka tego co do radia idize niewiem czemu ale tak mam.
Poszukaj dzie ida kable od zapalniczki i czy dostaja napiecie a jak nie to wepnij sie tak jak ja mam powinno pomoc :-)

U mnie osobne zasilanie jest do podlaczonego radia oraz osobne do gniazda zapalniczki wraz z oswietleniem jego (takze popielniczki)
Poprzedni wlasciciel instalowal radio z MP3 ale do zapalniczki z tego co pamietam dochodzi chyba 5 lub 6 przewodow dodatkowo Niema jednak napiecia na zapalniczke i jej oswietlenie.Sprawdze jak dam rade i ustale gdzie i do czego ida te przewody
Moze mi sie to uda
Pozdrawiam
Marek
_________________
Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-11-2005, 10:53   

U mnie też nie działało nie wiedzieć zupełnie dlaczego.
Poprowadziłem nowy przewód z właśiwego bezpiecznika i już działa.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 18-11-2005, 18:17   

u mnie z kolei do zapalniczki była 'odnoga' / dopięcie;
chyba to ktoś przerabiał przy montażu radia bądź autoalarmu albo i tak miało być;
tzn - porządne kable zasilające szły do kostek ISO (podobnych,nie było wtedy ISO) do których wpina się radio, a do tych kabli na takich 'zapinkach' jakby (takie co przykładasz 2 kable koło siebie i zakładasz zapinkę - ta się w oba wrzyna i je łączy , szybki montaż) ; te zapniki gdy nie kontaktują czy rozepniesz bo coś szarpniesz itp - wyskoczą i z radia nie idzie już odnoga na zapalniczkę; najlepszy sposób - iść jednak po kablu od zapalniczki i szukać przerwy (nie jest trudno poodkręcać np 1 bok obok pasażera by coś widzieć, wyjąć popielniczkę całą też można); a jak przerwy nie znajdziesz, to masz chociaż krótszą potem drogę - odkąd sztukować jak sprawdzisz kabel do jakiegoś momentu;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-11-2005, 23:34   

A moze ktos wie, jak mozna naprawic taka ciekawa usterke, mianowicie zapalniczka nie zatrzaskuje sie?

Zeby rozgrzac zapalniczke, trzeba paluchem ciagle ja trzymac, bo inaczej od razu odskakuje.
Podobnie jest jak podlaczam ladowakre. Trzeba kombinowac z jej polozeniem, by zadzialala. Ale wystarczy lekko ja tracic by znow przestala dzialac...

Znajac zycie najprosciej byloby kupic nowe gniazdo. Jezeli tak, to kolejne pytanko- jak sie demontuje toto? U mnie kabel jest tak naprezony, ze... Roger chcial sie dostac do tego i rowniez dał sobie spokoj.

ps- moze wystrczy cos odgiac, podgiac?

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
atb666 


Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 17
Skąd: Gorzow Wlkp.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-11-2006, 04:20   

wystarczy juz nie pamietam ale albo odgiac albo podgiac w gniezdzie tylko pamietaj zeby wczesnie ja rozlaczyc np przez wyciagniecie bezpiecznika bo tak pojdzie zwara i po bezpieczniku.U mnie tez nie dziala zapalniczka ale to wina samej zapalniczki tak mi sie wydaje bo napiecie na kablu jest zwlaszcza ze do niego jest podlaczone radio ktore dziala.Tak podlaczone bylo od kiedy go kupilem.
POZDRO
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-11-2006, 17:41   

mam to samo :) znaczy po części to była wina zapalniczki (wkładu) a po części jakiegoś syfu na bolcu plusowym, środkowym, że wystawało chyba ciut za wysoko przez syf; teraz jest w miarę OK; po bokach masz też takie hmmm nie sprężyny ale elastyczne wycięcia, co są do wewnątrz gniazda trochę odchylone; może je podegnij trochę by mocniej trzymały;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-05-2007, 19:10   

Panowie, a umnie kombinowałem ze starym radiem z VW i zetknąłem chyba jakieś kabelki których nie powienien stykać no i padło radio i zapalniczka. Jak mam sprawdzić który to bezpiecznik ?
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-05-2007, 19:29   

Adonay napisał/a:
Jak mam sprawdzić który to bezpiecznik ?

Otwórz skrzynkę i zobacz, w którym bezpieczniku nie widać drucika(znaczy jest przepalony).
Jest to bezpiecznik 20A czyli żółty, bodajże 3 lub 4 od góry w lewej kolumnie, ale głowy nie daję.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-05-2007, 19:41   

Właśnie naprawiłem usterkę. polansky, co do kolorów, to ja tam widzę niezłą tęczę, a więc ktoś już się nimi bawił :) Miałem farta, bo wymieniłem pierwszy lepszy z oznaczeniem "10" na nowy i od razu poszło :d To była prawa kolumna i chyba 4 od góry. Dodam, że to moja pierwsza wymiana bezpiecznika :D Dzięki za szybką odpowiedź i poradę opti też :)
     Moneta
 
 
maro 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 17 Wrz 2006
Posty: 63
Skąd: Strzelin
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 29-05-2007, 15:05   

Witam!
A ja tak dodam na margiesie że u mnie w temprze 1,6 (pełna elektryka i digital) to samo zasilanie ma zapalniczka, klakson, stop, radio i podtrzymanie pamięci AHS.
Nie wiem czy tak ma być ale zorientowałem się jak wyciągnąłem bezpiecznik klaksona ze skrzynki (mniejsza o powód).

Pozdrawiam!
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-05-2007, 15:11   

maro, u mnie jest tak samo.. wiec fabrycznie makarony tak robili.. klakson, radio, itp jest na tym samym bezpieczniku
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-05-2007, 16:54   

tak, u mnie też.. fabrycznie tak właśnie robili, klakson, radio i zapalniczka są na jednym obwodzie... to na pewno... ale światła stop na osobnym o ile pamiętam (zresztą inaczej byłoby to niebezpieczne momentami)...

poza tym lepiej czasem w miejsce kabelka 'średniego', nie jest zły alew mógłby być np grubszy, podciągnąć sobie swój grubszy do zasilania zapalniczki, wprost ze skrzynki lub przyłącza plusowego spod maski (łatwiej ze skrzynki kawałek w aucie) i da osobny bezpiecznik tylko na zapalniczkę... coś nam się pospawa to radia nie stracimy ;) ani nic... a i można lepszym kablem i zabezpieczeniem zapewnić w razie czego sobie lepszą obciążalność.....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load