Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak jest ciepły, nie chce zapalać
Autor Wiadomość
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2007, 21:28   jak jest ciepły, nie chce zapalać

Witam


Jakiś czas temu postanowiłem, że zrobie porzadek z benzyną. Miałem ciekawe objawy, otóż w aucie smierdziało benzyną (niedoplaną), z rury leciał czarny dym, nie chce zapalać. Zaczałem od egra- po naprawie, przestały latać mi obraoty... ale ciągle było coś nie tak.
Podjechałem do bardzo fajnego warsztatu (www.serwis.auto.pl) gdzie podpieli pod komputer. Ogólnie kibel. Gorący silnik ma info o temp. płynu -1C. Zostawiełm u nich autko. Panowie wzieli się za sprawdzanie kabli- jest! problem z masą- temp. juz jest w normie. Dymienie? Silnik ssał lewe powietrze+ drugi wtryskiwacz był źle założony (bardzo się zdziwili)- swoją drogą pozdrawiam warsztat na arkuszowej, ktory tak mi spaprał auto. Panowie sprawdzili ponadto zawory, wałki. Idealnie. Pan, powiedział, ze mam jeszcze do wymiany regulator ciśnienia paliwa- by wszystko było ok.

Na dniach zmaierzam to kupić. Teraz głowny problem: jak jest zimny, nie wazne jaki bylby mroz, samochod odpala dosłownie od dotknięcia. Problem pojawia się jak się rozgrzeje- wtedy muszę kręcić i kręcić. Ponadto autko dziwnie szarpie w zakresie obrotów 1500-2000 no i czasami jak się zgasi silnik, potrafi jeszcze na chwilke jakby się załączyć- cos w stylu samozaplonu. Jak sadzicie, czy po wymianie tego regulatora to minie? czy jeszcze cos posprawdzac?

Silnik krokowy został przeczyszczony, swiece, kopulke, palec mam nowe, podobnie jak przewody. Wg. komputera wszystko działa oki, lamba dobre wartosci pokazuje,etc.

ps- na gazie na rozgrzanym silniku odpalał super... odpalał, gdyż rezygnuje z jazdy na lpg- zbyt duzo problemow mam nim spowodowane i po prostu nie stac mnie na jazde na nim :) .


pozdrawiam
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-02-2007, 21:50   

jak sie rozgrzeje i nie bedzie chcial ci odpalic to polej zimna woda CPW(czujnik polozenia walu) dojdziesz do niego po kablu wtyczna jest zaraz za akumulatorem taka 2 pinowa... jak dojdziesz do tego czujnika polej go zimna woda i zobacz czy odpali jesli tak to masz odp rozwalony CPW...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-02-2007, 23:28   

Tyle ze ja tych kabli mam multum... moze macie jakies pomocne uwagi jak do niego trafic w 1.8?


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-02-2007, 08:10   

Kamitchi napisał/a:
Tyle ze ja tych kabli mam multum... moze macie jakies pomocne uwagi jak do niego trafic w 1.8?


pzdr.



CPW jak stoisz przed autem twarza do silnika, masz po lewej stronie na dole przy kole pasowym na wale, mocowany od tylu [od grodzi przedziału pasażerskiego].
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2007, 09:03   

Czy jak zgasisz rozgrzane auto to możesz je od razu odpalić czy już są problemy?

Mój im zimniej, tym zapala lepiej. Jak jest ciepły i postoi nawet 10 min - mogiła. Za to jak go zgaszę i od razu odpalę, to nie ma problemu. Tym samym nie spełniam założeń rozwalonego CPW.

Pojedź do warsztatu z oscyloskopem. CPW powinien dawać ładną, nieposzarpaną "falę". Jak takiej nie ma, do wymiany.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-02-2007, 08:41   

Właśnie, jakbym CPW miał niesprawny, to na gazie by mi nie zapalał, a pozatym wogóle by mi nie jeżdził. Póki co, zamówiłem od goscia z allegro regulator ciśnienia, oraz czujnik temp. Podpowiedział, że mozna wilgotną szmatke na kopułce połozyc- jak pomoze, winny bedzie jakis element wewnatrz. Zobaczymy co bedzie.

pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-02-2007, 12:20   

I jak, namierzyłeś winowajcę?

Ja sprawdziłem świece, kopułkę, cewkę, masy, elektrozawory, dopływ paliwa - wszystko gra a ciepły nadal nie zapala jak należy (gorący owszem, bez kłopotu).

Może jakieś jaja z podciśnieniem? Mam układ wzbogacający mieszankę - działa w zależności od podciśnienia, jest regulowane termozaworem w kolektorze. Czy podciśnienie ma aż tak duży wpływ na wyprzedzenie zapłonu, że digiplex może bez niego wariować utrudniając zapalanie w tak dużym stopniu?

Zimny pali fest: -12stC, 3 obroty wałem i chodzi :?
Gorący tak samo.
Ciepły - kręcić trzeba pół minuty :?
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2007, 10:41   

Już wszystko opisuje. Co zrobiłem- świece wymieniłem, kabelki eletrosolem wyczyscilem. Wymieniłem czujnik temp., ktory znajduje się przy termostacie, oraz wymieniłem termostat. Najwiecej kłopotu sprawił mi regulator ciśnienia paliwa. Oryginalnie był weber, teraz jest bosh. Wspomne, ze jakies dwa tygodnie temu czyściłem silnik krokowy.

I teraz autko zapala momentalnie. Moze jest jeden obrot rozrusznikiem i juz pieknie działa. Spalanie spadlo. Na dniach zatankuje pełen bak i zobacze po 100km ile wejdzie wahy ;) .

Koszty:
Regulator 90pln
czujnik temp. 20pln
świece 12pln/szt.
termo 34 pln.

Niby wszystko pieknie, tylko jedna rzecz mnie martwi- czy czujnik na chlodnicy jest odpowiedzialny za info, ktore mam na desce? Kurcze, silnik jest cieply,a ten ciagle pokazuje ze jest 50-60-50 C. Moze macie pomysla co to moze byc?


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Hemi 


Dołączył: 04 Gru 2004
Posty: 337
Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-03-2007, 11:39   

Kamitchi napisał/a:
a ten ciagle pokazuje ze jest 50-60-50 C. Moze macie pomysla co to moze byc?
u mnie w golfie podobnie - silnik gorący a na zegarze ledwo 70. Wentylator włącza się przy ok. 85 stopni.
_________________
był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-03-2007, 12:05   

Kamitchi nie mam 1.8 ale jeśli dobrze pamiętam to czujnik odpowiedzialny za temperaturę wyświetlaną na desce jest czujnik między 2 a 3 świecą.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Kamitchi 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2007, 21:46   

Oki, dzieki...


Mam jeszcze takie pytanie- czym moze byc spowodowane ze autko tak duzo pali- ok. 20l/100km/h. Wiem, ze to wrozenie z fusow, ale moze macie jakies wskazowki? W weekend, mechanik ma zajrzec do rozrzadu, czy aby nie przestawil sie o zabek.

Czeka mnie zabawa z czujnikiem miedzy 2, a 3-cią świecą. Chyba on również ma wpływ na działanie silnika...


pzdr.
_________________
cuoresportivo 2.0 16v :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load