Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak to jest w czasie kolizji
Autor Wiadomość
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2010, 13:16   Jak to jest w czasie kolizji

Witam, jako, że nie mam LPG to do tej pory się tym nie interesowałem, jednak ostatnio byłem świadkiem kolizji. Klasyczna sytuacja najechania na tył. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że sekundę po uderzeniu poleciała gigantyczna chmura białego dymu, mniej więcej na 20 metrów i w pobliżu było czuć LPG. Okazało się, że odpadł zawór w zderzaku służący do tankowania. I tu jest moje pytanie, czy nie powinno być jakiegoś zabezpieczenia? A może panowie jeździcie na bombach z opóźnionym zapłonem?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-11-2010, 13:40   

Jelcyn, na butli powinien być zawór zwrotny który blokuje wypływ gazu przez wąż od tankowania a widocznie u tego pana już nie działał poza tym jest na każdej butli elektrozawór przynajmniej powinien być a on blokuje wypływ gazu na zewnątrz butki ale pozwala tankować lpg więc było coś tam kombinowane albo po prostu starość i brak regularnych przeglądów co roku lub co 10kkm
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2010, 13:50   

elektrozawór, to ten przy samej butli? Bo ten blokowany przez wąż do tankowania to mu właśnie odpadł podczas kolizji.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-11-2010, 13:59   

Jelcyn, nie jestem pewien ale w butli powinna byc jeszcze taka jakby membrana ktora wpuszcza a nie wypuszcza cos na wzor klapki od strzałow ktora sie montuje w obudowe filtra pow
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2010, 14:05   

czyli w skrócie miał coś nieźle walnięte wcześniej. Ale i tak, do śmiechu to nie było, bo gdyby to się zapaliło...
:kapelusznik:
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-11-2010, 14:09   

wystaeczyła by mala iskra z karoseri wkoncu metal o metal i wszytko w promieniu 35 m sie pali taka ma siłe razenia gaz na szkoleniach w OSP mi mowili a benzyna zwykła tylko badz "az" 7 metrów a diesla nie podawali bo taczej bez odpowiedniej temperatury cisnienie nie wybucha
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2010, 14:14   

Z karoserii to by niewiele było iskier, takie małe puknięcie, tylko jeden zderzak urwany a drugi pęknięty. Ale mogło zaiskrzyć z z pod świateł, albo trakcji trolejbusowej, albo coś.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-11-2010, 14:24   

albo zwykłu przechodzien z fajkiem mozna tak gdybac wazne ze nic sie nikomu nie stało
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-11-2010, 14:32   

Jelcyn napisał/a:
sekundę po uderzeniu poleciała gigantyczna chmura białego dymu, mniej więcej na 20 metrów i w pobliżu było czuć LPG.


a może to był po prostu gaz który wyleciał z rurki doprowadzającej LPG do butli ?
Z resztą zanim zawór odetnie LPG to minie jakiś czas ( setne sekundy ) w czasie których LPG pod takim ciśnieniem wali przed siebie.

** Dodano: 06-11-2010, 14:33 **
na pewno jest zawór odcinający LPG do silnika. Bo przy wymianie filtra LPG odkręca się go całkiem i przez ułamek sekundy LPG wylatuje zanim zawór zamknie dopływ
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 06-11-2010, 14:36   

Luczu, chmura na 20 metrów wydobywająca się przez około minutę? nie sądzę...
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-11-2010, 14:38   

Luczu, gigantyczna chmura na 20 metrów tyle gazu by w rurce nie było a tamten zawór jest mechaniczny i jest caly czas zamkniety otwiera sie tylko przy tankowaniu a podczas wymiany filterka to zakreca sie zawór w butli i niech samochod zgasnie jak zgasnie to odkrecasz i nie ma tam gazu
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-11-2010, 15:12   

albert1991 napisał/a:
podczas wymiany filterka to zakreca sie zawór w butli i niech samochod zgasnie jak zgasnie to odkrecasz i nie ma tam gazu


wiem ale tak jest szybciej :D

Odkręcasz - wybucha ciśnieniem że można zawału dostać i już po sprawie :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-11-2010, 00:26   

Ale Panowie snujecie mity ;)
Zapewne uszkodzeniu uległ zbiornik, a jeżeli zbiornik gazowy ulega uszkodzeniu to wtedy specjalny zawór nie pozwala na to aby gaz się ulatniał tylko "wyrzuca" cały gaz ze zbiornika.
"Podmuchem" tym w formie CIEKŁEJ, bo jak wiecie w takiej LPG jest w butli przechowywany, wszelkie iskry, a nawet grilla, czy ognisko byście ZGASILI, a nie zapalili bo jak również zapewne wiecie pali się mieszanka paliwa i tlenu.
I tak w pełnym kanistrze benzyny można, jeśli ktoś to zrobi rzecz jasna umiejętnie, zgasić papierosa, czego w pustym już nie proponuję robić ;)
Ponadto Panowie, jak poczytacie sobie badania i testy wykonywane m.in. przez Straż Pożarną, o zbiornikach paliwowych to dowiecie się iż NAJBEZPIECZNIEJSZE zbiorniki to zbiorniki LPG, następnie ON, a na samym końcu pod względem bezpieczeństwa znajdują się zbiorniki PB.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-11-2010, 10:56   

Emf ma rację.
Butle LPG są bezpieczniejsze od zbiorników z ON czy z Pb.

Tu tak na szybko o zbiornikach LPG

A temu że walnęło na ileś tam metrów to pewno już wielozawór był do d**y.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-11-2010, 10:59   

zgadzam się z EMFem - o wiele bardziej niebezpieczna jest benzyna niż LPG. Przecież jak mi ktoś ostro w dupę wjedzie to na 100% pęknie PLASTIKOWY bak i benzyna się od razu leje na ziemie, paruje i .....

a butla LPG ma tak dużą wytrzymałość cisnieniową, że nawet na pełnym baku można ją nieźle zgnieść i będzie trzymać, a jak jak już jest tak ostro że nie wytrzyma to zawór bezpieczeństwa puszcza cały gaz tak jak to opisał Emf. Miałem wykład jak mi instalowali gaz. Można smigać spokojnie
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-11-2010, 11:15   

Ciśnienie robocze to jak dobrze pamiętam około połowa wartości przy jakiej atestowane są butle. Więc zapas bezpieczeństwa jest nawet jak butla się "ugnie".

Wszystko się może zdarzyć z tym, gaz sam z siebie nie wybuchnie chyba, że zdarzy się coś takiego jak mówiłeś Jelcyn i ten gaz dobrze zmiesza się z powietrzem - to taka mieszanka ma prawo wybuchnąć.

Podczas pożaru auta zawór bezpieczeństwa wypuści gaz. Będzie duża kula ognia, ale nie ulegnie wybuchowi.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load