|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Stuki w przodzie |
Autor |
Wiadomość |
krafaello
Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 19 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 31-07-2005, 11:34 Stuki w przodzie
|
|
|
Czy ktoś wymieniał w przodnim zawieszeniu w kolumnie jakieś tzw łożyska i jakies gumy tłumiące?? Bardzo mi sie tłucze cos z przodu z lewej i prawj strony. Byłem na diagnostyce amorków bo myslałem ze sa juz zuzyte ale test wyszedł że są w bardzo dobrym stanie. Póżniej pojechałem nawet na szarpacze i -"nigdzie luzów nie było". Moje przypuszczenia padaja na jakes gumy które sa w górnej czesc kolumny. Czy moje spostrzezenie idzie w dobrym kierunku??? Czy dam rade jakoś je wymienic nie kozystajac z usług warsztatu?? Pozdrawiam Rafał K. |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-07-2005, 12:10
|
|
|
Polecam sprawdzić stan końcówek drążków kierowniczych.
U mnie też niemiłosiernie coś waliło z przodu, zarówno z prawej jak i lewej strony.
Wcześniej wymieniłem wahacze i łączniki stabilizatora a amortyzatory były jeszcze w bardzo dobrym stanie; mimo to dalej tłukło. Po wymianie końcówek - cisza. |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-07-2005, 13:32
|
|
|
krafaello, a moze klocki Ci tak tlucza? Jak bedziesz jechal i slyszal ten dzwiek leciutko nacisnij pedal hamulca. Zobacz czy te dzwieki ustaly. Jesli tak to masz zle zamocowane klocki, to znaczy sprezynki na klockach powinny je dociskac, a mozliwe ze masz je "przepchniete" przez otwor i "wsytaja" one na zewnatrz przez to nie trzymaja klockow. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
krafaello
Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 19 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 31-07-2005, 22:28
|
|
|
Radke może i masz racje ze to drązki bo luz jest zarówno na prawym jak i lewym. Ale taki luz na drazku jest dla mnie mało przekonywujący o takie stukanie-ale kto wie hmmm. S ajakies problemy przy wymianie?? Będe je chciał wymienić sam a z opisu ksążkowego nie wynika żeby sie pojawił jakiś problem przy wymianie |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-07-2005, 22:40
|
|
|
Z wymianą nie ma żadnego problemu, ok pół godziny i po wszystkim.
Zobaczysz, że od razu będzie czuć różnicę |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
Gibson
Pomógł: 1 raz Wiek: 47 Dołączył: 09 Lip 2005 Posty: 276 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 31-07-2005, 23:15
|
|
|
ja u siebie właśnie usunąłem stukanie ... uszkodzone były tulejki wahaczy przednich , ale rok temu za stukanie odpowiedzialne były końcówki drążków i stabilizator ... dlatego najlepiej wjechać na kanał, podnieść przód na lewarku i sprawdzić luzy .... wtedy wszystko będzie jasne. |
_________________ Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-08-2005, 10:57
|
|
|
krafaello
Opisz to stukanie?
Czy to jest pojedyncze stuknięcie podczas najazdu na cokolwiek niskiego obojętnie czy lewym kołem czy prawym czy kołami razem?
Postaraj się dokładnie opisać to Twoje stukanie!
Jak często występuje podczas jazdy, przy jakich prędkościach, itd... |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-08-2005, 18:25 Re: Stuki w przodzie
|
|
|
Sprawdz koncowki drazkow. Poduszki amortyzatora daja o sobie znac przy skreconych kolach. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
krafaello
Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 19 Skąd: Olkusz
|
Wysłany: 01-08-2005, 18:25
|
|
|
są to stuki przy małyh prędkościach. Stuka zarówno w pprawym jak i lewym kole. Zagladałem z kanału i sąluzy na drązkach bardzo. Juz zamówiłem a jutro może wymiana będzie :-))) |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-08-2005, 21:41
|
|
|
krafaello
Zanim wymienisz drążki to sprawdź połączenie u dołu zwrotnicy z wachaczem. Test tam śruba o dobrej wytrzymałości lecz nakrętka jest bardzo krótka i dochodzi do zerwania gwintu w niej przy dokręcaniu.
Powstaje zatem luz który jest wystarczający aby wachacz przemieszczał się względem zwrotnicy powodując bardzo dynamiczne uderzenia odczuwalne nawet na kierownicy.
Trzeba zatem wymienić nakrętkę. Z gwintu śruby trzeba zdjąć ścięty zwój gwintu z nakrętki i oczyścić ją przed założeniem nowej.
Zwrotnica jest przykręcona dwoma śrubami w górnej części do kolumny. W zwrotnicy jest łożysko piasty koła. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|