Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Co to za silnik? (zdjęcie)
Autor Wiadomość
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-11-2008, 23:32   Co to za silnik? (zdjęcie)

Witam,
chciałem się Was spytać, co to za silnik widać na poniższym zdjęciu.
Właściciel twierdzi (bez 100% pewności), że to silnik 2.0 16V Abartha do Tipo. Czy były takie silniki? W internecie nic takiego nie znalazłem. Dodatkowo są zamontowane gaźniki Webera. Pomijam fakt, że silnik zamontowano wzdłużnie i napędza on koła tylne.

Chciałbym dowiedzieć się coś więcej o tym silniku. Czym on się może różnić od zwykłego 2.0 16V 146 KM?
Czy zmiana tego silnika na 2.0 16V turbo np. z Coupe jest mniej więcej plug&play, czy wymaga większej rzeźby?

Dzięki z góry za wszelką pomoc.


  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2008, 23:40   

rasta napisał/a:
2.0 16V Abartha do Tipo
jak żyje nie słyszałem o czymś takim. Raczej chyba fantazja sprzedającego. Choć poczekaj na inne komentarze.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-11-2008, 23:40   

rasta, mi to do 2,0 8v jest podobne ale niech wypowiedza sie inni
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2008, 23:40   

Najmocniejsza fabryczna jednostka do Tipola to 2.0 sedi

** Dodano: 23-11-2008, 23:42 **
albert19912, Mnie też to wygląda na 2.0 V8
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 23-11-2008, 23:47   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Najmocniejsza fabryczna jednostka do Tipola to 2.0 sedi

W sidici były własnie 2,0 16V ;)
Ta na zdjeciu to napewno 8V :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-11-2008, 23:54   

hmm... ale na gaźniku??? ciekawe... zwróćcie uwagę że ten silnik znajduje się chyba z tyłu tego auta na zdjęciu ... bo gdyby był normalnie z przodu to raczej kielichy było by widać...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-11-2008, 23:57   

To jest glowica od 16V bo dol napewno nie.Poniewaz w sedici silnik jest pochylony a na tym zdjeciu jest prosto.Na stronie Guy-a Crofta byl opis jak zamontowac glowice 16V do bloku 8V z fiata 131/132/Argenta i tak to jest wlasnie zmontowane.Natomiast kolektor wydechowy jest z silnika 16V z turbina.Wiec do tipo nie bedzie pasowal i to jest druciarstwo jakich malo.P&P to mozesz sprobowac 2.0 8V na 16V ale 16VT to juz nie tak latwo.Napewno polosie ,sterowanie sprzeglem i wiazka komputera plus duzo innych drobnych a zarazem uciazliwych detali.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-11-2008, 00:06   

egon. napisał/a:

W sidici były własnie 2,0 16V ;)
wiem ale słyszałeś o jakieś wersji abarth silnika do T/T?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-11-2008, 00:09   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
egon. napisał/a:

W sidici były własnie 2,0 16V ;)
wiem ale słyszałeś o jakieś wersji abarth silnika do T/T?


Abarth maczal palce tylko w stylistyce.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 24-11-2008, 00:12   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
wiem ale słyszałeś o jakieś wersji abarth silnika do T/T?

No własnie nie słyszałem, a tak wogóle odkąd abarth robi silniki :roll:
lordabarth napisał/a:
to jest druciarstwo jakich malo.

Dokładnie jak na mój gust to nakąbinowane tam jest troche :P
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2008, 00:13   

Witam,
nie spodziewałem się tylu odpowiedzi w tak krótkim czasie :)

Po czym poznajecie, że to blok od 8V? Po układzie kół pasowych?
Czym doły 8V i 16V sie różniły? I czy to na serio takie druciarstwo, gdyby okazało się, że to blok od 8V i głowica od 16V?

Mam jeszcze jedno zdjęcie, które może się przyda.

  
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-11-2008, 00:36   

egon. napisał/a:
No własnie nie słyszałem, a tak wogóle odkąd abarth robi silniki

Robil ale nie w tym okresie raczej.Byly silniki 500-650 (juz nie pamietam) z aluminiowym deklem od zaworow i alu miska olejowa i fiat 131 w wersji abarth z dwoma podwojnymi gaznikam.koniec OT.
Poznasz jaki to blok po numerach na nim lub po tym ze silniki 8V ulozone prostopadle mialy pompe oleju napedzana dodatkowym kolem z rozrzadu jak rowniez dziure w bloku pod aparat zaplonowy(jak w polonezie i 125p)wersje z wtryskiem mialy tam zaslepke i aparat w glowicy po lewej stronie z tylu.Natomiast 8V i16V z aut przednionapedowych mialy pompe napedzana bezposredni z walu(osia pompy jest wal korbowy).Ten silnik napewno nie osiagnie nawet tych 147 koni ze wzgledu na kolektor wydechowy poniewaz w 16V jest 4-2-1 a tutaj jest typowo od turbo.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 24-11-2008, 10:07   

Robię małe OT, ale tylko dopisze.
gawor06, to raczej przód auta i to auta starego. Na tył napęd czyli z tyłu klasyczny most, a McPersona z przodu stosuje się głównie w przednionapędówkach. Tutaj wiadać, że mamy jakieś inne rozwiązanie przedniego zawieszenia.
Do tego serwo i pompa hamulcowa ;) Więc jak byk to przód auta.

Koniec OT

lordabarth, jak zawsze ukłony składam w Twoją stonę za wiedzę ;)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-11-2008, 10:37   

miszko, no w sumie racja... pamiętam mieliśmy podobnie w syrence... :P ... sorry za OT...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-11-2008, 11:30   

A co to w ogóle za fura? Garbus?
_________________
     Moneta
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-11-2008, 14:12   

nie no garbus chyba nie... Garbusy miały silniki z tyłu...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-11-2008, 15:51   

gawor06, tyle to i ja wiem, ale sugerowałem się kształtem komory silnika.
_________________
     Moneta
 
rasta 


Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 23
Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-11-2008, 16:02   

Hej,
auto to FSO Warszawa. Ten silnik wygląda w niej uroczo :D
Co do tego określenia "Abarth", to może sie trochę rozpędziłem. Właściciel mówił, że to sinik 2.0 z Tipo Abartha. Widocznie niepotrzebnie założyłem, że Abarth maczał w nim palce.

Dobrze rozumiem? Blok jest od 2.0 8v, głowica od 2.0 16v, a sam kolektor wydechowy od 2.0 16v turbo? Do tego jeszcze podwójne Webery? Straszna rzeźba... Wierzyć mi się nie chce, że ktoś inwestując tyle czasu i pieniędzy we włożenie silnika do Warszawy, robił takie "druciarstwo"...

Czego można się spodziewać po takim zestawieniu? Mniejsza moc to jedno. A coś poza tym?

Jeszcze jedno zdjęcie udało mi się zdobyć.

  
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-11-2008, 16:36   

rasta, mniejsza moc nie koniecznie, ciężko właściwie określić co z tego połączenia wyszło :lalala: wartało by to draństwo z hamować. Tak jak lordabarth, pisze tu najbardziej będzie bruździł ten kolektor, nie wiadomo poza tym jak są zestrojone te webery czy taki przeszczep wyszedł mu na zdrowie czy pogorszył sprawę.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-11-2008, 16:52   

Nie koniecznie musi byc blok od 8V z 131/132 .Moze byc od tipo ale wtedy musza byc wywiercone dziury i nagwintowane pod lapy zeby dalo sie zamocowac na belce przedniej i przerobic smoka i miske olejowa.najlepiej jak spiszesz numery z bloku (Tipo ma w okolicach filtra oleju a 131 niestety nie pamietam).Nastepna sprawa to aparat zaplonowy do ktorego zamontowal ktos korektor podcisnieniowy (nie podlaczony)ktory w tych silnikach ne wystepowal.

Pokrywa zaworow napewno nie jest od Tipo ani Coupe.Korek oleju jest w inna strone.Moze byc fiat Croma ale nie moge dokopac sie do zdjec.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 24-11-2008, 17:59   

lordabarth, jak mnie pamięć nie myli to Croma ma taką pokrywę jak w Tipo 1.6?
_________________
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load