Co to za silnik? (zdjęcie) |
Autor |
Wiadomość |
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 23-11-2008, 23:32 Co to za silnik? (zdjęcie)
|
|
|
Witam,
chciałem się Was spytać, co to za silnik widać na poniższym zdjęciu.
Właściciel twierdzi (bez 100% pewności), że to silnik 2.0 16V Abartha do Tipo. Czy były takie silniki? W internecie nic takiego nie znalazłem. Dodatkowo są zamontowane gaźniki Webera. Pomijam fakt, że silnik zamontowano wzdłużnie i napędza on koła tylne.
Chciałbym dowiedzieć się coś więcej o tym silniku. Czym on się może różnić od zwykłego 2.0 16V 146 KM?
Czy zmiana tego silnika na 2.0 16V turbo np. z Coupe jest mniej więcej plug&play, czy wymaga większej rzeźby?
Dzięki z góry za wszelką pomoc.
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 23:40
|
|
|
rasta napisał/a: | 2.0 16V Abartha do Tipo | jak żyje nie słyszałem o czymś takim. Raczej chyba fantazja sprzedającego. Choć poczekaj na inne komentarze. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 23:40
|
|
|
rasta, mi to do 2,0 8v jest podobne ale niech wypowiedza sie inni |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 23:40
|
|
|
Najmocniejsza fabryczna jednostka do Tipola to 2.0 sedi
** Dodano: 23-11-2008, 23:42 **
albert19912, Mnie też to wygląda na 2.0 V8 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 23-11-2008, 23:47
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Najmocniejsza fabryczna jednostka do Tipola to 2.0 sedi |
W sidici były własnie 2,0 16V
Ta na zdjeciu to napewno 8V |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 23-11-2008, 23:54
|
|
|
hmm... ale na gaźniku??? ciekawe... zwróćcie uwagę że ten silnik znajduje się chyba z tyłu tego auta na zdjęciu ... bo gdyby był normalnie z przodu to raczej kielichy było by widać... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-11-2008, 23:57
|
|
|
To jest glowica od 16V bo dol napewno nie.Poniewaz w sedici silnik jest pochylony a na tym zdjeciu jest prosto.Na stronie Guy-a Crofta byl opis jak zamontowac glowice 16V do bloku 8V z fiata 131/132/Argenta i tak to jest wlasnie zmontowane.Natomiast kolektor wydechowy jest z silnika 16V z turbina.Wiec do tipo nie bedzie pasowal i to jest druciarstwo jakich malo.P&P to mozesz sprobowac 2.0 8V na 16V ale 16VT to juz nie tak latwo.Napewno polosie ,sterowanie sprzeglem i wiazka komputera plus duzo innych drobnych a zarazem uciazliwych detali. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 00:06
|
|
|
egon. napisał/a: |
W sidici były własnie 2,0 16V | wiem ale słyszałeś o jakieś wersji abarth silnika do T/T? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 00:09
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | egon. napisał/a: |
W sidici były własnie 2,0 16V | wiem ale słyszałeś o jakieś wersji abarth silnika do T/T? |
Abarth maczal palce tylko w stylistyce. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 24-11-2008, 00:12
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | wiem ale słyszałeś o jakieś wersji abarth silnika do T/T? |
No własnie nie słyszałem, a tak wogóle odkąd abarth robi silniki
lordabarth napisał/a: | to jest druciarstwo jakich malo. |
Dokładnie jak na mój gust to nakąbinowane tam jest troche |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2008, 00:13
|
|
|
Witam,
nie spodziewałem się tylu odpowiedzi w tak krótkim czasie
Po czym poznajecie, że to blok od 8V? Po układzie kół pasowych?
Czym doły 8V i 16V sie różniły? I czy to na serio takie druciarstwo, gdyby okazało się, że to blok od 8V i głowica od 16V?
Mam jeszcze jedno zdjęcie, które może się przyda.
|
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 00:36
|
|
|
egon. napisał/a: | No własnie nie słyszałem, a tak wogóle odkąd abarth robi silniki |
Robil ale nie w tym okresie raczej.Byly silniki 500-650 (juz nie pamietam) z aluminiowym deklem od zaworow i alu miska olejowa i fiat 131 w wersji abarth z dwoma podwojnymi gaznikam.koniec OT.
Poznasz jaki to blok po numerach na nim lub po tym ze silniki 8V ulozone prostopadle mialy pompe oleju napedzana dodatkowym kolem z rozrzadu jak rowniez dziure w bloku pod aparat zaplonowy(jak w polonezie i 125p)wersje z wtryskiem mialy tam zaslepke i aparat w glowicy po lewej stronie z tylu.Natomiast 8V i16V z aut przednionapedowych mialy pompe napedzana bezposredni z walu(osia pompy jest wal korbowy).Ten silnik napewno nie osiagnie nawet tych 147 koni ze wzgledu na kolektor wydechowy poniewaz w 16V jest 4-2-1 a tutaj jest typowo od turbo. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 10:07
|
|
|
Robię małe OT, ale tylko dopisze.
gawor06, to raczej przód auta i to auta starego. Na tył napęd czyli z tyłu klasyczny most, a McPersona z przodu stosuje się głównie w przednionapędówkach. Tutaj wiadać, że mamy jakieś inne rozwiązanie przedniego zawieszenia.
Do tego serwo i pompa hamulcowa Więc jak byk to przód auta.
Koniec OT
lordabarth, jak zawsze ukłony składam w Twoją stonę za wiedzę |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-11-2008, 10:37
|
|
|
miszko, no w sumie racja... pamiętam mieliśmy podobnie w syrence... ... sorry za OT... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 11:30
|
|
|
A co to w ogóle za fura? Garbus? |
_________________
|
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-11-2008, 14:12
|
|
|
nie no garbus chyba nie... Garbusy miały silniki z tyłu... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 15:51
|
|
|
gawor06, tyle to i ja wiem, ale sugerowałem się kształtem komory silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
rasta
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 23 Skąd: raszyn
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2008, 16:02
|
|
|
Hej,
auto to FSO Warszawa. Ten silnik wygląda w niej uroczo
Co do tego określenia "Abarth", to może sie trochę rozpędziłem. Właściciel mówił, że to sinik 2.0 z Tipo Abartha. Widocznie niepotrzebnie założyłem, że Abarth maczał w nim palce.
Dobrze rozumiem? Blok jest od 2.0 8v, głowica od 2.0 16v, a sam kolektor wydechowy od 2.0 16v turbo? Do tego jeszcze podwójne Webery? Straszna rzeźba... Wierzyć mi się nie chce, że ktoś inwestując tyle czasu i pieniędzy we włożenie silnika do Warszawy, robił takie "druciarstwo"...
Czego można się spodziewać po takim zestawieniu? Mniejsza moc to jedno. A coś poza tym?
Jeszcze jedno zdjęcie udało mi się zdobyć.
|
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 16:36
|
|
|
rasta, mniejsza moc nie koniecznie, ciężko właściwie określić co z tego połączenia wyszło wartało by to draństwo z hamować. Tak jak lordabarth, pisze tu najbardziej będzie bruździł ten kolektor, nie wiadomo poza tym jak są zestrojone te webery czy taki przeszczep wyszedł mu na zdrowie czy pogorszył sprawę. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 16:52
|
|
|
Nie koniecznie musi byc blok od 8V z 131/132 .Moze byc od tipo ale wtedy musza byc wywiercone dziury i nagwintowane pod lapy zeby dalo sie zamocowac na belce przedniej i przerobic smoka i miske olejowa.najlepiej jak spiszesz numery z bloku (Tipo ma w okolicach filtra oleju a 131 niestety nie pamietam).Nastepna sprawa to aparat zaplonowy do ktorego zamontowal ktos korektor podcisnieniowy (nie podlaczony)ktory w tych silnikach ne wystepowal.
Pokrywa zaworow napewno nie jest od Tipo ani Coupe.Korek oleju jest w inna strone.Moze byc fiat Croma ale nie moge dokopac sie do zdjec. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-11-2008, 17:59
|
|
|
lordabarth, jak mnie pamięć nie myli to Croma ma taką pokrywę jak w Tipo 1.6? |
_________________
|
|
|
|
|
|