|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
___---'''Kontrolka wtrysku po raz kolejny'''---___ |
Autor |
Wiadomość |
Murson
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 17 Skąd: Płock
|
Wysłany: 14-06-2005, 13:28 ___---'''Kontrolka wtrysku po raz kolejny'''---___
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczy bardzo serdecznie. Czytam wszystkie wypowiedzi bardzo uwaznie i choc poruszany byl problem który dotyczy od niedawna mojego auta prosilbym o mozliwa rade w miare prostym jezyku poniewaz jezeli chodzi o samochody na wtrysku i z komputerem to jestem laikiem. Problem jest nastepujacy: Zdarza sie ze podczas jazdy (najczesciej podczas hamowania silnikiem samochód szarpnie delikatnie ze dwa razy) i zapala sie kontrolka od wtrysku w pierwszej fazie jej zapalenia samochod spada z obrotow i bardzo ciezko na nie wchodzi ale po pozadnej przegazowce wszystko wraca do normy. Podczas jazdy jest praktycznie to nieodczowalne powoduje jedynie zapalenie kontrolki ktora gasi jedynie wylaczenie i ponowne zapalenie silnika! Poprzedni wlasciciel jezdzil z tym ok 5 lat a elektrycy nie mogi nic na to poradzic. Drugi moj problemik zaczal sie niedawno otóż nie moge zlego slowa powiedziec na prace silnika (bo ladnie utrzymuje wolne obroty (850-900 rozgrzany silnik). Ale nieznacznie silnik drga tak jakby co jakis czas nie przepalal na ktorąs ze swiec przy obrotach ok 1800/2000 obr/min jest to duzo bardziej odczowalne podczas jazdy gdyz wplywa to na szarpanie samochodu i w taki sposob tez przyspiesza ole juz od 2400 2500 nawet niezle wchodzi na obroty i przy predkosci od 100 wzwyz wszystko jest juz ok, myslicie ze to wina elektryki? Świece i przewody wymienilem ale nadal to samo! Jak wsluchalem sie w silnik to slychac jakby co jakis czas przepalal w wydechu czy kolektorze tak jakby mial malutka dziurke moze to przez to sonda cos zle rejestruje. Nie wiem jeszcze czy to moze mniec wplyw ale jak przystawi sie ucho do silnika to na 2 lub 3 gaze slychac klekocacy zawór, od czego zaczac poszukiwania?? Z gory dzieki za rady! POZDRAWIAM
1. 1,6 mpi wielopunktowy wtrysk, 1995
2. Odczyt: 16214279
159 1.58L MAN
BPKA 022
28/04/95
Własciwie czy myslicie ze moze to byc czujnik połozenia przepustnicy, to cyba dosc czesto sier psuje, reset kompa nie daje rezultatu, wyminilem filtr powietrza podejrzewam jeszcze filtr paliwa, a co wy o tym myslicie?
Z góry dzieki za podpowiedzi!! POZDRAWIAM
Czy jak kupie zwykle urządzonko do pomiaru napiec(opru itd) bede mogl w jakis sposob to sprawdzic? Cos tak jakby z dawka paliwa, myslicie ze sam powinienem z tym walczyc czy odstawic do mechanika lub na sprawdzenie komputera? |
_________________ TEMPRA 1,6 m.p.i. 1995 |
|
|
|
|
slawek
Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 41 Skąd: BIAŁYSTOK
|
Wysłany: 14-06-2005, 19:24
|
|
|
Ja ówazam na 99% ze trzeba przeczyscic potencjometr i wymienic filtr paliwa,moze nawet przeciscic pompe paliwa(to bardzo proste,na forum bylo wszystko opisane)Powodzenia.Podobna sytuacja byla umnie. |
_________________ TEMPRA 1.6 m p i 1994rok SW |
|
|
|
|
Murson
Wiek: 39 Dołączył: 31 Maj 2005 Posty: 17 Skąd: Płock
|
Wysłany: 15-06-2005, 08:03
|
|
|
Potencjometr czyli masz na mysli przepuestnice? Tą o której mi juz kiedys pisales? Sluchaj a w jakim dziale znajde o czyszczeniu pompy paliwa, czytalem chyba juz wszystkie posty ale nie zauwazylem zeby cos na ten temat bylo! A jaki pasuje do tego rodzaju filtr, w ktorem miejscu on jest? No a moze ktos na na sprzedanie?
[ Dodano: 21-06-2005, 12:42 ]
Witam ponownie!
Samochód odstawiłem w końcu do majstra!! I wszystko bylo by pieknie gdyby nie to ze usterka o jakiej pisalem niedosc ze nie byla naprawiona to chcial odemnie jeszcze 120zl za podobno skasowanie kilku blędów(silnik krokowy i cos z obiegiem powrotnym paliwa), cala swoja naprawe okryl wielka tajemnica, na pytanie jakim dysponuje sprzętem do podlączenia sie do kompa uslyszalem odpowiedz ze "profesjonalnym" Kontrolka wtrysku mial sie podobno juz nie zapalac ale co sie okazuje kontrolka w czasie jazdy probnej sie zapalila silnik zaczal szarpac samochodem i wszystko po staremu.
Wiec teraz wydaje mi sie cos blednie podaje jakis czujnik, bo skoro nawet po wykasowaniu bledow pojawiaja sie one od nowa, po zapaleniu sie kontrolki silnik zaczyna chodzic chyba w trybie awaryjnym bo nie trzyma wolnych obrotow tylko cos kolo 500 albo nawet gasnie ale przegazowka i wraca do normy! Jak juz sie z tym uporam dam znac co i jak! |
_________________ TEMPRA 1,6 m.p.i. 1995 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|