problemy z temperaturą |
Autor |
Wiadomość |
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2007, 17:25 problemy z temperaturą
|
|
|
witam
bardzo mi zależy aby mi ktoś wytłumaczył i pomógł mi rozwiązać problem zbyt wysokiej temperatury płynu chłodzącego w moim aucie
w trasie temp.spada do 90 stopni a gdy tylko staje na światłach czy w korku to po 30 sekundach mam temp. prawie pod 130 stopni
co to może być wentylator chodzi na postoju przez około minute schłodzi do 90 wyłączy sie a za 30 sekund znów jest pod 130
jak możecie to pomóżcie |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-09-2007, 17:53
|
|
|
Kiedy ostatnio wymieniałeś płyn chłodniczy?
Jaki jest jego poziom?
Kiedy wymieniałeś termostat? Może nie otwiera się do końca... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-09-2007, 18:17
|
|
|
luki21 napisał/a: | jak możecie to pomóżcie |
Może po prostu wskaźnik wariuje, bo przy 120-130 w układzie chłodzenia zaczęła by się woda/płyn powoli gotować.
Jeśli wskaźnik pokazuje dobrze, to albo chłodnica zamulona, pompa nie daje rady albo częściowo zapowietrzony układ, lub zawiesza się termostat, choć jak włącza się wentylator to raczej duży obieg działa. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-09-2007, 19:17
|
|
|
Radke,
płyn wymieniony 3 dni temu
poziom normalny sprawdzam co dziennie jak jest zimny i ciepły codziennie
a termostat chodzi jak nalezy
** Dodano: 14-09-2007, 20:22 **
romano,
płyn powoli bulgocze ale nie az tak mocno
powiem tak miałem stary silnik i temp. utrzymywała sie na poziomie 75-80 stopni
a gdy wstawiłem silnik od innego fiata tipo to sie zaczęło tak dziać podejrzewam ze w tamtym aucie wentylator był włączany ręcznie gdy temp. wzrastała
były poprowadzone przewody od wentylatora do przełącznika w kabinie |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-09-2007, 20:30
|
|
|
a odpowietrzyłaś go dobrze? luki21 napisał/a: | płyn powoli bulgocze ale nie az tak mocno | |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 17-09-2007, 18:42
|
|
|
teraz to już jest odpowietrzony idealnie nic nie słychać i nic nie cieknie wentylator chodzi a i tak sie grzeje |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-09-2007, 21:36
|
|
|
może masz słabą drożność całego układu... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 18-09-2007, 17:32
|
|
|
dziś znowu zaczeło bulgotać
rano jak jest chłodno to jest ok
a potem jak juz sie robi ciepło to sie grzeje |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 25-09-2007, 13:29
|
|
|
Całkiem możliwe, iż jest lekko przytkany układ chłodzenia, lub problem jest z czujnikiem temp. Może silnik jest wewnątrz zakamieniony (od jazdy na zwykłej wodzie w układzie chłodzenia) |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ROMI72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 06 Lis 2006 Posty: 204 Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 25-09-2007, 14:25
|
|
|
Może kolega sprawdzi dzialanie pompy płynu. |
_________________ Fiat TIPO 1.4 /GAZ/Castrol gtx3 - sprzedany
Renault 19 1.4 Castrol GTX3 - sprzedany
Fiat Marea Weekend 1,6 16V |
|
|
|
|
broda323
Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2007 Posty: 38 Skąd: Nowe Brzesko
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2007, 15:38
|
|
|
Podłącze się do tego postu
po ekscesach ze smarowaniem silnika przyszedł czas na układ chłodzenia a więc jest tak
temperatura jest w normie jak przekrocz 90 włącza sie wiatrak
ale jak był zalany płynem to płyn się strasznie pienił i wywalało go przez korek
teraz zalany jest wodą i się nie pieni ale przez korek i tak ucieka |
_________________ TIPO 19TD DGT '91 |
|
|
|
|
valdmidi
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 01 Gru 2005 Posty: 64 Skąd: tarnów
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2007, 16:09
|
|
|
Uszczelka pod głowicą, wciąga powietrze do środka, robi się cisnienie i wywala płyn przez korek. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|