Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alfa Romeo 145 1.9 TDI -pompa paliwa
Autor Wiadomość
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-08-2007, 22:42   Alfa Romeo 145 1.9 TDI -pompa paliwa

Witam
Teraz mam Alfe Romeo 145 1.9 TDI z '97roku.
Problem jest w tym że pompa paliwa się nie włącza jak przykręce kluczyk (pompa jest w baku). Powinna nabić ciśnienie do filtra a ona się nie włącza.
Sprawdzałem -do pompy nie idie prąd -martwe przewody.

Zagatka jest o tyle dziwna ze juz kilka razy przyłapałem ja na chodzeniu. Przyłapałem bo auto jest pozamykane (kluczyki w domu) a nieraz jk podchodze to słychać buczenie w baku i po jakichś 3-5sek. się wyłącza. To zdażyło się tylko 4 razy tzn ja tylko tyle razy usłyszałem.

Czyli gdzieś albo jest zwarcie albo jakiś przekaźnik nie działa czy jakoś tak. Może Wy wiecie co może być lub jaki przekaźnik bądź czujnik za to odpowiada i jak to sprawdzić?
Problem narazie jest błachostką bo jest ciepło i pompa wtryskowa spokojnie zasysa ale jak zaczna się przymrozki to będzie gorzej :)

Piszcie co o tym sądzicie...
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2007, 07:03   

Hm ciekawe bo z tego co się orientuje to ten silnik co masz a konkretnie jego pompa wtryskowa nie wymaga jakiegoś dodatkowego zasilania w paliwo tylko sama sobie zasysa z baku. Auto jest oryginalne z tym silnikiem to czy jakiś przeszczep ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2007, 07:06   

Hipo, dokladnie.. moze to jeszcze jakis przeszczep z fordem jest i pompe paliwa z forda wsadzili :badgrin:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 09-08-2007, 09:48   

Dla wszystkich fanów włoskiej motoryzacji:

- TO JEST ORGINALNY SILNIK !!!!----

Alfa 145 oznaczona znakiem TD posiada silnik diessla z chłodnicą powietrza (intercooler) i dodatkowo chłodnicą oleju. Moc tego silnika to 92KM.

Ukad paliwowy nie posiada filterków blokujących cofanie ropy (jak w Audi B4) Tylko elektryczną pompę paliwa umieszczoną w baku która wstępnie nabija ciśnienie do filtra paliwa oraz wspomaga popmpę wtryskową w zimie (w zależności od temp. powietrza i ciśnienia ropy w filtrze).

;) Pozdrawiam
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2007, 14:43   

jokerssxx, ale Hipo w swoim tipolcu ma taki sam motor :D

schematy serwisowe z epera dla takiej alfiny jak masz:







nie widze tu zadnej elektrycznej pompy paliwa :D
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-08-2007, 14:56   

Pierwsze słysze o takich cudach jak ciśnienie wstępne na filtrach. Cisnienie wstepne robi w sobie sama pompa wtryskowa i ma to wystarczyć do zassania paliwa z baku i wystarczy. Jesli chcesz zrobić eksperyment to sprawdz ile zdażysz przejechac na paliwe z samego filtra - zaręczam ze dość sporo ;)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2007, 10:48   

Moi drodzy koledzy...
Troche dziwnie się czuje... przrcież wim co mam -każdy nowszy diesel ma dodatkową elektryczną pompe paliwa umieszczoną w baku tak zwana pompa niskiego ciśnienia >>> patrz np Citeoen C5 i inne.

---OPTI --- te schematy są niestety całkiem inne niż są u mnie.(min. u mnie do baku wchodzą dwie wtyczki -jedna od czujnika poziomu paliwa a druga od zasilana pompy)
---Alfa 145 z '97r. nie ma takiego samego silnika jak Fiat Tipo

Jak pojade do warsztatu z tym problemem i oni wyciągną tą pompę to zrobie jej zdjęcie (dowód dla Was).
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2007, 11:49   

jokerssxx napisał/a:

---OPTI --- te schematy są niestety całkiem inne niż są u mnie.(min. u mnie do baku wchodzą dwie wtyczki -jedna od czujnika poziomu paliwa a druga od zasilana pompy)
---Alfa 145 z '97r. nie ma takiego samego silnika jak Fiat Tipo


No cóż kolego drogi ... z ubolewaniem stwierdzam że jesteś w błedzie. Ten silnik co masz jest taki sam jak w Tipo czy tego chcesz czy nie chcesz. Różni się tylko korkiem wlewu oleju i plakietką z wygrawerowaną marką która jest przyklejona do pokrywy zaworów.


A ten nowszy diesel jak go określasz to pamięta jeszcze lata 80 - dziesiate zeszłego stulecia.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2007, 11:58   

jokerssxx napisał/a:
Moi drodzy koledzy...
Troche dziwnie się czuje... przrcież wim co mam -każdy nowszy diesel ma dodatkową elektryczną pompe paliwa umieszczoną w baku tak zwana pompa niskiego ciśnienia >>> patrz np Citeoen C5 i inne.

---OPTI --- te schematy są niestety całkiem inne niż są u mnie.(min. u mnie do baku wchodzą dwie wtyczki -jedna od czujnika poziomu paliwa a druga od zasilana pompy)
---Alfa 145 z '97r. nie ma takiego samego silnika jak Fiat Tipo

Jak pojade do warsztatu z tym problemem i oni wyciągną tą pompę to zrobie jej zdjęcie (dowód dla Was).


W takim razie kolege zycze udanej wymiany pompy paliwa :bambam:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 10-08-2007, 21:45   

W takim razie proszę o odpowiedź na dwa kluczowe pytania:

-od czego są dwie wtyczki w tej pokrywie zbiornika?
-co buczało z tyłu (chyba nie amortyzatory)?

Pytania powinny byc bardzo proste dla uzytkowników Tipo / Tempra Diessla -przecież macie tak samo...

Pozdrawiam ;)

** Dodano: 10-08-2007, 23:06 **
Chłopaki ja się z Wami nie chcę kłucić -przeciwnie szanuję Wasze wypowiedzi.

Rozmawiałem na GG z innymi użytkownikami ALF 145 TD ich wypowiedzi to:
- "jest pompa która znajduje sie w baku"
- "elektryczna jak najbardziej"

Bardzo przepraszam jeśli kogoś uraziłem czy coś ale mój post miał na celu ustalenie gdzie znajduje się główny przekaźnik (bo elektromechanik mówił że w tych alfach najczęściej one padają i wtedy może pompa nie działać) a nie rozterki czy pompa istnieje czy nie -wychodze tu na wariata który pisze jakieś nie stworzone rzeczy.
Jeszcze myślałem że podsuniecie mi jakieś pomysły o tym co ew. może jesce być przyczyną takiej pracy zimnego silnika.

:)
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-08-2007, 07:26   

jokerssxx, no kurde gdyby faktycznie sie okazalo ze w realu jest pompa to temat naprawde ciekawy.. az pisalem do znajomka zeby zrobil rozeznanie w klubie alfiny w sprawie takich silnikow.. eper nic nie podaje na temat pompy paliwa w dieslach jak sam widziales po rysunkach.. szczerze do konca nie chce mi sie wierzyc zeby makarony wepchneli pompe elektryczna do baku ale juz nie jedne cuda widzialem na oczy w czesciach samochodowych :bambam:

jak narazie to odesle Cie do IKAR'a
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
  
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-08-2007, 07:26   

jokerssxx, nie twierdze że nie masz tam pompy, inżynierowie różne ciekawe rzeczy wymyślają.
Natomiast nie rozumiem sensu jej zastosowania skoro smiało daje sobie rade pompka zasilajaca w pompie wtryskowej. Nie ważne czy lato czy zima, Tipka przecież uruchamiałem i przy -20 i dawało rade. W zimie to raczej liczy sie juz jakość paliwa bardziej.

Wracajać do tematu to pytanie które zadajesz nie jest dla nas łatwe bo u nas nie ma pompy paliwa w dieslu, niezależnie jaka by to nie była odmiana - obchodzi sie bez dodatkowej pompy.

Co do przekaźników to nie wiem czy masz je rozmieszczone jak w Tipo czy gdzieś indziej. Tutaj niestety musisz już szukać jakiejs ksiazki do alfy.


Tak sobie jeszcze myśle, moża w alfie ta pompa ma działac tylko w określonych przypadkach ? np bardzo niski stan paliwa czy coś .....
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-08-2007, 15:46   

Chłopaki -nie wiem ale ten temat muszę wyjaśnić
a jeśli chodzi o te określone warunki to z tego co czytałem gdzieś to jak mi się wydaje to ona ma się włączać jeśli temp. otoczenia jest nizsza niż 6 stopni celcjusza lub gdy ciśnienie ropy (gdziś tam) jest mniejsze niż ileś tam... ale te dane mogą być nie realne więc ręki za to nie daje -nie pamiętam jak tam pisało i nie wiem gdzie to jest to co czytałem może poprostu się myle lub to nie tego wogóle dotyczy.

Pozdrawiam ;)

** Dodano: 11-08-2007, 18:15 **
Są postempy w dochodzeniu i kolejne dowody (zdjęcia )

Napiszcie mi Jak się dodaje zdjęcia do posta i wszystko Wam przedstawie....

** Dodano: 11-08-2007, 18:43 **
Mam nowe dowody w sprawie:
Na zdjęciach widać (legendarne) dwie wtyczki -jedną jak odczepiam (tą małą) to nie działa wskaźnik paliwa a jak odczepiam drugą -większą -jak podejrzewam od pompy paliwa to nic się nie dzieje.
Po przykręceniu kluczyka na tej kostce nie ma prądu (sprawdzałem miernikiem) a jak podłączam prostownik do wtyczki w baku to zwarcie się robi (iskrzy).
Moja teoria:
Syf podlazł na pompę elektr. i ona się zblokowała (wtedy po podłączeniu prostownika będzie iskrzyć) i przez to mógł się spalić przekaźnik:) w efekcie na przewodzie (wtyczce) nie ma prądu.

Co Wy o tym myślicie?????
*Ten sam post zamieściłem jeszcze na forum Alfy







  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2007, 07:12   

Ładnie utrzymany silniczek, pod maską też. Do prób działania pompy nie podłącza się prostownika tylko akumulator jak już. A najprościej to dowiesz się do czego jest ta druga wtyczka ja wyjmiesz z baku po prostu cały wkład.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2007, 07:38   

jokerssxx, muisz wyciagnac wklad z baku i oblukasz wszystko.. nie ma innej rady
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2007, 15:14   

http://forum.tempra.org/t...hlight=postulat
jokerssxx, poczytaj ten temat bo szlak mnie chce trafić jak oglądam twoje fotki a tu jakieś motylki mi latają i temu podobne reklamy :red_kartka:

_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2007, 20:08   

Hm u mnie nic nie lata, otwierają się same czyściutkie fotki bez reklam.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2007, 20:52   

Hipo, bo teraz fotki są na naszym serwerze...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2007, 21:08   

konikks, ale ja je ogladam od samego początku jak tylko kolega wrzucił i było od zawsze dobrze u mnie :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2007, 21:56   

Hipo, ja edytowalem posta i z fotosika pyknalem fotki na imageshacka :lalala:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-08-2007, 15:31   

Koledzy jeśli chodzi o te fotki to jeśli kogoś "zdenerwowały" to przepraszam -nie to miałem na celu gdy je zamieszczałem.

Co do POMPY PALIWA W ALFA 145 TD to jest tak:
były produkowane dwie wersje silników TD różniły się one między innymi układem wtryskowym (jedne miały pompy wtryskowe BOSCH a inne (nie wiem o ile się nie myle) Lukas)
Te z pompami wtryskowymi Bosch posiadały dodatkową pompę paliwa niskiego ciśnienia umiesczoną w baku zasilaną elektrycznie.

Więc i ja i Wy mieliście racje :)
Czy auto ma pompę czy nie można rozpoznać po numerze VIN (jak nie wiem).

Jutro jadę do Elektromechanika więc (jeśli Was to interesuje) naświetlę Wam bardziej przyczynę i inne w/w rzeczy

Pozdrawiam ;)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-08-2007, 20:20   

Ja w Tipku miałem pompe Boscha tez. Z CAV się nie spotkalem aczkolwiek według katalogów to występuje.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
jokerssxx 


Wiek: 39
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 56
Skąd: Tyszowce
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 25-08-2007, 23:11   

Witam!
Problem w/w (chwilowe przydymienie zimnego silnika podczas rozruchu) został rozwiązany.

Przyczyną jak się okazuje była świeca żarowa na pierwszym cylindrze :) (prąd przechodził a nie grzała).

Teraz po odpaleniu silnik ma 900obr a chwilę po tym (po ok 15s. od razu zwiększa obroty do 1000).

Sprawa niby prosta (świeca niemiecka 24zł) ale ile było jeżdzenia :) Elektro mechanik u którech byłem twierdzi ze przy pompie powinien być jeszcze taki jakby elektromagnez który przyśpiesza zimny silnik do 1200 obr a potem się wyłącza. Auto jest sprowadzone z Włoch więc on tam nie był potrzebny bo tam jest cieplej.
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 26-08-2007, 18:03   

jokerssxx, to Ci mechanik chyba bajki opowiada w takim razie. Za przyśpieszenie obrotów zimnego silnika 1.9TD odpowiada Ci regulator temeraturowy wyprzedzenia kata wtrysku. Jakbyś pooglądał silnik to masz takie ustrojstwo wkręcone w termostat a od niego idzie Ci linka do dźwigni na pompie wtryskowej. Obroty trzyma wyższe dopóki silnik jest nierozgrzany a później stopniowo ten regulator popuszcza linke obniżając obroty.






Na drugiej fotce koło takiej żółtej plamki jest dźwignia odpowiadająca za obroty na zimnym silniku.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load