|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
POMPA WODY koszt wymiany |
Autor |
Wiadomość |
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 15:55 POMPA WODY koszt wymiany
|
|
|
No więc dzisiaj zabrałem sie za wymianę pompy wody i...poległem.Zdemontowałem ją wszystko ok tylko że nie umiem jej wyjąć.po 5 godzinach sie poddałem.Nie chce skubana przejśc w żaden sposób.usiłowałem wykręćić koła pasowa ale dwum śrubom nie dałem rady.co ci włosi mają za miłość do imbusów? Zryłem je a nie puściły.Więc muszę wstawić na warsztat autko i teraz pytanie ile to moze kosztować?
Pompa już wykręcona,osłona rozrządu zdięta,wiec tylko kwestia założenia i oczywiście wyjęcia.
W podręczniku do TT napisali zdiąć plastikową osłonę nadkola.I tu ZONK!!! nie mam jej wszystko z metalu. bez szans.
A miało być miło łatwo i przyjemnie.Cóż nasze autka są podłe czasem.ale inna zaleta -postanowiłem nie wkładać starej z Cromy chociaż identyczna tylko kupić nową.
Ile moze kosztować ktoś sie orientuje?Jest taka sama jak w Temprze Tipo? |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 16:53
|
|
|
u Mnie to wyglądało tak,że najpierw musiałem odkręcić koło z pompy dopiero potem pompa bo inaczej by nie przeszła miedzy silnikiem a nadkolem. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-04-2007, 17:01
|
|
|
ego, zdiąłem koło,ba nawet odkręciłem kolanko,wszystko,nawet patrzałem czy nie da ię rozebraźć pomy by wyjąć ją po kawałku.du...a nie dało się .nie mam juz siły do waliki więc wstawiam na warsztat.tylko ile to będzie kosztować bo moze jednak bardziej się opłaci rozbierać autko na części i jakoś ją wyłuskać? |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
mody_88
witamy nowego
Wiek: 36 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 4 Skąd: SLU
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-04-2007, 14:21
|
|
|
Panowie nie wiem czy wpasuje w temat , ale są dwie rzeczy:
1) U mnie w tipku ostatnio padła pompa wody. Nie wymieniałem jej całej tylko jej jedną połowe. Z jednej strony jest to kolo na którym jest pasek klinowy a z drugiej (tej znajdującej się w pompie) jest to wirnik. U mnie to pomogło, cena tej części to ok 45 zł dokładnie nie pamieam ile + hermetyk do izolacji ok 4 zeta.
2) Druga sprawa to jak się do nie dostałem: najpierw zdjołem wąż łażczący filtr powietrza z gaznikiem, następnie wziołem się za zdjęcie obudowy z rozrządu. Teraz miałe już eleganckie dojście do pompy. Odkręciłem chyba 4 śruby ale nie jestem pewien, dodam tylko że trzeba uważać, żeby nie ukręcić ja tak zrobiłem, efektem czego jedna została na stałe Teraz śrubokręt w ręke i jedna połowa pompy na wierzchu.
Czas pracy to około 2 godz ale męczyłem się z tą ukręconą srubą.
Nie wiem czy chodziło wam o wymiane tylko tego zepsutego wirnika czy całej pompy. Mam jednak nadzieje, że coś to pomoże |
_________________ Fiat Tipo
1,4 gaznik
95 rok
Tipo -> to więcej niż tylko samochód....to pasja
T.I.R. -> Turystyka i Rekreacja |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 08:31
|
|
|
w 1,8 pompa jest w innym miejscu i nie wyjdzie tak prosto jak w 1,4...to dwa całkowicie odmienne silniki... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
mody_88
witamy nowego
Wiek: 36 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 4 Skąd: SLU
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 16:57
|
|
|
No to jednak się nie wpasowałem w temat ale znowu się czegoś dowiedziałem Może wykorzysta to ktoś z 1,4 |
_________________ Fiat Tipo
1,4 gaznik
95 rok
Tipo -> to więcej niż tylko samochód....to pasja
T.I.R. -> Turystyka i Rekreacja |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 17:54
|
|
|
qrcze ja jużdrugi dień walczę pompą gdybym wiedzia że to taki cyrk odpuścił bym i pojechał do warsztatu.Już prawie 20 godzin .udało mi ie wreszcie ją włożyć ale qrcze cieknieMusi puszcza uszczelka któraś,więcjutro cyrk od nowa.A jak nie dam rady złożę jak się d i do mechanika.Poddam się poprostu.
A wszystko przez moją zamiłowanie do idealnych autek,bo w końcu aż tak źle nie było,poprostu lekko kapało,dało się żyć z tym.Ale cóż tai jestem,nie mogę strawić że jakaś żarówka w pdświetleniu nie działa a co dopiero kapiąca woda.
Chyb czas zrozumiećże jak autko ma 15 lat to ma prwo troszke niedomagać. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 30-04-2007, 18:24
|
|
|
Ja nie wiem co za problemy macie, w 2.0 16V wyjecie pompy, nagwintowanie zerwanego w niej gwintu mocujacego kolanko i ponowne poskladanie zajeło mi troche ponad 4h wiec nie bylo az tak zle.
W razie jak ktos potrzebuje pompe to tipo/tempry 2.0 8V lub 16V niech pisze na priv. Jedna nowka sztuka jeszcze leży i sie kurzy. Cena przystepna. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-05-2007, 17:18
|
|
|
GrzesiekK., Chm... mądrala, ja się męczę z cholerąjuż trzeci dzień,dziś ją złożyłem i cieknie znowu spod uszczelli,więc jutro kupuję jeszcze silikon, i dalej do dzieła,znów rozbieranie,uszczelnianie,składanie,koszmar.
Lancia jest fajnym autkiem ale koszmarem do naprawy,i zaczynm mieć jej dość,
Już poza tą pompą nic nie ruszam,skłądam kasę i na warsztat. |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|