|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[SPI] Odcięcie zapłonu przy cipłym silniku |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-10-2007, 22:41 [SPI] Odcięcie zapłonu przy cipłym silniku
|
|
|
Witam.
Mam problem z fiatem tipo 1.4 i.e. 1994r. Na zimnym silniku jedzie dobrze, ale jak się nagrzeje do 90 stopni to przy 3 tys obr następuje odcięcie zapłonu. Przy wyższej temperaturze odcina już przy 2,5tys obr. Musze wtedy ponownie przekręcić kluczyk, bo silnik nie załapie. Po przekręceniu kluczyka pali na dotyk. Jak już nastąpi odcięcie zapłonu, to samochód zgaśnie, jednak wał jest przecież napędzany pędem kół samochodu, a mimo tego po odcięciu obrotomierz wskazuje zero - tak jakby w całym układzie nie było zasilania, bo obrotomierz zasilany jest elektronicznie. Czego to może być wina?? Dodam jeszcze że jeżdżę na LPG, mam jednopunktowy wtrysk SPI BOSCH. Nie mogę sprawdzić czy na benzynie będzie dobrze jechał, bo mi się pompka paliwa spaliła jakiś czas temu. W schemacie instalacji przeczytałem wzmiankę o "cieplnym wyłączniku zapłonu", jednak nie odnalazłem go na schemacie, a tym bardziej nie wiem gdzie on jest w rzeczywistości. Prosiłbym o odpowiedź w miarę możliwości. Pozdrawiam. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 08:22
|
|
|
Magiczne trzy literki CPW
A teraz do dzieła i poszukaj na forum
Oczywiście nie wykluczam, że przyczyną awarii może być coś innego, ale pierwsze co to sprawdź CPW(Czujnik Położenia Wału)
meter30 napisał/a: | ak już nastąpi odcięcie zapłonu, to samochód zgaśnie, jednak wał jest przecież napędzany pędem kół samochodu, a mimo tego po odcięciu obrotomierz wskazuje zero - tak jakby w całym układzie nie było zasilania, bo obrotomierz zasilany jest elektronicznie. Czego to może być wina?? |
Sygnał na obrotomierz jest brany z cewki a moduł zapłonowy do sterowania zapłonem bierze sygnał z czujnika CPW jak on padnie to dla modułu zapłonowego silnik się nie kręci i nie daje napięcia na cewkę i stąd nie działa obrotomierz. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-10-2007, 12:17
|
|
|
Witam. Sprawdzić dokładnie to o czym Kolega pisze wyżej. Któryś z Kolegów na forum pisał o polaniu wodą tego czujnika i próbie odpalenia jak zadziała to znaczy że to on. Pozdrawiam. Polecam poszukać na forum było o tym i podobnych sprawach wiele można by książki pisać.
** Dodano: 27-10-2007, 13:18 **
Aha zapomniałem dobrze by też było sprawdzić masy na podłużnicy pod akumulatorem i na kolektorze bo z tymi masami to różnie bywa. Pozdr |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 17:31
|
|
|
dzieki za wskazówki. bedę jutro z tym próbował. dam znać o efektach. Czytałem o tym CPW i też myśle, że właśnie on może być przyczyną |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-10-2007, 21:02
|
|
|
maciekt8 napisał/a: | Któryś z Kolegów na forum pisał o polaniu wodą tego czujnika i próbie odpalenia |
cpw wodą? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-10-2007, 00:48
|
|
|
tak, bo CPW jak nie jest uszkodzony to powinien być wodoszczelny, ogólnie odporny na warunki atmosferyczne skoro pod maską w takim miejscu siedzi...
a poza tym - wodą, bo tak najłatwiej szybko schłodzić tylko jego samego na ozgrzanym silniku, by zrobić test jak się zachowuje jak silnik z czujnikiem gorący i zaraz potem jak się zachowa jak sam czujnik się wodą schłodzi - dlatego zimną wodą polać... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 03-11-2007, 23:07
|
|
|
Chyba mój tipek zrobił mi prezent na 19te urodzinki - dziś wyjąłem, wyczyściłem i zmierzyłem oporność CPW. Wszystko dobrze według mnie. Wcześniej czytałem o szybkim resecie komputera zapłonowego (odłącza się akumulator i chwilę trzyma nogę na hamulcu), więc niewiele myśląc zrobiłem restart- w końcu to nic nie kosztuje . Pomogło - moja MANIA śmiga w pełnym zakresie obrotów. A skoro już stał na kanale, to wymieniłem gumy na maglownicy, końcówki drążków kierowniczych i łożysko w kole. Dzięki za wasze porady. Bez was nawet nie wiedziałbym co to jest CPW. |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|