|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pomocy - nagła awaria! |
Autor |
Wiadomość |
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 10:35 Pomocy - nagła awaria!
|
|
|
Samochód stał 3-4 dni pod blokiem niejeżdżony. Dzisiaj rano chcę do szkoły , ale biegi ciężko wchodzą. Najpierw jest dużo luzu, a potem mocno trzeba wcisnąć i ogólnie lewarek nie bardzo chodzi. Największy kłopot jest z biegiem jałowym, praktycznie trudno wrzucić luz bo jeśli chcę luz to dosłownie popchnę o 2-3 mm za daleko w górę i już mam 3 albo inny bieg. Dzwoniłem do mechanika i mówił, że to może wybierak od biegów nawalił. Potrzebuję jechać za tydzień do domu - ok. 120 km i nie wiem, czy dawać auto do mechanika w Olsztynie, czy nie (wolałbym u siebie w mieście). Pomocyy |
_________________
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 11:25
|
|
|
przejrzyj poduszki, mogła jedna strzelić nieco (naderwana, zerwana) i teraz silnik i/lub skrzynia krzywo wiszą, stąd wodziki/cięgna od lewarka do skrzyni źle chodzą, bo się przesunęło wszystko; same cięgna też koniecznie posrpawdzaj, wyczyść i posmaruj, poruszaj spod auta |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-03-2007, 12:46
|
|
|
A kiedy ostatnio wymieniałeś olej w skrzyni? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-03-2007, 13:18
|
|
|
Heh, nie wiem kupiłem ten samochód we wrześniu i dałem mechanikowi, żeby powymieniał wszystkie możliwe paski i płyny...nie wpadłem na to, że mógł mi nie wymienić oleju...no to dobre jest, tylko jak to sprawdzić?
** Dodano: 27-03-2007, 18:48 **
Pytanie jest następujące, jak sprawdzić poduszki? pod samochód nie mam jak wejść póki co, ale jak bujałem silnikiem to się nie ruszał za bardzo na boki. Może to poprostu rozregulowane wodziki i stary olej w skrzynce? |
_________________
|
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-04-2007, 08:04
|
|
|
Cytat: | ** Dodano: 27-03-2007, 18:48 **
Pytanie jest następujące, jak sprawdzić poduszki? pod samochód nie mam jak wejść póki co, ale jak bujałem silnikiem to się nie ruszał za bardzo na boki. Może to poprostu rozregulowane wodziki i stary olej w skrzynce? |
a powiedz mi jeszcze czy problemy z biegami masz tylko na odpalonym silniku? czy na zgaszonym silniku wszystko smiga? bo jesli bys mial problem tylko na odpalonym to moze przesowka w skrzyni biegow sie zacinac z braku pelnego stanu oleum i wlasnie podobne problemy bedziesz mial z biegami.. jesli chodzi o sprawdzenie poduszek zaciagnij reczny i ruszaj na recznym a jakas druga osoba niech obserwuje jak zachowuje sie silnik podczas ruszania, i podczas gaszenia silnika jak bardzo nim telepnie.. dobrze doradzal Ci kolega unknow co do ciegien, sprawdz jeszcze konik na przekladni kierowniczej moze te lozyska igielkowe sie wytarly i masz luzy na tym trzpieniu i nie trafiasz w biegi, mozna tez oblukac ta teflonowa galke zmiany biegow w kabinie bo tez lubia sie wycierac i robia sie luzy... |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-04-2007, 09:34
|
|
|
...a co do poduszek - gdy u mnie była zerwana jedna (wisiała przeciągnięta całkiem na drugą stronę guma) to jakoś silnik też się nie bujał specjalnie, ręką nie było czuć tak; przy ruszaniu jedynie piszczała/zgrzytała ta poducha bo śruba w niej ocierała krzywo siedząc o metal... a czy silnik się będzie bujał zbytnio na słabych poduchach - zaciągnij ręczny (musi działać dobrze), daj jedynkę, jakieś obroty i puść gwałtownie sprzęgło, tak 'porzucaj' sprzęgłem kilka razy by poszarpało autem jakby się miało wyrwać do przodu; podczas tego szarpania autem jak maskę będziesz miał otwartą to np ktoś z boku będzie widział na ile się silnik przemieszcza... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|