|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Pytanko ? |
Autor |
Wiadomość |
EMDE
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-04-2005, 10:42 Pytanko ?
|
|
|
Pytanko do klogów co mają Tipo 1,4 Temprę 1,6 ale gaźnik z GAZERM
Jest tak odpalam rano na benzynce ,jak się nagrzeje do 60-70C,to się przełączam na gaz
i wtedy obroty spadaja do 300obr/min a czasami gaśnie---dopiero jak pojeżdze trochę to po jakis 5 do 15 min się stabilizują ,na benzynie tak nie jest wyłączam ssanie jak wskoczy pierwsza kreska i jest ok -więc to nie gaźnik.Kopułka nowa,kable Wn nowe,świece nowe,filtry nowe(gaz i powietrz)
Czego to wina ,czy ten typ tak ma.Bo jak się przęłącze jak ma 90C to jest OK.
Opiszcie proszę jak to u Was wygląda |
_________________ Był FIAT TIPO 1,4 DGT LPG
jest Opel Omega 2,5 V6 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-04-2005, 11:45
|
|
|
u mnie gaz telepał się lub lubiał gasnąć gdy silnik nie był mocno nagrzany (prawie 90')
gdy paliwo LPG do D... słabej jakości, źle dobrany (mieszanka) gaz, na taniej stacji lub też źle wyregulowana instalacja gazowa; silnik jak jest zimny niby ciągnie więcej paliwka niż powietrza o ile wiem, a w każdym razie przy źle ustawionej LPG właśnie na zinym/nie gorącym silniku szczególnie widać jak coś nie tak; tym bardziej, że LPG dodatkowo przy rozprężaniu oziębia silnik itp. Pokręć sobie pokrętłami na reduktorze (ale bez przesady i zapamiętaj ustawienia), na przewodzie 'paliwowym' od LPG jest też główny kurek ile gazu max może pić/jak dawkować (piszę tu o psortych instalacjach do gaźnika).
Kurek główny to tylko raczej wpywa na spalanie/wydajność km/h.
Za to przy reduktorze są 2 śruby-pokrętła, zazw ta od wolnych obrotów itp jest sześciokątna o ile pamiętam.
Przy zimniejszym jeszcze silniku, tak powyżej 50 ale nie 90 możesz nimi pokręcić po trochu tu lub tam, może pomoże; ustawisz sobie wolne obroty i ew dobieranie mieszanki LPG a powietrze; to jest najpierwsze co mi do głowy przychodzi;
....zastanawiam się jeszcze (ale tu nie wiem, może inni coś powiedzą) czy przy wariującym spsutym termostacie też by się jakieś jaja nie działy, gdy się mieszanka zmienia.... ale tu 'ja nie znaja'.... |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-04-2005, 12:51 Re: Pytanko ?
|
|
|
EMDE napisał/a: | Pytanko do klogów co mają Tipo 1,4 Temprę 1,6 ale gaźnik z GAZERM
Jest tak odpalam rano na benzynce ,jak się nagrzeje do 60-70C,to się przełączam na gaz
i wtedy obroty spadaja do 300obr/min a czasami gaśnie---dopiero jak pojeżdze trochę to po jakis 5 do 15 min się stabilizują ,na benzynie tak nie jest wyłączam ssanie jak wskoczy pierwsza kreska i jest ok -więc to nie gaźnik.Kopułka nowa,kable Wn nowe,świece nowe,filtry nowe(gaz i powietrz)
Czego to wina ,czy ten typ tak ma.Bo jak się przęłącze jak ma 90C to jest OK.
Opiszcie proszę jak to u Was wygląda |
A parownik nie jest oszroniony?
Mnie to wyglada na malo wydajne ogrzewanie parownika (zapowietrzony uklad lub sam parownik jezeli jest najwyzej zamontowanym elementem w ukladzie chlodzenia - czyli zle).
U mnie podobnej sytuacji nie ma - przelaczam sie na gaz po przejechaniu kilkuset metrow, w zimie nieco pozniej, jak drgnie wskazowka terometra wody. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
EMDE
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2005, 08:07
|
|
|
nie reduktor nie jest oszeroniony,
jak nie jest wpełni nagrzany to regulacja pokrętłem na reduktorze pomaga,ale problem wracanastępnego dnia,jade do gazownika niech on się martwi ostatnio robiłem przegląd wyregulował i taki kij pomogło,a mnie wkurza to że jak się przęłącze na gaz to spadają obroty a tak na początku nie było |
_________________ Był FIAT TIPO 1,4 DGT LPG
jest Opel Omega 2,5 V6 |
|
|
|
|
Hemi
Dołączył: 04 Gru 2004 Posty: 337 Skąd: W-wa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2005, 17:32
|
|
|
A u mnie odwrotnie... na gazie chodzi miodzio a jak dam na benzynę to gaśnie czy ciepły czy zimny... nie wiem co to może być |
_________________ był:
FSO 1500
Fiat Tempra 1.6 S LPG
VW Golf 3 GT 1.8
jest:
Opel Vectra B Kombi 1.8 16V |
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-04-2005, 19:06
|
|
|
Ja mam dokladnie jak Hemi.
Na gazie chodzi super, a na benzynie jak go odpale do dopoki sie nie rozgrzeje to sie dusi.
Tak wiec na benzynie wcale nie odpalam, a od czasu do czasu przejade sie tylko na rozgrzanym silniku na benzynie i jest loozik. |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
EMDE
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-04-2005, 21:19
|
|
|
...i wszystko jasne,ten pajac co mi go regulował tak ustawil mieszankę że niech go szlak,
na analizatorze -czterokrotnie przekroczona norma -za bogata mieszanka i za mało powietrza.
Teraz jest tak że jak jest zimny przy przełączeniu ma ok 60C i przłącze to chwile obroty pofalują i po 2 minutach jest ok a nie po pół godzinie.
Wymienilem przy okazji przewody na Prosparck Carol -zobaczymy |
_________________ Był FIAT TIPO 1,4 DGT LPG
jest Opel Omega 2,5 V6 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-04-2005, 23:14
|
|
|
no, to się zdarza...... choć moe nie taki całkiem pajac to był.......
zależnie od instalacji LPG jaką mamy, lepsza/gorsza, dobrze/średnio/źle dobrana i zainstalowana - różne cuda sę różnych porach roku robią;
'gorsze' instalacje są bardziej wrażliwe; poza tym w okresie zimopodobnym na stacjach w tankujesz inny LPG niż w lecie, tj inaczej dobierają jaką skład/mieszanke pod kątem temperatury i warunków (albo niestety co często na małych stacjahc by oszukać i sprzedać tani szajs); a dochodząc do sedna - niestety często zdarza się , że trzeba albo co jakiś czas latać do regulacji instalcji do gazownika, zależnie czy to lato czy to zima, jaki LPG tankujemy, albo samemu opanować technikę kręcenia śrubami;
przy zwykłych instalacjach do gaźnka nestety czasem tak trzeba; a szczególnie czuć to przy 'wrażliwych' (czyt np spartolonych) instalacjach - czy dobrze ustawione; na zimę wtedy trzeba poprawiać i na lato/wiosnę znów inaczej ustawić; bo albo źle spali albo jaja robi;
więc może nie gazownik pajac w 100% ale ustawiał w innych warunkach. teraz było inaczej albo zacząłeś tankować inny LPG i źle się spalało....
choć przy takim przekroczeniu to raczej gazownik jednak pajac :-D |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
EMDE
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-04-2005, 21:23
|
|
|
całt czas tankuje na dwóch sprawdzonych stacjach,i przez przeszło 25 tyś nie było problemów-żadnych, do momentu kiedy pojechałem do niego na przegląd i sobie poregulował na oko bez analizy spalin-powiedziałęm mu żeby sobie swoim workiem pokręcił |
_________________ Był FIAT TIPO 1,4 DGT LPG
jest Opel Omega 2,5 V6 |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-03-2006, 00:50
|
|
|
workiem o tak,,,,,,,,,, a nie LPG!!!! |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|