Czym się objawia pęknięta uszczelka pod głowicą ?? |
Autor |
Wiadomość |
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-04-2005, 06:22 Czym się objawia pęknięta uszczelka pod głowicą ??
|
|
|
Chodzi mi o standardowe objawy ... zuważyłem coś niepokojącego u siebie ale na razie nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika i mam przypuszczenie ze nic się z uszczelką głowicy nie stało ale chciałbym wiedzieć czym generalnie taka awaria się objawia ?? |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-04-2005, 07:21 Re: Czym się objawia pęknięta uszczelka pod głowicą ??
|
|
|
Jagi napisał/a: | Chodzi mi o standardowe objawy ... zuważyłem coś niepokojącego u siebie ale na razie nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika i mam przypuszczenie ze nic się z uszczelką głowicy nie stało ale chciałbym wiedzieć czym generalnie taka awaria się objawia ?? |
Np. wzrost cisnienia w ukladzie chlodzenia, rozcieczanie oleju plynem chlodzacym... |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
danek
Dołączył: 18 Kwi 2005 Posty: 10 Skąd: Biecz
|
Wysłany: 25-04-2005, 07:24
|
|
|
u mnie bylo tak:
bialy dymek caly czas z rury wydechowej (para wodna) i znaczny ubytek plynu chlodzacego, a co za tym idzie przegrzewanie sie silnika..
prawdopodobnie w zbiorniku wyrownawczym, podczas przygazowania pojawiaja sie babelki powietrza (cisnienie z cylindrow wywala do ukladu chlodzenia).
moze tez dosc do rozszczelnienia na laczeniach przewodow ukladu chlodzacego do bloku, do nagrzewnicy..
acha, jeszcze jak postal chwilke moj Tipek, to po odpaleniu nie chodzil na jeden cylinder... bo bylo tam pelno plynu chlodzacego.. |
|
|
|
|
Nazir
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2005 Posty: 36 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 25-04-2005, 07:33
|
|
|
Może też się pojawić charakterystyczny nalot (żółta piana) na wewnętrznej części korka wlewu oleju. |
_________________ Już nie Tempra - teraz Honda |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 25-04-2005, 10:55
|
|
|
Witam. pytanie do Danka, jak znaczny byl ten ubytek plynu chlodzacego? zauwazylem u siebie ze dosyc dlugo puszcza bialy dymek( koncowka mokra od pary wodnej) i zastanawiam sie czy to poprostu tak dziala katalizator i przez to ze mam krotkie trasy(same miasto) to uklad wydechowy nie zdazy dobrze sie rozgrzac i dlatego tak dlugo puszcza dymki;) nie jest to dymek po spalaniu oleju bo jest bialy czysty i po dluzszej trasie nie byla czarna lub mocno siwa koncowka. mam nadziej ze to normalny objaw i na razie pozostaje mi kontrolowac stan plynu chlodzacego bo temperatura nie przekracza 90' jedynie na dluzszym postoju wlaczy sie wentylator przy 95' i po chwili wylaczy. |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
wesol
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 62 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-04-2005, 18:44
|
|
|
U mnie waliło ciśnienie do układu chłodzenia do tego stopnia że aż mi pękały zawory przy nagrzewnicy po szybszej jeździe. Jak odkręcałem korek ze zbiornika wyrównawczego to ciśnienie schodziło z 20 sekund.
Zobacz mój post o uszczelce , pisałem jak szybko mechanik mi sprawdził czy to uszczelka |
_________________ Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław |
|
|
|
|
danek
Dołączył: 18 Kwi 2005 Posty: 10 Skąd: Biecz
|
Wysłany: 26-04-2005, 07:31
|
|
|
bicart napisał/a: | Witam. pytanie do Danka, jak znaczny byl ten ubytek plynu chlodzacego? zauwazylem u siebie ze dosyc dlugo puszcza bialy dymek( koncowka mokra od pary wodnej) i zastanawiam sie czy to poprostu tak dziala katalizator i przez to ze mam krotkie trasy(same miasto) to uklad wydechowy nie zdazy dobrze sie rozgrzac i dlatego tak dlugo puszcza dymki;) nie jest to dymek po spalaniu oleju bo jest bialy czysty i po dluzszej trasie nie byla czarna lub mocno siwa koncowka. mam nadziej ze to normalny objaw i na razie pozostaje mi kontrolowac stan plynu chlodzacego bo temperatura nie przekracza 90' jedynie na dluzszym postoju wlaczy sie wentylator przy 95' i po chwili wylaczy. |
u mnie byla juz znaczna dziura w uszczelce, to na odcinku okolo 60 kilometrow musialem 3 razy dolewac po okolo 2 litry plynu chlodzacego.. ale jak mowie, to byly ostatki tamtej uszczelki i po sciagnieciu glowicy w jednym cylindrze bylo pelno wody.. ](*,)
po odpaleniu zimnego auta normalne jest dymienie na bialo para wodna, jednak nie dluzej jak jakies 3-5 minut. przynajmniej ja tak teraz mam.. |
|
|
|
|
Tomek
Dołączył: 14 Lut 2005 Posty: 36 Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-04-2005, 12:17
|
|
|
Czy ktoś orientuje się jaki jest koszt wymiany uszczelki głowicy na nową? (uszczelka, robocizna) |
|
|
|
|
wesol
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2005 Posty: 62 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27-04-2005, 16:20
|
|
|
Zapłaciłem za materiały i wymianę w sumie 300 zł . W tym jeszcze wymienił mi szpilkę od głowicy bo była pęknięta i jakiś uszczelniacz do rozrządu . |
_________________ Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław |
|
|
|
|
Jagi
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 252 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-04-2005, 23:47
|
|
|
a sama uszczelka to jakies 50 - 60 ... teszta to robota ktorej jest nie malo |
_________________ KIA Clarus 1.8 SLX DOHC |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-04-2005, 14:39
|
|
|
A ja mam czarny płyn w chłodnicy. Ubywa go średnio w zasadzie to w normie (około 80gr na 1000km) ale płyn jest czarny więc chyba mi sie dostaje olej do płynu.
Chyba trzeba uszczelke wymienić ale wymienie ją sam. Czyli z ojcem he he
pozdrawiam
jabko |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
danek
Dołączył: 18 Kwi 2005 Posty: 10 Skąd: Biecz
|
Wysłany: 29-04-2005, 07:02
|
|
|
ja tez z ojcem wymienialem.. koszty to okolo 100 zeta za same uszczelki.. a robocizna, to musialem kilka piwek postawic..
powodzenia! |
|
|
|
|
pomine
Wiek: 45 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 19 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-05-2005, 17:12
|
|
|
U mnie leciała woda z rury wydechowej i bardzo szybko ubywał płyn do chłodnicy w zbiorniku wyrównawczym :-) Pozdrawiam |
|
|
|
|
misiak
Wiek: 44 Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 110 Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2005, 01:07
|
|
|
wymieniałem uszczelkę
objawy: para wodna z rury wydechowej, dużo wyższa temperatura pracy silnika (zimą ponad 90 st), nie palił na jeden garnek, ubytek płynu chłodzącego około 1,5 litra na 100 km Do tego dziwny smrodek
Koszt to 60 zł sama uszczelka do Tipo 1.6 8V 2 wałki '90
Ale zdecydowałe się gruntowniejszy remont i doszły zimeringi 17 zł za sztukę (potrzeba 3), uszczelka pod miskę olejową 12 zł, pasek rozrządu 60 zeta, filtr oleju, olej i takie tam.
Przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba pamiętać o przeszlifowaniu głowicy
Mnie to uczyniło 30 złotówek |
_________________ Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy... |
|
|
|
|
memo
Dołączył: 30 Sty 2005 Posty: 74 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 08-06-2005, 16:46
|
|
|
Biały dymek a właściwie biały dym wyraźnie widoczny (nie sposób tego nie zauważyć) z rury wydechowj oraz "smrodek" miałem jak nalało mi się płynu chłodzącego do cylindra gdy zdejmowałem kolektor ssący.
W kolektorz ssącym są kanały "cieplne" połączone z układem chłodzenia auta.
Dlatego ze względu na powyższe objawy warto też zwrócić uwagę na szczelność tej uszczelki pod kolektorami. |
_________________ Tipo 1.4 (gażnik) |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-06-2005, 21:38
|
|
|
Ja robiłem niecały miesiąc temu. Objaby były następujące. Po dłuższej przerwie w jeździe auto w pierwszym momęcie nie odpalało na wszystkie gary przez jakieś 2 sekundy potem wszystko ok. Lekko się przegżewał i delikatnie ubywało płynu chłodzącego. Poza tym jeździło jak burza. |
|
|
|
|
jarecki.wr
witamy nowego
Dołączył: 08 Sty 2005 Posty: 2 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-06-2005, 09:16
|
|
|
objawy zupełnie takie jak u wszystkich, robiłem to tydzień temu i mam taką uwagę: przy wymianie uszczelki KONIECZNIE planowanie głowicy, ja chciałem zaoszczędzić i rozbierałem drugi raz ](*,)
W przypadku kiedy auto ma przejechane jakieś 200tys.km warto wtedy odkręcić miskę olejową, panewki, wyciągnąć tłoki i przyjrzeć się pierścieniom, wcale nie muszą być popękane,wystarczy że są po prostu starte (szczególnie olejowy) i przegrzane, warto to zrobić przy okazji ściągania głowicy |
_________________ Tempra kombi `91 1.6 gażnik+gaz |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2005, 16:03
|
|
|
ale glowice da rade sciagnac nie wyjmujac silnika a reszte chyba nie bardzo
zreszta poki auto trzyma kompresje raczej nie ma sensu ruszac tlokow |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|