|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Termostat... |
Autor |
Wiadomość |
JACA
Dołączył: 23 Kwi 2005 Posty: 47 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 24-08-2007, 11:21 Termostat...
|
|
|
Czy jest możliwe, że termostat zaciął się w pozycji pośredniej tzn ani zamknięty, ani otwarty?
Jadąc z Warszawy trasą A2 temperatura podeszła mi na ~130, zjechałem na parking otworzyłem maskę i wentylator załączał się często na krótkie okresy pracy jakby do chłodnicy dochodziły małe dawki gorącego płynu jakby termostat blokował lub pompa wody nie dawała obiegu.
Podejrzewałem też czujnik temperatury bo węże nie wydawały się aż tak gorące.
Na drugi dzień przy starcie zimnego silnika górny wąż chłodnicy robi sie ciepły wraz z nagrzewaniem silnika czyli termostat przepuszcza. Utwierdziło mnie to o jego awarii ale czy wzrost temperatury też przez niego.
Najprościej wymienić na nowy ale ta cena, 125zł.
Czy pasuje jakiś inny tańszy lub sam wkład, podobno od jakiegoś Forda ale.... |
_________________ FT SX SW 1,9TD DGT `93 218Kkm |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-08-2007, 13:00
|
|
|
JACA, a patrzyles czy dolnego weza od chlodnicy mialem goracego? jesli by silnik mial te 130 stopni jak na zegarach Ci wskazywalo to spod maski mialbys doslownie ukrop i by sie gotowal plyn, zacznij najpierw od czujnika temperatury jesli tak jak mowisz weze nie wydawaly sie tak gorace to znaczy ze mogles je dotknac itp bo gdyby mial 130stopni to juz by bylo po silniku i raczej bys wezy nie dotknal wtedy wez sobie czujnik z oryginalu, koszt jakies 35zl chyba a to nie jest jeszcze straszna suma za oryginalny czujnik |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
RobertWroc
Pomógł: 3 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lut 2006 Posty: 516 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-08-2007, 13:43
|
|
|
Faktycznie ja napisał opti, raczej naprawdę nie miałeś takiej temperartury więc mozliwe ze jest walnięty opornik pierwszego biegu wiatraka i załącza Ci tylko drugi lub masz gdzieś zwarcie.
Ja naprzykład mam takie coś że po 2 właczeniu wentylatora wskaźnik wskakuje na max zapala mi lampke a jak się wentylator wyłącza spada grzecznie na 90 st.Napoczątku też panikowałem ale jak przekonałem się ze to tylko fałszywy alarm olałem...
Tym bardziej ze jak stwierdził elektryk zwarcie moz.e się robić wszędzie począwszy od deski aż po wentylato a że jest to okresowe i krótkotrwałe to szukanie trwało by w nuieskończonośc ,bo musielibyśmy czatować z miernikiem aż się to pojawi mierzyć i dalej czekać.Więc po sprawdzxeniu oporników,temperatury zała.czanie wentylatora,prawidłowościo chłodzenia uznałem ze szkoda czasu i przedewszystkim kasy..... |
_________________ Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|