Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Termostat...
Autor Wiadomość
JACA 


Dołączył: 23 Kwi 2005
Posty: 47
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-08-2007, 11:21   Termostat...

Czy jest możliwe, że termostat zaciął się w pozycji pośredniej tzn ani zamknięty, ani otwarty?

Jadąc z Warszawy trasą A2 temperatura podeszła mi na ~130, zjechałem na parking otworzyłem maskę i wentylator załączał się często na krótkie okresy pracy jakby do chłodnicy dochodziły małe dawki gorącego płynu jakby termostat blokował lub pompa wody nie dawała obiegu.
Podejrzewałem też czujnik temperatury bo węże nie wydawały się aż tak gorące.
Na drugi dzień przy starcie zimnego silnika górny wąż chłodnicy robi sie ciepły wraz z nagrzewaniem silnika czyli termostat przepuszcza. Utwierdziło mnie to o jego awarii ale czy wzrost temperatury też przez niego.
Najprościej wymienić na nowy ale ta cena, 125zł. :red_kartka:


Czy pasuje jakiś inny tańszy lub sam wkład, podobno od jakiegoś Forda ale....
_________________
FT SX SW 1,9TD DGT `93 218Kkm
     assistance   Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-08-2007, 13:00   

JACA, a patrzyles czy dolnego weza od chlodnicy mialem goracego? jesli by silnik mial te 130 stopni jak na zegarach Ci wskazywalo to spod maski mialbys doslownie ukrop i by sie gotowal plyn, zacznij najpierw od czujnika temperatury jesli tak jak mowisz weze nie wydawaly sie tak gorace to znaczy ze mogles je dotknac itp bo gdyby mial 130stopni to juz by bylo po silniku i raczej bys wezy nie dotknal wtedy ;) wez sobie czujnik z oryginalu, koszt jakies 35zl chyba a to nie jest jeszcze straszna suma za oryginalny czujnik
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-08-2007, 13:43   

Faktycznie ja napisał opti, raczej naprawdę nie miałeś takiej temperartury więc mozliwe ze jest walnięty opornik pierwszego biegu wiatraka i załącza Ci tylko drugi lub masz gdzieś zwarcie.
Ja naprzykład mam takie coś że po 2 właczeniu wentylatora wskaźnik wskakuje na max zapala mi lampke a jak się wentylator wyłącza spada grzecznie na 90 st.Napoczątku też panikowałem ale jak przekonałem się ze to tylko fałszywy alarm olałem...
Tym bardziej ze jak stwierdził elektryk zwarcie moz.e się robić wszędzie począwszy od deski aż po wentylato a że jest to okresowe i krótkotrwałe to szukanie trwało by w nuieskończonośc ,bo musielibyśmy czatować z miernikiem aż się to pojawi mierzyć i dalej czekać.Więc po sprawdzxeniu oporników,temperatury zała.czanie wentylatora,prawidłowościo chłodzenia uznałem ze szkoda czasu i przedewszystkim kasy.....
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load