Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
portki tipo 1.4
Autor Wiadomość
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-08-2010, 17:57   portki tipo 1.4

witam mam pytanie czy portki z tipo 1.4 mono wtrysk będą pasowały do mojego tipo 1.4 gaźnik ,bo moje się posypały i podobno nie da się pospawać ,a od mono wtrysku akurat mam. podpowiedzcie
_________________
PABBLO666
  
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-08-2010, 06:45   

pabblo666, do lolektora tak, do tłumika nie, od mono są z plecionka i końcówką pod katalizator, w gaźniku portki są całe sztywne. Wniosek z tego taki, że spawarka w dłoń i wszystko będzie pasowało
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-08-2010, 13:25   

lazik666, ok dzięki
_________________
PABBLO666
  
 
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-08-2010, 17:50   

Witam dołącze się do tematu, wymieniam uszczelkę między portkami a kolektorem i miałem problemy z 2 nakrętkami, z jedną sobie poradziłem a druga miała zerwany gwint, bo kręciła się cały czas, przy próbie jej przecięcia niechcący ułamałem szpilkę. Jutro będę skręcał, ciekawe czy bez jednej szpilki będzie układ szczelny. Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji ?
_________________
TIPO 1.4 S
  
 
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-08-2010, 19:43   

lazik666, witaj jak masz jakieś doświadczenie w temacie to daj znać gdzie w łodzi mogą to zrobić za rozsądne pieniądze pozdrawiam
_________________
PABBLO666
  
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-08-2010, 19:45   

pabblo666, bajka polega na tym że nie robię nigdy auta w łodzi, zawsze sam na wsi u rodziców więc Ci nie powiem.

** Dodano: 29-08-2010, 20:48 **
Marek_RADOM, pasowało by wyciągnąć kolektor i pomyśleć jak to co zostało wyciągnąć, bo na trzech śrubach to za szczelny nie będzie
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 29-08-2010, 20:21   

pabblo666, gdzie mieszkasz w łodzi bo jak na stokach albo sikawie to znam paru ludzi nie drogich za pospawanie tłumika w tipo 70 zeta płaciłem ( wymiana siatki, wycięcie kata i wstawienie przelotówki i spasowanie reszty tłumika)
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-08-2010, 07:58   

luki21, ja w łodzi mieszkam i właśnie się wybieram na stoki a dokładniej na npomorską więc zobaczymy
_________________
PABBLO666
  
 
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-09-2010, 08:13   

Odswiezam. I jak sie sprawy maja bo mnie to czeka. Pytalem to nowe portki do gaznika 1.4 77 zl lodz ul. widzewska. Pzdr.
  
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 17-09-2010, 09:35   

g_p, witaj ja portki miałem za wyniane z elastycznym nowym łacznikiem i nową uszczelką ,pospawaniem i wstawieniem kawałka nowej rurki kosztowało mnie 170 zł ale teraz jest gitara cisza i spokuj pozdrawiam
_________________
PABBLO666
  
 
 
g_p 


Wiek: 46
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 42
Skąd: LODZ
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-09-2010, 11:24   

Wiecie co dziwna historia z tym wydechem. Wzrokowe ogledziny nie daly odpowiedzi co gdzie puscilo. Objaw jest taki ze glosniej pracuje i spaliny do kabiny sie dostaja ale tylko na postoju. Pzdr. :?:

** Dodano: 25-09-2010, 19:24 **
Ogladnalem wczoraj spod auta i nic nie widac. Mysle ze moze byc problem z kolektorem wydechowym. Co myslicie na ten temat? Robil to ktos?

** Dodano: 16-10-2010, 11:36 **
Zrobione. Puściły portki tuz przy kołnierzu do mocowania z kolektorem wydechowym, wyglądało na uderzenie podwoziem. Pan pospawał i hula. Koszt naprawy 30 zl.
  
 
rafal_155 
witamy nowego


Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Łask
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-10-2010, 15:56   

Witam wszystkich,
Panowie mam problem z wydechem mianowicie od około 3 krpm w aucie nie wiarygodnie dudni aż wszystkie plastiki drżą, to chyba wina wydechu bo jak puszczę na luz to jest cisza.

Myślałem, ze to łącznik elastyczny - wyciąłem, wstawiłem rurę i nadal to samo.

Jaki wydech polecacie do Tipo to 1.4 na gaźniku żeby było cicho? Aktualnie jest izawit i wygląda całkiem zdrowo (dwa tłumiki długie bez tego 'trójkątnego') ale na tym się jeździć nie da.

Może podpasować od 1.6 na wtrysku co sądzicie?
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-10-2010, 21:40   

rafal_155 napisał/a:
Myślałem, ze to łącznik elastyczny - wyciąłem, wstawiłem rurę i nadal to samo.


źle zrobiłeś kolego wstawiając zamiast łącznika elastycznego kawałek rurki :? będą jeszcze większe drgania jak były.

Na początek zapraszam Tutaj
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
rafal_155 
witamy nowego


Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Łask
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 27-10-2010, 22:40   

Kajlon napisał/a:

Na początek zapraszam Tutaj

Już się przywitałem :)


Kajlon napisał/a:

źle zrobiłeś kolego wstawiając zamiast łącznika elastycznego kawałek rurki :? będą jeszcze większe drgania jak były.


Tylko ta rura niczego nie pogorszyła a ni nie poprawiła, jest tak jak było. Poza tym przejrzałem katalogi i w niektórych nie ma łącznika tylko jest wszystko skręcone na śruby.

Czy ten pierwszy tłumik przelotowy może powodować takie dudnienie czy to może silnik?? Tipo mam od 3 dni więc nie wiem czy tak ma być czy nie dlatego moje podejrzenia padły na wydech.
  
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-10-2010, 10:57   

kolego jak wywaliłeś elastyczny łącznik to musisz się liczyć z tym że niedługo będziesz miał do wymiany portki ponieważ się urwią bo niema co tłumić drgań silnika wiem bo niedawno sam to przerabiałem ;D
_________________
PABBLO666
  
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-10-2010, 13:32   

są takie uniwersalne łączniki elastyczne - pleciony drut z obejmami.

co do kłopotów. To proponuje wejść pod auto i sprawdzić w którym miejscu jest nieszczelność - może pod kolektorem? Uważaj bo jak się ma sztywny wydech to takie łączenia mogą właśnie popuszczać - śruby mogą popękać.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
rafal_155 
witamy nowego


Dołączył: 27 Paź 2010
Posty: 5
Skąd: Łask
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 28-10-2010, 16:53   

łącznik i tak sobie wspawam, wrzuciłem rure bo myslałem że łącznik jest dziurawy ale to nie on jest problemem.

Jaki wydech polecacie, najlepiej sprawdzony u siebie, cichy polmostrów, asmet?
  
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-07-2011, 09:47   

Witam, ja znowu mam problem z kolektorem. Naprawiłem ukręconą szpilkę, ciągle miałem problemy z przepaleniem uszczelki między portkami a kolektorem. Cisza była max 3-4 dni i już zaczynało puszczać. Przepaliłem już 3 uszczelki. Znowu jakimś cudem mam ukręconą szpilkę...
Wyjmę znowu kolektor i naprawię uszkodzoną szpilkę, sprawdzę i jak będzie trzeba to przeszlifuje powierzchnie pod uszczelką. Zastanawiam się czy nie wstawić tej elastycznej złączki o której mówicie. Jest jeden problem, bo cały wydech mam zespawany w jedną całość.
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 01-07-2011, 11:21   

Marek_RADOM, Wstaw złączkę pomiędzy 2-u rurką a środkowym, (koszt złączki około 50zł) problem zniknie :) Będziesz miał zdemontowany kolektor to warto dać do splanowania. Ja u siebie kiedyś planowałem kryze 2-u rurki bo miałem te same problemy, tylko u mnie był łącznik wspawany.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Marek_RADOM 


Wiek: 36
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-07-2011, 11:11   

Ok jutro ściągam kolektor i daje do naprawy.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load