|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
ESA System Antykorozyjny |
Autor |
Wiadomość |
Juves
Wiek: 34 Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 46 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-10-2009, 14:59
|
|
|
nie powiem czy ten konkretny produkt, ale takie systemy(odpowiednio większe) są używane na statkach i śluzach zapór wodnych, działa to na zasadzie reakcji elektrolitycznej. W skrócie te przyczepiane płytki same się rozpadają na jony i jednocześnie nie pozwalają utleniać się (rdzewieć) atomom żelaza znajdującym się w karoserii. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 14:32
|
|
|
Skoro to taka rewelacja to dlaczego producenci samochodów na to nie wpadli??? |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 14:39
|
|
|
ponieważ:
1)obsługa takiego urządzenia jest tak naprawdę bardziej kłopotliwa niż jednorazowe ocynkowanie.
2)urządzenie działa właściwie tylko na elemencie do którego jest przymocowane
3)nie rdzewiejące samochody=niezniszczalne(powiedzmy)=problem ze sprzedażą nowych w późniejszym czasie. (w latach 60 mercedes zbudował bardzo niezawodny model przez co prawie zbankrutował)
** Dodano: 16-10-2009, 15:46 **
nie wiem czy to prawda, ale nasz wynalazek zwany syreną miał masę z innym biegunem (+zamieniony z -). niby nic, ale dzięki temu syreny które były normalnie używane rdzewiały wolniej |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 15:24
|
|
|
no, to jest fachowe wytłumaczenie. w takim razie to urządzenie mogłoby działać, gdyby je wzbogacić o wymiennik jonowy zwany kluczem elektrolitycznym, chyba, że mylę pojęcia związane z ogniwami galwanicznymi, ale one działały jakoś podobnie |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 19:28
|
|
|
Lekcje fizyki/chemii zdązyłem już dawno zapomniec, ale z tego co zrozumialem to patent by działał gdyby auto garażować w basenie |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 19:35
|
|
|
wabot, i jeszcze zrobić taki patent, żeby to dotykało metalu a nie lakieru |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
wabot
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 69 Skąd: Zakopane
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 19:47
|
|
|
A na poważnie, jakby to rzeczywiscie choc częściowo bylo tak skuteczne jak koleś opisuje, to byloby juz dawno o tym głosniej niż np. o magnetyzerach wątpliwej jakości, które jednak zrobiły sporo szumu i byly testowane przez największe magazyny motoryzacyjne. |
_________________ Tipo 1.4 95r 159.A2 |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 16-10-2009, 22:05
|
|
|
wabot, w magnetyzery wierzy sporo ludzi jeszcze nie wiedzieć czemu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2009, 22:27
|
|
|
Luczu napisał/a: | w magnetyzery wierzy sporo ludzi jeszcze nie wiedzieć czemu | wierzą, bo tak im powiedział producent i pokazał wyniki badań z jakiegoś prywatnego centrum badawczego |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-10-2009, 19:21
|
|
|
Kiedyś takie coś w Poldkach montowali i co pomogło?
A na poważnie to fakt takie coś jest możliwe, ale w innych warunkach niż te w których nasze auta się poruszają.
Innymi słowa, pic na wodę fotomontaż! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-10-2009, 23:21
|
|
|
kiedyś czytałem dłuższy artykuł i uzasadnienie, teraz nie pamiętam szczegółów, bo ten system przewijał się na stronkach już kilka lat temu (potem ucichło), ale koniec końców wnioski wyszły-nie ma sensu, na aucie to nie zadziała;
raz, że styk musi być do metalu bdb, nie lakieru, jedne z przodum drugi z tyłu auta, dwa, że czegoś brakowało, nie chodzi po powierzchnię auta tyle, co faktycznie o jakieś warunki, by to mogło zachodzić; nie pamiętam szczegółów, statki jako przykład wtedy też podawali... w każdym razie na auto to nie zadziała, mimo samego w sobie pomysłu dobrego; kolejny "cud z allegro", szkoda czasu; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|