|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Ekonomizer |
Autor |
Wiadomość |
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-07-2005, 07:32 Ekonomizer
|
|
|
W moim aucie znajduje sie kontrolka economy/power. Wszystko pięknie działało. Gdy przyśpieszałem np. podczas wyprzedzania to przy ponad 4 tysiącach obrotów gasło Economy i zapalało się Power. Wczoraj zauważyłem że Power zaczyna już świecić przy ok. 2600 obrotów. Jest to za nisko. I teraz mam takie wątpliwości. Jak działa ta cała kontolka? Na podstawie czego ona przełącza się z Economy na Power i z powrotem? Czy świecenie się Power przy takich niskich obrotach oznacza zwiększone spalanie auta i musze je wyregulować (Spala teraz przy obrotach 2600 jak kiedyś spalał przy 4000 obrotów ???). A może trzeba "wyregulować" kontrolkę :-) ? Sprawdziłem, że kontrolka przełącza się tak zawsze, niezależnie czy jest na benzynie czy na LPG. A przy jakich obrotach przełącza się u Was ta kontrolka |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
gaabik
Wiek: 46 Dołączył: 18 Lut 2005 Posty: 83 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-07-2005, 09:04
|
|
|
Witam u mnie przyspieszając np. z 90 do 120 km/h zapala się ale kiedy prędkość się ustabilizuje i nie cisnę na gaz przy 120 km/h jeszcze się nie świeci.Ale wystarczy jakieś wzniesienie,gdy obciążenie dla silnika jest większe znów się zapala. |
|
|
|
|
Sh4rKy
Pomógł: 3 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 183 Skąd: EZG
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-07-2005, 09:44
|
|
|
U mnie również zapala się przy 2600 i było tak cały czas. Jakoś zbytnio się nią nie przejmuje, ale to dziwne że Tobie zjechało z 4000 na 2... |
_________________ Fiat Tipo.
L'ultima tentazione.
--
Wyhoduj własnego Chomika! Udostępniaj i pobieraj pliki! |
|
|
|
|
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-07-2005, 10:36
|
|
|
Sh4rKy napisał/a: | U mnie również zapala się przy 2600 i było tak cały czas. Jakoś zbytnio się nią nie przejmuje, ale to dziwne że Tobie zjechało z 4000 na 2... |
No właśnie to mnie zaniepokoiło. Wcześniej się czasami zapalał POWER. Teraz czasami gaśnie.
Ale przy najbliższym tankowaniu obliczę sobie spalanie. Jeżeli się nie zmieni, to się troche uspokoje. |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
|
|
|
|
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-07-2005, 14:14
|
|
|
Krzychu napisał/a: | Sprawdź podciśnienie. Może rurka gdzieś pękła. |
Napisz mi jak to zrobić, bo ja jestem laik w sprawach samochodowych i dopiero poznaje ten świat Gdzie szukać tej rurki i co to wogóle jest za rurka? Do czego ona może służyć? |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-07-2005, 19:53
|
|
|
Z tego co wiem to właśnie podciśnienie oprócz obrotów ma wpływ na wskazania ekonmizera, zrobie fotki jutro, bo teraz nie mam auta to Ci pokaze. Ale może sam jakos dasz rade do zaplonu (będziesz widział napis digiplex2 a obudowa to taki "grzejnik") dochodzą takie gumowe rurki, posprawdzaj je wszystkie. Ja tez nie jestem specem ale staram się pomóc. |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-07-2005, 23:17
|
|
|
ja z podciśnieniami akurat przy innej okazji walczylem i może jeszcze posprawdzam, ale uciekać Ci może nie tylko do digi...
digiplex znajdziesz przykręcony do ściany/grodzi między maską a wnętrzem autka...
ma 'grzejnik', niby radiator.... prócz kabli jako gruba wiązka, idzie do niego rurka co sobie może pęknąć... ta rurak idzie potem do trójnika jako odnoga trójnika; gruba rurka 'główna' trójnika raczej nie powinna póść, jest raczej wytrzymalsza...
ale prócz tego z tyłu silnika (przynajmniej tempra 1.6 gaźnik) masz krótsze i dłuższe inne rurki podciśnieniowe, w zasadzie wchodzą i wychodzą w konkretnych punktach, można rzec 'łańcuchowo'... któraś z nich też może być nieszczelna _lub_ na łączeniu, jak rurka nachodzi na któryś z bolców wychodzących z silnika jest nieszczelna, wtedy czasem starczy opaska a czasem np dodatkowo dobryk klejem butaprenopodoobnym dookoła uszczelnić (dobrym - wytrzymałym, odpornym na temp i wodę...)
te rurki z tyłu idą też do różnych pompek np przy gaźniki/koło niego... rzy którejś pompce na łączeniu też mogą się rozszczelnić... wtedy 'wyczuwanie' obrotów przez digiplex a i może kontrolka ecocomy mogą być złe... na spalanie w sumie może to wpłynąć (kąt zapłonu na podst podciśnień bodajże digiplex też ustala).. |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-07-2005, 23:46
|
|
|
Tak jak kolega pisze, całkowicie się zgadzam. PS ja już jedną rurkę wymieniałem, bo z racji podeszłego wieku straciła swoje właściwości. |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2005, 06:51
|
|
|
Krzychu napisał/a: | będziesz widział napis digiplex2 a obudowa to taki "grzejnik" |
Dziękuję koledze Unknown za obszerną odpowiedź, ale ja nie mam digiplex2 tylko Motronic. Obawiam się, ze to może trochę inaczej u mnie wyglądać niż w przedstawionym opisie. |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 13-07-2005, 12:35
|
|
|
A dlaczego ma inaczej wyglądać? Posprawdzaj wszystko tak jak pisał unknown. |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 13-07-2005, 13:19
|
|
|
Krzychu napisał/a: | A dlaczego ma inaczej wyglądać? Posprawdzaj wszystko tak jak pisał unknown. |
Pewnie że posprawdzam. Chciałem zwrócić tylko uwagę, że może to u mnie być inaczej rozwiązane. |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-07-2005, 21:49
|
|
|
Ekonomizer bada chwilowe podcisnienie.
O ile pamietam chyba hondy czy jakis inny japoniec tez z tego okresu mial taki "bajer".
Wiec porponuje zbadac wszystkie rurki w okolo gaznika/wtrysku i te podpiete do "czujnikow" w kolektorze. Rurki z wiekiem kruszeja i mozliwe ze porpostu puszczaja gdzies lewe powietrze.
Jednakze nasze gazniki w T/T sa dwugardzielowe. Otwarcie drugiej gardzieli co za tym idzie uruchomienie dodatkowej dyszy powoduje rowniez przelaczenie z eco na power.
Dwugardzielowosc naszych gaznikow daje to ze pierwszy gardziel jest tak jak by ustawiony na "ubozsza" mieszanke. Zeby auto bylo bardziej ekonomiczne.
Wdepniecie gazu powoduje otwarcie dodatkowej przepustnicy w drugiej gardzieli i wtedy auto dostaje "kopa" bo dostaje zbogacona mieszankę.
I o ile dobrze pamietam, to wlasnie chybo od okolo 2,6-2,9tys. obrotow działa 1 gardziel gaznika. Powyzej tych obrotow dolacza sie drugi. Wiec raczej bedziesz mial ok jesli przy 2600 juz na power Ci przechodzi. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-07-2005, 11:44
|
|
|
miszko napisał/a: | I o ile dobrze pamietam, to wlasnie chybo od okolo 2,6-2,9tys. obrotow działa 1 gardziel gaznika. Powyzej tych obrotow dolacza sie drugi. Wiec raczej bedziesz mial ok jesli przy 2600 juz na power Ci przechodzi. |
Ja mam motronic, wiec raczej nie powinienem miec gaznika (ale ja sie nie znam na motoryzacji). Wygląda, że bedę musiał obserwować spalanie i jeżeli się nie zwiększy to się uspokoję.
A teraz mam ogolne pytanie do kolegow. Przy jakich obrotach u Was zaczyna swiecić się POWER i na jakich silnikach ? |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-07-2005, 11:59
|
|
|
jareq
Ten bajer jest bardzo przydatny i ostrzega kierowcę przed występującą awarią.
W moim samochodzie prawie zawsze świeci na zielono.
Pierwszy przypadek: przy prędkości 100 km/h świeci się na czerwono i wiecej nie chce przyśpieszać. Po kilku kilometrach zapach palonej gumy. Na obręcz koła i zacisk hamulcowy wylałem kanisterek wody. Zacisk udrożniłem i od tej pory stale sprawdzam jak się grzeją. Od tamtego zdarzenia wożę kanister wody i kolor czerwony ekonomizera kojarzę z nadmiernym obciążeniem samochodu do możliwości silnika.
Drugi przypadek: wjeżdżam na autostradę i przy prędkości 130 km/h zaczyna migać czerwone i wraca na zielone. Przyśpieszam i nie chce więcej niż 160 km przy wciśniętym do podłogi gazie. Wróciłem na 130 km/h i tak przejechałem ok 20 km bez dalszego sprawdzania. Wracając do domu ta samą autostradą ekonomozer nie zapalił się na czerwono i samochód reagował na delikatne zmiany położenia pedału gazu i nie miałem problemu z osiągnięciem zadowalających prędkości trakcyjnych na niewielkim uchyleniu gazu. Przyczyna takiego zachowania się samochodu tkwi w "katalizatorze". Ja jeżdżę tylko po mieście krótkie odcinki ( do pracy mam 2,5 km) i przy takiej eksploatacji katalizator "zapycha się" (staje się niedrożny i dlatego w książce serwisowej radzą po dłogotrwałej jeżdzie miejskiej "przegonić" samochód na autostradzie na obrotach powyżej 3000 obr/min).
Opisane powyżej przypadki pokazują , że silnik był nadmiernie obciążony. W moim przypadku był to układ hamulcowy i układ wydechowy.
W Twoim przypadku również należy przyjąć wersję , że ekonomizer informuje o występowaniu awarii w samochodzie.
Jeżeli nie stwierdzisz awarii w układzie hamulcowym to z pewnością będzie to układ wydechowy.
Katalizator jest odnawialny.
Tłumiki są wymienialne.
W układzie wydechowym za katalizatorzem jest tłumik środkowy, który ulega korozji od środka (katalizator dostarcza mu wodę) i elementy skorodowane mogą tworzyć niedrożność rury do czasu rozszczelnienia się tłumika.
Specjaliści od tłumików są w stanie stwierdzić czy układ jest drożny czy też zapchany.
Nasuwają się także inne pytania:
- jakie jest ciś. oleju w silniku?
- czy łożyska wału korbowego są odpowiednio smarowane?
- czy w przekładni jakieś łożysko jest do wymiany?
- czy przypadkiem jest do wymiany łożysko koła przedniego (metaliczne tarcie o przegub)?
Napisz! |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-07-2005, 16:40
|
|
|
Jadodada napisał/a: | W moim samochodzie prawie zawsze świeci na zielono. |
U mnie do tej pory, też tak było, dlatego jak zaczął coraz częściej zapalać się POWER, to wzbudziło moje podejrzenia i obawy.
Jadodada napisał/a: | W Twoim przypadku również należy przyjąć wersję , że ekonomizer informuje o występowaniu awarii w samochodzie. |
Wychodzę z podobnego założenia. Wydaje mi się, że skoro ekonomizer zachowuje się trochę inaczej, to o czymś to świadczy. Niestety nie wiem o czym :-(
Jadodada napisał/a: | Jeżeli nie stwierdzisz awarii w układzie hamulcowym to z pewnością będzie to układ wydechowy. |
Układ hamulcowy mam wadliwy tzn. mam do wymiany pompę hamulcową, bo mi czasami pedał ucieka w podłogę. Już nawet ją kupiłem i najprawdopodobniej zostanie ona wymieniona w ciągu najbliższych 2 tygodni, bo mam wtedy urlop i będę miał tochę więcej czasu. Jest jednak jedna różnica pomiędzy moim przypadkiem a Twoim. Ja nie zauważam na razie żadnych innych objawów poza tym świeceniem Ekonomizera. Samochód mi przyśpiesza. Powiedziałbym, że zachowuje się normalnie. I co wydaje mi się ważne, to problem z "uciekającym" pedałem hamulca, mam od jakiegoś czasu (wystepuje to na tyle rzadko i ja na tyle mało jeżdzę, zę jeszce dlatego tego nie zrobiłem), a ekonomizer w tym czasie na pewno działał dobrze.
Jadodada napisał/a: | Nasuwają się także inne pytania:
- jakie jest ciś. oleju w silniku?
- czy łożyska wału korbowego są odpowiednio smarowane?
- czy w przekładni jakieś łożysko jest do wymiany?
- czy przypadkiem jest do wymiany łożysko koła przedniego metaliczne tarcie o przegub)? |
Na te pytania odpowiem jak pojadę na działkę. Tam poproszę brata ciotecznego mojej żony żeby mi to sprawdził, bo on się zna na motoryzacji i mechanice (w przeciwieństwie do mnie).
To ja może napiszę, co ostatnio samemu robiłem przy samochodzie, bo moze to ja cos zle zrobilem i zepsulem. Pierwsza to jest taka, że jak jeżdzę na gazie to mi się po jakimś zapala wtrysk. Wiem, że mam emulator sondy Lambda, wiec nie powinien. Pojechałem wiec do gazowników na sprawdzenie instalacji (samochod kupilem z gazem). I okazało się, że na takiej gumowej grubej rurce znajduje się cos, co miało być silniczkiem krokowym sterujacym chyba przepustowoscia tej rurki. Piszę, że miało być bo u mnie tam go nie ma, a jest tylko wkrecona sruba. Gazownicy stwiedzili, ze to dlatego mi sie swieci wtrysk. Wiec ja bedac na dzialce chcialem sobie to sprawdzic i rozkrecilem to samo co oni, obejrzalem i skrecilem tak jak bylo. Po tym jak zaobserwowałem czestsze swiecenie sie ekonomizera (a bylo to nastepnego dnia) , od razu skojarzylem to z "moimi pracami". Ale sprawdzilem, ze na benzynie zachowuje sie tak samo jak na gazie, (tzn, tez sie swieci) to stwierdziłem że to nie moja "zasługa"
Drugą rzeczą, to jest to, że mam założone przewody od Poloneza, bo wyczytałem na forum że będą dobre. Kilka dni temu doczytałem jednak, że do mojego silnika muszą być oryginalne. Zamówiłem je i czekam na dostawę. Zastanawiam się, czy te przewody od poloneza nie są przyczyną problemów. Jak tylko do mnie dotrą właściwe to je założe i dam znać, czy to to.
Dziękuję za obszerną odpowiedź. |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
Krzychu
Wiek: 40 Dołączył: 03 Gru 2004 Posty: 159 Skąd: Koło / Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 14-07-2005, 19:37
|
|
|
Co do kabli, to że pisze do poloneza wiąże się głównie z ich długością i jak pasują to nie ma czym się martwić. Aczkolwiek kable zwłaszcza przy gazie mają duże znaczenie. |
_________________ Projektowanie stron www
Forum Renault Megane
Fiat Tipo 1.4 ie+LPG '89
Renault Megane 1.9 dTi '98 |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-07-2005, 21:17
|
|
|
jareq
Sprawdź końcowy tłumik!
Może życzliwy sąsiad włożył coś do środka i tłumik jest nieco przytkany.
Sprawdź czy kontrolka zaświeci się na czerwono jeżeli na postoju druga osoba zatka całkowicie wylot tłumika.
Jeżeli zużycie paliwa wzrosło to jest to przesłanka do poszukiwania przyczyny zwiększonego "oporu" dla silnika.
Z Twojej wypowiedzi wnioskuję , że układ hamulcowy jest zapowietrzony. Wymiana pompy hamulcowej nie jest konieczna.
W związku z tym , że układ hamulcowy jest zapowietrzony to tłoczki w zaciskach hamulcowych ( przednia oś) nie odsuwają się od klocków i cały czas delikatnie dociskają je do tarczy. Przypuszczam , że obręcze są prawie "gorące".
Jeżeli płyn hamulcowy ma wiecej niż dwa lata to należy go wymienić ze względu pochłonietą przez niego wodę. To właśnie ta woda powoduje zapowietrzenie się układu hamulcowego.
Wymiana płynu hamulcowego wraz z odpowietrzeniem to ok. 40 zł plus koszt płynu.
Wymianę pompy hamulcowej odradzam w tej sytuacji gdyż może się okazać , że należy wymienić również wszystkie przewody metalowe i koszt tej wymiany będzie "ogromny". |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-07-2005, 13:29
|
|
|
Jadodada napisał/a: | jareq
Sprawdź końcowy tłumik!
Może życzliwy sąsiad włożył coś do środka i tłumik jest nieco przytkany.
Sprawdź czy kontrolka zaświeci się na czerwono jeżeli na postoju druga osoba zatka całkowicie wylot tłumika. |
Dziękuję za jasne objaśnienie, tego co mam zrobić. Myślę, że z tym sobie poradzę :-)
Jadodada napisał/a: | Jeżeli zużycie paliwa wzrosło to jest to przesłanka do poszukiwania przyczyny zwiększonego "oporu" dla silnika. |
O tym czy spalanie wzroslo przekonam sie po najblizszym tankowaniu
Jadodada napisał/a: | Z Twojej wypowiedzi wnioskuję , że układ hamulcowy jest zapowietrzony. Wymiana pompy hamulcowej nie jest konieczna.
W związku z tym , że układ hamulcowy jest zapowietrzony to tłoczki w zaciskach hamulcowych ( przednia oś) nie odsuwają się od klocków i cały czas delikatnie dociskają je do tarczy. Przypuszczam , że obręcze są prawie "gorące".
Jeżeli płyn hamulcowy ma wiecej niż dwa lata to należy go wymienić ze względu pochłonietą przez niego wodę. To właśnie ta woda powoduje zapowietrzenie się układu hamulcowego. |
Tak się składa, że hamulce odpowietrzyłem w poniedziałek. I okazało się, że mam wlane za dużo płynu hamulcowego (ponad poziom max), więc go troche upuściłem. Od poniedziałku nie jeździłem wiele (tylko raz do sklepu) wiec tak naprawdę jeszcze nie wiem, czy już "uciekający pedał" ustąpił, czy jeszcze nie. Jeżeli się okaże, że nie to czeka mnie wymiana pompki :-( Wiem, za to na pewno, że te problemy z hamulcem mam już od jakiegoś czasu, a "problemy" z ekonomizerem od kilku dni.
Jadodada napisał/a: | Wymianę pompy hamulcowej odradzam w tej sytuacji gdyż może się okazać , że należy wymienić również wszystkie przewody metalowe i koszt tej wymiany będzie "ogromny". |
Wlasnie ten koszt mnie jeszcze wstrzymuje przed wymiana pompy :-)
PS. Wlasnie dostalem cynk od zony, ze juz przyszly przewody WN. Postaram sie jutro je założyć i będę wiedział, czy to nie one są przyczyną zachowania ekonomizera. Oczywiście napiszę o rezultatach zamiany przewodów. |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-07-2005, 22:07
|
|
|
jareq
Ukryta Wiadomość: | Jeśli jesteś *zarejestrowanym użytkownikiem* musisz odpowiedzieć w tym temacie żeby zobaczyć tą wiadomość --- If you are a *registered user* : you need to post in this topic to see the message --- |
Jeżeli klocki były wymieniane to poziom płynu się podniósł.
Czy były również wymienione tarcze?
Czy klocki zostały prawidłowo założone?
Ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku nie wpływa na jakość odpowietrzenia układu hamulcowego. Jeżeli jest go więcej niż przewidywany poziom przez fabrykę to będzie się tylko wylewał z konsekwencjami dla karoseri i środowiska.
Jeżeli układ jest odpowietrzony to pedał hamulca powinien być "wysoki".
Sprawdź korektor tylnego układu hamulcowego, może to jego trzeba reanimować? |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-07-2005, 05:27
|
|
|
U mnie świeci siecały czas zielona i nigdy nie zapala sie pomarańczowa.
Podciśnienie jest w tych rureczkach bo dzisiaj rano sprawdzałem palcem (ssie jak głupie)
Jak silnik chodzi na wolnych obrotach rano, zimny to jak odpinam czujnik temp. wkręcony w kolektor to prawie gaśnie czyli też działa.
I nie wiem o co chodzi |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
jareq
Wiek: 46 Dołączył: 17 Lut 2005 Posty: 26 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-07-2005, 09:24
|
|
|
Jadodada napisał/a: |
Jeżeli klocki były wymieniane to poziom płynu się podniósł.
Czy były również wymienione tarcze?
Czy klocki zostały prawidłowo założone? |
Klocków i tarczy nie ruszałem, więc zakładam że niczego nie popsułem, oraz że są założone prawidłowo.
Jadodada napisał/a: |
Jeżeli układ jest odpowietrzony to pedał hamulca powinien być "wysoki". |
Układ jest odpowietrzony, bo był odpowietrzany 2 tygodnie temu. W tym czasie zdarzyło mi się 3 razy że podał mi "uciekał"
Jadodada napisał/a: |
Sprawdź korektor tylnego układu hamulcowego, może to jego trzeba reanimować? |
Poproszę żeby mi to sprawdzono, bo nie mam pojęcia co to jest ani gdzie tego szukać.
A wracając do ekonomizera. Wymieniłem przewody WN na te właściwe (kupiłem Janmora a nie Bosha), ale to nie zmieniło jego wskazań. Znalazłem za to kilka nieszczelności w wężu (podobnym do takiego co są w odkurzaczaach) idącym od filtru powietrza do silnika. Kupiłem już nowy, i w wolnej chwili go wymienię. Mam nadzieje że to jest przyczyna takich wskazań ekonomizera.
Poza tym znalezłem (a właściwie to sama mi się pokazała, jak zaczęło mi się dymić z pod maski) jeszcze jedną usterkę u mnie w samochodzie :-( Mam uszkodzony przewód idący od pompy wspomagania do maglownicy. Wycieka mi z niego płyn od wspomagania, który kapiąc na rozgrzany silnik strasznie dymi. Na razie zakleiłem to izolacją, ale będę musiał wymienić ten węzyk. Chociać wydaje mi się, że to nie powinno mieć wpływu na ekonomizer, ale ja się nie znam i mogę się mylić. A tak przy okazji. Ktoś się orientuje ile może kosztować taki przewód? |
_________________ Jarosław Kruk
Fiat Tempra 1.6 i.e. (1993) |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-07-2005, 18:55
|
|
|
Wtrącę parę słów - po części trochę w temacie.
Właśnie kupiłem sobie zegary digital od Tipo. Zamierzam rozebrać je na części pierwsze i wykorzystać ekonomizer oraz check panel w moim aucie (analog).
Efektami pochwalę się natychmiast po uruchomieniu.
Oj, będzie trochę zabawy ... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|