Świecący Chek Control Panel |
Autor |
Wiadomość |
Mario 128
Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 13 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 20-03-2005, 23:55 Świecący Chek Control Panel
|
|
|
Witam
Czy może ktoś mi wyjaśnić dlaczego jak za oknem jest minusowa temperaturka, to wszystkie diody panelu kontrolnego zapalają się tak jak by wszystko wysiadło.Ciekawa prawidłowość: im większa ujemna temperatura tym więcej lampek sie zapala i są jaśniejsze.W miarę jak silnik sie nagrzewa lampki powoli gasną. Nikt nie potrafi mi udzielić sensownej odpowiedzi w tym temacie, bo sensowną odpowiedzią chyba nie jest że "fiat tak ma"
P zdr |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-03-2005, 23:58
|
|
|
Chmm ciekawa przypadlosc, ale ja stawiam na przebicie gdzies. Moze jakis czujnik od wylaczenia aut. ssania sie jakos "zintegrowal" i masz choinke.
Trudne do wysledzenia. A w lato tak samo sie dzieje? Czy masz ledwo kupione auto?
Wstaw moze do cieplego garazu niech postoji i tam zapal i zobacz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Mario 128
Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 13 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 21-03-2005, 00:11
|
|
|
Witam
W lecie problem znika.Istnieje tylko jak jest coś poniżej zera na dworzu .Już sie do tego przyzwyczaiłem ale nie powiem chętnie bym to wyeliminował.Auto mam już ze cztery lata i tak sie zaczeło robić jakieś dwa lata temu
P zdr |
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-03-2005, 00:21
|
|
|
Haha na twoje zmartwienie ta "elektroniczna deske" robili japonce
Sprawdz styki, ewentualna "wigloc" w nich pewnie prowadzi do takich anomalji.
Wiem ze to nie latwe... no ale coz innego.
Mozez tez rozebrac deske i tam posprawdzac styki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Mario 128
Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 13 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 21-03-2005, 00:29
|
|
|
[ Dodano: Pon Mar 21, 2005 00:14 ]
Raku napisał/a: | Mario 128 napisał/a: | im większa ujemna temperatura tym więcej lampek sie zapala i są jaśniejsze. |
Masz poprostu cyfrowy termometr!
Może to jakieś dodatkowe wyposażenie |
Poprostu im wiecej elektroniki w temperówce tym życie staje się ciekawsze.Teraz już wiem że najlepszy zakup to auto pozbawione elektronicznych gadżetów , szczególnie we włoskim wydaniu.Deskę rokręce przy okazji bo to aż nie jest taki wielki problem , ale do końca nie wydaje mi sie żeby przyczyną były styki, za dużo tu pewnych prawidłowości, gdyby to były styki to panel palił by się cały czas
P zdr |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-03-2005, 18:11
|
|
|
Czy masz deskę firmy Borg. Problem z brakiem masy. Jeśli masz elektronicznę klimę to właśnie ona wyżywa się na desce. |
|
|
|
|
Mario 128
Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 13 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 21-03-2005, 23:14
|
|
|
Witam
Deska firmy Borg poprosze o więcej szczegółów.Mam deskę digital i elektroniczne ustawianie temperatury wnetrza które też mi sie wali opisałem to w innym poście
P zdr |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 26-03-2005, 15:34
|
|
|
W sumie to doszła ci jeszcze jedna obcja
Uwaga Slizga jezdnia itp. |
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 26-03-2005, 16:44
|
|
|
Problem może wynikać z uszkodzenia, zabrudzenia, niekontaktu masy przy skrzynce bezpieczników. W niej właśnie znajduje się sterowanie kontrolkami Check Control. Przeczyść styki bezpieczników i wtyczek dochodzących. Nie ma dostępnej nigdzie informacji na temat gdzie jest czujnik temperatury od nawiewu. Ale jeszcze poszukam. |
|
|
|
|
Mario 128
Dołączył: 04 Mar 2005 Posty: 13 Skąd: Szczecin
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 29-03-2005, 23:05
|
|
|
Witam
Też o tym myslałem.Dzięki za radę, jak będe miał chwilke wolnego to sprawdzę skrzynkę.Miałem kiedyś zaśniedziałyk wtyk włacznika wentylatora.Wymieniłem czujnik bo myślałem że sie skopał, a tu nic, silnik grzał się jak szalony /było wtedy lato /Zdesperowany szarpnąłem za kabelki a tu bonus wentylator kręci jak szalony ,mówię a tu cie mam, sprawdziłem wszystkie połaczenia i co się okazało nie dość że kabelek był zaśniedziały to jeszcze niefortunnie zagieła się jedna blaszka we wtyku,tak że nie było styku. Ach mówie Wam trzeba miec anielską cierpliwość :-({|= do elektryki w Temprze
P zdr |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-12-2012, 21:33
|
|
|
Mario 128 napisał/a: | im większa ujemna temperatura tym więcej lampek sie zapala i są jaśniejsze.W miarę jak silnik sie nagrzewa lampki powoli gasną. Nikt nie potrafi mi udzielić sensownej odpowiedzi w tym temacie, bo sensowną odpowiedzią chyba nie jest że "fiat tak ma" |
Może ja spróbuję.
Fiat tak na szczęście nie ma. Mnie też to zastanawiało i denerwowało. W lecie wszystko ok, w jesieni i zimie jak wyżej, czyli im chłodniej tym gorzej. A w miarę nagrzewania było lepiej, w dodatku zauważyłem, że po zapaleniu silnika i dodawaniu gazu stopień żarzenia się zmieniał, nawet na wolnych obrotach "skakał".
Sprawdziłem płytkę Check, moduł Check w skrzynce bezpieczników. Nic.
Tymczasowym rozwiązaniem mogło być wypięcie kabelka z wtyku, który wchodzi do gniazda na płytce Check i podanie tam napięcia +12V sprzed dużej diody. To powodowało brak wspomnianego żarzenia w niskich temperaturach zewnętrznych.
Ale mając płytkę na stole i myśląc, że moje problemy ze wskaźnikiem paliwa i temperatury mogą mieć związek ze źródłem +5V (oba mają je wspólne), coś mnie tknęło, żeby sprawdzić kondensatory (w niebieskiej folii).
Kondensatory 100u 25V miały odpowiednio 33u i 40u.
To był problem u mnie, który powodował żarzenie diod/żarówek od kontroli świateł i drzwi.
Dodatkowo wymiana tych dwóch kondensatorów rozwiązała problem skaczącego poziomu paliwa i temperatury (sławne skoki np. z 90stC do 130stC i opadanie). Winą tutaj nie była masa.
Za każdym razem po włączeniu stacyjki był pokazywany inny poziom paliwa (3 kreski, 0 kresek, 1 kreska, rezerwa itp.) i skacząca temperatura.
Poniżej zdjęcie winowajców.
|
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 20-12-2012, 22:33
|
|
|
HA Wieprz, złoty szpadel to za mało ... Tobie się należy platynowy szpadel wysadzany diamentami |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
manieek133
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Jaworzno
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 08:31
|
|
|
Luczu napisał/a: | HA Wieprz, złoty szpadel to za mało ... Tobie się należy platynowy szpadel wysadzany diamentami |
Dobre,jak to czytałem odrazu mi sie humor poprawił Ale rada może się kiedyś przydać. |
_________________ "Nie jestem Pinokio, żebym się pier**ł z pajacami" |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 21-12-2012, 08:32
|
|
|
Luczu, hehe, ładny ze mnie krecik.
Ale może się to komuś przyda a nie byłem pewien, czy zakładać nowy temat w dziale "Usunięte usterki" czy jednak dopisać się do tematu z opisanym problemem.
Zapomniałem dopisać, że mam deskę MARELLI z białą tylną obudową i pierwotnie żarówkami zamiast diod w Check Panelu (wymienione na diody).
Testowałem też przez pewien okres czasu deskę BORG z czarnym tyłem, fabrycznymi diodami w Check, dodatkowymi kontrolkami od poziomu oleju itp.
Z paliwem i temperaturą było to samo co z deską MARELLI, ale diody w tej starszej desce zachowywały się w porządku. Może kondensatory były w miarę ok. To jeszcze sprawdzę i dopiszę do tematu.
** Dodano: 21-12-2012, 08:34 **
manieek133 napisał/a: | Dobre,jak to czytałem odrazu mi sie humor poprawił |
Popieram manieek133, w 100%. |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 21-12-2012, 10:41
|
|
|
Wieprz napisał/a: | Luczu, hehe, ładny ze mnie krecik.
Ale może się to komuś przyda a nie byłem pewien, czy zakładać nowy temat w dziale "Usunięte usterki" czy jednak dopisać się do tematu z opisanym problemem.
|
spoko
... prawie 1/10 wieku a Ty odkopujesz hehehehehhehe |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 16:16
|
|
|
Raku napisał/a: | brawa się należą, za znalezienie przyczyny i podzielenie się tym. |
Ale szpadel mósi być XD
|
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Wieprz
Pomógł: 23 razy Dołączył: 18 Lut 2008 Posty: 444 Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 22-12-2012, 17:41
|
|
|
Nie ma platynowego z diamentami? |
_________________ Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG |
|
|
|
|
ARCHICAR
Wiek: 54 Dołączył: 15 Lis 2016 Posty: 20 Skąd: GDAŃSK
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-11-2016, 14:10
|
|
|
Straśnie stary temat.. ale DZIĘKUJĘ WIEPRZowi za te diagnozę! Ja podobnie rozkminiłem wiosną centralkę sterującą automatycznej skrzyni biegów E-CVT w Punto Selecta i zaoszczędziłem prawie 3000zł,-!
Zamiast lawetowania Punto z Gdanska do Nadarzyna i płacenia skąd iną bdb fachowcowi od tych skrzyń p. Olczakowi, wydałem dosłowie 27zł,- na dwa tranzystorki i kilka piw dla kumpla który pomógł mi zdemontować skrzynię. Ot i wszystko!
Świetna diagnoza. Zaraz idę swoją deskę rozkręcać bo mam dokładnie ten sam problem!
Kupiłem Temprę... na trasie powrotnej nagle patrzę.. jeb.. temperatura na max... 130*C. Zgroza. po hamulach, otwieram maskę... nic się nie dzieje. Odkręciłem zbiorniczek. nawet nie psyknęło specjalnie. Za chwilę znikło paliwo... Wkrótce zauważyłem, że każde włączenie stacyjki powodowało jakby reset i pokazuje za każdym razem inną temperaturę.
Raz jeszcze dzięki.. idę robić! |
_________________ SOLO AUTO ITALIANE... ;-) |
|
|
|
|
|