Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obrotomierz Gubi Obroty Podczas Deszczu
Autor Wiadomość
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-06-2009, 14:05   Obrotomierz Gubi Obroty Podczas Deszczu

Nie wiedzialem dokladnie do jakiej kategorii zaliczyc to dziwne zachowanie, z czyms takim jeszcze sie nigdzie nie spotkalem i ciekaw jestem czy w innych TT dzieja sie takie jaja.

Otoz gdy na dworze jest ulewa, duzo pada i duzo wody stoi na ulicach, cos dziwnego dzieje sie z moim Tipaczem.
Podczas jazdy w roznych odcinkach czasu (z rozna predkoscia, na roznych biegach itp. - chodzi o to ze nie znalazlem zadnej prawidlowosci) co jakis czas slysze krotki pisk (jakby jakiegos paska) po czym pada obrotomierz - wzkazuje brak obrotow (silnik chodzi idealnie, nic sie z nim nie dzieje) za jakis czas znowu pisk i obroty wracaja i tak w kolo macieju.

Jakies pomysly co to za jaja sie dzieja?
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
przemog666 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 541
Skąd: Mysłowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-06-2009, 17:54   

Zwarcie gdzieś?? Dziwne... ciekawe co wogóle wydaje ten pisk.
Osobiście puściłbym osobny przewód od deski (obrotka) do cewki (ew kompa) i zobaczył co się będzie działo.
Może też woda zalewa skrzynkę bezpieczników i się pierdzieli co nie co...
No cóż, gdybać można dużo...
Tak jak pisałem, ja bym poprowadził osobny kabel.
_________________
było - FIAT 126p
było - ŁADA WAZ 2103 1,5 83hp
było - stado "poldolotów" od Borewicza do Caro
było - FORD ESCORT 1,3 MK3 + LPG
było - FORD ESCORT 1,6 XR3i MK4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,4 + LPG
było - FIAT TIPO 1,6 DOHC + LPG
było - MITSUBISHI COLT III 1,6 dajzel nonturbo
było - FIAT CZINKŁACZENTO 700 + LPG
było - NISSAN SUNNY 1,4 16V + LPG
było - FIAT TEMPRA 2,0 8V AUTOMAT + LPG
Jest - FIAT PUNTO II FL 1,3 16V dajzel
było - Mercedes Actros 380 Euro3
było - Volvo FH 400 Euro3
było - Renault Premium DCI 410 Euro5
było - drugie Renault Premium DCI 410 Euro5
jest - Scania P420 Euro4
     assistance
 
 skype
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 11-06-2009, 18:17   

Przepatrzylem newralgiczne miejsca wewnatrz budy i woda nigdzie sie nie dostaje. Nie jestem w stanie namierzyc gdzie powstaje pisk ani co go wydaje, pojawia sie zarowno na prostych jak i przy skrecaniu i jest bezposrednio powiazany z gubieniem obrotwow zbija je i przywraca. Sprawa jest bardzo dziwna. W poniedzialek zmecze elektryka zeby zerknal co to moze byc jeszcze...
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
KRX 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 42
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-06-2009, 20:08   

ahaha..ja mam odwrotnie...kiedy deszcz, mokro to skubany jest dokładny a kiedy sucho to poniżej 1700-2000 nie pokaże nic...Tempra TDs digital 8)
_________________
===___KRX___===
  
 
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-06-2009, 10:24   

Prawdziwek, jest to wina paska alternatora bo w tym silniku obrotomierz jak sądzę jest podłączony do alternatora a nie do cewki dostaje wody pasek się ślizga i nie ma odczytu to jest takie moje prywatne zdanie

i ja bym zrobił tak że w jakąś butelkę po płynie do naczyń wlał wody i polał pasek od altka i jeżeli będzie pisk jak piszesz i nie będzie wskazań obrotka no to masz winowajce
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Prawdziwek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 181
Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-06-2009, 15:33   

luki21 twydaje mi sie ze trafiles. Wlasnie sie zorientowalem ze nie mam w obu przednich nadkolach wlasnie tej czesci oslony, która zaslania alternator, wiec jak sa duze deszcze to woda leci centralnie na niego i pasek sie slizga. Musze poszukac na Forum moze ktos bedzie mial to z rozbiorki :D

** Dodano: 22-06-2009, 15:19 **
Sory za drugi post pod rzad,ale chcialem "odswierzyc" temat. Otoz na dniach powinienem miec oslony. Watpie jednak ze po ich zalozeniu podczas deszczu i duzej ilosc wody altek nie zostanie doszczetnie zamoczony, bo to po prostu niemozliwe ( otyle nie kwestionuje przydatnosci oslon np. przed zwirem, kamulcami wszelkiej masci itp).
Stad pytanie czy moze to byc wina paska ze morky slizga sie? Sprawdzalem jego naciag i jest ok. Czy slizganie moze wynikac z tego iz jest on juz zuzyty i po wymianie nie powinno to miec miejsca?
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load