Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] wymina silnika 1,6 monowtrysk na 1,6 gaźnik
Autor Wiadomość
adept 


Wiek: 52
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: legionowo
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-10-2010, 20:54   [Benzyna] wymina silnika 1,6 monowtrysk na 1,6 gaźnik

Czy możliwa jest przekładka silnka z 1,6 monowtrysk na 1,6 gaźnik, oraz czy możliwe jest wamiana gaźnika na wtrysk
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-10-2010, 22:33   

Ja się już pogubiłem to co chcesz w końcu na co zamienić? Przekładki są jak najbardziej możliwe w obie strony, tylko wiąże się to z małymi przeróbkami 1,6 i.e i 1.6 z gaźnikiem to ta sama konstrukcja, niczym się nie różni poza sposobem zasilania no i wszystkim co z tym się wiąże. Generalnie chyba łatwiej wymienić z 1.6 i.e. na gaźnik niż odwrotnie. Opisz szerzej co chcesz zrobić a dostaniesz dokładny opis co jak i z czym to zjeść. :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-10-2010, 22:57   

Witam, przeróbka z wtrysku na gaźnik jest bajecznie prosta a z wtrysku na gaźnik troche trudniejsza ale w pełni wykonalna, jednak zapytam po co?

Niby na gaźniku masz większą prędkość maksymalną, lepiej się zbiera i nie ma limitu na spalanie ale tego właśnie mi brakowało w moim 1,4 gaźnik. 1.6 to pewnie monomotronic bosha? Naprawde fajna sprawa, mozna sobie kompa podłaczyć i wszystko się wie i widzi. Wiele osób boi się wtrysków i woli przejść na praktycznie bezobsługowe gaźniki, jednak wystarczy troche pomyśleć i trzymać układ wtryskowy na dobrym poziomie a będzie służył baardzo długo.

Na twoim miejscu zostawił bym układ wtryskowy, ew. zdiagnozował i wymienił uszkodzone czujniki/elementy i cieszył się tą techniką. Pozdrawiam
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
adept 


Wiek: 52
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: legionowo
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-10-2010, 19:36   

niestety padł mi silnik 1,6 z wtryskiem z forum zaoferowano mi 1,6 z gaźnikiem i z tąd te pytanie. z waszych odpowiedzi wynika ze wkładam 1, gaźnikowy odłaczam gaźnik z kolektorem podłaczam od starego monowtrysk i znowu mam 1,6monowtrysk. (w gaźnikowych jest mechaniczna pomka i min. i nie ma elektroniki dlatego te pytania) Napisaliście że w wtryskowych można podłaczać komputer jak tego można dokonać w domu?
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 21-10-2010, 19:54   

adept, http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk może coś tam wyczytasz interesującego
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-10-2010, 22:33   

adept, Spokojnie możesz wykorzystać silnik z gaźnikiem jeśli chcesz mieć mono wtrysk to montujesz całość pozbawisz kolektor gaźnika w jego miejsce monowtrysk (kolektory są chyba takie same, a gdyby się okazało że nie to to podmiana nie stanowi problemu). Następnie sprawdzasz czy w korpusie jest mechaniczna pompa paliwowa tu masz dwie opcje: demontaż i zaślepienie lub po prostu ucięcie przewodów paliwowych i zaślepienie ich i tak skorzystasz z pompy elektrycznej w baku. Trzy patrzysz jaką dostałeś wersję: z aparatem zapłonowym w korpusie czy był to gaźnik z digiplexem i aparat masz zboku. W przypadku nr 2 zero problemów w przypadku nr 1 pozostaje ci demontaż aparatu i podmiana konzoli lub zabawa z dopasowanie aparatu z poprzedniego silnika na wałek od gaźnikowca po odkręceniu zaślepki z boku nie powinno być problemów (acz nie robiłem tego nigdy więc nie wiem). Pozostają ci już tylko czujniki CPP i CPW. CPP masz w korpusie z wtryskiem więc no problemo a CPW w zależności czy ten gaźnik miał digiplexa czy nie w 1 przypadku masz już CPW a drugim pozostaje ci jego montaż. I to chyba tyle problemów. Generalnie większość to Plug & Play nie wymaga specjalnego rzeźbienia :D

** Dodano: 21-10-2010, 23:35 **
P.S: kolektor dolotowy chyba lepiej też podmienić różnie się trochę osprzętem od gaźnikowca.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2010, 13:47   

Jeśli chodzi o podłączenie do komputera to masz wtrysk monomotronic 1.7? Jeśli tak nie nie ma z tym najmniejszego problemu :) Moge podać więcej info jak cie to interesuje.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-10-2010, 13:51   

Pamiętajcie, że silnik z monowtryskiem ma pompę paliwa elektryczną. Gaźnik ma mechaniczną pompę montowaną koło filtra oleju.
Jest tam dziura w bloku do napędu pompki. To nie jest problem, bo przy gaźniku można zostawić elektryczną pompę i będzie dobrze.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-10-2010, 14:54   

miszko napisał/a:
Pamiętajcie, że silnik z monowtryskiem ma pompę paliwa elektryczną
pamiętamy :lalala: ==>

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Następnie sprawdzasz czy w korpusie jest mechaniczna pompa paliwowa tu masz dwie opcje: demontaż i zaślepienie lub po prostu ucięcie przewodów paliwowych i zaślepienie ich i tak skorzystasz z pompy elektrycznej w baku.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-10-2010, 22:12   

Cytat:
pamiętamy ==>

Oczywiście 8)

miszko, Większość istonych informacji juz napisano, poza tym można dużo na forum poczytać, jednak gdyby nawet autor napotakł jakieś problemy, myśle że wszystko zostanie mu wyjaśnione.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
adept 


Wiek: 52
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: legionowo
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 24-10-2010, 08:58   

dzięki za info ze zdjęcia wygląda na silnik z aparatemz boku czyli taka sama wersja jak miałem, więc przekłądka będzie bajecznie prosta. Jak radzicie zostawić gaźnik czy przekładać na monowtrysk. Samochód w wersji DGT.
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-10-2010, 10:35   

adept, Mniej roboty dla ciebie jak zostawisz sobie mono wtrysk, choć ja gdybym miał okazję zamiany mono na gaźnik to bym to zrobił, ale to tylko moja opinia :D
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
adept 


Wiek: 52
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: legionowo
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-10-2010, 20:24   przekładka mono/gaźnik

Z waszych wypowiedzi wynika że przekładka nawet przy LPG jest bajecznie prosta, tylko zaczynam się zastanawiać czy warto wkładać monowtrysk (silnik krokowy, pompka paliwa...) skoro gaźnik tego nie ma to na przyszłość mniej problemów. STARY poczciwy gaźnik wydaje sięlepszym rozwiązaniem. (Tak wiele elektroniki w DGT nie ma zresztą odłączenie wtyczek w silniku załatwia sprawę. Pompkę paliwa elektryczną wystarczy odłączyć z zasilania czy trzeba wyjąć?)
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-10-2010, 12:59   

Pompke można odłączyć ale raczej nie będzie przez nią przepływu. Odłącz cały przekaźnik od sterowania pompką bo z niego też sterowane jest podgrzewanie sondy lambda.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load