|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
korek zbirniczka wyrownawczego - uszkodzony??? - PILNE!!! |
Autor |
Wiadomość |
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 20:28 korek zbirniczka wyrownawczego - uszkodzony??? - PILNE!!!
|
|
|
witam,
od dluzszego czasu slychac u mnie w aucie takie delikatne syczenie z korka ze zbiorniczka wyrownawczego (na nagrzanym ,wylaczonym silniku). Zauwazylem, ze uszczelka jest w nienajlepszym stanie.
i teraz nie wiem, czy problem tkwi w tej uszczelce czy tez tak powinno byc, i pod zwiekszonym cisnieniem "udrazniaja sie" te kanaly wylotowe? tak naprawde nic nie cieknie. ostatnimi czasy zaobserwowalem ciut podwyzszona temperature i zastanawiam sie, czy nie ma to zwiazku z tym, ze puszcza cisnienie bokiem i przez to temperatura troche rosnie???
jak to jest z tymi korkami? jaka jest idea dzialania tych "dziurek"? dziala to jak odpowietrznic? czy uruchamia sie przy wyzszej temperaturz albo wyzszym cisnieniu czy caly czas jest tak samo otwarte?
mozna je kupic osobno? moze sa dostepne tylko uszczelki? ile to kosztuje? |
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 20:34
|
|
|
Za korek do tempry 1.6 ze zbiorniczkiem przy cłodnicy zapłaciłem 12 zł. Przed wymianą na bardzo gorącym silniku płyn wyciekał, teraz już nie i nic nie syczy. No i nie przegrzewa mi się tak jak wcześniej. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 20:48
|
|
|
malarpl napisał/a: | jak to jest z tymi korkami? jaka jest idea dzialania tych "dziurek"? dziala to jak odpowietrznic? czy uruchamia sie przy wyzszej temperaturz albo wyzszym cisnieniu czy caly czas jest tak samo otwarte? |
Otwiera się - jak dobrze pamiętam - powyżej 100kpa, taki rodzaj zabezpieczenia przed nadmiernym wzrostem ciśnienia. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
emeres
Wiek: 50 Dołączył: 05 Lip 2006 Posty: 116 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-07-2007, 20:56
|
|
|
Na moim pisze 1.4 bar. Musi puszczać, żeby w ekstremalnych przypadkach przewodów i chłodnicy nie rozerwało. |
_________________
Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km |
|
|
|
|
malarpl
Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 41 Skąd: slaskie
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-07-2007, 21:27
|
|
|
wymienilem. teraz juz jest dobrze, temperatura jakby nizsza. wczesniej mozna bylo na zimnym silniku pompowac wezem i bylo slychac jak powietrze uchodzi (chodziac [raktycznie nic nie kapalo, nawet na goracym silniku) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|