Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Fiat TIPO 1.6 DGT ABARTH - problemy
Autor Wiadomość
szakal_xxx 
witamy nowego


Wiek: 39
Dołączył: 27 Cze 2005
Posty: 2
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 27-06-2005, 05:06   Fiat TIPO 1.6 DGT ABARTH - problemy

Witam

Jak w temacie, mam kilka problemów z fiatem tipo 1.6 (model silnika 149 C2.046)

Auto zakupiłem na początku roku, było w opłakanym stanie, naprawiałem go możliwie jak najtańszym kosztem, zaczynając od wymiany uszczelki pod głowicą u znajomego mechanika.

Mechanik mówił mi, że pomimo przejechania 190 tyś km silnik jest w bardzo dobrym stanie (żadnych wżerów na cylindrach, żadnych luzów na tłokach), sam ponoć był pod wrażeniem gdy rozkręcił silnik.

Niestety mam z tym silnikiem wiele problemów, z którymi się nie mogę uporać np.:
- auto dużo pali (17-18 litrów gazu na 100km, pomimo regulacji, instalacja ma 2 lata)
- bardzo wolno wchodzi na obroty (brat ma tipo 1,4 i szczerze powiedziawszy nie mam z nim najmniejszych szans)
- maksymalnie jechałem nim 130 km/h więcej się po prostu nie da :/
(obojętnie czy jadę na gazie czy benzynie)

silnik oleju nie bierze, nie kopci, ładnie pali, no a mocy jak nie miał tak nie ma

podejrzewam, że problem tkwi w podciśnieniach (już na początku gdy go kupiłem wszystkie przewody podciśnieniowe były rozłączone lub poprzecierane) lub w zapłonie (kable były poskręcane na krótko, kilka wsuwek było pourywanych), podłączyłem je tak jak mi się wydawało, ale czy dobrze, tego nie wiem (auto pali, ma równe obroty, chodzi i jeszcze ani razu nie powiedziało mi „nie”)

bardzo bym prosił kolegów na forum o pomoc, typu "co podłączyć do czego" lub co zrobić by zaczęło mniej palić….

na koniec chciałem się was jeszcze zapytać do czego służy puszka znajdująca się pod lewym reflektorem koło błotnika, do której podłącza się przewód z podciśnienia (gdy odłączyłem ten przewód przestała mi się świecić lampka POWER na digital-u, moc mu nie spadła ale za to zaczął palić 3 litry mniej gazu !! )

z góry dziękuje za każdą pomoc
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-06-2005, 08:04   

Jako ze mowisz ze to auto w oplakanym stanie, proponuje:

- po pierwsze, jesli tak duzo gazu/benzyny Ci zjada prawdopodobnie w oplakanym stanie bedzie sonda Lambda. Jej uszkodzenie lub poprostu naturalne zuzycie sie (sonda lambda teoretycznie powinna wytrzymac 100 tys. km i po takim przebiegu powinna byc wymieniona) - wlasnie powoduje takie duze spalanie. Sonde lambda mozna wybadac chyba tylko podlaczajac komputer silnika w ASO i sprawdzajac bledy jakie wyrzucil komputer.

- zle podlaczone kabelki podcisnienia. Jak mowisz ze autko ledwo sie rozpedza do 130km/h to naprawde masz cos poprzekrecane. Jedynie to co zrobic, to udac sie do dobrego mechanika od Fiatow lub dorwac gdzies innego Typka 1.6 Abarth i zobaczyc jak on ma podlaczone wezyki.

- wymien swiecie, kable wysokiego napiecia, kopulke rozdzielacza oraz sam palec.
Swiecie o odpwiedniej cieplocie, nie baw sie w wielkoelektrodowe bo iskra i tak zawsze "poleci" po najkrotszej drodze. Kable mozesz dobrac cos z firmy Janmor, kopulka wraz z palcem to koszt do 50zł.

A czy silnik po rozgrzaniu gasnie? Dlawi sie? Zawsze jest taki zamulony?

Mozliwe ze przez te wszystkie dolegliwosci (zle podcisnienie, mozliwa uszkodzona sonda lambda) silniki przeszedl w tryb awaryjny i wlasnie on Cie "dlawi".
Uszkodzenie sondy lambda powoduje przejscie komputera w taki tryb. W tym momencie komputer juz nie sugeruje sie odczytami z sondy tylko przyjmuje jakas stala wartosc na jaka go w firmie zaprogramowali.

Sonda lambda mierzy stosunek powietrza do spalin (to znaczy ile jest jeszcze "powietrza" czyli tlenu w spalinach). Ma to na celu dobranie jak najlepszej mieszanki przez komputer aby spalanie bylo jak najkorzystniejsze. Wtedy auto malo pali i ma kopa.


szakal_xxx napisał/a:
a koniec chciałem się was jeszcze zapytać do czego służy puszka znajdująca się pod lewym reflektorem koło błotnika,


Tu Ci nie pomoge, trzeba liczyc na pomoc innych klubowiczow.

Acha jeszcze jedno pyt. Masz LPG z emulatorem czy zwykla instalacje regulowana?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-06-2005, 14:13   

szakal_xxx napisał/a:
na koniec chciałem się was jeszcze zapytać do czego służy puszka znajdująca się pod lewym reflektorem koło błotnika, do której podłącza się przewód z podciśnienia (gdy odłączyłem ten przewód przestała mi się świecić lampka POWER na digital-u, moc mu nie spadła ale za to zaczął palić 3 litry mniej gazu !! )


W pierwszych modelach w tym miejscu montowany był moduł zapłonu(Digiplex2), powinna do niego dochodzić też wiązka kabli.
A może cały problem leży po stronie zapłonowej, powymieniaj: świece, kable WN, kopułka, palec.
Do sprawdzenia czujnik wału i podłączenie oraz sam Digiplex
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Broadway 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Cze 2005
Posty: 199
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 27-06-2005, 15:19   

Podłączenie pod komputer i analiza spalin. Jak to zrobisz to powinienes z grubsza wiedziec co sie dzieje z tym tipkiem. Dodatkowo sprawdz czy silnik nabiera odpowiedniej temperatury, bo to też może wpływać na prace silnika. Można jeszcze sprawdzić kompresję.
     Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-06-2005, 21:21   

Z opisu wywnioskowałem że jest to monowtrysk ale jeśli chodzi o puszkę to w wersjach gaźnikowych właśnie tam był montowany moduł CUT-OFF do zapłonu tyrystorowego. Ja bym stawiał na zapłon. Podobne objawy dzieją się przy uszkodzonym DIGIPLEXIE. Testowałem taki modł, źle sterował kątem wyprzedzania zapłonu i takie jaja się działy.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load