Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Powoli trace sily do tego wybrednego pojazdu..(gasnie itp)
Autor Wiadomość
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2006, 08:01   Powoli trace sily do tego wybrednego pojazdu..(gasnie itp)

Witam!

Troszke zaczyna mnie draznic "TIPO". Postaram sie opisac akcje jakie mi odstawia.... odpalam normalnie na benzynce, potem przerzuca sie na gaz. Jade...dojezdzam do swiatel (np. czerwone) jak wrzuce na luz i sie dotocze to jest ok, ale jak mam np na 3 biegu czy 2 i przed zatrzymaniem wcisne sprzeglo to gasnie :sciana: (dobijajaca jest jazda w korku bo zdarza sie ze co chwile gasnie) Jak juz zgasnie to albo odpali i bedzie ok albo odpali i zaraz zgasnie albo obroty spadna na ok 500 i powoli beda sie wzbijac na jakies 800-900. Do tego wszystkiego czasem mam wrazenie ze konczy sie gaz( jak daje w pedal w podloge to jakiegos mula lapie) no to kieruje sie na stacje. A na stacji rozczarowanie bo w butli jest jeszcze ok 10 l gazu wiec fura powinna smigac ok. Czasem wystarczy postoj ok 1h i potem normalnie sie wkreca i jezdzi na tej "niby koncowce gazu" Co to moze byc? Mial ktos takie akcje?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-08-2006, 08:43   Re: Powoli trace sily do tego wybrednego pojazdu..(gasnie it

adams napisał/a:
Witam!

Troszke zaczyna mnie draznic "TIPO". Postaram sie opisac akcje jakie mi odstawia.... odpalam normalnie na benzynce, potem przerzuca sie na gaz. Jade...dojezdzam do swiatel (np. czerwone) jak wrzuce na luz i sie dotocze to jest ok, ale jak mam np na 3 biegu czy 2 i przed zatrzymaniem wcisne sprzeglo to gasnie :sciana: (dobijajaca jest jazda w korku bo zdarza sie ze co chwile gasnie) Jak juz zgasnie to albo odpali i bedzie ok albo odpali i zaraz zgasnie albo obroty spadna na ok 500 i powoli beda sie wzbijac na jakies 800-900. Do tego wszystkiego czasem mam wrazenie ze konczy sie gaz( jak daje w pedal w podloge to jakiegos mula lapie) no to kieruje sie na stacje. A na stacji rozczarowanie bo w butli jest jeszcze ok 10 l gazu wiec fura powinna smigac ok. Czasem wystarczy postoj ok 1h i potem normalnie sie wkreca i jezdzi na tej "niby koncowce gazu" Co to moze byc? Mial ktos takie akcje?

Jaką masz instalację, zwykłą podciśnienową czy może silnik krokowy ??
Jeśli podciśnieniowa to w zasadzie to może być kilka rzeczy (wykluczając lewe powietrze zasyfiony filtr powietrza, świece itp):
Reduktor zużyty, filtr gazu zapchany, rozlegulowana instlacja.
Proponuję zrobić regulacja instalacji na analizatorze -od razu wyjdzie czy reduktor jest ok i czy filtr gazu nie jest zapchany.
  
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2006, 09:05   

instalacja gazowa raczej prosta podcisnieniowa... Wiem tylko ze nie taka najprostsza bo automatycznie przerzuca sie z benzyny na gaz :lol: Lewe powietrze na bank zasysa bo mam sparciala rure dolotu, filtra gazu i powietrza nie zmienialem jeszcze. Musze wybrac sie na regulacje gazowni bo cos sporo pali....miasto 14 a trasa 11 (Vsrednie 110-130km/h) Wedlug mnie to duzo...
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-08-2006, 11:25   

adams napisał/a:
instalacja gazowa raczej prosta podcisnieniowa... Wiem tylko ze nie taka najprostsza bo automatycznie przerzuca sie z benzyny na gaz :lol: Lewe powietrze na bank zasysa bo mam sparciala rure dolotu, filtra gazu i powietrza nie zmienialem jeszcze. Musze wybrac sie na regulacje gazowni bo cos sporo pali....miasto 14 a trasa 11 (Vsrednie 110-130km/h) Wedlug mnie to duzo...


Tak czy siak jak zawsze przy gazie procedura taka sama :
1) czy przwody swiece, filtr powietrza są nowe (jeśli mają mniej niż rok punkt 4)
2) wymieniasz świece, filtr powietrza, przewody zapłonowe
3) sprawdzasz przewody złączki itp czy nie idzie lewe powietrze
4) regulacja na analizatorze (dla doświadczonych można na czuja)
5) jęslio nie da się wyregulować wymieniasz/regenerujesz filtr gazu, reduktor (wracasz do punkt 4)
  
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2006, 11:33   

aristo, jeden znajomy podejrzewa czujnik polozenia walu... Czy to moze miec jakies znaczenie ze auto gasnie ? Gdzie mozna kupic rure dolotu do 1.6 ie?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-08-2006, 11:37   

adams napisał/a:
aristo, jeden znajomy podejrzewa czujnik polozenia walu... Czy to moze miec jakies znaczenie ze auto gasnie ? Gdzie mozna kupic rure dolotu do 1.6 ie?

może mioeć znaczenie, ale jeśli auto jeździ na benzynie i nic takiego się nie dzieje to na pewno to nie jest czujnik wału.
O jakiej rurze mówisz ?? Czy filtr powietrza masz na przepustnicy (urz. wtryskowe) czy na błotniku ??
Czy mówisz o tej rurze co łaczy filtr powietrza z przepustnicą ??
Czy może ten chwyt zimnego powietrza (jeśli filtr jest na przepustnicy)
  
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2006, 12:46   

Chwyt na blotniku, filtr na przepustnicy. Rura laczaca te elementy jest...sparciala, ma dziury i na bank lapie lewe powietrze. W sklepie powiedzieli ze bede mial problem z ta rura... Gdzie taka mozna nabyc? Czy to moze miec duzy wplyw na spalanie?
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 02-08-2006, 13:33   

Gaz jest bardzo czuly na lewe powietrze. Objawy to gasniecie, falowanie obrotow, problemy z moca i kreceniem na wysokie obroty.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Michael 


Wiek: 44
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-08-2006, 18:46   

Rurę taką kupisz w sklepie z częsciami fiata. Wczoraj taką sobie sprawiłem bo stara była sparciała. Niestety nowa kosztuje 88 zł. Taniej nie chyba nie kupisz, jak mnie poinformowano w sklepie nikt nie robi takiej jako zamienika.
  
 
 
adams 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Cze 2006
Posty: 307
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-08-2006, 21:21   

uuuuuuu ladnie :roll: 88 zeta ale we Wrocku a w Warszawie rozkladaja rece. Pytalem na gieldzie to mowi ze moze zamowic ale nic nie obiecuje. W sklepie powiedzieli ze jest problem z czesciami do Tipo/tempry bo wznawiali produkcje i przerywali itp itd... Generalnie chyba chcieli mnie zbyc.... :evil:
_________________
>>> Było Tipo 1.6 ie i nie będzie już TIPO <<<
  
 
 skype
 
Michael 


Wiek: 44
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-08-2006, 18:45   

No nie wiem ale w sklepie gdzie kupuję części nie jeszcze nie spotkałem się aby czegość nie dało się zamówić i sprowadzić.
  
 
 
Gibson 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 09 Lip 2005
Posty: 276
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-08-2006, 09:52   

a może na szrocie da się kupić tę rurę ... jak coś to zapodaj fotkę a ja sprawdzę u siebie
_________________
Był Tipek 1.6 OHC '92 rok, gaźnik, LPG - Lovato
Jest Astra 1.6, 16V, X16XEL '98 rok, kombi, benzyna
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marcinwodnik 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Kwi 2005
Posty: 353
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 04-08-2006, 10:37   

witam !

Zrob ja elastomerem jesli masz dojscie do takich produktow.
Co d ogazownikow do dzis pamietam jak pojechalem audi kumpla do gazownikow a gosc mowi trzeba wymienic kopulke a ja mowie dlaczego ? Gosc bo jest stara a ja mu na to tez jestem stary i sie swietnmie czuje jak nei peknieta itd to zostawic. Te gnojki by pol auta wymienily bo naprawic nie umieja strata pienidzy jest na takich partaczy.

[ Dodano: 04-08-2006, 10:39 ]
Pytanie podstawowe jak chodzi na benzynie...:)
_________________
Pozdrawiam,
Marcin

Kochaj szalej nie pytaj co dalej !!

<Baby są kochane!!>

Bmw 745i 2004, Syrena 105 lux 1980
     Moneta
 
 
RobertWroc 


Pomógł: 3 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 516
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 04-08-2006, 10:42   

Michael, we Wrocławiu jest dobry sklep na Lwowskiej mają tam tylko fiata i praktycznie wszystko, a ceny są w miarę dostęne
A co ajważniejsze jest tam gość który wie co sprzedaje i do czego. W razie kłopotów podejdzie do autka zobaczy i znajdzie właściwą część,a czasem nawet pomoże założyć.

Oprócz tego na Witebskiej 5 jest facet który robi tylko Tipo-Tempra ma masę części z niemiec,sprowadza całe i rozbiera.Ale uważaj ceny wywolawcze za używki ma jak w ASO-trzeba sie targować normalnie jak z Arabami-ale nie jest uparty więc opuszcza nawet -60-80% no i lubi przekonać że potrzebujesz coś co jest Ci zbędne. Ale za to montaż gratis

No i jeszcze jeden plus - ma taniego elektryka baaardzo taniego chłopaczek max bierze 30-50pln bez względu na zakres roboty ale trzeba sie umawiać wcześniej
_________________
Było Tipo 1.4ie + lpg(koszmar) Była Croma 2.0ie 16V umarła. Była Dedra 1.8 ie LPG. Była Delta II 1.6 bez LPG.Byłą Kappa 3.0V6,
Jest Alfa Romeo 156 1.8TS
     Moneta
 
 
Michael 


Wiek: 44
Dołączył: 29 Cze 2006
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-08-2006, 20:37   

RobertWroc dzięki za info, szczególnie za Witebską. Części do swojego tipo kupuję tylko na Lwowskiej. Na Trzebnickiej też jest sklep z częsciami do Fiatów.
  
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-08-2006, 08:03   

adams jesli chodzi o ta rure to akurat mam prawie nowa ale mogl bym oddac za niewielkie pieniadze. filterek gazu powinienes wymienic na bank.
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load