Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Coś nie tak z olejem
Autor Wiadomość
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-04-2009, 08:37   Coś nie tak z olejem

Witam. Od pewnego czasu przy ostrzejszym skręcie lub gwałtowniejszym hamowaniu zaświeca się na desce kontrolka oleju. Znajomy określił to tylko tym że być może "do wymiany uszczelka głowicy". Ostatnio podczas ruszania na asfalcie pozostała po mnie długa linnia oleju lecz na bagnecie nic nie widać by go ubywało... Czy to faktycznie może być problem z uszczelką głowicy? I czy dało by ją rade wymienić bez "specjalistycznych" narzędzi? :|
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2009, 08:43   

Rajek, po pierwsze sa takie tematy juz na forum,po drugie specjalistycznych narzedzi nie trzeba,jedynie co to klucz dynamometryczny...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2009, 09:49   

Rajek napisał/a:
przy ostrzejszym skręcie lub gwałtowniejszym hamowaniu zaświeca się na desce kontrolka oleju

czyli masz mało oleju. radę dolać, bo gdy świeci się kontrolka to znaczy że nie ma ciśnienia oleju i bardzo szybko możesz zatrzeć silnik (panewki).
mi na przykład olej wypluwało przez nieszczelny bagnet oraz cały spód silnika mam ulany olejem (uszczelka pod miską olejową).
Rajek napisał/a:
uszczelka głowicy
- jeżeli uszczelka głowiczki to sam to możesz zrobić, jeżeli uszczelka POD głowicą (w co wątpię) to już raczej daj komuś do zrobienia. zapłacisz ze stówke może dwie za robote z częściami.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2009, 12:01   

ego napisał/a:
specjalistycznych narzedzi nie trzeba,jedynie co to klucz dynamometryczny...

doałbym do tego jeszcze trochję wiedzy, żeby się brać za wymianę uszczelki, laik może sobie w polonezie wymienić, bo tam rozrządu nie rusza...
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-04-2009, 12:27   

Rajek napisał/a:
Znajomy określił to tylko tym że być może "do wymiany uszczelka głowicy
a ten znajomy zna się choć trochę na tym co mówi? Oleju może gubić w wielu miejsca, zaczynając od góry: pokrywa zaworów, dalej głowica, potem miska olejowa, bagnetem, przez OCC, uszczelnienie wałków, to tyle jeśli chodzi o wycieki na zewnątrz (mogłem coś przeoczyć). Żeby ciurkiem gubić olej obstawiał bym miskę olejową lub bagnet. Możesz też gubić olej z skrzyni biegów przez uszczelnienie osi. Kontrolka zaświeca się gdy masz mało oleju lub zdycha pompa jak yoyo, pisze mierzy spadek ciśnienia. Co do do twojego pomysłu wymiany uszczelki pod głowicą to tego nie widzę, robiłeś w ogóle coś podobnego? np. wymieniałeś paski rozrządu? Jak nie to zapomnij nawet o tym.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 09-04-2009, 15:37   

Rajek napisał/a:
Ostatnio podczas ruszania na asfalcie pozostała po mnie długa linnia oleju lecz na bagnecie nic nie widać by go ubywało...

Jeżeli już zostawiasz takie ślady za sobą to oleju musi ubywać. Skoro piszesz, że na bagnecie nie ubywa to może to być olej ze skrzyni biegów. Sprawdź poziom oleju w skrzyni(odkręć korek wlewu oleju do skrzyni biegów i wsadź palec. Jeżeli palec będzie suchy to dolej).
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-04-2009, 08:26   

Panowie dziękuje za warzne rady ale z przykrością muszę zakończyć temat. Wczoraj zdechł mi silnik a jak już tipek jest unieruchomiony to planuje remont kapitalny.... Dziękuje wszystkim za pomoc :)
     Moneta
 
 
wronbul 


Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 48
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-04-2009, 09:55   

Rajek, nie pakuj się w remont silnika jeżeli poleciały Ci panewki, bo nowe panewy+szlif wału+nowe uszczelniacze+pierścionki i może tłoki i masa innych części+robocizna = kupa kasy. otwierając silnik otwierasz puszke pandory, może okazać się koszt remontu będzie sporo większy niż przypuszczasz... lepiej kupić drugi silnik, na allegru znajdziesz za 200-300pln plus robocizna = powinieneś się zmieścić w 800pln z nowym olejem, filtrami i rozrządem.
taka mała rada od starszego kolegi, który już przerabiał remont silnika ;D
POZDRO!
  
 
aro 



Wiek: 36
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 123
Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-04-2009, 20:08   

Kupując silnik za 200 zł też nie wiadomo co w nim siedzi. Jak jest już wyjęty z samochodu to w ogóle.
_________________
Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:)
  
 
 
TiP016V;) 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 178
Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 10-04-2009, 21:29   

200-300zł za silnik? Do tego dojdzie koszt wymiany kupionego kota w worku. Fakt, remont może wyjść dużo, dużo drożej, ale warto dołożyć dla świętego spokoju. W tamtym roku poszła mi w Tipo uszczelka głowicy... wymiana uszczelki, olej, rozrząd przy okazji + jak się okazało pęknięta delikatnie głowica. Nie lubię półśrodków, to wymieniłem ją na używaną w bdb stanie, od razu nowe zawory, nowe sprężyny zaworowe etc. wsio z ASO. Koszt wyszedł trochę ponad >1000zł Ehs, czego się nie robi dla Fiata... szczególnie Tipo. :o
  
 
Rajek 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 453
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-04-2009, 08:08   

Na moje szczęście z remontem moge jeszcze poczekać :D jadąc trasą nagle wyłączył mi się silnik i tak już nie odpalił mimo że rozrusznik i akumulator są w dobrym stanie. Bałem się że to może coś powarznego ale chyba skończy się na wymianie pompy paliwa :P co do wymiany silnika. Może w przyszłości znajdzie się pod maską 1.6 :P ale to już musiał by obecny zawieźć po całej lini
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load