|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Coś nie tak z olejem |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-04-2009, 08:37 Coś nie tak z olejem
|
|
|
Witam. Od pewnego czasu przy ostrzejszym skręcie lub gwałtowniejszym hamowaniu zaświeca się na desce kontrolka oleju. Znajomy określił to tylko tym że być może "do wymiany uszczelka głowicy". Ostatnio podczas ruszania na asfalcie pozostała po mnie długa linnia oleju lecz na bagnecie nic nie widać by go ubywało... Czy to faktycznie może być problem z uszczelką głowicy? I czy dało by ją rade wymienić bez "specjalistycznych" narzędzi? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2009, 08:43
|
|
|
Rajek, po pierwsze sa takie tematy juz na forum,po drugie specjalistycznych narzedzi nie trzeba,jedynie co to klucz dynamometryczny... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2009, 09:49
|
|
|
Rajek napisał/a: | przy ostrzejszym skręcie lub gwałtowniejszym hamowaniu zaświeca się na desce kontrolka oleju |
czyli masz mało oleju. radę dolać, bo gdy świeci się kontrolka to znaczy że nie ma ciśnienia oleju i bardzo szybko możesz zatrzeć silnik (panewki).
mi na przykład olej wypluwało przez nieszczelny bagnet oraz cały spód silnika mam ulany olejem (uszczelka pod miską olejową).
Rajek napisał/a: | uszczelka głowicy | - jeżeli uszczelka głowiczki to sam to możesz zrobić, jeżeli uszczelka POD głowicą (w co wątpię) to już raczej daj komuś do zrobienia. zapłacisz ze stówke może dwie za robote z częściami. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2009, 12:01
|
|
|
ego napisał/a: | specjalistycznych narzedzi nie trzeba,jedynie co to klucz dynamometryczny... |
doałbym do tego jeszcze trochję wiedzy, żeby się brać za wymianę uszczelki, laik może sobie w polonezie wymienić, bo tam rozrządu nie rusza... |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-04-2009, 12:27
|
|
|
Rajek napisał/a: | Znajomy określił to tylko tym że być może "do wymiany uszczelka głowicy | a ten znajomy zna się choć trochę na tym co mówi? Oleju może gubić w wielu miejsca, zaczynając od góry: pokrywa zaworów, dalej głowica, potem miska olejowa, bagnetem, przez OCC, uszczelnienie wałków, to tyle jeśli chodzi o wycieki na zewnątrz (mogłem coś przeoczyć). Żeby ciurkiem gubić olej obstawiał bym miskę olejową lub bagnet. Możesz też gubić olej z skrzyni biegów przez uszczelnienie osi. Kontrolka zaświeca się gdy masz mało oleju lub zdycha pompa jak yoyo, pisze mierzy spadek ciśnienia. Co do do twojego pomysłu wymiany uszczelki pod głowicą to tego nie widzę, robiłeś w ogóle coś podobnego? np. wymieniałeś paski rozrządu? Jak nie to zapomnij nawet o tym. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 09-04-2009, 15:37
|
|
|
Rajek napisał/a: | Ostatnio podczas ruszania na asfalcie pozostała po mnie długa linnia oleju lecz na bagnecie nic nie widać by go ubywało... |
Jeżeli już zostawiasz takie ślady za sobą to oleju musi ubywać. Skoro piszesz, że na bagnecie nie ubywa to może to być olej ze skrzyni biegów. Sprawdź poziom oleju w skrzyni(odkręć korek wlewu oleju do skrzyni biegów i wsadź palec. Jeżeli palec będzie suchy to dolej). |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-04-2009, 08:26
|
|
|
Panowie dziękuje za warzne rady ale z przykrością muszę zakończyć temat. Wczoraj zdechł mi silnik a jak już tipek jest unieruchomiony to planuje remont kapitalny.... Dziękuje wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
wronbul
Dołączył: 20 Wrz 2008 Posty: 48 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-04-2009, 09:55
|
|
|
Rajek, nie pakuj się w remont silnika jeżeli poleciały Ci panewki, bo nowe panewy+szlif wału+nowe uszczelniacze+pierścionki i może tłoki i masa innych części+robocizna = kupa kasy. otwierając silnik otwierasz puszke pandory, może okazać się koszt remontu będzie sporo większy niż przypuszczasz... lepiej kupić drugi silnik, na allegru znajdziesz za 200-300pln plus robocizna = powinieneś się zmieścić w 800pln z nowym olejem, filtrami i rozrządem.
taka mała rada od starszego kolegi, który już przerabiał remont silnika
POZDRO! |
|
|
|
|
aro
Wiek: 36 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Gorzyczki
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-04-2009, 20:08
|
|
|
Kupując silnik za 200 zł też nie wiadomo co w nim siedzi. Jak jest już wyjęty z samochodu to w ogóle. |
_________________ Lancia Dedra 1.6 - w przyszłości również Lancia:) |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-04-2009, 21:29
|
|
|
200-300zł za silnik? Do tego dojdzie koszt wymiany kupionego kota w worku. Fakt, remont może wyjść dużo, dużo drożej, ale warto dołożyć dla świętego spokoju. W tamtym roku poszła mi w Tipo uszczelka głowicy... wymiana uszczelki, olej, rozrząd przy okazji + jak się okazało pęknięta delikatnie głowica. Nie lubię półśrodków, to wymieniłem ją na używaną w bdb stanie, od razu nowe zawory, nowe sprężyny zaworowe etc. wsio z ASO. Koszt wyszedł trochę ponad >1000zł Ehs, czego się nie robi dla Fiata... szczególnie Tipo. |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-04-2009, 08:08
|
|
|
Na moje szczęście z remontem moge jeszcze poczekać jadąc trasą nagle wyłączył mi się silnik i tak już nie odpalił mimo że rozrusznik i akumulator są w dobrym stanie. Bałem się że to może coś powarznego ale chyba skończy się na wymianie pompy paliwa co do wymiany silnika. Może w przyszłości znajdzie się pod maską 1.6 ale to już musiał by obecny zawieźć po całej lini |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|