Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z obrotami,szarpie i brak temp. ;/
Autor Wiadomość
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 04-12-2007, 21:02   Problemy z obrotami,szarpie i brak temp. ;/

Witam wszystkich serdecznie,jestem nowym użytkownikiem Fiata Tipo,lecz auto jest już znane na forum.Kupiłem go od użytkownika myszaty3 . Niestety mam troszke problemów z nim:/ Na początek trasa Poznań-Wrocław silnik nie osiągnął temp. 90st. kreski były na niebieskim polu 50st.(deska digital) ale auto sprawowało się normalnie.Teraz drugi problem,obroty moim zdaniem bardzo niskie(nie osiągają 1000obr/min)wachają się między 3,a 4 kreska na digitalu;/ auto po jeździe po mieście prawie osiąga 90st. ale pojawiło się szarpanie ,przy obrotach koło 2000,auto przymula,szarpie,po czym rusza(dostaje czkawki)Co to może być??? Z tą temperaturą,to termostat,ale obroty,szarpanie;/ Po przeglądnięciu forum zobaczyłem,że poprzedni użytkownik też miał problemy z temperatura i z ssaniem dodatkowo,ale rozwiązania nie ma.Proszę o pomoc.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników:)
Wojtek
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 04-12-2007, 23:04   

obroty i szarpanie ja stawiam CPP przynajmniej u mnie to bylo winowajca, ale sprawdz jeszcze swiece, kable WN, kopulke, palec obroty to moze silniczek krokowy... sprawdz tez czujnik temperatury taki z niebieska wtyczka... a nastepnym razem uzyj SZUKAJ bo wiele razy juz bylo na forum...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 05-12-2007, 00:09   

yagi2, termostat wymień i to odrazu. Temperatura powinna się poprawić. Musi trzymać 90C.

Co do szarpania to poszukaj o czujniku położenia przepustnicy (CPP).
Poczytaj o tym na forum.
Niedogrzany silnik może też sprawiać pewne problemy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-12-2007, 11:30   

Cześć. Szarpać też może od czujnika temperatury, dobrze było by go sprawdzić przez podmiane lub multimetrem oporności zbadać w dziale download jest opis.

Jak jeździ się na krótkich odcinkach to może nie złapac temperatury natomiast ostatnio robiłem trase ponad 100km i temp utrzymywał w granicach 90 st.

Odnośnie CPP to tak jak Koledzy piszą sprawdzić bo on może sprawiać takie cyrki. Ja bym zaczął od czyszczenia w downloadzie jest też opis. Przed zdjęciem go z obudowy odrysuj sobie cienkim ołówkiem co by potem go w odpowiedniej pozycji założyć.

Pozdrawiam. Tematy podobne były wiele razy wałkowane na forum więc możesz poszukać a napewno znajdziesz.
_________________
F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048
  
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 06-12-2007, 22:21   

Jeszcze jedno wystąpiło,po odłączeniu akumulatora,w celu restrtu,zanikło ssanie,teraz muszę trzymać pedał gazu,aby auto nie zgasło;// co w kroku jest bardzo ryzykowne;( Usłyszałem jeszcze,że powyżej 2000 obr. na biegu jałowym słychać jakby jakaś woda się przelewała.Na razie nie wymieniałem termostatu z powodu braku$$$ ;( jak to ssanie przywrócić??Proszę o pomoc,szukałem podobnych rzeczy,ale nie znalazłem.
_________________
TIPOllot,1.4i.e+LPG BRC Just Junior
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-12-2007, 22:40   

to ze sie woda przelewa to zapowietrzony uklad chlodzenia a to ze nie trzyma obrotow to zobacz czy nie zawiesza sie silniczek krokowy, CPP tez moze byc , ale rowniez moze to byc czujnik temp.
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
zawsze 
witamy nowego


Pomógł: 1 raz
Wiek: 59
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 3
Skąd: Nysa
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-12-2007, 17:16   

nie chciał mi palić, na początku gasł , wymieniłem termostat i ożył (80 zł lub 40 inny typ silnika ) po uruchomieniu i krótkiej jeżdzie chłodnica ma być zimna :idea:
_________________
zawsze
tipo 1,4
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-12-2007, 21:02   

yagi2, a tak w ogóle to ty masz wtrysk czy gaźnik?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 07-12-2007, 21:04   

konikks napisał/a:
yagi2, a tak w ogóle to ty masz wtrysk czy gaźnik?

Monowtrysk,silnik 1.4i.e.
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-12-2007, 21:10   

ta jak rozumie nie tyle nie "masz ssania" co nie trzyma ci wolnych obrotów?

silniczek krokowy wyczyścić. ale przed tym mały test:

jak autko ma te wolne wolne obroty tak że trzepie budą otwórz maskę i poruszaj bolcem dotykającym dźwigni przepustnicy. powinieneś usłyszeć takie "syk" (silniczek wysunie bolec) i obroty wrócą do normy.

sprawdź to. a co do czyszczenia silniczka to mała uwaga jak będziesz się zabierał za odkręcanie to radzę zrób to na gorącym silniku. chodzi o to że ten plastik użyty przez Bosha jako obudowa silniczka jest strasznie twardy. jak jest dobrze rozgrzany to bez problemów zatrzaski się odchylają i ich nie połamiesz.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 13-01-2008, 00:21   

Może z inne beczki,czy w monowtrysku jest termozawór??? Jak tak,to gdzie go zlokalizować i jak sprawdzić,czy działa dobrze??jaki numer ma komputer do 1.4i.e. Z góry dziękuję za odpowiedź.
  
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-01-2008, 09:34   

nie... nie ma termozaworu. zamiast tego jest CPP- czujnik położenia przepustnicy
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
zetor 


Wiek: 48
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 96
Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-01-2008, 14:07   

yagi2
Tak, jak koledzy radzą wyżej sprawdź najpierw wszystkie elementy elektroniczne:
CPP, silniczek krokowy, czujnik temperatury, sonda lambda.
Jak nie potrafisz sam tego zrobić, to odżałuj paru dych i pojedź na sprawdzenie błędów komputera do dobrego warsztatu. Np. w moim mieście to koszt 60zł. To na początek.

Druga sprawa, o której pisałeś- miałeś zapowietrzony układ wodny. Jeżeli długo tak jeździłeś, to mogła się uszkodzić uszczelka pod głowicą. Od tego też może szarpać, poza tym wtedy są problemy z rozruchem i kopci na biało. Sprawdź świece- jak mają nalot od płynu chłodniczego, to uszczelka do wymiany.
Szarpanie to też może być sonda lambda, ale niekoniecznie. Posprawdzaj jeszcze wszystkie połączenia, węże podciśnienia, itp.
_________________
Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm
     assistance   Moneta
 
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 17-02-2008, 13:06   

Powrócę jeszcze do tematu:)Po wymianie silnika krokowego,mam znowu problem z obrotami,ale tym razem są one za wysokie,w przedziale 3000-4000obr/min nawet jak silnik się nagrzeje,to obroty nie spadają,czujnik temp. ten niebieski też był wymieniony;/ Już nie wiem co z tym autem.Proszę pomóżcie.Pozdrawiam
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 13:17   

yagi2,\
CHAŁUPNICZO: zdejmij wtyczkę z silniczka krokowego i zewrzyj 3 i 4 pin(we wtyczce), załóż wtyczkę - normalnie jest on zwierany gdy palec silniczka dotknie krzywki gazu
i wtedy opisz czy się poprawiło (z tym że to nie rozwiąże problemu na dłuższą metę - podczas jazdy ze zwartym silniczek będzie się wieszał w różnych pozycjach)

FACHOWO: zdejmij wtyczkę z silniczka i zmierz multimetrem opór na 3 i 4 pinie (w gniazdku), powinno być 0, a później to samo naciskając palec silniczka - wtedy multimetr powinien pokazać jakąś wartość

Jeśli opór się pojawia to możesz jeszcze spróbować przeregulować silnik krokowy - ta końcówka palca ze sprężynką jest wkręcana - od tego jak bardzo ją wkręcisz/wykręcisz zależy opór na 3 i 4 pinie a co za tym idzie sygnał dla komputera - tym sposobem można np wyregulować jak wysokie maja być obroty na "ssaniu" (gdy silnik pracuje).
Analogicznie jeśli jest opór(oznacza o właśnie zwarte te 2 piny), a palec silniczka nie dotyka krzywki to trzeba ją troszkę wykręcić (pomocne będą kombinerki bo to ciężko chodzi), aż opór zniknie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 17-02-2008, 14:55   

Zwarcie 3 i 4 pinu pomogło,ale teraz krokowiec zachowuje się tak jak jego poprzednik,czyli po wciśnięciu gazu obroty latają od 1000 do 3000 w tą i z powrotem,dopiero po prze gazowaniu jest normalnie.Czyli żeby wszystko było dobrze muszę kręcić tym bolcem aż oporność wyniesie 0,dobrze rozumie??? Czy jest jakieś inne rozwiązanie??
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 15:25   

skoro pomogło, to problem tkwi w bolcu, lub w CPP.
podepnij multimetr pod te piny i wykręć bolec na tyle aby oporność wynosiła 0, ale po naciśnięciu go palcem oporność ma wzrosnąć
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 17-02-2008, 15:29   

Ok,zaraz pójdę to porobić,można kręcić tą śrubką,która właśnie styka się z bolcem silnika krokowego?? Chyba mam jeszcze CPP walnięty,bo silnik krokowy jest nowy,co prawda jest to zamiennik,ale chyba od razu by się nie popsuł.ile kosztuje CPP??
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 15:35   

tak kręcisz tym bolcem na który jest guma założona - u mnie bardzo ciężko szło

nie wiem ile kosztuje cpp - też mam walnięty, gdzieś na forum chyba Dakota opisywał jak się go reguluje ale teraz aura nie sprzyja
ja chałupniczo rozwiązałem problem dorabiając przycisk zwierający te piny - gdy silniczek na zaskakuje (głównie z rana) to pykam guziczek na sekundkę i już działa


P.S. Jeśli moje rady pomogą to kliknij "pomógł" :P
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 17-02-2008, 15:41   

yoyo napisał/a:
tak kręcisz tym bolcem na który jest guma założona - u mnie bardzo ciężko szło


Wiem,że chodziło Ci o ten bolec z gumą od krokowca,mi chodzi czy można coś wyregulować tą śrubką,która styka się właśnie z tym nolcem od krokowca,jest ona na imbus i mozna ją wkręcać i wykręcać i właśnie chcę się dowiedzieć,czy to coś da,bo może za bardzo mam ją wkręconą.Dzięki wielkie za pomoc.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 15:51   

u mnie nie ma żadnej śrubki tylko bolec dochodzi do blachy więc tego akurat nie wiem, jeżeli u Ciebie bolec styka się ze śrubką, to na pewno jest to jakaś regulacja - na pewno można nią zmniejszyć dystans jaki dzieli silniczek od krzywki gazu w położeniu początkowym a co za tym idzie wpłynie to na liczbę kroków i obroty podczas działania silniczka i/lub na wolne obroty
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
yagi2 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 120
Skąd: Wrocław/Lubin
Województwo: Dolnośląskie
Ostrzeżeń:
 3/3/5
Wysłany: 17-02-2008, 21:52   

hehe,ten samochód mnie ciągle zadziwia,po zwarciu 3 i4 pinu tak jak kolega radził obroty spadły poniżej 1000.Później postanowiłem wszystko przywrócić do normy,więc zdjąłem "zworke" z 3 i 4 pinu z silnika krokowego,pokręciłem troszke śrubką,która właśnie styka się z trzpieniem silnika krokowego(tego w osłonie gumowej)podokręcałem,posprawdzałem różne wężyki,świeżo kupiony czujnik temp. cieczy chłodzącej zamieniłem na oryginał(poprzedni to zamiennik)o dziwo co wykręcam ten czujnik,to wylatuje mi troche płynu chłodzącego,gdzie czytałem,że powinno być sucho.Zdjąłem klemy z aku,poczekałem z 20minut,włączyłem auto,poczekałem,aż załączy się wiatrak w chłodnicy,później próba i autko chodzi normalnie,tzn. jak osiągnie swoją temp. to obroty spadają do ok. 1000obr./min :)Jutro lub pojutrze jeszcze mnie czeka wymiana sondy lambda i termostatu,bo podczas dłuższej jazdy temp. nie osiąga 90st. celcjusza,chyba że często się zatrzymuję(warunki miejskie)Pozdrawiam
  
 
dakota 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 30 Sie 2007
Posty: 63
Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-02-2008, 15:06   

yoyo, Przed wymianą CPP można go odkręcić, przeczyścić i delikatnie podgiąć blaszki. Do tego regulacja na rozgrzanym do 90 stopni silniku... dopiero jeżeli będzie bez zmian, pomyśl nad wymianą...

U mnie przez źle ustawiony CPP, szalał krokowiec ... chodził jak maszyna do szycia :red_kartka: jak mi Grabarz wyregulował, to wszystko wróciło do normy... Niby taka pierdoła, a potrafi skutecznie życie uprzykrzyć...
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-02-2008, 17:41   

dakota, no właśnie dlatego zasugerowałem yagi2, żeby poszukał Twojego postu o regulacji CPP
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load