Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 2.0 16v + turbo
Autor Wiadomość
Pawel_M 


Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-12-2006, 21:47   Tipo 2.0 16v + turbo

Na wiosne planuje założyć turbinke do swojego Sedicivalvole z fiata coupe, ponoć te silniki są takie same sam nie mam pewności więc prosze o fachowe porady

Mam kilka pytań:

- czy wtryski trzeba zakładać z turbo

- czy komp podejdzie pod instalacje sedici + te przeróbki instalacji które znalazłem na necie

http://www.members.shaw.c..._integrale.html

- czy faktycznie wał, korby i tłoki są takie same

- o ile trzeba odprężyć silnik

- czy pompa paliwa jest taka sama


Narazie zaczynam temat drążyć a co z tego wyjdzie to się zobaczy ;)
_________________
Sedicivalvole
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-12-2006, 22:31   

Poczytaj sobie na tej STRONIE (niestety cała po angielsku) jest tam dużo ciekawych informacji.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Pawel_M 


Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-12-2006, 22:41   

Stronke znam tyle że zamiast siedzieć w szkole i się uczyć angielskiego siedziałem w warsztacie i dłubałem swoich brykach ;)
_________________
Sedicivalvole
     assistance
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-12-2006, 22:56   

Nie sądze żeby się opłacało przerabiać na turbo ponieważ inne są tłoki ,gniazda zaworów ,komputer przydałby sie z lanci ze względu na wbudowany w komputer immobilizer w Coupe i trzeba by zmieniać całą stacyjke i posiadać kluczyk servisowy(czerwony).
Więc lepiej znaleźć silnik z lanci np.themy a sprzedać swój.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 21-12-2006, 22:37   

Lodabarth, ale rownie dobrze moze pociagnac na seryjnych bebechach przy niewielkim doladowaniu 0,3-0,5 bar.
Wykorzystac potrzebny osprzet z Fiata Coupe, odprezyc silnik za pomoca nieseryjnej uszczelki, albo wybrac material z gowicy i tlokow i wystroic to jakims kompem typu piggy-back
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Pawel_M 


Wiek: 42
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 25
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-12-2006, 23:11   

Ciekawe tylko na jaki przyrost mocy i Nm można liczyć przy doładowaniu 0.3-0.5 bara?? turbine z kolektorem już znalazłem za 700zł tyle że narazie nie kupuje bo może nie ma to sensu... Zawsze można by założyć kompresor ( mniej roboty ;) )
_________________
Sedicivalvole
     assistance
 
 
EASYKATO 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 101
Dołączył: 13 Kwi 2006
Posty: 353
Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-12-2006, 00:32   

Pawel_M napisał/a:
Ciekawe tylko na jaki przyrost mocy i Nm można liczyć przy doładowaniu 0.3-0.5 bara?? turbine z kolektorem już znalazłem za 700zł tyle że narazie nie kupuje bo może nie ma to sensu... Zawsze można by założyć kompresor ( mniej roboty ;) )


taa

a znajdz miejsce pod maska sedici
na kompresor żeby sie nie nagrzewał od kolektora wydechowego

i jak juz znajdziesz to znajdz jeszcze miejsce na
orurowanie i intercooler
[nie jest łatwo - wiem to z doświadczenia]


a z turbiną
kolektor plug&ride
zero problemow z temperaturą

i wszystkie graty z fcoupe
_________________
Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat)
     Moneta
 
 
FRED 


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 23
Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-12-2006, 22:29   Re: Tipo 2.0 16v + turbo

Pawel_M napisał/a:
Na wiosne planuje założyć turbinke do swojego Sedicivalvole z fiata coupe, ponoć te silniki są takie same sam nie mam pewności więc prosze o fachowe porady

Mam kilka pytań:

- czy wtryski trzeba zakładać z turbo

- czy komp podejdzie pod instalacje sedici + te przeróbki instalacji które znalazłem na necie

http://www.members.shaw.c..._integrale.html

- czy faktycznie wał, korby i tłoki są takie same

- o ile trzeba odprężyć silnik

- czy pompa paliwa jest taka sama


Narazie zaczynam temat drążyć a co z tego wyjdzie to się zobaczy ;)









Tłoki na peno są inne,wałek rozrządu(szybszy), średnica zaworów dolotowych,głowiznę trzeba odprężyć, trzeba pomyślećo schłodzeniu powietrza dolotowego(parowanie mieszanki),wtryski dadzą sobie radę-one tylko wykonują polecenia sterownika,nad dobraniem świec też się pomęczysz,o pompę paliwa możesz być spokojny-wydoli,a z instalacją to "miłej zabawy" nie pasuje.
_________________
FRED
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load