|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tipo 2.0 16v + turbo |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-12-2006, 21:47 Tipo 2.0 16v + turbo
|
|
|
Na wiosne planuje założyć turbinke do swojego Sedicivalvole z fiata coupe, ponoć te silniki są takie same sam nie mam pewności więc prosze o fachowe porady
Mam kilka pytań:
- czy wtryski trzeba zakładać z turbo
- czy komp podejdzie pod instalacje sedici + te przeróbki instalacji które znalazłem na necie
http://www.members.shaw.c..._integrale.html
- czy faktycznie wał, korby i tłoki są takie same
- o ile trzeba odprężyć silnik
- czy pompa paliwa jest taka sama
Narazie zaczynam temat drążyć a co z tego wyjdzie to się zobaczy |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-12-2006, 22:31
|
|
|
Poczytaj sobie na tej STRONIE (niestety cała po angielsku) jest tam dużo ciekawych informacji. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-12-2006, 22:41
|
|
|
Stronke znam tyle że zamiast siedzieć w szkole i się uczyć angielskiego siedziałem w warsztacie i dłubałem swoich brykach |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-12-2006, 22:56
|
|
|
Nie sądze żeby się opłacało przerabiać na turbo ponieważ inne są tłoki ,gniazda zaworów ,komputer przydałby sie z lanci ze względu na wbudowany w komputer immobilizer w Coupe i trzeba by zmieniać całą stacyjke i posiadać kluczyk servisowy(czerwony).
Więc lepiej znaleźć silnik z lanci np.themy a sprzedać swój. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 22:37
|
|
|
Lodabarth, ale rownie dobrze moze pociagnac na seryjnych bebechach przy niewielkim doladowaniu 0,3-0,5 bar.
Wykorzystac potrzebny osprzet z Fiata Coupe, odprezyc silnik za pomoca nieseryjnej uszczelki, albo wybrac material z gowicy i tlokow i wystroic to jakims kompem typu piggy-back |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Pawel_M
Wiek: 42 Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 25 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-12-2006, 23:11
|
|
|
Ciekawe tylko na jaki przyrost mocy i Nm można liczyć przy doładowaniu 0.3-0.5 bara?? turbine z kolektorem już znalazłem za 700zł tyle że narazie nie kupuje bo może nie ma to sensu... Zawsze można by założyć kompresor ( mniej roboty ) |
_________________ Sedicivalvole |
|
|
|
|
EASYKATO
Pomógł: 3 razy Wiek: 101 Dołączył: 13 Kwi 2006 Posty: 353 Skąd: Bielany Wrocławskie
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-12-2006, 00:32
|
|
|
Pawel_M napisał/a: | Ciekawe tylko na jaki przyrost mocy i Nm można liczyć przy doładowaniu 0.3-0.5 bara?? turbine z kolektorem już znalazłem za 700zł tyle że narazie nie kupuje bo może nie ma to sensu... Zawsze można by założyć kompresor ( mniej roboty ) |
taa
a znajdz miejsce pod maska sedici
na kompresor żeby sie nie nagrzewał od kolektora wydechowego
i jak juz znajdziesz to znajdz jeszcze miejsce na
orurowanie i intercooler
[nie jest łatwo - wiem to z doświadczenia]
a z turbiną
kolektor plug&ride
zero problemow z temperaturą
i wszystkie graty z fcoupe |
_________________ Sedicivalvole 3d '93
(Wytrzymał już ze mną 20 lat) |
|
|
|
|
FRED
Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 23 Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-12-2006, 22:29 Re: Tipo 2.0 16v + turbo
|
|
|
Pawel_M napisał/a: | Na wiosne planuje założyć turbinke do swojego Sedicivalvole z fiata coupe, ponoć te silniki są takie same sam nie mam pewności więc prosze o fachowe porady
Mam kilka pytań:
- czy wtryski trzeba zakładać z turbo
- czy komp podejdzie pod instalacje sedici + te przeróbki instalacji które znalazłem na necie
http://www.members.shaw.c..._integrale.html
- czy faktycznie wał, korby i tłoki są takie same
- o ile trzeba odprężyć silnik
- czy pompa paliwa jest taka sama
Narazie zaczynam temat drążyć a co z tego wyjdzie to się zobaczy |
Tłoki na peno są inne,wałek rozrządu(szybszy), średnica zaworów dolotowych,głowiznę trzeba odprężyć, trzeba pomyślećo schłodzeniu powietrza dolotowego(parowanie mieszanki),wtryski dadzą sobie radę-one tylko wykonują polecenia sterownika,nad dobraniem świec też się pomęczysz,o pompę paliwa możesz być spokojny-wydoli,a z instalacją to "miłej zabawy" nie pasuje. |
_________________ FRED |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|