masełko w korku wlewu oleju! |
Autor |
Wiadomość |
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 18-01-2006, 11:50 masełko w korku wlewu oleju!
|
|
|
Witam.
Zauwazylem ostatnio ze mam nie wielka ilosc takiego "masełka" w korku wlewu oleju. Nigdy wczesniej nie mialem takiego czegos zawsze był czysty. Silnik pracuje normalnie bynajmniej nic nie zauwazylem. Płyn chlodzacy nie ubywa a z rury para wodna idzie ale to normalne w okresie zimowym ze spaliny wylatuja cieple i zamieniaja sie w pare. Co moze byc powodem wytworzenie sie tego "maselka" ? czekam na opinie pozdrawiam bicart |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-01-2006, 12:27
|
|
|
witam
kiedyś takie cos mialem w duzym fiacie. Bylem u mechaniora i powiedzial mi ze to woda dostajaca sie do oleju z bloku czy cos takiego. Taka zolta maz na korku sie robila. Nie szukalem przyczyny tylko dalej jezdilem bo szedl na handel
A na bagnecie od sprawdzania poziomu masz tez to maselko. Bo jak tak to wtedy duze prawdopodobienstwo wody w oleju lub uszczelka poszla.
A na korku od wlewu jak masz malo to w zimie norma jak malo jezdzisz. Para sie skrapla miesza z olejem i wychodzi majonezik |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2006, 13:17
|
|
|
Hmm typowy objaw uszczelki ale jesli uszczelka jest cala to hmm niewiem skad ta wod a |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 18-01-2006, 13:41
|
|
|
tak jezdze ostatnio bardzo malo wiec moze to dlatego wytraca sie. Mam nadzieje ze to nie uszczelka pod glawica! Zauwazylem tez ze prawie nic nie bylo plynu chlodzacego w zbiorniczku dolalem i bede obserwowal czy nie ubywa. Jak szybko ubywa plyn chlodzacy w przypadku uszkodzonej uszczelki pod glowica? Czy jak bedzie maxymalny poziom oleju w silniku to moze uszkodzic uszczelke. jak wyciagam bagnet to na koncu nie ma zadnego "masla" |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 18-01-2006, 14:29
|
|
|
Hmm jak niebylo plynu tzn ze gdzies go wcielo:(
Hmmm to zalezy ale jesli widoczne jest "maslo" to dosc szybko bedzie pewnie uciekal.
O poziomie oleju bylo musialbys miec sporo ponad stan a trzymanie w normie niczemu nie przeszkadza |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Adam1971
Pomógł: 1 raz Wiek: 53 Dołączył: 04 Lip 2005 Posty: 178 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-01-2006, 15:22
|
|
|
Jeszcze mozesz sprawdzic uklad odpowietrzania silnika bo w zimie lubi ta rureczka przy filtrze zamarzac (a ostatnio byl spory mroz) i mozesz miec slabsze odpowietrzanie to tez ma wplyw na powstawanie tej mazi |
_________________ Tempra 1,6 93 r. gaźnik |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-01-2006, 18:15
|
|
|
Miałem takie masło w Poldku ale nie była to wina uszczelki pod głowicą, gdyż rozbierałem silnik (z innej przyczyny) i uszczelak była cacy. Może być to związane z odpowietrzaniem silnika i parą wodną, ale osobiście nigdy nie rozwiązałem tego problemu. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-01-2006, 19:10
|
|
|
Sprawdź i wyczyść metalowe sitko które jest w grubej rurce tworzywowej idącej od obudowy filtra powietrza do bloku silnika. Jest na samej górze rurki przy obudowie filtra. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-01-2006, 19:23
|
|
|
rodzice w felicii tez maja masełko pod korkiem od oleju,ale raczej jest to niemozliwe zeby byla to uszczelka,bo auto ma przejechane dopiero 60 tys.Oleju tez nie ubywa od wymiany do wymiany ani grama tak samo płynu.Byc moze jest to cos z tym odpowietrzaniem silnika
A tak przy okazji jak myślicie czym moze byc spowodowane wypychanie bagnetu od oleju i jak sie podniesie korek od oleju to slychac wyrazne sykniecie.Niedawno byla wymieniana uszczelka pod glowica tylko,ze nie byla planowana,czy moze to miec cos z tym wspolnego? aha dzieje sie tak w cinquecento 900 |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 18-01-2006, 19:27
|
|
|
odpowietrzenie silnika !!!! |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
marcin_m
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 139 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 18-01-2006, 19:29
|
|
|
Wszystko jest możliwe. Teściowie w Matizie wymieniali uszczelkę po 50000. |
_________________ był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01' |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-01-2006, 12:35
|
|
|
W matizie to normalne, średnio po 60 tyś pada uszczelka. związane jest to z tyż że w tym super aucie zastosowano silnik z TICO ok 40 km a dodano wtrysk i tak moc wzrosła coś do 50 km, w Tico był stosowany silnik z suzuki ALTO - który do tico i taz został podrasowany. Więc konstruktorzy przedobrzyli z tym podciąganiem mocy. Dla tego silnik w matizie jest przesilony i padają uszczelki - łot taka przypadłość. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
EGON:
Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2005 Posty: 69 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 19-01-2006, 12:57 Re: masełko w korku wlewu oleju!
|
|
|
bicart napisał/a: | Witam.
Zauwazylem ostatnio ze mam nie wielka ilosc takiego "masełka" w korku wlewu oleju. Nigdy wczesniej nie mialem takiego czegos zawsze był czysty. Silnik pracuje normalnie bynajmniej nic nie zauwazylem. Płyn chlodzacy nie ubywa a z rury para wodna idzie ale to normalne w okresie zimowym ze spaliny wylatuja cieple i zamieniaja sie w pare. Co moze byc powodem wytworzenie sie tego "maselka" ? czekam na opinie pozdrawiam bicart |
Nic złego się niedzieje to normalne zjawisko zimą jeśli jeżdzimy na krótkich odcinkach i silnik się nienagrzewa (lub mamy uszkodzony termostat) jeśli to "masłko" pojawiło by się na bagnecie wtedy bym się zaczoł martwić i mogła by to być uszczelka pod głowicą |
_________________ LANCIA Kappa 2.0 20V www.egonrally.prv.pl |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 19-01-2006, 18:12
|
|
|
Dzieki chlopaki za pomoc:) bylem dzis u mechanika i sprawdzil co jest grane i uszczelke mam dobra. Plynu brakowalo poniewaz 2 miesiace temu mialem wymieniany plyn chlodzacy i po paru dniach nie sprawdzilem czy nie brakuje. niby po w laniu odpwietrzyl sie uklad ale co jakis czas slyszalem w nagrzewincy bulgotanie ale nie pomyslalem ze to moze miec wplyw na pozom plynu w zbiorniczku a jednak mial bo uklad caly czas odpowietrzal sie i w to miejsce wchodzil plyn. Nie przespana noc zawdzieczam samemu sobie bo nie dokonalem podstawowego przegladu auta ](*,) maselko to normalne potwierdzil mechanik to przez duzo roznice temperatur. Zatem wszystko jest ok z tym ze nigdy nie wiadomo kiedy padnie uszczelka;) mam 140tys moze jeszcze z 20-30 tys zrobie spokojnie Pozdrawiam Bicart |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-01-2006, 19:34
|
|
|
Przy silnikach mało podkręconych tj. 8 zaworowych nie doładowanych uszczelki nie padają tak często, chyba że tak jak w matizie (nie pomyśli producent) spokojnie uszczelak powinna wytrzymać 200 tyś |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
bicart
Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 138 Skąd: GRYFICE
|
Wysłany: 19-01-2006, 19:40
|
|
|
A to mila wiadomosc Fajnie ze sa ludzie ktorzy wiedza co nie co |
_________________ Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA |
|
|
|
|
|