|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Podtlenek AZOTU czyli Instalacja N2O w Tipo 2.0 8V z LPG |
Autor |
Wiadomość |
mkdan
Dołączył: 13 Lip 2005 Posty: 32 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-01-2006, 14:17 Podtlenek AZOTU czyli Instalacja N2O w Tipo 2.0 8V z LPG
|
|
|
Witajcie
Czy ktoś z Was w ogóle montował N2O czyli podtleneke azotu w aucie.Czy dużo jest z tym pracy i czy w silniku z przebiegiem 120 000 km 2.0 8V taka instalacja nie doprowadzi do jego natychmiastowej śmierci?
CZekam na Wasze opinie |
_________________ GranTurismo 2.0 115 PS |
|
|
|
|
Chiquita
Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2005 Posty: 502 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-01-2006, 14:22
|
|
|
NOS w TT ??????? LOL Ładny bajer, nawet na myśl mi coś takiego nie przyszło :D:D |
_________________
|
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 14:57
|
|
|
Kamilbanan napisał/a: | NOS w TT ??????? LOL Ładny bajer, nawet na myśl mi coś takiego nie przyszło :D:D |
we wroclawiu sa przynajmniej dwa takie - tylko, ze 16V |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 15:39
|
|
|
A przypadkiem Raku nie chce wlozyc NOS'a do swojej Tempry? Mozesz z nim porozmawiać. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-01-2006, 16:11
|
|
|
No ja i Raku chcielismy zapakowac N2O...
...btw: NOS to tylko firma, wiec prosze tutaj nie rzucac nazwa zaslyszana z F&F
tak wiec odpowiem:
- suchy podtlenek to pomylka
- suchy podtlenek w polaczeniu z katowaniem to smierc dla kazdego silnika, tylko i wylacznie w zaleznosci od czasu zakatowania
- mokry podtlenek zle ustawiony lub zle eksploatowany to takze smierc dla wiekszosci silnikow
no i troche pozytywow:
- wylaczajac powyzsze przypadki przy rozsadnym korzystaniu z mokrego podtlenku przy malych przyrostach momentu/mocy wlasciwie przestaja na tym cierpiec elementy w komorze spalania, za to podlegaja wiekszemu zuzyciu glownie takie elementy jak: panewki, pierscienie, uklad wydechowy, pasek rozrzadu, uszczelniacze zaworowe itp.
Podtlenek to wlasciwie zabawa, nie nadaje sie do zadnego sportu poza 1/4 mili.
Na drodze wykorzystanie znajduje takze na przycinkach spod swiatel czy na kresce.
W codziennym uzytkowaniu zastosowanie znajduje wlasciwie tylko podczas wyprzedzania.
Zaletami jest to ze normalnie nie korzystajac z podtlenku jezdzisz nadal seryjnym autem, a instalke zawsze mozesz zdemontowac i sprzedac. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 16:29
|
|
|
gotowe instalacje były nawet na allegro, za kilka tys zł (cena usługi części+montaż), ale oczywiście dawały przyrost tylko na np 30 sekund i były do raczej nowszych silniczków lub starszych z małym przebiegiem a przy tym o dość duej już mocy, co by silniczek inaczej nie stał się jednorazowy..... sprawdzali zawsze na ile dopału mogą zrobić (a potem odpow. budowa i regulacja instalacji) by nie przedobrzyć, by się nei rozleciało...
w starszym więc autku to raczej nie będzie dobrać na oko i założyć jak np instalację LPG... bo można atwo przeciążyć/uszkodzić |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-01-2006, 19:16
|
|
|
Tak jak Pele napisał jeżeli wszystko będzie zrobione i uzytkowane z głową to nie ma przeciwskazań...ale do użytku na codzień moim zdaniem przydatnośc trochę ograniczona.
Wykresik po zastosowaniu podtlenku w Cromie 2,0 więc ten sam silnik co w Tipo.
|
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-01-2006, 00:57
|
|
|
hmm jestem srednio w temacie ale nie lepiej dolozyc jakies lekkie turbo ? Mysle ze koszta porownywalne a efekty na co dizen widac chyba praktyczniejsza sprawa:-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-01-2006, 01:32
|
|
|
tak jak mowilem i Romano uzupelnil...
...tylko male sprostowanie co do Unknown: 30 sekund to juz DUZO jak na jednorazowe odpalenie
co do starych aut nie majacych byc jednorazowymi:
c20xe czyli 2.0 16v w Kadecie wytrzymalo na seryjnych gratach z wieloma przerobkami ok 380koni i przejezdzilo tak prawie caly sezon zdobywajac mistrzostwo Polski na 1/4 w klasie Turbo, wygrywajac z chociazby wieloma uturbionymi Hondami oraz VAGowskimi 1.8T czy innymi uturbionymi takze c20xe chociazby w Astrze.
Co do kosztow. Nie ma zadnego porownania. Zdecydowanie wzgledem osiagow z podtlenkiem kladzie on turbiaki na deski. Tak jak z dosc porzadna instalka N2O (przy malych przyrostach) mozna sie zamknac w 3ch tysiach, tak w przypadku roznie i blednie okreslanego soft turbo (bez odprezania ani otwierania silnika) 6-7tysiecy czesto okazuje sie malo dla 2.0, jesli ma to jezdzic a nie co chwila stac w garazu/warsztacie.
ZACZECAM DO LEKTURY STRONY NX POLSKA
http://www.nxpolska.pl/in...awy/Page336.htm
i maly cytacik adekwatny do poruszonego tematu:
"P. Czy żywotność silnika skraca się poprzez użytkowanie podtlenku azotu?
O. Jeśli system użytkowany jest wedle ścisłych zaleceń producenta, skrócona żywotność silnika nie powinna martwić właściciela." |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
croma1
witamy nowego
Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-01-2006, 16:15
|
|
|
powyższy wykres pomiaru mocy i momentu obrotowego Fiata CROMY jest moim dziełem zrobionym na mojej hamowni. instalacja HITMAN a dysze dobierane nie według schematu lecz za pomocą AFR. dlatego wystrzelaliśmy ok. 200 kg N2O w tym w połączeniu z LPG.
jeśli są jakieś pytania to służę uprzejmie.
w tej chwili polecam system mokry MAINLAINE. koszt 2800 z robocizną z pełną butlą(4,5 kg) i z pomiarami na hamowni. |
_________________ F.P.U.H "EKO-CAR" A.Cebula
www.eko-car.com
Montaż instalacji gazowych, podtlenek azotu NX Nitrous Express, hamownia podwoziowa MAHA, chiptuning. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-01-2006, 00:50
|
|
|
Przy takich prostszych mokrych instalkach z tego co wiem to bez ingerencji w wolnossaka przy seryjnym stopniu sprezania granica bezpieczenstwa miesci sie z jednej strony okolo podwojonego momentu obrotowego, a z drugiej sama predkosc obrotowa ograniczona przez rozrzad - katy otwarcia i opoznienie otwierania/zamykania przez seryjne sprezyny.
W praktyce dla Tempry 2.0 oznaczaloby to strzal przy tych ok. 4 tysiach na okolice 350Nm, ciagniety do raczej nie wiecej jak 7-7,5k. I bylaby to bardzo czysto teoretyczna GORNA granica. |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|