[Benzyna] Co ile wymiana rozrzaduw tipo 1.6 i.e? |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-11-2014, 21:27 [Benzyna] Co ile wymiana rozrzaduw tipo 1.6 i.e?
|
|
|
Witam.Co ile nalezy wymieniac rozrzad w 1.6 i.e mot.835C1.000?Wymienialem jakies 50 tys temu to bylo jakies 2 lata temu.Ostatnio przed dluzszym wyjazdem odchylilem nieco oslone rozrzadu by spojrzec na pasek.Wyglada ok ale wydal mi sie za luzny ale nie bylo czasu by nawet to zrobic.Pojechalem,wrocilem i w sumie 800 km i nic sie nie stalo Byc moze producent przewiduje co jakis czas by lekko podciagnac pasek?Gdybym mial czas wymienilbym go bo koszt nowego naprawde znikomy ale podciagnac bedzie szybciej a pewnie jeszcze moze smialo chodzic.Jak to u siebie robicie? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-11-2014, 21:47
|
|
|
Ja sie podepne bo nie wiem co ile przy 1.8 bo nie dawno zmieniałem a wole mieć świadomość bo to delikatny silniczek |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-11-2014, 21:54
|
|
|
z informacji które posiadam rozrząd wymienia sie co 60 tkm.Odnosnie co do czasu pracy paska(po czterech latach widziałem pasek z którego kruszyły sie ząbki a miał nalatane 25tkm) |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-11-2014, 11:06
|
|
|
ja w swoim białym Tipo wymieniam co 60 tyś, w czerwonym też. Jak mówisz, że jest już luźny, to na Twoim miejscu bym go wymienił, bo koszta są praktycznie żadne, a robota to też chwila moment. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-11-2014, 13:15
|
|
|
skąd te 700 zł , grubo u Was z cenami. Do Sedici kupowałem i ceny były takie, pasek roz. + napinacz ok 140 zł, do tego pasek na balanse 90 zł, do tego łożysko na napinacz i rolkę prowadzącą ok 150 zł, to masz ok. 380zł. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
mikee72
Pomógł: 2 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 584 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 19-11-2014, 15:29
|
|
|
Mój mechanik powiedział, że taki pasek jak w Tipo to na 60-70tys maks.
Nie chodzi o model samochodu.. tak powiedział, jak spojrzał na pasek. |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-11-2014, 19:25
|
|
|
Dzieki,Koledzy.Rzeczywiscie pasek w tipo jest bardzo waski(porownujac do innych samochodow)wiec jego interwal wymiany to raczej nie bedzie 90-100 tys jak w innych autach.W takim razie musze znalezc chwile czasu i wymienie rozrzad.Pod wzgledem ceny to ten rozrzad bije na glowe chyba wszystkie auta.Pasek Contitech 30 zl i do tego napinacz INA 28 zl.Pozostaje zakupic,wymienic i nie kusic losu |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-11-2014, 22:09
|
|
|
shagger78, Contitech i ina to bardzo dobry wybór , pasek powinno się wymieniać w 1,4 1,6 co 60kkm - im dłuższy pasek tym mniejsze zmęczenie tak więc w silnikach gdzie chodzi jeszcze osprzęt czyli pompa +rolka można dodać max 15kkm . Contitech wytrzymalszy jest niż Gates - który podobno przychodzi do nas z Chin . Rolka wytrzymuje 140kkm w tych silnikach tak więc można ją wymieniać co drugi raz - oczywiście dobra rolka (SKF-oryginał lub Ina) |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-11-2014, 23:36
|
|
|
Mam silnik 835C1.000 czyli ten bez napedu rozdzielacza zaplonu.Odchodzi wiec regulacja zaplonu przez co wymiana jest jeszcze prostsza.Jesli dobrze pamietam procz paska i napinacza nic tam wiecej juz nie wystepuje.Na dole kolo napedowe walu korbowego,u gory kolo walka rozrzadu.
Po dwoch latach uzytkowania tego motoru musze Wam powiedziec ze jestem zadowolony.Silnik bezproblemowy,ladnie wkreca sie na obroty i do tego jest dosc oszczedny jak na 20 letnia konstrukcje.W sumie dzieki temu nie doczekal sie nigdy lpg
Wczesniej mialem 2.0 8v z walkami balansowymi.Tam rozrzad to juz maszyneria I kosztowal zawsze nie malo. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-11-2014, 08:06
|
|
|
KrzychuB, a powiedz mi po jaką cholerę chcesz wymieniać pompę wody ?? |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-11-2014, 16:28
|
|
|
Przy wymianie rozrządu warto pokusić się o wymianę uszczelniaczy z tamtej strony silnika żeby nowego paska nie zepsuł sączący się olej Też są tanie.
shagger, jakie masz zużycie paliwa? |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-11-2014, 23:47
|
|
|
olej z silnika nie zepsuje paska , musiałby rzygać na niego , olej z uszczelniacza rozrządu sobie ładnie spływa po boku silnika . fakt - to tani koszt wymiany , bo uszczelniacz to cena max 15 zł tylko , przy wymianie należy sprawdzić stan wałka , i jeśli mamy wycięty rowek w wałku , to nowy uszczelniacz nie nabijamy do końca - robimy odstęp od gniazda i nie nabijamy do końca |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-11-2014, 21:52
|
|
|
GrimlocK,jezdze glownie tipkiem w dalsze wypawy wiec w trasie jadac normalnie wychodzi 6l/100km lub ponizej przy predkosci 100-120 kmh.Kola 15 cali195/55.Zauwazylem ze minimalne spalanie wyszloby przy 70 kmh ale nie mam cierpliwosci tak jezdzic.Srednia w miescie bez korkow wychodzi tak 7,2-7,5 /100km.Nigdy tez nie zdarzylo mi sie nawet w warszawskich korkach by zechlal 10l/100 km.
Motor mam taki:
Rozrzad kupiony ale jeszcze nie bylo czasu wymienic.Z silnika mi nic nie cieknie wiec uszczelniaczy nie bede raczej ruszal. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2014, 00:17
|
|
|
Cytat: | olej z silnika nie zepsuje paska | no paska nie,ale jak jest luźny to przyspieszy przeskoczenie w trakcie mrozu (bo jest śliski)I efekt gotowy.
** Dodano: 25-11-2014, 00:20 **
a na nowe paski dzisiejszej daty to bałbym sie nawet wode wylac bo takiej sa jakości.Nalejesz szklanke zimnej wody i pasek można rąbac siekierą bo producenci oszczedzają na dodatkach do nich. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-11-2014, 14:14
|
|
|
Oleju na pasku byc nie moze bo guma z ktorej zrobione sa paski nie jest olejoodporna i po jakims czasie robi sie miekka jak sylikon.To samo sie dzieje z przewodami ukladu chlodzenia gdy cieknie po nich olej.Guma,,puchnie"i po jakims czasie przewod peka.Z paskami to samo. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-11-2014, 16:06
|
|
|
Dokładnie. Pamietajcie, ze gdy pasek jest nasaczony olejem jego zęby podatniejsze sa na zerwanie |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-11-2014, 21:38
|
|
|
Panowie ? powiedzcie mi skąd na pasku rozrządu weźmie się olej ? Ani z uszczelniacza zaworów , ani z wału głównego nie będzie takiego ciśnienia żeby rzygało olejem na pasek . Jeśli jest wyciek z uszczelniacza to silnik robi się "mokry " po stronie rozrządu , ale nie leje na pasek - przerabiałem oba tematy , bo robiłem oba wycieki - nawet z przymusową wymianą wałka rozrządu |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-11-2014, 21:50
|
|
|
jesli uszczelniacz bd puszczał to jak auto postoi kilka godzin,odpalimy silnik wałek sie obróci to musi gdzieś te krople wyrzucić.Na początku jest to obudowa rozrządu a po czasie to jest tam wszystko w oleju. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-11-2014, 05:10
|
|
|
W moim bylym 2.0 8v odrazu po zakupie uszczelniacze tak puszczaly olej na paski,ze chlapalo az u gory spod oslony.Na wewnetrznej stronie pokrywy silnika tez byla plama bezposrednio nad rozrzadem.Wiec jednak moze chlapac i to konkretnie Po wymianie uszczelniaczy i oczywisce calego rozrzadu bo paski byly mocno rozpuszczone przez olej problem juz nigdy nie powrocil.Tak wiec uwazajcie na olej w rozrzadzie bo jesli pasek jest chocby troche zaolejony to jak najszybciej trzeba wymienic coby nie narobic sobie niepotrzebnych kosztow i przymusowego postoju. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
GrimlocK
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2012 Posty: 56 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2014, 21:03
|
|
|
Wspomniałem o uszczelniaczach, bo u mnie po kupnie zarówno uszczelniacze jak i uszczelka obudowy wałka rozrządu ciekły i pasek miał ślady oleju. Wymiana uszczelniaczy, rozrządu, uszczelnienie głowiczki poskutkowało tym, że silnik suchy i ubytek oleju to 300ml na 10k km |
|
|
|
|
|