Centralny zamek |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz1976
witamy nowego
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 4 Skąd: Łask
|
Wysłany: 07-02-2005, 21:22 Centralny zamek
|
|
|
Witam!
Mam pytanie!
Mam tipo z orginalnym centralnym zamkiem dzialajacym na kluczyk czy moge i jaka musze dokupic centrale aby dzialal mi centralny sterowany pilotem i gdzie ja wpiac?
Dziękuje |
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-02-2005, 21:32
|
|
|
Nie rozumię twojego postu ale może jestem dziś nieczyniący. Masz Tipka z centralnym na kluczyk.
Czyli oryginalny fabryczny. Jest OK. Centralka znajduje się w skrzynce bezpieczników.
Ale po co Ci druga centralka.
Chyba że Ci nie działa ten oryginalny. Ale tego to się mogę tylko domyśleć.
A może chcesz centralkę na pilota? Ale tego też nie napisałeć.
Wnioskuje że chcesz mieć dwie centralki i tyle. |
|
|
|
|
szatkoś
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 26 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-08-2006, 14:47
|
|
|
chyba mu chodzi o to, żeby miec centralke na pilota.
ja też mam zamiar aby moje Tipko otwierało się na pilota i tu mam pytanie. np. coś takiego klik czy duzo roboty jest przy tym zeby to zamontować (mam fabryczny centralny zamek w Tipo)?? |
|
|
|
|
magi-marcin
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 20 Maj 2006 Posty: 323 Skąd: Huta Czechy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-08-2006, 08:22
|
|
|
szatkoś napisał/a: | chyba mu chodzi o to, żeby miec centralke na pilota.
ja też mam zamiar aby moje Tipko otwierało się na pilota i tu mam pytanie. np. coś takiego klik czy duzo roboty jest przy tym zeby to zamontować (mam fabryczny centralny zamek w Tipo)?? |
Niejest to wielki problem ale to jest cała dróga centralka. wiec tą orginalną bedziesz mógł sobie wywalić. Chyba że chcesz na szybkiego to podłącz zasilanie z nowej centralki weż biały i brązowy a ze starej żółty i niebieski. i ot cała filozofia |
_________________ Tipo 1.6ie DGT bez LPG --- Już należy do TempraWG
LPG - dobry do zapalniczek |
|
|
|
|
szatkoś
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 26 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-08-2006, 22:17
|
|
|
wielkie dzięki, nareszcie moja "biała strzała" otworzy się z pilota |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-08-2006, 22:27
|
|
|
druga 'centralka' jeśli kupisz jakąś tańszą będzie tylko 'centralką od plota'; jej 2 wyjścia (otw-zamk) podłączysz tylko do twej orginalnej, by podawała sygnał na jeden lub drugi kabel twej wbudowanej orginalnei centralki; wtedy dojdzie otwieranie z pilota; temat był wałkowany; jedynie zwróć uwagę PRZED podłączaniem co musi podawać centralka (czy + czy - czy zbocze a wtedy jakie) na twoją wbudowaną fabryczną centralkę; a na chłopski rozum - kable z 'pilotowej' centralki mają do - czy do + zwierać te 2 druty 'wejściowe' od 'fabrycznej' centralki; znajdziesz na forum; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
szatkoś
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 26 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-10-2006, 16:55
|
|
|
witam ponownie, długo rodziło sie to w bólach, ale nareszcie mam centralkę (czerwony to plus, czarny to masa a biały koło plusa to wejście LOCK, natomiast ten biały pierwszy z prawej to wyjście UNLOCK). wygłąda ona tak:
natomiast to jest moja skrzynka bezpieczników ( koło niej jest jeszcze pudełeczko wielkości paczki papierosów w czarnym kolorze). możecie mi pomóc zlokalizować moją fabryczną centralkę od zamka aby do niej podłączyć tą nową.
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-10-2006, 00:23
|
|
|
Na czerwono zaznaczyłem przekażnik od centralnego zamka.To czarne pudełko to jest sterownik elektrycznie opuszczanych szyb.
W instukcji jest opis jak to podpiąć.Z tyłu skrzynki elektrycznej znajdź wtyczke opisaną literką L.Wtyczka jest na cztery przewody:dwa białe i dwa niebieskie.Te niebieskie są do sterowania centralnym zamkiem,a sterowanie jest minusem.
Niebieski przewód w środku wtyczki to jest otwarcie,a drugi niebieski przewód na brzegu wtyczki jest od zamykania. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
szatkoś
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 26 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-10-2006, 12:43
|
|
|
i dupa blada. znalazłem kostke oznaczoną literką L i tu się zaczęły schody. kostka miała 4 wtyki. od lewej do pierwszego wtyku byłu podłączone 2 czarne, następny wtyk był wolny i dwa ostatnie wtyki to kolory biały i niebieski. metodą prób i błędów chciałem to podłączyć (raz tylkio mi drzwi śię zamknęły). jak to do cholery podłączyć?? efekt mojej pracy jest taki że chyba popsułem centtralny. jakoś głupieje - jak zamykam kluczykiem to albo mi się zamykają tylko drzwi kierowcy a reszta nie, dopiero za 2 przekręceniem kluczyka się zamykaja wszystkie, albo jak zamkną mi się drzwi kierowcy to otwierają się pozostałe drzwi (może to być spowodowane tym że przez roztargnienie zamieniłem kable w kostce - biały z niebieskim??
prosze pomóżcie mi
p.s tak dla pewności podpiąć te kable w połowie tych fabrycznych, czy doczepić je przy wtyczkach przy kostce?? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-10-2006, 23:24
|
|
|
Weż jakąś próbówkę na 12V,podłącz do niej na stałe +.Zamykając i otwierając drzwi szukaj na którym kablu Ci się zaświeci żarówka.I tyle.Tylko podepnij na stałe + i szukaj masy podczas zamykania i otwierania.
Ja u siebie dokopałem się do wiązki elektrycznej wychodzącej z drzwi tuż pod deską rozdzielczą i tam sie podpiołem pod centralny. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-10-2006, 23:34
|
|
|
szatkoś, a nie masz tak, że przypadkowo napięcie poszło tylko na 1 silniczek i on zadziałał? A reszta nie. I teraz fixuje. A co do przekaznika to sobie rozbierz go i zobacz jak w srodku to wtedy dojdziesz
O ile pamietam to tam było tak. 1 wejscie masa, 1 wejscie plus, 1 wejscie sterowanie plus, 1 wyjscie plus. Ale to robilem jakies 2,5 lata temu wiec moge sie mylic. Rozbierz i zobacz. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 20-10-2006, 11:46
|
|
|
szatkoś napisał/a: | witam ponownie, długo rodziło sie to w bólach, ale nareszcie mam centralkę (czerwony to plus, czarny to masa a biały koło plusa to wejście LOCK, natomiast ten biały pierwszy z prawej to wyjście UNLOCK). wygłąda ona tak:
Obrazek
natomiast to jest moja skrzynka bezpieczników ( koło niej jest jeszcze pudełeczko wielkości paczki papierosów w czarnym kolorze). możecie mi pomóc zlokalizować moją fabryczną centralkę od zamka aby do niej podłączyć tą nową.
Obrazek |
szatkos mozesz mi napisac jak calkowicie zdjac ta tablice bezpiecznikow... bo to raczka z napisem fulse mozna ja tylko delikatnie odchylic a mi chodzi o to zeby ja zdjac i moc ja obejzec od spodu...
[ |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
szatkoś
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 26 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2006, 09:45
|
|
|
faktycznie poprzez rączke można tylko odchylić, ale na górze skrzynki przypatrz się dobrze, masz tak jakby metalowe haczyki czy coś w tym rodzaju. Odkręcasz śrubki i delikatnie rozchyl te haczyki śrubokrętem i wyjdzie cala skrzynka, która teraz będzie się trzymała tylko na kablach. wieczorem wrzucę fotke, to będzie wszystko jasne:)
|
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-10-2006, 11:09
|
|
|
Mariusz1976 napisał/a: | Mam tipo z orginalnym centralnym zamkiem dzialajacym na kluczyk |
To sie nazywa Centralne Ryglowanie zamków.
Centralny zamek to tylko z pilotem... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-10-2006, 11:26
|
|
|
Mikus centralny zamek to znaczy że wszystkie zamki w aucie są spięte do centralki która nimi steruje,a czy ta centralka ma sterowanie pilotem to już inna sprawa. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-10-2006, 14:23
|
|
|
Tak, ale fachowo rozróznia sie 2 typy:
C. Ryglowanie - wszystkie zamki są razem spiete,tez jest centralka ale otw/zamykanie nastepuje kluczykiem,
zdalny C. zamek. j.w. tylko z pilocikiem |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
szatkoś
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 26 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-10-2006, 18:35
|
|
|
mam dalej problemy z centralką.
podłączyłem dziś tak jak mi doradzaliście i działało, no prawie. Przy otwartych drzwiach kierowcy i wypiętej kostce z zamka wszystkie pozostałe drzwi się zamykały. Jeśli tylko zamknąłem drzwi kierowcy lub podłączyłem wtyk to wsztstkie drzwi poza drzwiami kierowcy się zamykały i po sekundzie się otwierały. przewody podpinałem i przy skrzynce z bezpiecznikami i przy zamku w drzwiach. Macie jakies pomysły co może być tego przyczyną??
po odłączeniu centralki na pilota sam centralny działa dobrze. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-10-2006, 21:53
|
|
|
szatkoś napisał/a: | to wsztstkie drzwi poza drzwiami kierowcy się zamykały i po sekundzie się otwierały. |
Podobne zachowanie jest gdy zamykając samochód któreś z przednich drzwi nie są domknięte.
Może masz kable odwrotnie podpięte do zamka od kierowcy bo jest to dość dziwne zachowanie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
szatkoś
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 26 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-10-2006, 13:21
|
|
|
[quote="ZielonyTBG"] szatkoś napisał/a: | to wsztstkie drzwi poza drzwiami kierowcy się zamykały i po sekundzie się otwierały. |
Podobne zachowanie jest gdy zamykając samochód któreś z przednich drzwi nie są domknięte.
Może masz kable odwrotnie podpięte do zamka od kierowcy bo jest to dość dziwne zachowanie.[/quot
nie wiem czy to o kable chodzi, bo jak nie podłączona jest centralka na pilota to wszystko działa ok, owszem mam jak otwieram od pasażera to dopiero za drugim raze się otworzą wszystkie ale od kierowcy ani drgną, a z zamkiem od kierowcy nie było problemu. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-10-2006, 22:40
|
|
|
A gdzie się wpiołeś w instalacje.Jak ja zakładałem to na przewodach idących do drzwi kierowcy.
Trudna sprawa z tym zamkiem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
szatkoś
Wiek: 40 Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 26 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-10-2006, 17:06
|
|
|
najpierw podłączyłem się przy skrzynce z bezpiecznikami, a później w akcie desperacji przy samym zamiku w drzwiach |
|
|
|
|
|