Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wspomaganie
Autor Wiadomość
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-03-2005, 23:10   wspomaganie

Witam...

Kolejne pytanie :D ... chodzi o to ze raz mi chodzi kierownica bardzo lekko doslownie jak pirko i wiem co to wspomaganie a nie raz to doslownie dre ta kierownice jak glupi :/ ... co moze byc przyczyna tego :/ raczej czesciej chodzi z trudem ta kierownica ... ale zdaza sie ze chodzi leciutko ! :)
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 23-03-2005, 07:45   

Dołączam się do pytania, ale u mnie nie ma aż takiej różnicy. Po prostu raz lżej, raz ciężej. Nie jest to zależne od skręcenia kół. Podejrzewam pasek do wspomagania. Możliwe, że czasami się slizga. To tylko moja opinia
Jeśli ktoś miał taki problem to również będę wdzięczny.
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-03-2005, 08:10   

mialem cos takiego ze na postoju jak krecilem kierownica to czulem drgania,jak bym raz mial wspomaganie a raz nie,po naciagnieciu paska wszystko jest juz ok
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2005, 15:28   

pasek pasek a gdzie szukac tego paska i czy sam moge to zrobic ? i jak zrobic ?
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-03-2005, 17:24   

Po lewej stronie poszukaj. Pasek ten ktory jest na samej "gorze". Ten pod nim jest od alternatora.

Albo przypatrz sie gdzie ida przewody od wspomagania to zobaczysz gdzie masz pompe.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2005, 19:05   

a dokladniej troche prosze :D ... ja nie jestem mechanikiem :D
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 23-03-2005, 19:25   

Kieruj się po przewodach odchodzących od cylindycznego zbiornika o średnicy ok 10 cm z czarnym wieczkiem. umieszczonego nie daleko podszybia. Pompa wspomagania jest dość dziwaczna i nie da się pomylić z niczym innym, np:
Alternator jest dość pękaty ( duży) i odchodzą od niego przewody z pradem,
Pompa wody zawsze będzie miała odchodzący orzewód gumowy o dość dużej średnicy,
Pomoa wspomagania ma odchodzące przewody - giętkie o średnicy ok 2-3 cm.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
gary 



Wiek: 39
Dołączył: 26 Lut 2005
Posty: 188
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-03-2005, 20:38   

hehehe... jakos znajde wiem gdzie jest ten zbiorniczek wspomagania kable jakies tam wychodza po nich dojde gdzie ciagnal... ale co dalej ? jak znajde tam jest jakis widoczny pasek ? to jest cos takiego jak przy silniku ten pasek co sie kreci ? a jak sie urwie to silnik do remontu ? :P (pisze tak bo jakos nie bardzo jestem wtajemniczony w rozne rzeczy ucze sie tego auta a sam nie jestem jakis zdolny i nie rozpoznaje rzeczy) i jak znajde tam jakis pasek to co z nim zrobic ? trzeba na kanal wjezdzac czy da sie go jakos tak normalnie cos z nim zrobic ? :)
_________________
Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.

Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe :P
  
 
 
Tomasz 



Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2005
Posty: 152
Skąd: Ziębice
Wysłany: 23-03-2005, 22:42   

Jak juz piszecie na temat wspomagania to sie dolacze...Tak sobie mysle czy bym sobie nie zalozyl takowego bo u mnie brak,tylko ciekaw jestm czy duzo przy tym roboty i jakie koszty by tego byly....
_________________
tipo 1.6 gażnik+ LPG 92r
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-03-2005, 22:44   Naciąg paskow

Kolego Gary

Naciągi pasków sprawdzamy co 30 tyś. km.
Regulację wszystkich pasków dokonujemy przy okazji serwisowania rozrządu co 60 tyś. km.
Koledzy ustalili dla Ciebie jaki pasek jest do wyregulowania.
Najlepiej zrobisz jeżeli pojedziesz do warsztatu, w którym miałeś zrobiony rozrząd.
Oni wtedy zdecydują czy konieczna jest wymiana paska czy tylko wystarczy ustawić naciąg. Przy tej okazji możesz wynegocjować warunki cenowe w ramach których gratisowo sprawdzą pozostałe paski.
Zanim wydasz pieniądze wynegocjuj warunki usługi. Spróbuj w kilku warsztatach wtedy będziesz wiedział jaka jest cena odpowiednia dla Ciebie. Ja myślę , że to będzie 25 ÷ 40 zł za usługę plus ewentualny pasek i po problemie a przy okazji dowiesz się o stanie pozostałych pasków i ich lokalizacji.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-03-2005, 23:49   

Tu male co nie co.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 25-03-2005, 07:37   

Napiszcie jeszcze jak wyregulować naciąg paska, bo chyba będę musiał to w najbliższym czasie zrobić.
     assistance   Moneta
 
 
vonwerner 



Wiek: 56
Dołączył: 29 Sty 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-03-2005, 21:54   

no no ja też czekam na wskazówki :D [-o<
_________________
"tempromani wszystkich krajów łączcie sie"
Tempra 95 1.6 gaźnik + LPG LOVATO
(ze stadniny MSWiA) 217.897km + Mercedes 200E LPG
Motto:
"masz taki samochód na jaki zasługujesz"
tel. 887500219
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 31-03-2005, 15:17   

u mnie to był stary pasek, regulacja naciągu zbytnio nic nie zmieniała; albo wspomaganie gorej chodziło, albo szło równomiernie, ale przy największym wysiłku, znaczy przy max skręconej kierownicy, pasek który niezbyt chciał się już obracać (nawet nie tyle ślizgał co zesztywniał i nie chciał się tak łatwo kręcić) tak obciążał silnik, że ten znacznie spadał z obrotami; zjawisko to widać na włączonym silniku na postoju, wykręcić kieronicę na max, przy starym pasku zacznie się czasem małe telepanie, spadną obroty itp. Mam nowy pasek i po bólu. Kupiłem go... za 8,4zł :-) (tak, niecałe 9zł, ale po znajomości, normalnie kosztuje więcej)
     assistance   Moneta
 
 
Marcin81 


Wiek: 43
Dołączył: 16 Kwi 2005
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-04-2005, 23:51   

A jak wymienic ten pasek, lub naciagnac czy da rade to zrobic samemu bez kanalu,bo wlasnie mam takie obajwy ze przyu maksymalnym skrecie znacznie spadaja obroty i jakby sie cos slizgalo a tak jest cicho.
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-04-2005, 23:54   

Najprosciej to zdjac kolo "napedowe" mocowane na 3 srubach, ulozonych w ksztalcie trojkata. Zdjac to kolo odkrecajac sruby, wyjac pasek stary, dac nowy, przykrecic kolo srubami oraz ewentualnie wyregulowac naciag.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-04-2005, 11:53   

Marcin81 napisał/a:
bo wlasnie mam takie obajwy ze przyu maksymalnym skrecie znacznie spadaja obroty


..dokładnie to miałem jak pasek od wspomagania był już do D... :D
regulacja akurat wtedy już nic nie dawała, ale nowy pasek dostałem za grosze.
Co za radość - kierownica na max skręcona i nie zdycha silnik :D
     assistance   Moneta
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-04-2005, 07:42   

Miszko, auto jak mnie wzrok nie myli wziąłeś Grześka ... tak czy inaczej opłata zostanie pobrana na zlocie...
Pozdrawiam
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load