sprzEgło |
Autor |
Wiadomość |
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 10-04-2005, 15:54 sprzEgło
|
|
|
Witam wszystkich miłośników Fiata Tempa/Tipo!
Ja jeżdze Tempra 1.4 benzyna/LPG.
Mam pytanko? czy ktoś wymieniał tarcze sprzęgła w Temprze? i czy np. można zastosować zamiennik takiej tarczy z autka Fiat 125/125p.
Musze koniecznie wymienic sprzegło bo strasznie sie slizga i autko nie ma tzw. buta. ja mu gaz a on tylko wyje i nie ciagnie budy.
Mam tez problem tego typu ze dostaje mi sie lewe powietrze i samochód gasnie mi na wolnych obrotach, co jakis czas stosuje pokxipol i uszczelniam dojscie tego powietrza ale juz mnie to nerwi. moze ktos miał taki przypadek i cos poradzi?
pozdrawiam serdecznie!! |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2005, 17:53
|
|
|
Tarcza nie pasuje bo frez wałku napędowym jest ciut inny. |
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 10-04-2005, 20:26
|
|
|
Czyli pozostaje mi kupic nową tarcze? czy można to w jakis sposób obejść tak aby jak nakmniej zminimalizować koszty wymiany? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-04-2005, 22:08
|
|
|
Miras napisał/a: | Czyli pozostaje mi kupic nową tarcze? czy można to w jakis sposób obejść tak aby jak nakmniej zminimalizować koszty wymiany?
|
mozesz nabic nowa okladzine na stara tarcze |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-04-2005, 10:24
|
|
|
ego ma rację!!! siadają prawie zawsze okładziny!!! nabicie nowych to ok. 50 pln (ja robiłem regenerację całego sprzęgła, bo miałem to samo: nabili mi okładziny, zmienili łożysko i zregenerowali docis, całośc to 150pln).
co do powietrza, to już pisaliśmy kiedyś o tym... ale zależy kiedy zmieniałeś filtr LPG...
jeśli niedawno to spróbuj przewód powietrza skrócić znacznie i ustawić nie na wlot obok grila, ale w bok i zminimalizuj jego przekrój... takiej rady udzielił nam kiedyś Tomek z olsztyna i wielu z nas to pomogło i nawet zmniejszyło zużycie gazu o jakieś 20-30% - chodzi o to, że przy instalacji LPG powietrze musi być zasysane przez silni a nie wtłaczane pędem jazdy!!! |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 11-04-2005, 15:17
|
|
|
każdy mechanik mi nabije nowe okładziny czy trzeba jakiegoś fachowca szukac???
a z tym lewym powietrzem to już tak miałem jeszcze przed założeniem instalacji gazowej, filtra jeszcze nie wymieniałem, na gazie mam przejechane dopiero ok. 13 tyś. |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-04-2005, 19:08
|
|
|
nie wiem czy każdy, bo trzeba mieć dostęp do okładzin!!! poszukaj punktu regeneracji sprzęgieł... ja zmieniam filterek gazu jak czuję, że zaczyna przygasać na wolnych obrotach - czyli ok. 15-20 tys.km |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 11-04-2005, 20:56
|
|
|
doszły mnie też słuch że to wcale nie musi być tarcza tylko docisk nie spełnia swej funkcji - nie dociska. zastanawiam sie czy jest sens nabijać nowe okładziny bo pojeżdze pare tysiecy i znów bede musiał rozbierać skrzynie?? chyba wymienie całe sprzęgło i tarcze i docisk tyle że to pociągnie kasiory!! |
|
|
|
|
rhoody
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2005 Posty: 191 Skąd: Kożuchów
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 05:32
|
|
|
zdemontuj sprzęgło i będziesz wiedział czy siadły okładziny, docisk czy łożysko oporowe... |
_________________ Była Tempra, jest Megane Coupe... |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-04-2005, 06:54
|
|
|
Rhoody, opowiedz więcej o tej rurze powietrza, bo taka oszczędność gazu jest pociągajaca.
Ja mam nad chłodnica rurę plastikowa, ustwioną poprzecznie do kierunku jazdy, która jest ścięta. Tak jakby rurę przeciąć wzdłóż na pół i odciąć jeden kawałek. Ten który pozostał jest ustawiony w kierunku jazdy więc osłania wlot. Czy Wy też tak macie i trzeba to modyfikować? U mnie nie gasnie jak zjeżdzam z górki. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 07:28
|
|
|
no to jak nie gaśnie to po co to ruszać? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 07:32 Re: sprzEgło
|
|
|
Miras napisał/a: | Witam wszystkich miłośników Fiata Tempa/Tipo!
Ja jeżdze Tempra 1.4 benzyna/LPG.
Mam pytanko? czy ktoś wymieniał tarcze sprzęgła w Temprze? i czy np. można zastosować zamiennik takiej tarczy z autka Fiat 125/125p. |
Zamiennik - niekoniecznie. Komplet sprzegla do T/T 1.4 kosztuje juz ok 250 PLN i moim zdaniem lepiej zrobic calosc od razu, niz potem wymieniac po kawalku. Najdrozsza jest robocizna! |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-04-2005, 08:20
|
|
|
EGO, czytaj dokładnie - aby zminimalizować spalanie! |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 09:09
|
|
|
mkaminski100 napisał/a: | Ja mam nad chłodnica rurę plastikowa, ustwioną poprzecznie do kierunku jazdy, która jest ścięta. Tak jakby rurę przeciąć wzdłóż na pół i odciąć jeden kawałek. Ten który pozostał jest ustawiony w kierunku jazdy więc osłania wlot. Czy Wy też tak macie i trzeba to modyfikować? U mnie nie gasnie jak zjeżdzam z górki. |
Ja na początku roku zmieniałem cały dolot, miałem obudowę filtra na gaźniku, tak jak jest w modelach z wtryskiem i z niej poprzecznie do kierunku jazdy wychodziła rura, która kończyła się przy gnieździe amortyzatora, zakończona była, tak jak Marcin napisał.
Teraz mam pokrywę gaźnika i z niej idzie rura ze zwężka 34mm do obudowy filtra powietrza przy prawym nadkolu. Obudowa ta pochodzi z 1,9 TD i nie ma termostatu, który przełącza na ciepłe powietrze z nad kolektora. Z obudowy wychodzi rura i zakręca w stronę błotnika nad plastykowym nadkolem, ale bez żadnych wycięć.
Co to dało, przed zmianą palił mi w mieście 14 litrów i w trasie 10 i to w okresie letnim.
Teraz w zimie w mieście na krótkich dystansach zamykał się w 12 litrach a na trasie w 9.
Po założeniu nowego dolotu, bardzo poprawił się dół charakterystyki, a góra się niewiele zmieniła. Po usunięciu zwężki niestety nie dało się wyregulować instalacji, nie wyrabiał się reduktor i zostawiłem zwężke na swoim miejscu. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 12-04-2005, 14:21
|
|
|
zdecydowałem sie wymienić całe sprzęgło i nawet znalazłem komplet za 270pln, tylko jest kwestia tego typu ze sklepy nie bardzo wiedzą jeka ma być średnica tarczy, jedni podają 190 mm a inni 180mm jeszcze inni wymagają ode mnie abym znał średnice tyle że ja musze kupić sprzęgło jeszcze przed demontarzem starego bo jade z tym spory kawałek do mechaniora który mi to zrobi za "friko". napewno byłoby łatwiej zdjąc tarcze zmierzyć i iść do sklepu no ale cóż....(ni dam rady tak)
może Wiecie jaka ma być ta średnica może ktoś ma katalog z parametrami konkretnymi, to zapodajcie??
swoją drogą to mnie dziwi taśrednica czy to aż takie ważne ten centymetr w tą czy w tą, czy to taka wielka różnica, może i tak za duża nie wleżie w docisk?? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-04-2005, 15:23
|
|
|
W Temprze 1,4 są stosowane dwa rodzaje sprzęgła:
- sedan ma średnicę 180mm
- kombi ma śrędnicę 190mm tak, jak przy siniku 1,6.
Z tego wynikałoby, że możesz stosować oba rodzaje sprzęgła. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 12-04-2005, 23:06
|
|
|
ja mam Tempre w sedanie. dzis w sklepie dowiadywałem sie to mi podali z katalogu ze musi byc 190 mm. Czy na stówe twierdzisz Romano że nie sprawia to różnicy, moge obie tarcze zastosować??? |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-04-2005, 07:12
|
|
|
Cytat: | ja mam Tempre w sedanie. dzis w sklepie dowiadywałem sie to mi podali z katalogu ze musi byc 190 mm. Czy na stówe twierdzisz Romano że nie sprawia to różnicy, moge obie tarcze zastosować??? |
NA 99% możesz zastosować oba kompletne sprzęgła, ale dla pewności daj mi numer nadwozia i silnika, może być na PW albo mailem, to wieczorem sprawdzę w eper(katalog fiata). |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 05:38
|
|
|
Nie przejmuj się tak bardzo średnicą sprzęgła. Jak ja wymieniałem swoje w 1,6 i.e to sie okazało że poprzedni właściciel w celu zminimalizowania kosztów założył tarczę o średnicy do 1,4 !!
Jednak nigdy mi sie nie ślizgało ani nie czułem że nie może przenieść mocy. A wymieniałem dlatego że słoneczko siewytarło już i łożysko padło.
Generalnie czy 190 czy 180 to różnica 5 mm na stronę.
jabko |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-04-2005, 07:16
|
|
|
jabko napisał/a: | Nie przejmuj się tak bardzo średnicą sprzęgła. Jak ja wymieniałem swoje w 1,6 i.e to sie okazało że poprzedni właściciel w celu zminimalizowania kosztów założył tarczę o średnicy do 1,4 !!
|
Zdaje sie, ze do 1.4/1.6 zaklada sie tarcze o srednicy 180 mm, natomiast do 1.4 159A2 tarcza powinna miec teoretycznie 181,5 mm o ile dobrze pamietam. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 15-04-2005, 13:07
|
|
|
sprzęgło całe już mam kupione, tarcza ma średnice 180 mm, orginalne z Valeo kosztowało mnie 280 PLN.
w róznych sklepach różnie było z tą srednicą ale większość także i Wy podajecie 180-tke,
rozbierzemy założymy i zobaczymy, mam nadzieje ze bedzie ok i bede wkońcu normalnie śmigał autkiem
dzieki za pomoc, pozdrawiam |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-04-2005, 09:50
|
|
|
Marcin nie wiem o co chodziło ale gość w sklepie powiedział widząc starą tarczę że miałem założone od 1,4 a orginalnie powinna być większa ale oczywiscie Fiat ma najwiekszy burdel itp |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-04-2005, 15:37
|
|
|
Sorki, sorki - faktycznie do 1.6 tarcza powinna miec 190 mm, do 1.1/1.4 180 mm |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
Miras
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2005 Posty: 24 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 27-04-2005, 21:55
|
|
|
tarcze kupiłem odpowiednią (180 mm) i teraz autko śmiga jak szalone. |
|
|
|
|
|