Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyłącznik na + z aku ?
Autor Wiadomość
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2010, 14:29   Wyłącznik na + z aku ?

Witam, czy wychodzi gdzieś w skrzynce bezpieczników główny przewód z + akumulatora ? Gdyż mam duży pobór przy postoju i jak dłużej nie jade to wyciągam kleme, ale chciałbym zrobic na wyłącznik, tak by mozna szybciej to wyłączyć. Bo na noc to juz bardziej biore do domu aku.
     Moneta
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 13-01-2010, 14:34   

Endriu64, a może lepiej sprawdzić dlaczego masz taki pobór i to naprawić?
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Kaputzin 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 157
Skąd: Kobylanka/UK
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-01-2010, 14:43   

Endriu64 no właśnie lepiej było by sprawdzić co kradnie prąd na postoju - podpinasz miernik do akumulatora i wyciągasz po kolei, po jednym bezpieczniku ze skrzynki i kontrolujesz cały czas wskazania miernika :) Tym sposobem dojdziesz gdzie prąd ucieka albo przynajmniej w którym kierunku :D
_________________
*** Fiat Tempra 1.6 MPI, Benzyna/LPG, '95, 200 000, DGT, zieleń perłowa***


"Gdy opuści mnie granie, miej w opiece mnie Panie"
     Moneta
 
 skype
 
VEndriuV 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Cze 2006
Posty: 737
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2010, 15:06   

cięzko dojść, bo średnio 0,2 A jest ale może skacze. Do tego aku też nie jest w super stanie więc nie trzeba mu dużo żeby juz nie odpalił, a jak wiadomo diesel dużo potrzebuje tym bardziej zimą. Więc te 0,2 (może skoczące wiecej) troche go rozładowuje przez noc (przy temp na -). A jak stałby z 3 dni to na 90 % nie odpali.

Pierwsze co się rzuca to, radio (dioda) no i zegarek dosć głośno chodzi może coś nie tak z nim. Tak to jeszcze mam centralny, i el. szyby. Wszystko działa. Jedynie cetrlany w jednych drzwiach z tyłu (może zwarcie ?)
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-01-2010, 16:12   

Endriu64 napisał/a:
radio (dioda)


wypiąć radio w naszych autach to 5 sekund

Endriu64 napisał/a:
zegarek dosć głośno chodzi


pomoże nasmarowanie mechanizmu
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-01-2010, 18:35   

200mA to mniej więcej prąd jaki bierze kiepskie radio na podtrzymanie pamięci. przerabiałem podobny temat u kumpla, gdzie prądożercą okazało się radio "noname" z allegro. oczywiście w przypadku w "miarę" sprawnego akumulatora i używania auta przynajmniej 2 razy w tygodniu problem może nie występować
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-01-2010, 18:54   

a wie ktoś ile wynosi dopuszczalny pobór prądu ...
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-01-2010, 19:48   

Endriu64, do skrzynki bezpieczników dochodzi gruby plusowy przewód.Wychodzi on z tej czarnej plastikowej puszeczki przykręconej do lewej kolumny macphersona.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-01-2010, 20:12   

Endriu64 popatrz tu http://forum.tempra.org/t...ghlight=pob%F3r


Luczu napisał/a:
a wie ktoś ile wynosi dopuszczalny pobór prądu ...
nie ma poziomu dopuszczalnego, ale bez niczego (czyt. radia, centrala, wzmacniaczy i innych duperelek) powinno być w okolicy 0,01 - 0,02. Ja mam teraz z radiem, centralem i wzmacniaczem ok. 0,06, ale dorobiłem specjalny wyłącznik do wzmacniacza i radia, bo nie chciało mi się ich podłączać pod kabel, który daje prąd po przekręceniu kluczyka. Także po przełączeniu wajchy radio idzie w stan uśpienia i tylko podtrzymanie ciągnie :)
_________________
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-01-2010, 22:56   

mrk69 napisał/a:
nie ma poziomu dopuszczalnego, ale bez niczego (czyt. radia, centrala, wzmacniaczy i innych duperelek) powinno być w okolicy 0,01 - 0,02. Ja mam teraz z radiem, centralem i wzmacniaczem ok. 0,06, ale dorobiłem specjalny wyłącznik do wzmacniacza i radia, bo nie chciało mi się ich podłączać pod kabel, który daje prąd po przekręceniu kluczyka. Także po przełączeniu wajchy radio idzie w stan uśpienia i tylko podtrzymanie ciągnie :)


rozumiem że na kabelku czerwonym założyłeś przełącznik, zaś na żółtym jest cały czas 12 ( pamięć ) tyle że radio po wyłączeniu ( przeważnie przytrzymanie "off" przez 3sec ) przechodzi w stan gdzie podtrzymuje sobie tylko pamięć właśnie z kabelka zółtego zaś z czerwonego już nic nie ciągnie. co innego wspomniane wcześniej radia "noname" wtedy zastosowanie przełącznika bywa logiczne :) , zaś "centrala" czyli chyba chodzi ci o centralny zamek nie ma prawa pobierać żadnej energi kiedy nie jest używany, jeśli pobiera jest uszkodzony. wzmacniacz również po wyłączeniu radia powinien się wyłączać i nie ma prawa pobierać żadnej energii ( wzmacniacz nie ma żadnych ustawień, które wymagają podtrzymania pamięci, wszystko ustawia się na "twardo" potencjometrami lub przełącznikami )

zegarek oraz komputer sterujący pracą silnika powinien pobierać ok 20-40mA ( 0.02-0.04 A ) , podtrzymanie pamięci radia nie powinno przekraczać 50mA. następnie jedynymi pozostałymi urządzeniami które mają prawo brać energie są np alarmy i tu zaczyna sie zabawa. seryjny alarm producenta ma znikomy pobór rzędu 30-50mA zaś tanie alarmy "dokładane" potrafią żreć nawet 500mA ( 0,5A )

teraz jak to przeliczyć ? tzn ile wytrzyma akumulator?
powiedzmy że mamy nowy akumulator 50Ah.przykładowo komputer i zegarek ( 30mA ) , radio (50mA) oraz dorobiony alarm powiedzmy (120mA ) łączny pobór to 200mA ( 0.2A ) i tyle energi pobierze ten sprzęt w czasie jednej godziny, po 10h to będzie 2A , po 24h będzie 4,8A, po dwóch dniach prawie 10A. teoretycznie po 10 dniach aku powinien być zupelnie rozładowany zaś po ok 6 dniach auto już nie odpali. tyle z teorii ... w praktyce bywa że auto z alarmem potrafi odpalić po 2 tygodniach. tyle że posiadacze 2-3 letnich akumulatorów "no-name" mogą sie pożegnać z taką praktyka gdyż przyjmuje się że akumulatory tanie tracą ok 15-20% sprawności w ciągu roku

mam nadzieje że naświetliłem co nie co sprawę co ile bierze i ile wytrzyma "mój" aku :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load