Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie tył Tipo
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2014, 23:56   Zawieszenie tył Tipo

Cześć. Dzisiaj z ojcem wymieniłem amorki z tyłu. Moje stare to było jakieś dziadostwo ponieważ po dwóch latach wybiły się tuleje metalowo gumowe. Same amorki też umarły.

Wymieniłem dzisiaj na używki od Punto I bo takie miałem w dobrym stanie.

Niestety tył nadal stuka.... Nie wielka dziurka na drodze i tył słychać. Same amory trzymają lux

Co to może być ?

Czy sam amorek może sobie stukać w środku ? czy raczej szukać innej przyczyny.

Macie jakieś rady ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-03-2014, 01:46   

Sprawdź czy tylne koła patrząc od tyłu na samochód nie stoją tak -> /\ . Jeżeli są pod kątem - do wymiany łożyskowanie tylnych wahaczy, uszkodzone może objawiać się stukaniem. Robota kiepska, bo w 99% przypadkach trzeba ściągać bak.
  
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-03-2014, 08:11   

Najprawdopodobniej stukają Ci łączniki - silentbloki belki , mocowanie belki do budy
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2014, 08:35   

GrimlocK, Łożyska były robione dwa lata temu. Poza tym koła stoją prościutko.

pit14, Patrzyłem na te poduchy, nie wyglądają tragicznie
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2014, 08:57   

Lasgo07 napisał/a:
Wymieniłem dzisiaj na używki od Punto I bo takie miałem w dobrym stanie.

Pierwsze słyszę żeby amortyzatory z Punto pasowały do Tipo.

Lasgo07 napisał/a:
Czy sam amorek może sobie stukać w środku ? czy raczej szukać innej przyczyny.

Masz pewność że wszystkie wymiary funkcjonalne, np.: kąty, mocowania, długość tłoczyska są IDENTYCZNE w Punto i w Tipo? Jeśli nie to amor jak i zawieszenie może "stukać" z różnych powodów.

GrimlocK napisał/a:
do wymiany łożyskowanie tylnych wahaczy, uszkodzone może objawiać się stukaniem. Robota kiepska, bo w 99% przypadkach trzeba ściągać bak.

Robiłem obie strony w Tipo i pierwszy raz słyszę że trzeba bak wyciągać.

Proponuję założyć amory z rodziny zawieszenia Tipo do Tipo. Potem szukać ewentualnej przyczyny stukania.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2014, 09:10   

Dawid, Amorki od Tipo są identyczne jak w Punto. Jeżeli chodzi o długość tłoczyska to mi to specjalnie różnicy nie robi ponieważ u mnie amorek i tak w pełni nie pracuję bo mam krótkie sprężyny założone (-30 mm) pracuje normalnie i trzyma bardzo dobrze. Tyle że stuka.

Obadam te tuleje belki jeszcze jak będę na kanale.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-03-2014, 10:53   

Lasgo07 napisał/a:
GrimlocK, Łożyska były robione dwa lata temu. Poza tym koła stoją prościutko.

pit14, Patrzyłem na te poduchy, nie wyglądają tragicznie
tu nie chodzi o wygląd. Czy jak wymieniałeś amorki to trafiłeś łatwo nasadką 15 na łeb śruby jak nie i trzeba było pokombinować to na 100% tuleje
     assistance   Moneta
 
 skype
 
vego21 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 452
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2014, 10:58   

pit14 napisał/a:
Lasgo07 napisał/a:
GrimlocK, Łożyska były robione dwa lata temu. Poza tym koła stoją prościutko.

pit14, Patrzyłem na te poduchy, nie wyglądają tragicznie
tu nie chodzi o wygląd. Czy jak wymieniałeś amorki to trafiłeś łatwo nasadką 15 na łeb śruby jak nie i trzeba było pokombinować to na 100% tuleje


Tu się zgodzę, jak wymieniałem u siebie z prawej strony trzeba było się nieźle napocić żeby nałożyć nasadkę i dokręcić amorka. I z tej właśnie strony co jakiś czas dobiegało stukanie.
  
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2014, 14:14   

vego21, Było ciężko ale dokręciłem bardzo dobrze.

Stuka gorzej niż na starych więc obwiniam amory (w końcu to używki)

Zamówiłem dzisiaj nowe firmy Delphi. W weekend powtórka z rozrywki ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2014, 17:11   Re: Zawieszenie tył Tipo

[quote="Lasgo07"]Moje stare to było jakieś dziadostwo ponieważ po dwóch latach wybiły się tuleje metalowo gumowe. Same amorki też umarły.

Te delphi co kupiles to tez z gornej polki nie sa.Jesli dwa lata pochodza to bedzie dobrze.

Ja niedawno zakladalem SACHS-y w cenie 140 zl za pare.uznalem ze kwota nieduza i nie warto kupowac czegos gorszego.Ja stawiam ze masz luz (nawet bardzo niewielki) na lozyskowaniu wahacza.Najlepiej sprawdzic to po odkreceniu amortyzatora i wyjeciu sprezyny.Ciagniesz za kolo na boki na podniesionym tyle i koniecznie wahacz na wysokosci takiej w ktorej pracuje podczas jazdy bo bieznie lozysk wybijaja sie zawsze tylko w jednym miejscu.Jesli nawet jest tam niewielki luz bedzie pukac na nierownosciach.Zauwazylem iz czym opony szersze tym bardziej to slychac.I nie warto zakladac tych zestawow naprawczych firm typu CX.Mi w bylym tipo chodzilo to tylko krotka chwile.Szkoda roboty.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-03-2014, 17:38   

ja też obstawiam łożyska wahaczy, miałem dokładnie tak samo jak Lasgo.
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2014, 18:03   

Panowie byłem u mechanika bo stuk się nasilił i niestety ale jest to wina amorków. Same z siebie stukają w środku a po drugie jeden nie jest dokręcony u góry całkiem tzn. był ale nie wystarczająco i się poluzował.

Wachacze sprawdzane. Zero luzu :)

Czekam na nowe amorki i biore się za robotę.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 19-03-2014, 20:58   

vego21 napisał/a:
pit14 napisał/a:
Lasgo07 napisał/a:
GrimlocK, Łożyska były robione dwa lata temu. Poza tym koła stoją prościutko.

pit14, Patrzyłem na te poduchy, nie wyglądają tragicznie
tu nie chodzi o wygląd. Czy jak wymieniałeś amorki to trafiłeś łatwo nasadką 15 na łeb śruby jak nie i trzeba było pokombinować to na 100% tuleje


Tu się zgodzę, jak wymieniałem u siebie z prawej strony trzeba było się nieźle napocić żeby nałożyć nasadkę i dokręcić amorka. I z tej właśnie strony co jakiś czas dobiegało stukanie.
Prawa strona jest właśnie bardziej podatna na zniszczenia , bo z prawej mamy pobocze :red_kartka: i wszystek syf waliz kół na tuleje
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2014, 08:24   

pit14,Prawa strona jest właśnie bardziej podatna na zniszczenia , bo z prawej mamy pobocze :red_kartka: i wszystek syf waliz kół na tuleje[/quote]

O syf chodzi czy o to ze od pobocza zwykle wiecej nierownosci,dziur?
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-03-2014, 18:20   

Cześć. Dzisiaj przyszły nowe amorki. Od razu zabrałem się za wymianę.

Po wymianie jak ręką odjął. Nie ma nawet najmniejszego stuku czy pisku ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load