|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Samochód nie reaguje na kręcenie kopułką :( |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2009, 18:40 Samochód nie reaguje na kręcenie kopułką :(
|
|
|
Hej, chciałem usatwić zapłon w Tipku ponieważ ma spóźniony o 2 pozycje. Ale kręcę kopułką i silnik nic nie reaguje. Pytałem mechanika i powiedział że może być aparat zużyty. Czy to możliwe ?? Silnik 1,6 i,e, |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 18:46
|
|
|
Lasgo07, to ten mechanik Ci nie powiedział, że w silnikach 1.4/1.6 gdzie zapłon sterowany jest digiplexem kręcenie kopułką nic nie da |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2009, 18:51
|
|
|
polansky, No tak, ale w silniku 1,4 jak miałem pamiętam to silnik reagował na kręcenie kopułką i wtedy można było mu ustawić żeby lepiej zapalał. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:05
|
|
|
Lasgo07, no właśnie w 1.4 i to w wersji z aparatem zapłonowym w bloku silnika.Gdy kopułka jest po prawej stronie głowicy to posiadasz tylko sam rozdzielacz,który jak sama nazwa wskazuje rozdziela iskrę między cylindrami i to wszystko.Za zapłon odpowiedzialny jest moduł zapłonowy digiplex.Jest w nim zapisana mapa zapłonu w całym zakresie obrotów i w różnym obciążeniu silnika.Digiplex sam ustawia optymalny kąt wyprzedzenia zapłonu,wcześniej zaprogramowany w fabryce przez producenta. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:07
|
|
|
Lasgo07, a nie miałeś przypadkiem 1.4 na gaźniku bez digiplexa z podciśnieniowym sterowaniem aparatem zapłonowym?
Kod silnika bodajże 159A2.000 ? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:08
|
|
|
ZielonyTBG, Moj poprzedni Tipo 1,4 tez mial Digiplexa. Silniki identyczne i tamten reagował na ruchy, w ten sposob mechanik mi ustawił zapłon. Poza tym po co by były te 3 srubki w kopułce ?? z mozliwoscia obrotu całą kopułką ?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:13
|
|
|
Lasgo07, ja miałem 1,6 i tez nie reagował na krecenie kopułką, mogłem krecic nią a on jak chodził tak chodził |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:14
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | Poza tym po co by były te 3 srubki w kopułce ?? z mozliwoscia obrotu całą kopułką ?? |
Żeby zgrać palec rozdzielacza z kopułką.
A jeżeli jest digiplex to sygnał do wytworzenia iskry pobierany jest z CPW który reaguje na wypusty na kole zamachowym.Z tego czujnika korzysta też sterownik wtrysku,aby dawkować paliwo w odpowiednim momencie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:17
|
|
|
Chłopaki czyli powiedzcie mi co mam zrobic aby auto normalnie zapalalo? dokladne obajwy sa takie ze rozrusznik ciezko kręci i pobiera duzo prądu:( dzisiaj rozładowałem akumulator, ale jest jeszcze sprawa że im większy mróż na dworze tym gorzej mam zapalic auto. Auto nie zapala rano, dopiero gdy dodam mu trochę gazu to lewdo załapuje i gaśnie zaraz. Dzisiaj jak załapał i dodałem mu na maxa gazu to nie zgasł ale strasznie przerywał przez jakies 10 sek. Co mam robić ?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:23
|
|
|
Lasgo07, krokowca sprawdz, było o tym na forum juz wieeele razy |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:24
|
|
|
egon., Krokowiec jest nowy i sprawny bo potem silnik trzyma obroty cacy |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:26
|
|
|
Lasgo07, zaczął bym od sprawdzenia czujnika temperatury w kolektorze ssącym (taki niebieski) Możesz też przeczyścić kopułkę,palec i świece.Ale podstawa to ten czujnik.
No i pasowało by wyjąć rozrusznik i go przeglądnąć. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:28
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | bo potem silnik trzyma obroty cacy |
Potem jak jest ciepły, to bedzie trzymac, ale jak jest zimny (rano) moze sie zawieszac, rano najlepiej popros drugą osobe i niech przekreci zapłon a ty zobacz czy sie krokowiec wysunie
Moze tez CPW szwankowac
Poszukaj na forum, naprawde było troche tego, jak to sprawdzic i wogóle |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:32
|
|
|
y egon., własnie nie podoba mi sie CPW :/ obstawiałbym na niego bo i poprzedni wlasciciel mowil zeby go sprawdzic. Kurde, tyle tego jest ze ciezko wywnioskowac co to |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:33
|
|
|
Lasgo07, no to sprawdz go i bedziesz wiedział, a jak jest dobry to bedziesz szukał dalej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-02-2009, 10:49
|
|
|
To znowu ja, problem został rozwiązany. Mechanik zmienił aparat zapłonowy, z tamtym coś było nie halo. Ustawił zapłon prawidłowo do instlalacji gazowej. Samochód chodzi równiej i już nim nie trzęsie. Dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|