|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Lutowanie aluminium |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-02-2010, 20:20 Lutowanie aluminium
|
|
|
Witam, czy ktoś już miał styczność z tą metodą "lutowania"?
http://www.youtube.com/watch?v=Fx6agCjQwi4
to akurat przykład lutu miękkiego więc lut twardy byłby wytrzymalszy.
W castoramie "doradzono" mi łączenie blachy w aucie spoiwem o temperaturze topnienia 1250'C (czyli największą jaką mają) ale haczyk w tym że tą temperaturę da się osiągnąć tylko poprzez zmieszanie gazu z tlenem a taką opcje obsługuje tylko jeden z ich palników ( nie zadziwię was że oczywiście najdroższy). Oblukałem jeszcze resztę spoiw i przy jednym był opis "do wszelkich prac blacharskich" i temperaturze topnienia jedynie 280'C, przy czym tą temperaturę płomienia osiągają wszystkie palniki.
Jeżeli ktoś już łączył blachę w aucie tą metodą lub ma na ten temat wiedzę proszę o radę których spoiw i jakiego palnika użyć ( potrzebuję naprawić podłogę i kilkanaście innych rzeczy w karoserii). Sprawa jest dla mnie ważna gdyż nie mam zamiaru kupować palnika tylko po to by później kupić droższy a zakup najdroższego też nie wchodzi w grę jeżeli starczył by 3 razy tańszy.
PS. Jeżeli ma ktoś pisać posty typu -" Nigdy nie spawałem tą metodą ale lepiej by było użyć spawarki"- cyt. z innego forum.) to proszę z góry sobie odpuścić. Potrzebuję rady od osób które już miały do czynienia z tym sprzętem.
PS.2 Przepraszam za taki troszkę oburzony ton ale jak sami widzicie niektórzy ludzie starają się udzielić nie mając żadnego pojęcia o temacie, a też niby fachowa obsługa sklepu idzie na łatwiznę proponując najdroższy ( nie zawsze odpowiedni) towar |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-02-2010, 08:36
|
|
|
Zacznijmy od definicji : lutownie jest to łączenie materiału przy pomocy innego - o znacznie niższej temperaturze topnienia . Proces ten nie zmienia struktury materiału łączonego . Spawanie zaś to łączenie ( niekoniecznie metalu - bo spawa się również plastik ) przy pomocy tego samego , bądź bardzo zbliżonego materiału . Podczas spawania ulegają stopieniu krawędzie łączonego materiału - tworząc przy stygnięciu wspólną sieć krystaliczną . O lutowaniu aluminium nie słyszałem .
Do lutowania stosuje się luty miękkie ( stop cyny z ołowiem ) , lub twarde ( mosiądz ) , ale żadnym z nich nie da się łączyć aluminium .
A z innej beczki - jakie ty masz auto , że chcesz w nim lutować aluminiową podłogę ? |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:49
|
|
|
Nie mam aluminiowej podłogi. Pisząc lutowanie aluminium chodziło mi o to że spoiwo jest wykonane z aluminium (przynajmniej tak mnie poinformował kolo z Castoramy) Co do Twojego pytania to napisałem że chcę łączyć blachę. Temat jest dla mnie nowy, dowiedziałem się że można w ten sposób naprawić blachę dopiero kilka dni temu. Nie stać nas na zakup migomatu a blacharze też liczą sobie wartość auta za naprawę kilku ubytków.
Zaś koleś z Praktikera ponoć łączył tą metodą linkę hamulca ręcznego ( z tym że używał właśnie spoiwa topliwego w tem ok 1250'C) i podobno do tej pory trzyma. Jeżeli choć krzta z tego co mówił była prawdą to chyba ta metoda nie jest taka zła |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2010, 19:32
|
|
|
O ile nawet spoiwo z Castoramy faktycznie było aluminiowe - to nadaje się ono wyłącznie do łączenia aluminium i jego stopów . Jeżeli chodzi ci tylko o wstawienie płaskich blach - to doskonale da się je zamocować nitując przy pomocy zrywalnych nitokołków i nitownicy za 20 zł ! |
|
|
|
|
Rajek
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 453 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2010, 21:14
|
|
|
No coż nie zaszkodziło zapytać. Będę kombinował. Dzięki |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|