|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
coś dziwnego z PB |
Autor |
Wiadomość |
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2009, 19:50 coś dziwnego z PB
|
|
|
Sprawa wygląda tak... temperka spala mi za dużo i gazu i paliwka... pisałem wcześniej na forum i ktoś odpisał że może sie zacinać pływak... oki, wczoraj rozebrałem gaźnik i faktycznie... wieszał sie... wyczyściłem i wszystko jest oki... ale mam dalej jeden problem...
Gdy mam autko na PB to gaśnie, wogóle jest bardzo zmulone, powoli reaguje na gaz... gdy chce go przełączyć na LPG daje przełącznik na neutralny żeby wypaliło PB i jak wypali przełączam na LPG... w trakcie wypalania PB, gdy już sie kończy, wszystko zaczyna grać, autko łapie równe obroty, reaguje szybko na gaz.... to jest jakieś 2 sekundy przed wypaleniem PB a puźniej przełączam na LPG...
Co może być przyczyną? według mnie gdy jest na paliwie to poprostu sie zalewa, ale czemu???? Jak mu brakuje PB to śmiga fajnie..... pomóżcie... |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:07
|
|
|
hEgE1990, dwie sprawy.Czy dobrze ustawiłeś poziom paliwa w gaźniku i czy masz dobrze wyregulowany skład mieszanki paliwo-powietrze |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 20:41
|
|
|
hEgE1990, Wyreguluj gaźnik u mechanika, poza tym dobrze to wszystko poskładałeś? Tak jak ci pisze ZielonyTBG, ustawiałeś poziom pływaka? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 21:49
|
|
|
piszesz, że go zalewa - to moze być wina pływaka
jeśli poziom jest za wysoki to silnik będzie właśnie zalewany a za to na wysokich obrotach będzie pracował , jeśłi za nisko to będzie trzymał obroty a na wyższych nie będzie wyrabiał |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 08:42
|
|
|
Pytania dwa : jaki przebieg ma auto i od ilu kilometrów ma gaz ?
Bo ja obawiałbym się najgorszego ...
Syn kupił sobie zagazowane Ritmo S100 z przebiegiem ~280tys. . Na gazie jeździło w miarę normalnie ( na benzynie wcale ) , choć żarło gazu trochę więcej niż normalnie Po wymianie pompy paliwa i świec oraz regulacji gaźnika - udało się go odpalić na benzynie. Tylko co z tego - zimny chodził na dwóch cylindrach , po zagrzaniu i przegazowaniu zaczynał pracę na czterech - ale też nierówno . Natomiast w momencie wyłączenia pompy paliwa ( elektrycznej ) efekt był identyczny jak u ciebie - silnik przez kilka sekund szedł równiutko . Kolejna niepokojąca rzecz to zapach benzyny z odmy i ewidentnie rozrzedzony olej . Po zrobieniu próby olejowej sprawa się rypła - brak kompresji na dwóch garnkach - zapieczone pierścienie i prawdopodobnie podpalone zawory . Nawet nie chciało mi się ściągać głowicy ... - Przełożyliśmy silnik z mojego Ritma , które to skasowałem 3 lata temu i sprawa załatwiona . Mam wrażenie ( choć wcale ci tego nie życzę ) , że u ciebie też się tak skończy . |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 09:06
|
|
|
Przyłączę się, bo mam identyczne objawy. 1.6 gaznik, na LPG chodzi pieknie (spalanie w normie), a na Pb tylko gdy jest juz rozgrzany. Na zimnym chodzi jak traktor, nie trzyma obrotow, a ssanie jeszcze pogarsza sprawe. Czuc wtedy nieprzepalone paliwo, na wyzszych obrotach praca sie troche wyrownuje i wraca do normy przy wypaleniu resztek benzyny. Ogolnie wszystko tak jak opisujecie z tym, ze benzyny tez pali mi w normie, autko jest bardzo zwawe i dynamiczne na Pb kiedy juz silnik ma te 90'c i wtedy pracuje rowno, choc na jalowym obroty maja tendencje do opadania na chwile do 500/min bezposrednio po puszczeniu gazu, po czym wracaja na 800-900/min. Aha, i tak mam juz od dwoch lat. Nie robilem z tym nic, bo jezdze na LPG. A w zeszlym roku kompresja byla mierzona i bylo wszystko ok.
schab napisał/a: | Po wymianie pompy paliwa i świec oraz regulacji gaźnika - udało się go odpalić na benzynie. Tylko co z tego - zimny chodził na dwóch cylindrach , po zagrzaniu i przegazowaniu zaczynał pracę na czterech - ale też nierówno . Natomiast w momencie wyłączenia pompy paliwa ( elektrycznej ) efekt był identyczny jak u ciebie | tak z ciekawosci w Ritmo gaznikowce mialy pompe elektryczna? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 10:15
|
|
|
ciechu napisał/a: | tak z ciekawosci w Ritmo gaznikowce mialy pompe elektryczna? |
Tak z ciekawości - Nie miały !
Okazało się , że oryginalna pompa jest w stanie rozpadu , a że to "wynalazek" - montowana od góry na głowicy DOHC , napędzana bezpośrednio z mimośrodu na wałku rozrządu - znalezienie takiej sprawnej graniczyło z cudem ... Prościej było zaślepić otwór w deklu głowiczki i założyć zewnętrzną elektryczną pompę z niższym ciśnieniem paliwa - przeznaczoną do gaźnikowców . Podłączona jest przez przekaźnik podpięty do elektrozaworu - tak , że po przełączeniu na gaz , albo w neutralne położenie - pompa się wyłącza . Mam przy okazji pewność , że przy jeździe na gazie nie będzie szła na sucho , albo tłoczyła paliwo do zamkniętego elektrozaworu . |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:42
|
|
|
Hmm na liczniku mam jakieś 180 tys km... kurcze niewiem co z tym robić....na paliwie jak mu depne to na wyższych obrotach naprawde wciska w fotel... wydaje mi sie że kompresja będzie jeszcze oki, bo na gazie też potrafi nieźle sobie jechać... tylko to spalanie... mi tam nie trzeba tego robić, bo i tak jeżdże tylko na gazie, ale przydało by sie zmniejszyć spalanie...
** Dodano: 05-03-2009, 17:42 **
aaa pozatym jak sie ustawia ten poziom pływaka?? |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 17:54
|
|
|
hEgE1990 napisał/a: | aaa pozatym jak sie ustawia ten poziom pływaka?? |
Odkręcasz z gaźnika całą górę , i trzymając w rękach ustawiasz pionowo , tak by pływak swobodnie zwisał ( naciskając zawór iglicowy ) . Odległość pomiędzy górą pływaka , a dolną powierzchnią pokrywy gaźnika jest różna w różnych gaźnikach , ale w fiatowskich wynosi : Weber z mosiężnym pływakiem - 10,75 mm , z plastikowym 35,85mm , Solex z mosiężnym 2-3 mm . |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 21:26
|
|
|
hEgE1990, Tu masz pełen opis jak to zrobić http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf
schab, 30mm +/- 0,5mm dla Weber'a 32/34 TLDE |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
hEgE1990
Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 35 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-03-2009, 16:53
|
|
|
oki.... popracuje i zobaczymy co wyszło... |
_________________ Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|