Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
coś dziwnego z PB
Autor Wiadomość
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-03-2009, 19:50   coś dziwnego z PB

Sprawa wygląda tak... temperka spala mi za dużo i gazu i paliwka... pisałem wcześniej na forum i ktoś odpisał że może sie zacinać pływak... oki, wczoraj rozebrałem gaźnik i faktycznie... wieszał sie... wyczyściłem i wszystko jest oki... ale mam dalej jeden problem...

Gdy mam autko na PB to gaśnie, wogóle jest bardzo zmulone, powoli reaguje na gaz... gdy chce go przełączyć na LPG daje przełącznik na neutralny żeby wypaliło PB i jak wypali przełączam na LPG... w trakcie wypalania PB, gdy już sie kończy, wszystko zaczyna grać, autko łapie równe obroty, reaguje szybko na gaz.... to jest jakieś 2 sekundy przed wypaleniem PB a puźniej przełączam na LPG...

Co może być przyczyną? według mnie gdy jest na paliwie to poprostu sie zalewa, ale czemu???? Jak mu brakuje PB to śmiga fajnie..... pomóżcie...
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-03-2009, 20:07   

hEgE1990, dwie sprawy.Czy dobrze ustawiłeś poziom paliwa w gaźniku i czy masz dobrze wyregulowany skład mieszanki paliwo-powietrze :?:
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 20:41   

hEgE1990, Wyreguluj gaźnik u mechanika, poza tym dobrze to wszystko poskładałeś? Tak jak ci pisze ZielonyTBG, ustawiałeś poziom pływaka?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 21:49   

piszesz, że go zalewa - to moze być wina pływaka
jeśli poziom jest za wysoki to silnik będzie właśnie zalewany a za to na wysokich obrotach będzie pracował , jeśłi za nisko to będzie trzymał obroty a na wyższych nie będzie wyrabiał
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 08:42   

Pytania dwa : jaki przebieg ma auto i od ilu kilometrów ma gaz ?
Bo ja obawiałbym się najgorszego ...
Syn kupił sobie zagazowane Ritmo S100 z przebiegiem ~280tys. . Na gazie jeździło w miarę normalnie ( na benzynie wcale ) , choć żarło gazu trochę więcej niż normalnie :sciana: Po wymianie pompy paliwa i świec oraz regulacji gaźnika - udało się go odpalić na benzynie. Tylko co z tego - zimny chodził na dwóch cylindrach , po zagrzaniu i przegazowaniu zaczynał pracę na czterech - ale też nierówno . Natomiast w momencie wyłączenia pompy paliwa ( elektrycznej ) efekt był identyczny jak u ciebie - silnik przez kilka sekund szedł równiutko . Kolejna niepokojąca rzecz to zapach benzyny z odmy i ewidentnie rozrzedzony olej . Po zrobieniu próby olejowej sprawa się rypła - brak kompresji na dwóch garnkach - zapieczone pierścienie i prawdopodobnie podpalone zawory . Nawet nie chciało mi się ściągać głowicy ... - Przełożyliśmy silnik z mojego Ritma , które to skasowałem 3 lata temu i sprawa załatwiona . Mam wrażenie ( choć wcale ci tego nie życzę ) , że u ciebie też się tak skończy .
     assistance
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 09:06   

Przyłączę się, bo mam identyczne objawy. 1.6 gaznik, na LPG chodzi pieknie (spalanie w normie), a na Pb tylko gdy jest juz rozgrzany. Na zimnym chodzi jak traktor, nie trzyma obrotow, a ssanie jeszcze pogarsza sprawe. Czuc wtedy nieprzepalone paliwo, na wyzszych obrotach praca sie troche wyrownuje i wraca do normy przy wypaleniu resztek benzyny. Ogolnie wszystko tak jak opisujecie z tym, ze benzyny tez pali mi w normie, autko jest bardzo zwawe i dynamiczne na Pb kiedy juz silnik ma te 90'c i wtedy pracuje rowno, choc na jalowym obroty maja tendencje do opadania na chwile do 500/min bezposrednio po puszczeniu gazu, po czym wracaja na 800-900/min. Aha, i tak mam juz od dwoch lat. Nie robilem z tym nic, bo jezdze na LPG. A w zeszlym roku kompresja byla mierzona i bylo wszystko ok.

schab napisał/a:
Po wymianie pompy paliwa i świec oraz regulacji gaźnika - udało się go odpalić na benzynie. Tylko co z tego - zimny chodził na dwóch cylindrach , po zagrzaniu i przegazowaniu zaczynał pracę na czterech - ale też nierówno . Natomiast w momencie wyłączenia pompy paliwa ( elektrycznej ) efekt był identyczny jak u ciebie
tak z ciekawosci :D w Ritmo gaznikowce mialy pompe elektryczna?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 10:15   

ciechu napisał/a:
tak z ciekawosci :D w Ritmo gaznikowce mialy pompe elektryczna?

Tak z ciekawości - Nie miały !
Okazało się , że oryginalna pompa jest w stanie rozpadu , a że to "wynalazek" - montowana od góry na głowicy DOHC , napędzana bezpośrednio z mimośrodu na wałku rozrządu - znalezienie takiej sprawnej graniczyło z cudem ... Prościej było zaślepić otwór w deklu głowiczki i założyć zewnętrzną elektryczną pompę z niższym ciśnieniem paliwa - przeznaczoną do gaźnikowców . Podłączona jest przez przekaźnik podpięty do elektrozaworu - tak , że po przełączeniu na gaz , albo w neutralne położenie - pompa się wyłącza . Mam przy okazji pewność , że przy jeździe na gazie nie będzie szła na sucho , albo tłoczyła paliwo do zamkniętego elektrozaworu .
     assistance
 
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 05-03-2009, 17:42   

Hmm na liczniku mam jakieś 180 tys km... kurcze niewiem co z tym robić....na paliwie jak mu depne to na wyższych obrotach naprawde wciska w fotel... wydaje mi sie że kompresja będzie jeszcze oki, bo na gazie też potrafi nieźle sobie jechać... tylko to spalanie... mi tam nie trzeba tego robić, bo i tak jeżdże tylko na gazie, ale przydało by sie zmniejszyć spalanie...

** Dodano: 05-03-2009, 17:42 **
aaa pozatym jak sie ustawia ten poziom pływaka??
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 17:54   

hEgE1990 napisał/a:
aaa pozatym jak sie ustawia ten poziom pływaka??

Odkręcasz z gaźnika całą górę , i trzymając w rękach ustawiasz pionowo , tak by pływak swobodnie zwisał ( naciskając zawór iglicowy ) . Odległość pomiędzy górą pływaka , a dolną powierzchnią pokrywy gaźnika jest różna w różnych gaźnikach , ale w fiatowskich wynosi : Weber z mosiężnym pływakiem - 10,75 mm , z plastikowym 35,85mm , Solex z mosiężnym 2-3 mm .
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-03-2009, 21:26   

hEgE1990, Tu masz pełen opis jak to zrobić http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf

schab, 30mm +/- 0,5mm dla Weber'a 32/34 TLDE
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
hEgE1990 


Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 35
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-03-2009, 16:53   

oki.... popracuje i zobaczymy co wyszło...
_________________
Fiat Tempra 1.6 SX PB+LPG 1994
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load