|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Benzyna przelewa sie z gaznika i zalewa komore spalania |
Autor |
Wiadomość |
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 19:48 Benzyna przelewa sie z gaznika i zalewa komore spalania
|
|
|
tem.1.6 z gazem. Po przelaczeniu na benzyne jedzie OK, ale po kilkunastu sekundach gasnie (zalanie komor spalania), a paliwo wylewa sie z gaznika (srodek/gora). Zeby go odpalic musze wylaczyc benzyne i gaz, pedal przyspieszenia do dechy i przewietrzyc go z rozrusznikiem 5sek, wtedy wlacza sie do wypalenia benzyny z gaznika. I tak za kazdym razem.
przewody paliwowe przychodza do takiego trojnika (btw: co to jest, czy wszystko jedno ktory gdzie jest podlaczony?) odkrecilem waz z powrotu (ten bez filtra) i po dmuchnieciu okazalo sie, ze jest drozny (bulgotanie w baku).
Macie jakies propozycje jak rozwiazac ten problem? jazda na benzynie jest praktycznie niemozliwa... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 20:15
|
|
|
sprawdź pływak, może Ci sie dziura zroibiła i się utoipił |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 20:59
|
|
|
jak sie okazuje, plywak nie jest dziurawy. juz kiedys mialem podobne objawy, wtedy byl odplyw zatkany... ale teraz i jedno i drugie jest w porzadku |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-04-2009, 22:35
|
|
|
snajper555, W takim razie regulacja pływaka, lub do wymiany zaworek na nim. Tu masz jak to zrobić http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf Fajnie było by żebyś też cyknął fotkę komory silnika z szczególnym uwzględnieniem okolic gaźnika, chciałbym zobaczyć jak to masz po podłączane. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2009, 21:56
|
|
|
U mnie podlaczenia przewodow w ukladzie zasilania wyglada nastepujaco:
Dodam tylko, ze w czasie przelewania nadmiar paliwa wydobywa sie w niewielkich ilosciach z okolic niebieskiego zaworka. Czy ten zawor powinien byc calkowicie otwarty (pokretlo calkowicie wykrecone) czy tez lekko przydlawiony (lekko wkrecony)?
Przy okazji: co to takiego ten "trojnik"? Rozumiem, ze pelni role przelewu i umozliwia powrot nadmiaru paliwa do baku, ale czy to moglo sie zatkac? czy to jest rozbieralne? nie znalazlem tego elementu w schemacie zasilania w ksiazce. Czy moze zostalo to zamontowane w czasie instalacji gazu? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2009, 22:49
|
|
|
snajper555, ten "trójnik" jak go nazwałeś to układ wyrównawczy paliwa, jest to fabryczna część nic dodatkowego. Służy do odprowadzania nadmiaru benzyny z powrotem do baku (gdy zamknie się zawór przelewowy w komorze pływakowej gaźnika lub gdy jeździsz na gazie). Nie jest to bodajże cześć rozbieralna i raczej mało prawdopodobne by się zatkał, gdyż jest za filtrem paliwa a ten z kolei wychwytuje nawet najmniejsze drobinki. Jeśli ci cieknie koło niebieskiego elektrozaworu to nie dobrze. Możesz trochę przyciąć przewód i głębiej go naciągnąć oraz mocno ścisnąć opaską, nie może się z niego lać benzyna.
** Dodano: 05-04-2009, 23:52 **
P.S dolej sobie płynu do wspomagania bo widzę że pół zbiorniczka jest. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-04-2009, 22:54
|
|
|
a czy podlaczenie do tego trojnika u mnie jest OK? nie wiem czy np. nie mialoby znaczenia gdyby zamienic miejscami 2 z nich? ma ktos wyciag z ksiazki? u mnie ten problem istnieje wlasciwie od momentu zakupu, wiec moze juz wczesniej cos bylo zle podlaczone? Moze ktos moglby wkleic zdjecie od siebie lub potwierdzic, ze u niego jest identycznie podlaczone albo inaczej? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2009, 23:13
|
|
|
snajper555, Dobrze jest podłączone.
** Dodano: 06-04-2009, 00:21 **
snajper555, Ten trzpień w elektrozaworze ma być wykręcony (oczywiście tak żeby się trzymał a nie wypadł ). Jeśli z jakiś powodów padnie ci zasilanie, centralka itp. i zawór się nie będzie chciał otworzyć to to właśnie służy do ręcznego otwarcia przepływu benzyny, wtedy to wkręcasz do oporu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2009, 20:15
|
|
|
juz naprawione. plywak sie zawiesil na zaworku iglicowym. usterka o tyle ciekawa, ze na biezniach (miejsca kontaktu zaworek / gniazdo zaworka) osadzil sie swojego rodzaju osad- -byc moze z benzyny, byc moze zaworek sie starl. w kazdym razie wystarczylo przepolerowac i - jak na razie - dziala dobrze.
dzieki za sugestie! |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-04-2009, 22:58
|
|
|
No to ciesze się że sobie poradziłeś. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|