Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna przelewa sie z gaznika i zalewa komore spalania
Autor Wiadomość
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-04-2009, 19:48   Benzyna przelewa sie z gaznika i zalewa komore spalania

tem.1.6 z gazem. Po przelaczeniu na benzyne jedzie OK, ale po kilkunastu sekundach gasnie (zalanie komor spalania), a paliwo wylewa sie z gaznika (srodek/gora). Zeby go odpalic musze wylaczyc benzyne i gaz, pedal przyspieszenia do dechy i przewietrzyc go z rozrusznikiem 5sek, wtedy wlacza sie do wypalenia benzyny z gaznika. I tak za kazdym razem.

przewody paliwowe przychodza do takiego trojnika (btw: co to jest, czy wszystko jedno ktory gdzie jest podlaczony?) odkrecilem waz z powrotu (ten bez filtra) i po dmuchnieciu okazalo sie, ze jest drozny (bulgotanie w baku).

Macie jakies propozycje jak rozwiazac ten problem? jazda na benzynie jest praktycznie niemozliwa...
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2009, 20:15   

sprawdź pływak, może Ci sie dziura zroibiła i się utoipił
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-04-2009, 20:59   

jak sie okazuje, plywak nie jest dziurawy. juz kiedys mialem podobne objawy, wtedy byl odplyw zatkany... ale teraz i jedno i drugie jest w porzadku
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-04-2009, 22:35   

snajper555, W takim razie regulacja pływaka, lub do wymiany zaworek na nim. Tu masz jak to zrobić http://www.belfegor.neost..._32_34_TLDE.pdf Fajnie było by żebyś też cyknął fotkę komory silnika z szczególnym uwzględnieniem okolic gaźnika, chciałbym zobaczyć jak to masz po podłączane.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-04-2009, 21:56   

U mnie podlaczenia przewodow w ukladzie zasilania wyglada nastepujaco:



Dodam tylko, ze w czasie przelewania nadmiar paliwa wydobywa sie w niewielkich ilosciach z okolic niebieskiego zaworka. Czy ten zawor powinien byc calkowicie otwarty (pokretlo calkowicie wykrecone) czy tez lekko przydlawiony (lekko wkrecony)?

Przy okazji: co to takiego ten "trojnik"? Rozumiem, ze pelni role przelewu i umozliwia powrot nadmiaru paliwa do baku, ale czy to moglo sie zatkac? czy to jest rozbieralne? nie znalazlem tego elementu w schemacie zasilania w ksiazce. Czy moze zostalo to zamontowane w czasie instalacji gazu?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2009, 22:49   

snajper555, ten "trójnik" jak go nazwałeś to układ wyrównawczy paliwa, jest to fabryczna część nic dodatkowego. Służy do odprowadzania nadmiaru benzyny z powrotem do baku (gdy zamknie się zawór przelewowy w komorze pływakowej gaźnika lub gdy jeździsz na gazie). Nie jest to bodajże cześć rozbieralna i raczej mało prawdopodobne by się zatkał, gdyż jest za filtrem paliwa a ten z kolei wychwytuje nawet najmniejsze drobinki. Jeśli ci cieknie koło niebieskiego elektrozaworu to nie dobrze. Możesz trochę przyciąć przewód i głębiej go naciągnąć oraz mocno ścisnąć opaską, nie może się z niego lać benzyna.

** Dodano: 05-04-2009, 23:52 **
P.S dolej sobie płynu do wspomagania bo widzę że pół zbiorniczka jest.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-04-2009, 22:54   

a czy podlaczenie do tego trojnika u mnie jest OK? nie wiem czy np. nie mialoby znaczenia gdyby zamienic miejscami 2 z nich? ma ktos wyciag z ksiazki? u mnie ten problem istnieje wlasciwie od momentu zakupu, wiec moze juz wczesniej cos bylo zle podlaczone? Moze ktos moglby wkleic zdjecie od siebie lub potwierdzic, ze u niego jest identycznie podlaczone albo inaczej?
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-04-2009, 23:13   

snajper555, Dobrze jest podłączone.


** Dodano: 06-04-2009, 00:21 **
snajper555, Ten trzpień w elektrozaworze ma być wykręcony (oczywiście tak żeby się trzymał a nie wypadł :D ). Jeśli z jakiś powodów padnie ci zasilanie, centralka itp. i zawór się nie będzie chciał otworzyć to to właśnie służy do ręcznego otwarcia przepływu benzyny, wtedy to wkręcasz do oporu.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2009, 20:15   

juz naprawione. plywak sie zawiesil na zaworku iglicowym. usterka o tyle ciekawa, ze na biezniach (miejsca kontaktu zaworek / gniazdo zaworka) osadzil sie swojego rodzaju osad- -byc moze z benzyny, byc moze zaworek sie starl. w kazdym razie wystarczylo przepolerowac i - jak na razie - dziala dobrze.

dzieki za sugestie!
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2009, 22:58   

No to ciesze się że sobie poradziłeś.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load