Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brzeczy, wszystko gasnie, nie zapala...
Autor Wiadomość
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-11-2007, 10:56   brzeczy, wszystko gasnie, nie zapala...

witam
od jakis dwuch tygodni borykam sie z nemalym problemem w mojej temprze 1.6 na wtrysku. wszystko zaczelo sie od tego ze swiecila mi kontrolka wtrysku, silnik czasami potrafil zgasnac, skakaly obroty. brat mechanik powiedzial ze to pewnie wtrysk, wymienilem komlet (wraz z silnikiem krokowym) problem znikl, auto chodzilo jak nowe, przez tydzien:( a teraz to juz kompletna klapa, czasmi chodzi normalnie, ale bywa tak ze obroty spsdaja ponizej jakiej kolwiek normy, dziwne ze silnik wogule pracuje, auto podczas jazdy czasmi zaczyna gwaltownie chamowac silnikiem, po jakis 2sekundach dodaje sobie sano gwlatownie gazu, i potem znowu chamowanie i tak jakos ze 4-5 razy, a nastepnie wraca do normalniej pracy. a gdyby tego jeszcze malo bylo nie mozna go czasmi zapalic, przekrecam kluczyk na zaplon i wszystke kontrolki przygasaja (lub wogle gasna) na chwileczke i slysze przy silniku brzeczenie (wydaje mi sie ze sa to te dwa przekazniki przy silinku ale pewien nie jestem) pobrzeczy sobie jakies 3-5 sekund i przestaje, kontrolki normalnie swieca, przekrecam dalej na rozruch, kontrolki gasna i koniec, zero odzewu. pozostaje mi tylko odlaczyc akumulator, odczekac chwile i puzniej zapali. ale mam juz tego serdecznie dosc, nie bede za kazdym rezem bawil sie w odlaczanie akumulatora. spradzilem wszystkie kable, ten od masy przy silniku byl troche naderwany, poprawilem. ale teraz to juz kompletnie nie wiem co moze byc przyczyna:( moze ktos ma jakis pomysl.... aha dodam jeszcze ze ten wymieniony wtrysk byl urzywany, ale jest napewno dobry.
  
 
 
maciekt8 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 165
Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-11-2007, 14:54   

Cześć. Proponowałbym sprawdzić jeszcze masę na kolektorze - łamią się przewody i wiszą na samej izolacji. Rozumiem że masa ta pod akumulatorem na podłużnicy ok?

A rozrusznikiem kręci czy kręci i nie zapala. Bzyczenie po przekręceniu kluczyka to normalne.

Jeśli kręci to trzeba bo zobaczyć czy jest iskra, jeśli nie ma to szukać przyczyny w ukł zapłonowym.

Trzeba zacząć od spraw banalnych bo czasem można wymienić pół auta i zonk a okaże się że kabelek jakiś się urwał.

Proponuję poszukać na forum o podobnych objawach może cpw siada i takie cyrki.

Pozdrawiam
  
 
 
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 16-11-2007, 18:16   

przewody sprawdzilem, choc ten na kolektorze nie, jutro zajerze, a rozrusznik nawet nie drgnie. jesli chodzi o to brzeczenie to nie jest normalne, normalne jest to od pompy paliwa, slabo slyszalne, a to brzeczenie u mnie jest glosne, powiedzial bym nawet ze bardzo glosne, przypomina zwarcie jednak jest naprawde bardzo glosne.
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-11-2007, 01:12   

tatung napisał/a:
zwarcie jednak jest naprawde bardzo glosne.

To weź kogoś i niech nasłuchuje, a Ty w tym momencie próbuj odpalić auto.

Jeżeli takie dzwięki dochodzą, to znaczy, że niedobrze.

To, że kontrolki przygasają to normalne, bo stacyjka na czas zapłonu odłącza prawie wszystkie urządzenia pobierające większy prąd.

Jeżeli Ci tak "świruje" to będzie to coś z zapłonem. Sprawdz wszystkie czujniki, kable, złącze przy komputerze. Zobacz czy gdzieś się wilgoć nie dostaje. Przedewszystkim zlokalizuj to buczenie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK 


Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 146
Skąd: podkarpackie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-11-2007, 09:05   

Sprawdz sobie CPP bo za hamowanie silnikiem odpowiada czujnik położenia przepustnicy poprostu pokazuje ze jest zamknięta i centralka na podstawie danych z CPP i obrotów silnika odcina paliwo jest to tak zwane Cut-Off czyli uklad hamowania silnikiem a to ze sam sobie dodaje gazu przy dobrym krokowcu to też jest winny CPP pokazuje otwarcie przepustnicy i centralka zwiększa dawkę paliwa.
  
 
 
tatung 


Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 58
Skąd: Dachnów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-11-2007, 17:26   

jesli chodzi o chamowanie to nie jest to Cut-off, to chamowanie jaki wystepuje u mnie jest znaczne silniejsze, daje sie to wyraznie wyczuc, tak jakby silnik zgasl, ale nie gasnie, obroty wala w dul, a puzniej szybko wzrastaja, ale to chamowanie jest znacznie bardziej odczuwalne od zwyklego chamowania silnikiem, a jak sie sprawdza CCP? aha jak brzeczy dluzej nic 1sekunde to juz wiem ze auta napewno nie zapale.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load