POMOCY duże spalanie LPG |
Autor |
Wiadomość |
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 08-08-2014, 12:00 POMOCY duże spalanie LPG
|
|
|
Witam wszystkich, mam pytanie co zrobić żeby TIPEK mniej palił. I od czego zależy średnie spalanie, a mianowicie, jeżdżę cały czas tak samo (delikatnie) a spalanie wacha się między 13.5 a 17 ??? POMOCY |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-08-2014, 06:21
|
|
|
Witam . Najlepiej podłączyć się pod kompa i sprawdzić parametry , może być wiele rzeczy np. termostat , czujnik płynu , CPP , a spalanie naprawdę duże , może być też uszkodzony (zalepione dysze i membrana) parownik |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-08-2014, 19:45
|
|
|
a tak przy okazji zapytam, te szlaufiki z podciśnienia (co idą m.in. do digiplex-a mają coś wspólnego ze spalaniem)? no i oczywiście z nerwów zapomniałem dodać małego szczegółu, a może być Wam bardzo potrzebny żeby mi pomóc... przy jednym tankowaniu spali 13.5 (minimalnie) przy drugim 15 a przy kolejnym 17...za każdym razem inaczej.... Pozdrawiam. |
_________________ GRUBY
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-08-2014, 20:20
|
|
|
tak , te szlaufiki są bardzo ważne i ważne żeby były szczelne jak są nieszczelne masz niepoprawny kąt wyprzedzenia zapłonu , a co za tym idzie ? złe spalanie - ważny też jest króciec przy digiplexie i szczelność zaworka podciśnienia w servo |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-08-2014, 21:35
|
|
|
tak w ogóle to napisał byś jaką masz tą instalacje.
co ci mają doradzić jak nie wiedzą co masz... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 09-08-2014, 22:15
|
|
|
pit14 dzięki bardzo, czyli trzeba je wymienić bo połowa podziurawiona a części nie ma...
konikks co masz na myśli jaką mam instalacje, jak byś mógł bardziej szczegółowo bo dopiero rozpoczynam przygodę ze światem mechaniki proszę o wyrozumiałość |
_________________ GRUBY
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2014, 08:57
|
|
|
to tym bardziej jedź do gazownika.
której generacji instalacja, jaka firma no i jaki silnik masz w swoim bolidzie. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2014, 10:04
|
|
|
a co niezła cholera sie go czepiła?
wydaje mi się że to 1 generacja, na gaźniku, przełączynik benzyna-gaz manualny (albo mogę odpalić na gazie albo na benzynie). co do firmy to:
parownik i zawór odcinający - LOVATO
zawór zespolony i wlew - TOMASETTO
układ sterujący - STAG
silnik 1.6 82KM. 89r. |
_________________ GRUBY
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 10-08-2014, 12:41
|
|
|
grubyy, koszt takiego badania to jakieś 30 zł i w tym regulacja i badanie poziomu spalin itd więc nie czekaj tylko jedź. Może być tak że za dużą dawkę masz, może być tak że reduktor sie kończy, itd wszystko może być. |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2014, 14:28
|
|
|
no mam w planach to uczynić po niedzieli. dawke gazu mam na 1.5 obrotu na tym szlaufie pod maską od dawki |
_________________ GRUBY
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2014, 14:49
|
|
|
jak chcesz się sam bawić to jest na forum opis regeneracji i czyszczenia parownika. do tego wymiana filtrów a na koniec i tak regulacja u gazownika |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2014, 15:32
|
|
|
no to wtedy może by taniej wyszło...bo w dzisiejszych czasach to mądrzy "gaziarze" chcieli by brać kase nawet za każde słowo...to może jak sam sie pobawie i tylko skocze na regulacje było by lepiej ? jak myślicie? |
_________________ GRUBY
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 10-08-2014, 16:13
|
|
|
W I i II generacji gaziarz za wiele nie uczyni co do regeneracji parownika to nieopłacalne , często przychodzą z internetu zestawy naprawcze niekompletne , u gaziarza zestaw to w granicach 100 a nowy parownik kosztuje 200 . Rozbierałem swój i myłem ( kiedyś) ale kupiłem nowy firma to Q2 - oni mają tanie parowniki lovato . Reasumując - zrób najpierw porządek z wężykami podciśnienia , a następnie (jak nie pomoże ) możesz zmienić parownik jeszcze pytanie ? ile pali benzyny ? sterownik stag - to już będzie II generacja - przed mixerem masz pewnie silniczek krokowy + śruba , pasowało by też wykręcić silniczek i przeczyścić zawór zamykający , ale nie kręć śrubą ! |
|
|
|
|
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-08-2014, 14:54
|
|
|
ok, tak uczynię. ale przy rozbieraniu parownika zakręcić zawór (dopływ gazu do obiegu) w butli? wężyki podciśnienia założone nowe, samochód przestał szarpać i płynnie chodzić (wcześniej miał lekkie fazy). powiem Ci kolego że z benzyną to nie wiem dokładnie, bo na benzynie nie jeżdżę, ponieważ membrama przy gaźniku walnęła i cieknie benzyna na silnik. a właśnie, tak przy okazji, czy możliwe jest to żeby ciągną benzynę i gaz jednocześnie? bo jak raz wlałem troche benzyny to takie miałem odczucie, i czuć było benzynę pomimo że jezdziłem na gazie.
** Dodano: 11-08-2014, 15:55 **
*membrana dodatkowego wstrzyku paliwa (z lewej strony gaźnika patrząc na silnik) |
_________________ GRUBY
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r. |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 11-08-2014, 20:02
|
|
|
nie potrzeba zakręcać , bo masz 2 elektrozawory . 1 w butli 2 przy filtrze , ale wskazane bo mogą nie trzymać i tak się zdarza . Stag powinien odciąć Ci paliwo , w gaźnikowcach jest chyba elektrozawór benzyny i może przepuszcza , co do membrany w gaźniku to kup zestaw naprawczy http://www.wszystko.pl/pr...pona,5938,73891 i napraw go , co do parownika to nie baw się w mycie go http://q2autogaz.pl/reduk...ovato-p-20.html tu masz za dobrą cenę , naprawdę jak rozbierzesz to się za głowę złapiesz ja 4 godziny myłem nitrem i benzyną , a w zakamarkach i tak zostało |
|
|
|
|
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-08-2014, 19:38
|
|
|
grubyy, tak ma być.To jest odpowietrzenie membrany aby nie stawiała oporu. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
grubyy
Wiek: 29 Dołączył: 25 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: Chełm
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 12-08-2014, 20:17
|
|
|
ufff...kamień z serca, myślałem że trzeba będzie natychmiast reanimować. Dzięki wielkie. |
_________________ GRUBY
Fiat Tipo 1.6 DGT 89r. |
|
|
|
|
|