Fiat Tempra mega problem |
Autor |
Wiadomość |
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-09-2011, 21:06 Fiat Tempra mega problem
|
|
|
Dostałem od wujaszka Fiata Temprę stała przez rok nie używana i na małych obrotach gaśnie wykonałem podstawowe czynności wyczyściłem kopułkę wymieniłem świece kable od świec bo iskrzyły wyczyściłem palec i chciałem zajrzeć do gaźnika kazałem bratu odpalić silnik i co się okazało gdy spadają obroty oraz przy odpalaniu silnika pod gaźnikiem zapala się ogień(w pierwszej chwili strasznie się zląkłem) i wypala się powietrze i silnik zdycha....Ktoś miał podobny problem??? i czym to może być spowodowane???Z góry dzięki za odpowiedz i proszę o w miarę prostą bo to mój pierwszy samochód i się na tym nie znam |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-09-2011, 21:25
|
|
|
Diablo, Dobrze by było napisać na wstępie jaki masz silnik. Samo Gaźnik ukryte w tekście może nie wystarczyć.
Osobiście zaczął bym od ustawienia zapłonu, możliwe, że masz iskrę za wcześnie, tzn podczas suwu ssania. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
kamilsitek1983
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 757 Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-09-2011, 22:34
|
|
|
Diablo napisał/a: | przy odpalaniu silnika pod gaźnikiem zapala się ogień | warto zwrucić na to uwage,wymień uszczelke pod gaźnikem. |
_________________ aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg |
|
|
|
|
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-09-2011, 06:36
|
|
|
silnik w temprze jest 1,6 ale jak na 1,6 ma mało mocy jedzie góra 130km/h
** Dodano: 20-09-2011, 09:31 **
LPG+benzyna |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-09-2011, 08:47
|
|
|
Ogień? Czyli cofa się zapłon. Rozrząd może być przestawiony i zawory się nie domykają, stąd cofka. Lub duży nagar jest, gdy się nagrzeje, powoduje samozapłon gdy zawory jeszcze nie zdążą się zamknąć.
A jak z wkręcaniem się na obroty i mocą? Te 130km/h to w miarę sprawnie czy wymęczone? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-09-2011, 10:40
|
|
|
kamilsitek1983 napisał/a: | przy odpalaniu silnika pod gaźnikiem zapala się ogień
warto zwrucić na to uwage,wymień uszczelke pod gaźnikem. | uszczelka nie ma nic do tego, ale jej szczelność może sobie sprawdzić. Tak jak pisze miszko, albo jest to źle ustawiony zapłon, sprawdź też czy nie masz czasem źle kabli podłączonych (link do tematu o kablach: http://forum.tempra.org/t...light=#257061). Choć tym zawiaduje digiplex, nawet nie sprawny chyba bazowo dalej posinień trzymać wyjściowy kąt 10 stopni, tylko go nie przesterowuje. Poprawcie mnie jak źle gadam, albo przestawił się rozrząd co jest możliwe gdyż w nie używanym silniku gumy lubią szybko parcieć, a pierwsze uruchomienie mogło być na tyle ciężkie ze przestawiło pasek rozrządu. Podobnie nagar na zaworach jak miszko, pisze ja jeszcze dodam że mogą być nie szczelne zawory w skutek wypalenia, czego mogliście wcześniej nie zauważyć. Napisz jeszcze kod silnika, bo były dwa 1.6 i to co możesz nazwać gaźnikiem może okazać się przepustnicą wtrysku, już był taki temat. Kod silnika znajdziesz na pasie przednim pod maską z lewej strony na tabliczce znamionowej i wklej sobie go od razu do profilu , lub napisz 1.6 gaźnik (lub jeśli okaże się inaczej i.e.) |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-09-2011, 19:24
|
|
|
a wiec tak zapłon sprawdzony przez mechanika jest ok silniczek krokowy ok rozrząd ok ciśnienie jest wiec raczej zawory są szczelne...Heh zauważyłem jeszcze coś jak wyjmę bagnet od oleju to olej zostaje wystrzeliwany na kilkaset metrów to chyba nie zbyt normalne.Sprawdzone zostały również zawory były ustawione na 0,35 i 0,25 niezbyt dobrze ale chyba nie powinien z tego powodu od razu gasnąć na wolnych obrotach.Dodam że samochód w trasie nie gaśnie tylko jak się całkowicie zatrzymam albo wcisnę sprzęgło żeby zmienić bieg nie wiem czy to coś pomoże.A co do kabli od świec(czy są dobrze podłączone do kopułki) to sprawdzę jutro bo zostawiłem u majstra może na coś wpadnie.dodam że samochód tak samo gaśnie na gazie jak i benzynie czasem ale rzadko nie gaśnie na gazie bardzo rzadko.W tym roku wybieram się na studia to mój pierwszy samochód a majster mi powiedział że pewnie będzie trzeba silnik cały rozebrać i wszystko po kolei sprawdzać za robotę chce 300zł i jeszcze mówi że na cześć z 500zł mam nadzieje że ktoś pomoże bo nie łatwo mi wyłożyć 4 tysie na studia 1,5 tysia na mieszkanie i jeszcze mu dać 800 jak temprę idzie kupić dobrą za 1,4 tysia.Będę bardzo wdzięczny jak pomożecie.To jest silnik 1,6 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-09-2011, 20:44
|
|
|
Diablo napisał/a: |
a wiec tak zapłon sprawdzony przez mechanika jest ok silniczek krokowy ok | od kiedy to w gaźniku w temprze jest silniczek krokowy? Jest pewnie tak jak podejrzewałem, mylisz obydwa silniki, dlatego prosiłem o kod. Gaźnik to gaźnik a wtrysk to wtrysk. Diablo napisał/a: | Heh zauważyłem jeszcze coś jak wyjmę bagnet od oleju to olej zostaje wystrzeliwany na kilkaset metrów to chyba nie zbyt normalne. | nie normalne. Zapchana jest pewnie ODM'a ustal w końcu silnik to powiem ci gdzie jest i co trzeba wyczyścić. Diablo napisał/a: | a majster mi powiedział że pewnie będzie trzeba silnik cały rozebrać i wszystko po kolei sprawdzać za robotę chce 300zł i jeszcze mówi że na cześć z 500zł | zmień mechanika jeśli wyżej wymienione rzeczy sprawdzał ci ów majster to ja nie byłby tego pewien czy tak wszystko jest ok Diablo napisał/a: | temprę idzie kupić dobrą za 1,4 tysia | z ta dobrą za 1400zł to tak nie przesadzaj, za ta kase auto napewno bedzie wymagało wkładu finansowego. Jeszcze raz kod silnika Np. 159A2.000 jest pod maska w wyżej opisanym miejscu. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-09-2011, 06:50
|
|
|
kod do tempry wrzucę później(samochód jest u mechanika) mechanik twierdzi że są pęknięte pierścienie bo przez odmę leci dym.Czy to na pewno pierścienie? |
_________________ Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-09-2011, 11:01
|
|
|
Diablo, Zaprzecza sam sobie, Diablo napisał/a: | ok ciśnienie jest | nie może być poprawna kompresja i pęknięte pierścienie. Naprawdę dałbym sobie spokój z takim mechanikiem Czy jesteś wstanie potwierdzić to co napisałeś? widziałeś pomiar kompresji i wynik? widziałeś ten dym z ODMy? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-09-2011, 12:46
|
|
|
ciśnienie było tak cylinder 1 - 10 ;cylinder 2 - 10 ;cylinder 3 - 9,5 ;cylinder 4 - 10(niestety nie wiem czy atm czy bar ale jak dobrze pamiętam atm) widziałem pomiar był wykonywany na ciepłym silniku 60 stopni Celsjusza (twierdził że 10 to w normie) i widziałem dym z odmy wiec jak nie pierścienie to co? zanim go wiozłem był zmieniany pasek rozrządu ale mechanik twierdzi że jest dobrze ustawiony( wydaje mi się że jak jechałem 1 raz to tak nie gasł tylko po przejechaniu 150 km samochód stał rok wiec z początku myślałem że syf jakiś czy coś ale kopułkę filtry itp sprawdziłem,zapłon sprawdzony i w normie bo trochę mnie dziwi że raz na 5 zapaleń jak się rozgrzał to raz gasł raz nie gasł na małych obrotach)tylko tak jakby po paru km coraz gorzej chodzi i częściej gaśnie nie wiem co robić.Może i sobie zaprzeczam ale jestem zielony z mechaniki wiem tylko to co sprawdzał przy mnie i że nie działa za dobrze.Byłbym wdzięczny za każdą odpowiedz |
_________________ Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-09-2011, 14:23
|
|
|
Wystarczy poświęcic 5 min z wyszukiwarką i wszystko będzie jasne. Bar i atmosfera to prawie to samo. Ciśnienie sprężania na takim poziomie jak u Ciebie - silnik trup. Moim zdaniem nie opłaca się tego robic. Lepiej poszukac nowego silnika. Nie daj sobie wmówic że wustarczy tylko wymienic pierscienie, bo to kasa wyrzucona w błoto. Nawet jeżeli wcześniej silnik był "igła", to zajechałeś go podczas pierwszego rozruchu. |
|
|
|
|
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 24-09-2011, 15:43
|
|
|
A wiec tak majster chciał 800 zł wiec postanowiłem poszukać 2 silnika.Zabrałem mu auto rozkręciłem odmę odpaliłem i wrzuca do niej olej i dymi:/ silnik miał przejechane 93 tysiące km(samochód z 1991 roku silnik oryginalny w skrócie zamęczyło go stanie w miejscu) mało no ale trudno za 600 będzie 2 silniczek....
** Dodano: 24-09-2011, 16:46 **
lynx napisał/a: | Nawet jeżeli wcześniej silnik był "igła", to zajechałeś go podczas pierwszego rozruchu. | No w sumie był zamulony i nic nie warty powiem że idzie lepiej teraz tylko niestety gaśnie:/ silnik był zadbany nawet bardzo połowa części nowe ale stał rok i już nie jest taki dobry pewnie wyjmę nowe części a stare na szrot.Bo mechanikiem nie jestem ale remont silnika chyba mi się nie opłaca. |
_________________ Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A |
|
|
|
|
kaminkrz
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 547 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 24-09-2011, 16:13
|
|
|
Bezruch dla auta, to śmierć - zarówno dla silnika jak i innych podzespołów - samochód musi jeździć chociażby raz na dwa tygodnie, ale musi |
_________________ Zapraszam na forum:
http://forum-laptopy.info.pl/index.php |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-09-2011, 21:54
|
|
|
lynx, 10 bar to jeszcze nie tak źle. Da tego silnika dobry wynik to trochę ponad 13bar więc nie pisz trup! Sama podmiana na mineralny olej poprawi ten wynik nawet o 1-1,5bara. Przy długim przestoju i pierwszym rozruchu rzeczywiście mógł coś zerwać. No ale tak to jest jak się do tematu na pałę podchodzi. Przy pierwszym rozruchu trzeba masę rzeczy zrobić zanim się odpali auto nie mówiąc że pierwszy obrót silnikiem wykonał bym ręcznie bez świec i nalałbym do każdego cylindra odrobinę oleju. Czy przy pomiarze mechanik wciskał gaz? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Diablo
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 17 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2011, 11:55
|
|
|
tak bo jak się zapali to gaśnie bez odrobiny gazu ale już pojechałem do mechanika który jest specem w swojej dziedzinie naprawiał w życiu motory pociągi i samochody zajechałem odpaliłem i po samym słuchu już wiedział co jest nie tak wyczyścił 2 kabelki i jest git kazał jeszcze wymienić olej filtr od oleju i paliwa i kupić doktor coś tam do oleju:) (nie ma to jak przedwojenny mechanik po słuchu wiedział co i jak chociaż ja nic nie słyszałem i 3 mechaników twierdziło że pierścienie):) |
_________________ Fiat Tempra 1,6 Typ:159A3.046(P/LPG)/159.AS54A |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2011, 12:11
|
|
|
Diablo, to zmień sobie olej na mineralny i tak chyba nie planujesz jeździć do końca świata tym samochodem Jest taki aparat zapomniany już przez mechaników, którzy obecnie trudnią się wymiana części a nie naprawianiem. Nazywa się stetoskop, to samo dokładnie co używają lekarze do osłuchiwania nas samych. Kiedyś stetoskopem odsłuchiwało się silnik. Jegomość wprawiony był wstanie powiedzieć co jest grane z silnikiem bez konieczności rozbierania go. Diablo napisał/a: | ak bo jak się zapali to gaśnie bez odrobiny gazu | do pomiaru kompresji ściąga się wszystkie świece i silnika się nie zapala wiec wcale nie takie oczywiste. Na samej zamkniętej przepustnicy średnio gubi się 1bar wiem to z doświadczenia bo zrobiłem kilka pomiarów. Diablo napisał/a: | kupić doktor coś tam do oleju:) | no to nie była za mądra rada, jest to tylko tymczasowe rozwiązanie. Zobacz ten odcinek polskiej jazdy bardzo ładnie pokazuje prawdziwa naturę takich wynalazków jak ceramizery itp. http://www.youtube.com/watch?v=5hIZIB8MHug |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 25-09-2011, 20:51
|
|
|
Od takiego sprężania silnik nie powinien gasnąć. Jak nie masz dobrego gażnikowca to mogę spróbować pomóc po ładnych kilka lat siedziałem w gaźnikach. |
_________________
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-09-2011, 21:04
|
|
|
159A3.046 to jest 1.6 na wtrysku |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Dobermannn
Wiek: 48 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 136 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 27-09-2011, 10:49
|
|
|
w tym też robiłem |
_________________
|
|
|
|
|
|