Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zagadka...
Autor Wiadomość
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2007, 20:04   Zagadka...

Pisalem dzisiaj kolos z samochodowki i najciekawsze pytanie jakie znalazlem to...

Kiedy regulujemy kat wyprzedzenia zaplonu

a) jezdzac po depresjach
b) jezdzac w gorach

Odpowiedzi jeszcze nie znam :-) ale ciekawe jestem waszych ;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-01-2007, 21:11   

c) spadająć ze stromego wzgórza
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 15-01-2007, 22:15   

d) w silniku Diesla
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-01-2007, 23:48   

e) pytanie podchwytliwe...nie regulujemy ani tu ani tu...w górach z górki się i tak stoczymy na normalny pułap... w depresjach to i tak nic nie ma sensu... ;D

a na poważnie - co może mieć ciśnienie(bo to chyba to gdybam)do kąta? za wysokie z zewnątrz(góry)zniekształci zapłon? eeee...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-01-2007, 08:02   

unknown napisał/a:
a na poważnie - co może mieć ciśnienie(bo to chyba to gdybam)do kąta? za wysokie z zewnątrz(góry)zniekształci zapłon? eeee...

Oj ma , ma !
Wyobraź sobie , że nawet tak zabytkowe auto jak moje byłe Ritmo 90 s.i.e. ( 86r. ) wyposażone było w czujnik ciśnienia atmosferycznego ! Po co ? M.innymi w trosce o ekologię i zużycie paliwa .
Przede wszystkim - wartość ciśnienia w górach znacznie spada , w depresji - rośnie . I w zależności od tego mieszanka robi się uboższa lub bogatsza . Oczywiście skład mieszanki jest również kontrolowany na wydechu przez sondę lambda i w zależności od potrzeb - zmieniany . Natomiast uboższa mieszanka spala się gwałtowniej , stąd konieczność opóźnienia zapłonu i odpowiednio dla mieszanki bogatej - przyspieszenia .
Dla normalnego użytkownika pojazdu są to może rzeczy marginalne , tym bardziej , że najwyżej jak można w Polsce wyjechać to ~1000 mnpm ( wieś Ząb na Gubałówce ) , ale już na przykład przy wyścigu na Pikes Peak może być to sprawą zwycięstwa bądź porażki.
     assistance
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-01-2007, 23:02   

ooo widze schab odrobil prace domowa !

Tescik zaliczylem mialem 54/70 wynik troche nie teges ale leglem na swiecach zaplonowych :/ i innych duperelkach wazne ze jeden krok blizej do zamkniecia sesji
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load