|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Stacyjka |
Autor |
Wiadomość |
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-03-2007, 08:35 Stacyjka
|
|
|
Problem nie dotyczy tak do końca elektryki ale brak mi koncepcji, gdzie zacząć ten temat...
Chodzi o stacyjkę a właściwie jej montaż / demontaż.
W jaki sposób sama stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy: czy normalnymi śrubami / nakrętkami czy może takimi jednorazowymi, które podczas demontażu się niszczy i trzeba je zastąpić nowymi?
No i na co warto jeszcze zwrócić uwagę podczas demontażu, aby nic nie uszkodzić? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-03-2007, 18:54
|
|
|
kurczę, nie pamiętam jak kolega wyciągał, ale miałem ją w rękach... o ile pamiętam przez nią chyba (albo kłamię ) przechodzą dwie zwykłe śruby jak przez np siłownik od dokładanego C.Zamka, a na pewno bez połamania dał radę ją wyciągnąć mimo, że wcześniaj nie miał z tym do czynienia; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2007, 13:16 Re: Stacyjka
|
|
|
Radke napisał/a: | Problem nie dotyczy tak do końca elektryki ale brak mi koncepcji, gdzie zacząć ten temat...
Chodzi o stacyjkę a właściwie jej montaż / demontaż.
W jaki sposób sama stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy: czy normalnymi śrubami / nakrętkami czy może takimi jednorazowymi, które podczas demontażu się niszczy i trzeba je zastąpić nowymi?
No i na co warto jeszcze zwrócić uwagę podczas demontażu, aby nic nie uszkodzić? |
Stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy przy pomocy zrywalnych śrub . Aby ją zdemontować - czeka cię kilkanaście minut pracy przy pomocy samego brzeszczotu do metalu . Nie musisz się przejmować , jak przy okazji porysujesz nieco obie połówki obudowy stacyjki - nie da się tego zrobić inaczej , bo szczelina między nimi jest węższa od szerokości brzeszczotu . Po przecięciu śrub i rozłożeniu na pół obudowy stacyjki - resztki śrub daja się wykręcić palcami , albo płaskimi szczypcami . Jak montowałem stacyjkę z powrotem - użyłem już zwykłych śrub . |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2007, 16:09 Re: Stacyjka
|
|
|
schab napisał/a: | Stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy przy pomocy zrywalnych śrub . Aby ją zdemontować - czeka cię kilkanaście minut pracy przy pomocy samego brzeszczotu do metalu . Nie musisz się przejmować , jak przy okazji porysujesz nieco obie połówki obudowy stacyjki - nie da się tego zrobić inaczej , bo szczelina między nimi jest węższa od szerokości brzeszczotu . Po przecięciu śrub i rozłożeniu na pół obudowy stacyjki - resztki śrub daja się wykręcić palcami , albo płaskimi szczypcami . Jak montowałem stacyjkę z powrotem - użyłem już zwykłych śrub . |
Dzięki.
Pytanie 1: gdzie ciąć? Po środku czy po prawej stronie przy główce śruby?
Pytanie 2: nie prościej będzie rozwiercić główki? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2007, 07:18 Re: Stacyjka
|
|
|
Radke napisał/a: |
Pytanie 1: gdzie ciąć? Po środku czy po prawej stronie przy główce śruby?
Pytanie 2: nie prościej będzie rozwiercić główki? |
Jak masz główkę śruby - to ją po prostu wykręć ... , natomiast jak masz ciąć - to po środku , bo odcięcie czegoś ( ? ) z boku nic ci nie da !
Odnośnie rozwiercania - konia z rzędem , jak do obu śrub podejdziesz bez problemów z wiertarką , a już na pewno nie ma szans na to , aby udało ci się rozwiercić śruby bez kaleczenia gwintu w środku obudowy stacyjki . Tym bardziej , ze śruby są stalowe , a obudowa aluminiowa . |
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-03-2007, 09:09
|
|
|
Ja gdy miale problem ze stacyjką zdemontowałem kolumnę kierownicy, wtedy jest elegancki dostęp do tych śrub. Flexem po prostu naciąłem ich główki tak aby wszedł śrubokręt. Prosto można je wykręcić i wkręcić spowrotem. Nie wiem czy o to dokładnie chodziło schabowi. |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-03-2007, 09:35
|
|
|
porczek napisał/a: | Ja gdy miale problem ze stacyjką zdemontowałem kolumnę kierownicy, wtedy jest elegancki dostęp do tych śrub. Flexem po prostu naciąłem ich główki tak aby wszedł śrubokręt. Prosto można je wykręcić i wkręcić spowrotem. Nie wiem czy o to dokładnie chodziło schabowi. |
Pomysł jest też niezły , tylko zależy od tego ile śruby wystaje z obudowy . Mnie nic nie wystawało . |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-03-2007, 09:55
|
|
|
Ja rozbebeszyłem już praktycznie wszystko.
Dzisiaj wieczorem zrobię fotki... |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
andi65
witamy nowego
Wiek: 59 Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 3 Skąd: Śląsk-Czwa-wieś
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-03-2007, 12:37
|
|
|
wtrące się !
Spróbój dopasować wiertło (dobre i twarde) i rozwiercać śruby |
_________________ Sprzedaję ale zostaję ->jako FAN TIPO
Tipo1,4ieGAZ95-ALUMY15'- spalanie15 |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-03-2007, 23:41
|
|
|
Poniżej 2 fotki.
Co mi da rozwiercenie śrub a co cięcie po środku obudowy?
Jak później zdjąć tą obudowę? Ciągnąć do siebie? |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
andi65
witamy nowego
Wiek: 59 Dołączył: 02 Mar 2007 Posty: 3 Skąd: Śląsk-Czwa-wieś
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-03-2007, 08:50
|
|
|
Po rozwierceniu śrub Stacyjka rozpołowi się.
Jak dwa lata temu to robiłem (brak foto) udało mi się bez uszczerbku dla STACYJKI.
Miałem problem z blokadą.
Należy tak wiecić dokładnie aby urwane głóki śrub puściły (na wyczucie). |
_________________ Sprzedaję ale zostaję ->jako FAN TIPO
Tipo1,4ieGAZ95-ALUMY15'- spalanie15 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|