Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacyjka
Autor Wiadomość
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2007, 08:35   Stacyjka

Problem nie dotyczy tak do końca elektryki ale brak mi koncepcji, gdzie zacząć ten temat...
Chodzi o stacyjkę a właściwie jej montaż / demontaż.
W jaki sposób sama stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy: czy normalnymi śrubami / nakrętkami czy może takimi jednorazowymi, które podczas demontażu się niszczy i trzeba je zastąpić nowymi?
No i na co warto jeszcze zwrócić uwagę podczas demontażu, aby nic nie uszkodzić?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-03-2007, 18:54   

kurczę, nie pamiętam jak kolega wyciągał, ale miałem ją w rękach... o ile pamiętam przez nią chyba (albo kłamię :D ) przechodzą dwie zwykłe śruby jak przez np siłownik od dokładanego C.Zamka, a na pewno bez połamania dał radę ją wyciągnąć mimo, że wcześniaj nie miał z tym do czynienia;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2007, 13:16   Re: Stacyjka

Radke napisał/a:
Problem nie dotyczy tak do końca elektryki ale brak mi koncepcji, gdzie zacząć ten temat...
Chodzi o stacyjkę a właściwie jej montaż / demontaż.
W jaki sposób sama stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy: czy normalnymi śrubami / nakrętkami czy może takimi jednorazowymi, które podczas demontażu się niszczy i trzeba je zastąpić nowymi?
No i na co warto jeszcze zwrócić uwagę podczas demontażu, aby nic nie uszkodzić?

Stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy przy pomocy zrywalnych śrub . Aby ją zdemontować - czeka cię kilkanaście minut pracy przy pomocy samego brzeszczotu do metalu . Nie musisz się przejmować , jak przy okazji porysujesz nieco obie połówki obudowy stacyjki - nie da się tego zrobić inaczej , bo szczelina między nimi jest węższa od szerokości brzeszczotu . Po przecięciu śrub i rozłożeniu na pół obudowy stacyjki - resztki śrub daja się wykręcić palcami , albo płaskimi szczypcami . Jak montowałem stacyjkę z powrotem - użyłem już zwykłych śrub .
     assistance
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-03-2007, 16:09   Re: Stacyjka

schab napisał/a:
Stacyjka jest mocowana do kolumny kierownicy przy pomocy zrywalnych śrub . Aby ją zdemontować - czeka cię kilkanaście minut pracy przy pomocy samego brzeszczotu do metalu . Nie musisz się przejmować , jak przy okazji porysujesz nieco obie połówki obudowy stacyjki - nie da się tego zrobić inaczej , bo szczelina między nimi jest węższa od szerokości brzeszczotu . Po przecięciu śrub i rozłożeniu na pół obudowy stacyjki - resztki śrub daja się wykręcić palcami , albo płaskimi szczypcami . Jak montowałem stacyjkę z powrotem - użyłem już zwykłych śrub .

Dzięki.
Pytanie 1: gdzie ciąć? Po środku czy po prawej stronie przy główce śruby?
Pytanie 2: nie prościej będzie rozwiercić główki?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2007, 07:18   Re: Stacyjka

Radke napisał/a:

Pytanie 1: gdzie ciąć? Po środku czy po prawej stronie przy główce śruby?
Pytanie 2: nie prościej będzie rozwiercić główki?

Jak masz główkę śruby - to ją po prostu wykręć ... , natomiast jak masz ciąć - to po środku , bo odcięcie czegoś ( ? ) z boku nic ci nie da !
Odnośnie rozwiercania - konia z rzędem , jak do obu śrub podejdziesz bez problemów z wiertarką , a już na pewno nie ma szans na to , aby udało ci się rozwiercić śruby bez kaleczenia gwintu w środku obudowy stacyjki . Tym bardziej , ze śruby są stalowe , a obudowa aluminiowa .
     assistance
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 09-03-2007, 09:09   

Ja gdy miale problem ze stacyjką zdemontowałem kolumnę kierownicy, wtedy jest elegancki dostęp do tych śrub. Flexem po prostu naciąłem ich główki tak aby wszedł śrubokręt. Prosto można je wykręcić i wkręcić spowrotem. Nie wiem czy o to dokładnie chodziło schabowi.
_________________
Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi
     assistance   Moneta
 
 skype
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-03-2007, 09:35   

porczek napisał/a:
Ja gdy miale problem ze stacyjką zdemontowałem kolumnę kierownicy, wtedy jest elegancki dostęp do tych śrub. Flexem po prostu naciąłem ich główki tak aby wszedł śrubokręt. Prosto można je wykręcić i wkręcić spowrotem. Nie wiem czy o to dokładnie chodziło schabowi.

Pomysł jest też niezły , tylko zależy od tego ile śruby wystaje z obudowy . Mnie nic nie wystawało .
     assistance
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-03-2007, 09:55   

Ja rozbebeszyłem już praktycznie wszystko.
Dzisiaj wieczorem zrobię fotki...
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andi65 
witamy nowego



Wiek: 59
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 3
Skąd: Śląsk-Czwa-wieś
Województwo: Śląskie
Wysłany: 09-03-2007, 12:37   

wtrące się !
Spróbój dopasować wiertło (dobre i twarde) i rozwiercać śruby
_________________
Sprzedaję ale zostaję ->jako FAN TIPO
Tipo1,4ieGAZ95-ALUMY15'- spalanie15
  
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-03-2007, 23:41   

Poniżej 2 fotki.
Co mi da rozwiercenie śrub a co cięcie po środku obudowy?
Jak później zdjąć tą obudowę? Ciągnąć do siebie?
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
andi65 
witamy nowego



Wiek: 59
Dołączył: 02 Mar 2007
Posty: 3
Skąd: Śląsk-Czwa-wieś
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-03-2007, 08:50   

Po rozwierceniu śrub Stacyjka rozpołowi się.
Jak dwa lata temu to robiłem (brak foto) udało mi się bez uszczerbku dla STACYJKI.
Miałem problem z blokadą.
Należy tak wiecić dokładnie aby urwane głóki śrub puściły (na wyczucie).
_________________
Sprzedaję ale zostaję ->jako FAN TIPO
Tipo1,4ieGAZ95-ALUMY15'- spalanie15
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load